Last news in Fakti

13 Април, 2019 15:33, обновена 13 Април, 2019 16:20 26 415 75

Проект предвижда нова екооценка за всички автомобили

  • екооценка-
  • коли-
  • автомобили

По-висока екогрупа за автомобилите с газови уредби предвиждат

Проект предвижда нова екооценка за всички автомобили - 1
Снимка: shutterstock

По-висока екогрупа за автомобилите с газови уредби предвиждат промени в Наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства.

Според проекта измерванията за определяне на екокатегорията ще се правят, когато двигателят работи с газовата уредба. Дори да не попаднат в най-екологичната пета група, при режим на работа с газова уредба, автомобилите ще попаднат в по-висока категория, каза председателят на Асоциацията на българските автогазсервизи и на Националната камара на автосервизите Владимир Дочев пред Дарик.

Наредбата ще въведе пет екологични групи във връзка с ограничаването на трафика в градовете при пикови стойности на замърсяването на въздуха. На автомобилите ще се поставя маркировъчен стикер за екологичната група, данните в който могат да се четат от разстояние. Причината за това е последващ контрол, при въвеждане на ограничения.

С промените в наредбата се въвеждат пет екологични групи за автомобилите с до 8 места и до 3.5 тона. Определянето на групата ще зависи от еврокатегорията или датата на първата регистрация на колата и от техническото измерване на отделяните замърсители.

Предвижда се автомобилите, които са само с електродвигатели, както и тези с водородна горивна клетка, да се категоризират в пета екологична група.

Екокатегорията на автомобилите с газови уредби на метан и пропан-бутан пък ще определя, когато двигателят работи с уредбата. Това със сигурност означава, че, ако уредбата е в изправност, колата ще попадне в по-висока категория, отколкото, ако е на бензинов режим, обясни Владимир Дочев:

"Промените в наредбата са резултат на прилагането на европейската политика за отчитането на този вид системи, като такива, които работят с чисти горива. Дали ще попаднат в пета категория на екологични автомобили, това не е сигурно, защото зависи от самия автомобил - от това колко е нов и като каква категория е проектиран първоначално да бъде. Но със сигурност, докато работят на газ, пропан-бутан или метан, автомобилите са по-екологични и ще попаднат в по-висока категория, отколкото биха попаднали на бензин".

В наредбата се посочва, че превозните средства ще бъдат категоризирани по време на годишните технически прегледи, като при всяко следващо явяване ще се прави нова екопроверка.

Промените в Наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства предвиждат още създаване на онлайн система за регистрация данните от газоанализаторите, димомерите и стенда за проверка на спирачките, получени при годишния технически преглед.

Проектът за промени е публикуван на портала за обществени консултации strategy.bg, като дата на приключване на обсъждането е 13 май т.г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Буко Баламата

    158 22 Отговор
    Ми те от завода си излизат с екооценка.Или ние да сме по умни от производителите.

    Коментиран от #11, #50

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Парадокс

    101 28 Отговор
    А масларки с разход по 1литър на 1000километра каквито са 95%от колите по улиците има ли значение с какво гориво се движат?Там от където пристигат са ги изхвърлили,а тук им гледат евростандарта при данъчното облагане.

    Коментиран от #7, #13, #23, #27

  • 4 А ТОГАЗ ПИТАМ

    157 8 Отговор
    ЗАЩО ВДИГНАХТЕ ДАНЪКА НА КОЛИТЕ СЪС ЗАКОННИ ГАЗОВИ УРЕДБИ

    Коментиран от #10

  • 5 Meganoob BG

    160 3 Отговор
    Знаем я вашата екооценка - Сиромах с кола да няма.

    Коментиран от #71

  • 6 Оня с коня

    135 3 Отговор
    Гответе да се бръкнете за още някой леф в полза на бюджета
  • 7 гост

    86 12 Отговор

    До коментар #3 от "Парадокс":

    Дам, като настъпи газта и отзад доволно излизат сиви кадели, ама инак ауди с заводски евро 4 стандарт. Точно затова си има замерване на емисиите при ГТП, ама у нас е само поза за снимка и това е.
    Още нещо се пропуска: газта като гориво е субсидирана чрез ниски такси и така всеки каращ кола на газ си получава отстъпката по много разумен начин. Не е нужно да се прави по-сложна система от наличната, само е нужно да се гарантира, че колите минали ГТП са изправни, нещо, което не се прави у нас.

