Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Спират 5 км от пътя Калотина - Сливница

Ограничението е за строителството на бъдещата АМ „Европа“

Публикувана: 24 Юни, 2019 17:33
8 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2534
Спират 5 км от пътя Калотина - Сливница
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.

От 26 юни (сряда) се спира движението по близо 5 км участък от път I-8 Калотина - Сливница, като трафикът се насочва по стария път Калотина - София. Ограничаването на превозните средства в участъка от км 15+600 до км 20+940 е за изграждането на отсечка от бъдещата автомагистрала „Европа“, която ще свързва София с ГКПП „Калотина“. Предвижда се до 20 ноември т. г. трафикът да преминава по стария път за Калотина - общински път SF3214.

Пътуващите от София към българо-сръбскта граница по път I-8 ще преминават по новоизградена пътна връзка, в близост до отбивката за Алдомировското блато, и ще продължават по старото трасе в посока Драгоман. На 300 м преди газстанцията /“Сара“/, при входа на Драгоман, ще се връщат по новоизградена пътна връзка на първокласния път за Калотина.

Идващите от ГКПП „Калотина“ към столицата ще се пренасочват на 300 м след газстанцията /“Сара“/, която е при изхода на гр. Драгоман в посока София, по новоизградена отбивка, водеща към старото трасе на път I-8 и ще се връщат обратно на първокласния път по новоизградена отбивка в района на надлеза, по който преминава общинския път за Алдомировското блато.

Модернизацията на 17 км от първокласния път I-8 между км 15+500 и км 32+447 започна в средата на май. В участъка ще бъде изградено второ платно, а старото ще бъде реконструирано. Инвестицията е за 117,3 млн. лв. и е от републиканския бюджет. Срокът за завършване на строителните работи е 2021 г.

Трасето на АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и е разделено на три части. Строителството на първите два участъка включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 между Калотина и Сливница. Първият участък от ГКПП „Калотина“ до Драгоман /от км 1 до км 15+500/, с дължина 14,5 км, ще бъде финансиран от Механизъма за свързана Европа и националния бюджет. Предстои стартиране на строителните работи. Изграждането на средния участък между Драгоман и Сливница, на който предстои спиране на движението, започна през май.

Трасето ще бъде с две платна за движение във всяка посока, като във всяко платно ще има по две активни и една аварийна лента. На 16-километровия участък ще бъдат изградени 11 големи съоръжения - 3 бр. селскостопански подлези, 2 бр. подлези, 5 бр. надлези и мост над р. Сливнишка с дължина 50 м. Ще бъдат построени два пътни възела – „Сливница 1“ - при 25-ти км, и „Сливница 2“ при 29-ти км, както и 8 бр. площадки за отдих. Пътните възли ще бъдат и с енергоефективно осветление. Ще бъде направена реконструкция на водопроводи, електропроводи, телеграфно-телефонни и оптични кабели. За опазване на биоразнообразието в района на Алдомировското блато ще се направят пътеки за влечуги, които ще преминават през водостоците на магистралата. Ще бъдат поставени и шумозагалушителни стени и мрежи за птици, а каломаслоуловители ще пречистват повърхностните води от трасето в района Алдомировското блато.

Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента /от км 32+447 до км 48+61/, с дължина 16 км, ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
88665
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Всичко добре но поне да бяха асфалтирали стария път а те го оставиха на павета ще има доста пребити когато има дъжд

Оценка:
-2 +7

Коко
(гост)

Неутрално
2 Отговор
118000000:17 км=694200 на км /1000 м = 7000,00 лв/м. евтина пътна инфраструктура....
След две-три години почват ремонтите....
Айде честито!

Оценка:
-3 +15

Ха ха
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Голямо трасе правят в блатото :) Житото е по високо от нисипа и после като потъне което ще е не повече от 2 години някой друг ще е виновен

Оценка:
-2 +8

Ддд
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Хайде по-бързо да асфалтират че от ВИК чакат да копаят

Оценка:
-0 +10

Moko
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Павирания път е много зле, но при факта че е на 80 години, и е проходим,трябва шапка да сваляме на строителите от 1939 г.

Оценка:
-0 +12

NikNay
(гост)

Неутрално
6 Отговор
По-здрав и лесен за ремонт път от паважа няма . . . . . Рим го е доказал !

Оценка:
-1 +6

Ехаааа
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Много подходящо време с оглед на очакваните 2,5 милиона турци след месец надолу и месец по-късно нагоре.... Всички ще си изкараме страхотно!

Оценка:
-0 +7

Ааааааа
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Абе вие идиоти ли сте? Какво му е хубаво на този път, по който пломбите падат? Участъка е безобразен!!! Олигофрените, които са взели това решение трябва да бъдат съдени! Колите направо може да се разпаднат от вибрациите! Простотия и безхаберие българско!??!!???

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Радан Кънев
Политикът от ДСБ Радан Кънев с коментар за Асенов
И от двете страни са ченгета от ДАНС"

Още бисери