    Коментиран от #8

  • 8 Парадокс

    36 33 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Сивите кадели водят в онкологията повече дори и от цигарите.Ама нека сме горди стопани на НОВ ВНОС.

    Коментиран от #34

  • 9 Както е казал бат Гойко

    86 3 Отговор
    Всичко е Пунта мара................
  • 10 гост

    17 49 Отговор

    До коментар #4 от "А ТОГАЗ ПИТАМ":

    Защото са коли като всички други, а ниската цена на горивото им е достатъчна субсидия.

    Коментиран от #31, #67

  • 11 Хайл

    27 2 Отговор

    До коментар #1 от "Буко Баламата":

    От заводите няма как да вземат едни пари...та те са експертите
  • 12 Да не

    69 1 Отговор
    Съмнявам се да е в полза на народа!
  • 13 Хайл

    49 6 Отговор

    До коментар #3 от "Парадокс":

    Не всички караме масларки като теб,ще се изненадаш че има много по добри коли от твоята

    Коментиран от #15

  • 14 Димитров

    74 6 Отговор
    Това не е държава, а местопрестъпление.
  • 15 Парадокс

    31 3 Отговор

    До коментар #13 от "Хайл":

    Изненадва ме повече това,че данъчното облагане не е в полза на реално изправните автомобили и никъде не споменавам каква кола карам.Как разбра,че изобщо имам?

    Коментиран от #16

  • 16 Хайл

    44 2 Отговор

    До коментар #15 от "Парадокс":

    Кога облагането на народа с данък е било за добро,тук се чудят от къде да съдерат кожата на българина...а ти защо мислиш че всички които имаме коли са масларки? Защо мислиш че кола която е внесена от вън е била изхвърлена? Това имам предвид
  • 17 Morgoth

    46 3 Отговор
    Значи идеята е да следим дали в пиковите дни се движат автомобили с ниска оценка. Добре де, камерите могат да различават номера със сигурност по-лесно отколкото стикера. За чий тогава е тоя стикер, след като колата фирурира с тази си оценка в базата на общината или на кат? Цялото нещо ми изглежда като мерак за надуване на цените на годишния преглед, който и сега си е скъпичък.

    Коментиран от #59

  • 18 Булшитс

    76 3 Отговор
    Айдааа новия грабеж , минаване на преглед ще стане 50 кинта и ще се смучат пари от градски винетки щотл разбираш ли в другите европейски държви било така. Ми айде да направим заплатите като в другите европейски държави да разполагат с пари хората за по нови колица па тогава да ги бием по джоба а гербарска мафия ко ша кайш
  • 19 VARNA

    36 5 Отговор
    Защо във Варна данъците на колите са най високи от цяла България???
    Къде са Варненци Защо спят?

    Коментиран от #58

  • 20 Дедо ви

    45 5 Отговор
    Така трябва ! Всяка година проверка на екокатегорията на колата. И шофьора да сваля гащите за проверка. Да се види дали още е мъж/жена или е сменил пола. Щото една година е много време. Както колата може да мине от една категория в друга, така и шофьора може да смени резбата.
  • 21 КОЧА

    10 31 Отговор
    АБЕ ДАГИ НАГЬЗА ТИ Я С ГЬЗОВИТЕ УРЕДБИ .
  • 22 КОЧА

    14 21 Отговор
    АБЕ ДА НАГЬЗАТ НИНОВА И СЕРГЕИ ТА СИЧКО ЩЕ ТРЬГНЕ НАЙ НАКРАЯ ЩЕ ИМ ФРЬКНАТ ОЧИЛАТА - ПА НЕМОЕШХ ДА ГИ СТИГНЕШ .........................................................................................................

    Коментиран от #32

  • 23 trol

    8 5 Отговор

    До коментар #3 от "Парадокс":

    да има>тебе лично ще те сложим под издухан дизел за да си промениш мнението
  • 24 EURO 6B

    18 5 Отговор
    Моята е EURO 6B, ако сложа газ дали ще стане EURO 7?
  • 25 Joro

    15 5 Отговор
    Аз ше сложа газ на дизела. Няма да върви но ще е евтино

    Коментиран от #61, #70

  • 26 зевса

    36 2 Отговор
    От заводите видяхме екооценки. Особено дизелови. Кой идиот ще си признае, че автомобилите му замърсяват! Фактът, че шефът на БМВ за България излиза в този стенвестник и ти обяснява, че дизелите му били здравословни и мирашат на розово масло.
  • 27 зевса

    12 2 Отговор

    До коментар #3 от "Парадокс":

    А ми то маслото излиза на пушек точно там където излиза и парата от газта. То се отчита това. Като нов дизел.
  • 28 МАК

    33 2 Отговор
    Докато не правят горивата да са като на ниво Австрия,Германия нямат право да правят екообекти!!!
  • 29 зевса

    19 5 Отговор
    А какво правим ние, чийто коли не харчат масло, а са на двадесет години? Да го сипваме в бензина ли, че да заслужим екоданъка, който сега плащаме? Проверката трябва да се прави не само на ГТП. И на пътя.
  • 30 332код

    28 4 Отговор
    Среден пръст за еС , колкото по бързо фалира германско-америкаската банка (ЕС за нас), толкова по-добре за цялата вселена !
  • 31 Враца Баце

    22 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Цената е ниска защото е отпадъчен продукт при рафиниране.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Йозеф

    9 25 Отговор
    Какви коли на водород, в България къде може да сипеш течен водород? Над 50% от автопарка са изтърбушени котери, без катализатори и горят масло литър на 1000 км, все тая дали са на газ.

    Коментиран от #56

  • 34 Гостилничаря

    16 8 Отговор

    До коментар #8 от "Парадокс":

    Къделите отзад са от колите без PDF. Обикновено тук се внасят коли със задръстени филтри и катализатори и първата работа на бай Ганьо е да премахне тези излишни части.

    Коментиран от #36

  • 35 Тъп

    14 1 Отговор
    Очаквайте нова дране в МДТ.
  • 36 Бай инжинер

    23 1 Отговор

    До коментар #34 от "Гостилничаря":

    айде ако обичаш да обясниш на аудиторията що е то PDF и как работи, щото аз съм чувал за DPF филтър ама туй твоето ще е нещо ново за което само ти знаеш явно.

    Коментиран от #55

  • 37 are stiga

    33 4 Отговор
    Всичко е за да може една групичка хора да вземат пари за още една глупост ... Аре шибайте се , тая вече няма да я бъде . Писна ни да си измиляте причини да събирате такси и да въвеждате ограничения .Няма да стане
  • 38 NNS

    32 1 Отговор
    Аз предлагам всички да спрем да плащаме данъци и такси за каквото и да е в тая държава . Стига дране - 30 години дране на кожи

    Коментиран от #41, #42

  • 39 jambazina

    24 4 Отговор
    Значи да очакваме нови цени на газта и техническите прегледи.
  • 40 Кире

    23 2 Отговор
    Очаквам сега да скочат прегледите
  • 41 Хайл

    19 2 Отговор

    До коментар #38 от "NNS":

    Съгласен-скоро ми пратиха за едната кола нагло писмо да съм платял застраховка на кола която не карам-да го духат,мислят хората за будали
  • 42 Хайл

    20 4 Отговор

    До коментар #38 от "NNS":

    Само оня идиот Кирил Маричков да пее сега че времето е тяхно-за 30 г се оакаха като карпатски мечки-през "презрения" комунизъм данъка беше много малък,нямаше "задължиъелна" застраховка и разните им евро и еко такси...
  • 43 боцмана

    29 0 Отговор
    Не разбрах автомобилите над 3,5 т. , градски и извънградски автобуси , тежка техника , какво ще плащат , или техните чорбаджии си плащат където трябва.
  • 44 гост

    2 19 Отговор
    Още един закон,който ще увеличи продажбите на електрички. Написах вече че на електрички ще е по-евтино да се кара,започва вече и в БГ.
  • 45 уеу

    12 2 Отговор
    екоотценката ще бъде такава за да се вдигнат таксите на автомобилите
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 777

    15 9 Отговор
    А как ще се следи дали автомобилът постоянно се кара на газ? Все пак има възможност и на бензин да върви. В студено време всички ги стартират на бензин.
  • 48 бат СИС

    12 4 Отговор
    Моята кола е от повече от 6 г с водородна клетка.На ГТП техника иэпочупи бутоните да превклюва режимите от стандарт;комон реел; дюэо помпа а там стойностите бяха 0.005 0.006 може би эа ЕВРО 9 ИЛИ 10 .След като му каэах че съм с клетка се усмихна трябвало да го предупреда по рано. Така че посоката е правилна
  • 49 Аре стига вече

    8 6 Отговор
    Нали си плащам данъка щото цапам, как така ще ме ограничават къде да карам и къде не след като съм си платил веднъж за да карам и да замърсявам, тия зони да са само з гости на града, аз в моя си цапам и си плащам за това

    Коментиран от #51, #52

  • 50 Мартин

    16 5 Отговор

    До коментар #1 от "Буко Баламата":

    Като се сложи газ/метан вредните емисии се променят. Нищо ли не си разбрал от написаното! Един автомобил работещ на метан например има по-малко вредни емисии от всеки нов автомобил било то на бензин или дизел!
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Тони

    6 8 Отговор

    До коментар #49 от "Аре стига вече":

    Навсякъде в Европа си плащат данъците, но когато колата ти цапа повече от други, има ограничения за нея. Такива стикери е длъжен да има всеки автомобил с немска регистрация. В Щутгарт нямаш право да влизаш с дизелов двигател под Евро 5. Такива стикери има и за Париж. Ние не откриваме топлата вода.

    Коментиран от #60, #73

  • 53 tonazi

    9 4 Отговор
    По едно нещо съм по-напред от германците от 25 години и това е ,че тогава си сложих първата газова уредба на моят автомобил. 25 години Аз карам и екологично чисто гориво което отговаря на всички изисквания за Екология но това по новата наредба не влияе за намаление на данъка на моят автомобил тъй като той се гледа по другите Риа именно година на производство и мощност.
  • 54 tonazi

    17 7 Отговор
    Време е тази несправедливост да бъде поправена ,а именно автомобилите с изрядни газови и метанови уредби да плащат по-нисък данък в България.
  • 55 МАК

    14 1 Отговор

    До коментар #36 от "Бай инжинер":

    Не се хаби !!!такива като тоя е пълно тука и ще ти развиват теория как им трови децата .а никои не вдига въпроса за подобията на горива в тая тъпа държава а точно от тях аварират и се скапват.аз на мойте две коли съм ги махнал о време и тотален демонтаж на боклучавата ЕГР система и пренастройване на горивните таблици и накрая кво на прегледите и двете коли под нормите..та излиза че колите замърсяват по малко без еко боклуци отколкото с тях . Ама върви да го обеснявай на дървени философи
  • 56 гост

    10 1 Отговор

    До коментар #33 от "Йозеф":

    Като горят масло това се отразява в емисиите !!! Или ти си виждал газанализатор само на снимка и си мислиш , че мери само въглероден двуокис ?? Е , не е така за твое сведение и "масларките" ще са на същия хал като изтърбушените дизели , тоест в най-ниската категория !!
  • 57 Продължаваме Напред

    17 3 Отговор
    Защо тогава продават дизел по бензиностанциите? Държавата да изкупи дизеловите агрегати от гражданите и да спре да се продава дизел по бензиностанциите изобщо. Тука е като при цигарите искат да намалят тютюнопушенето ама продават фишеци по магазините - мега лицемерно. Като са толкова ербап аз моя кошляк ще го дам на държавата за 4000 лева изкупуват го и си взимам електричка. Няма само ние да го ядеме - то не бяха данъци, ограничения, сега и от движение ще почнат коли да спират и все обикновенният човек яде калая. Още от сега го заявявам, че нова кола ще си купя когато АЗ преценя и ако трябва ще карам в нелегалност - без номера, без никакви лепенки по джама и те така да видим как ще ме спрат! Анархия!!!
  • 58 Plovdiv

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "VARNA":

    He са най-високи, повярвай ми!
  • 59 ;)стикер

    9 2 Отговор

    До коментар #17 от "Morgoth":

    Трябва да се печатат и лепят на стъклата стикери. Няма да лепим вече винетки, а стъклата стават много чисти и се нуждаят от оцветяване :). Истината е , че купихме една машина за стикери и сега седи безработна. Трябва да я включим в работа.
    Не са нужни стикери, просто трябва да се извършва истински ГТП. Пишат: с тази кола неможе да влизал в центъра на Софията и няма да влизаш да не те глоби чичко полицай!
  • 60 Ддер

    13 0 Отговор

    До коментар #52 от "Тони":

    Там има държава тук няма! Франсетата ще сложат жълтите жилетки и ще се оправят. Цялата мара втасала.
    И на село ще има синя зона. Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак.
  • 61 Еfs

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Joro":

    Можеш да сложиш газ на дизела. И колата ще върви.
  • 62 Преминаващ... до средата. :)

    3 3 Отговор
    Първо великите специалисти да разпишат в наредбата трябва ли на автомобил с компютър на газовата уредба да се "скопява" ламбда сондата на бензиновия.

    Това което е малко известно е че съотношението на остатъчния кислород е различно в изгорелите газове на двата вида горива, а от там какво на баба си ще измерят?!
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 vasik atanasova

    10 3 Отговор
    това правителство ще ни побърка
  • 65 иванов

    7 1 Отговор
    Българският водач е най сигурната златна кокошка -с едно решение на т. нар властимащи в бюджета влизат стотици милиони.
  • 66 Само народа мачкат

    13 1 Отговор
    Ами тези самолети дето постоянно летят във въздуха те в коя графа попадат бе мърши,черно море,се е превърнало на завод за отпадъци,всички лаина от Европа идват в България,те храните също ни убиват ама ги вкарвате,защото смучите,все бедният човек вие виновен,унищожихте всичко ,вище самолетите колко замърсяват,глупаци,ще нападат Русия,боже глупави хора,
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Ромео

    2 0 Отговор
    ПОЗНАЙТЕ КОЛКО ЩЕ СТАНЕ ТАРИФАТА ЗА ПРЕГЛЕД....
  • 69 asoos

    1 0 Отговор
    Да се изравни цената на всички горива и тогава който иска да си слага АГУ който иска да си кара на бензин или дизел данък мпс на клас автомобил среден висок и т.н а не като сега на конски сили защото има някой друг кон умрели някой пък имат и чип туниг
  • 70 Станимир

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Joro":

    Газ на дизел, ако не целиш икономия, а друго всъщност води до други резултати, ама ще се научиш.... 😂
  • 71 Eistee

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Meganoob BG":

    Автомобилите са сложни технически изделия, които ИЗИСКВАТ поддръжка, инвестиции, отчетност и прецизност. Нямам нищо против сиромасите, но те просто нямат ресурс да притежават автомобил без да представляват заплаха за здравето и живота на околните. Затова и не трябва да имат.
    В Германия не всеки има автомобил и хората съзнателно са направили този избор, защото иначе ще ги разсипят от глоби. Тук Мунчо тръгва на светофара и оставя дванадесетметрова черна опашка от сажди, защото кара с крадено леко корабно гориво и го мързи или няма пари (по-скоро има други приоритети) да си почисти дюзите. Е, такъв човек не трябва да има автомобил.
  • 72 гощо

    0 1 Отговор
    Демек който е турил ГАЗ ще е по екологичен ли?!?! Ама,че му пуши колата,че гори масло и смърди няма значение тцтцттццт...!!! Акъл море за пореден път!!! А контрола да не влизат по подземни паркинги къде е? По МОЛОВЕТЕ е пълно с подобни говеда дето си влизат защото са мнооо големи играчи с ГАЗ у багажника тцтцтцтцт..
  • 73 Луд

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Тони":

    Като си видя зплатата колкото на ония в щутгард и париж, тогава ще ме ограничават
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Бай Благой

    0 0 Отговор
    Да се обзаложим кой ще плати тази "еко оценка". - аз залагам на изстрадалия Български народец.
    Да се обзаложим какви далавери пак ще стават в тези частни пунктове за ГТП - аз залагам, че срещу някой и друг сребърник ще минават и таратайките!!
    И после.... по новините, пак далавери...пак "лов на вещици" и т.н..
    От 80-90 години насам всичко в тая скапана държава се прави само да се цъцат пари и нищо да не се свърши.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове