Новини

Автоматични глоби за претоварени камиони по пътищата

В движение ще определят размера на глобата

Публикувана: 16 Юли, 2019 08:00
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2416
Автоматични глоби за претоварени камиони по пътищата
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.

След въвеждането на тол системата у нас глобите за претоварени камиони ще се издават автоматично, без да е необходимо спиране на автомобила. Камери и лазерни скенери на новите рамки в синхрон с интегрираните в пътната повърхност сензори ще ловят нарушителите по време на шофиране.

Това стана ясно от отговор на Агенция „Пътна инфраструктура“ на въпроси на в. „Монитор“ за бъдещото интегриране на новата система. Стационарните контролни точки (рамки), които в момента се изграждат по пътищата, са оборудвани с камери, класифициращи 8+1 класа пътни превозни средства, с лазерни скенери за детайлна класификация на превозните средства и със сензори за измерване на теглото в движение, което помага за определяне на натоварването на всяка ос на пътното превозно средство с тегло над 3,5 тона. Затова информацията, генерирана от камерите, е полезна не само за нуждите на таксуването, но също и за контрол на претоварването на превозните средства, за движението на извънгабаритни товари, както и за контрол на трафика и движението на стоки и товари, поясняват от пътната агенция. Генерираната информация за преминаването на дадено превозно средство може да бъде обработвана и с цел измерване на средна скорост на движение.

В момента се обсъжда разработването на методика за метрологично сертифициране на изходната информация от видеозаснемането, която Националното тол управление да подава към МВР и други заинтересовани институции, за да може тези данни да се използват за целите на санкционирането, уточниха от АПИ.

Системата вече работи в много европейски държави, като определя размера на превозното средство и натоварването на осите. Освен това камерите регистрират регистрационния номер, страната на произход на превозното средство, броя на осите и категорията на превозното средство. На фона на тези данни се определя и размерът на глобата в случай на претоварване.

В момента е-системата за таксуване на база време и на база изминато разстояние е в процес на интеграция с Агенция “Митници”, с МВР, с Националната агенция по приходите и с Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация”. Интеграцията с Агенция “Митници” е обвързана с произтичащите задължения на агенцията съгласно Закона за движение по пътищата. Агенция “Митници” е контролиращ и правоприлагащ орган по отношение на пътните такси. С МВР е на две нива – на първо място обмен на данни за собственика на пътното превозно средство без платена пътна такса с цел санкциониране, когато нарушителят не може да бъде глобен на място. Второто ниво е обмен на информация за текущите нарушения с цел контрол и правоприлагане от страна на МВР. Интеграцията с НАП цели да бъдат обменяни данни за претоварени пътни превозни средства и за влезли в сила и подлежащи на принудително събиране наказателни постановления, издадени от наказващия орган Агенция “Пътна инфраструктура”. С Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” интеграцията е обвързана с проверка от тяхна страна на влезли в сила, но неплатени глоби (наказателни постановления). От гледна точка на правоприлагането и контрола за платени пътни такси интеграцията с Агенция “Митници” вече е готова. Митническите служители правоприлагат на граничните контролнопропускателни пунктове.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Да питам
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Глобата нали си я отнася реалния нарушител а не невинния шофьор ???

Коментиран от #3


Оценка:
-3 +13

Горил
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Да,да и аз така си мисля..йахаххаха в германия и белгия я няма тази технология в Булгаристан я има..мхммм

Коментиран от #4, #10, #13


Оценка:
-4 +11

Отговарям
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #1 от "Да питам":


Аз мисля, че ще е шофьора.

Оценка:
-0 +11

Pompev
(гост)

Неутрално
4 Отговор

До коментар #2 от "Горил":


От де ги зеха тия скенери бе,в Швеция ги няма

Оценка:
-4 +7

Краси
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Еййй, не се на ядоха тия гадове от глоби...

Оценка:
-4 +6

Миризлив пор
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Защо трябва да се открива, че като завъртиш крана има топла вода? Масово в документите има посочено едно тегло НО по кантар е друго (и за него се плаща). Толкова ли е трудно да се направи елементарен регистър към ТОЛ или ДАИ - тегло на камион и оси, тегло на ремарке и брой оси и накрая като се качи на кантара с мобилна връзка като касовите апарати да го пуска или не.

Оценка:
-0 +0

Зле
(гост)

Неутрално
7 Отговор
2 Милиарда дефицит. Гответе се за още.

Оценка:
-2 +6

пейо
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Няма как да стане това, Поредната система, за която ще дадем много пари и няма да се ползва. Ако това заработи няма да има самосвал, гондола и зърновоз, който да няма глоба. По нашата хубава система и идващи фишове след 2 месеца ходи да гониш михаля. Винаги ще се намери един кадърен адвокат който да оспори верността на тази система.

Оценка:
-2 +8

Пламен
(гост)

Неутрално
9 Отговор
В кои европейски държави ?Цитирайте ги!Май пак ще има лапачка на пари за неработеща система.Министъре,кажи кои са държавите? Знаеш ли ги,или си лобист?

Оценка:
-2 +4

Огняра
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #2 от "Горил":


В Белгия ги има баце, може шефа ми да потвърди с квитанция за 3000евра😅

Оценка:
-1 +4

ванката
(гост)

Неутрално
11 Отговор
някой пак се изхвърли в космоса ... защо не изброихте поне една европейска държава та да разберем и ние каде ги има тия системи че имам малко стаж по европейските магистрали (7-8) години и никъде ги няма тия системи дори австрия си има специални контрол-паркинги по магистралата на които има поставен кантар и те отбиват от пътя за да те изтеглят от 2г го имат и унгарците

Оценка:
-3 +1

Бат Танас
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Ганю това е законен рекет

Оценка:
-2 +0

Гостилничаря
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #2 от "Горил":


Турчинът с 40-тонния тир минава и први коловози чак в платното и после се прибира в Анадола, ние после му мислим как да ремонтираме пътищата! Нека, така трябва, не може рязаната тръба да копае по родните пътища (те и без друго взели-дали!) а данъкоплатеца да плаща винетки заради тях!!!

Оценка:
-0 +3

СтарТИРаджия
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Малиии... Хора, отворете си очите! Държавата ни ни има масово за пълни ментални идиоти! Лъжат ни абсолютно за всичко с цел постоянно потискане. Датчиците, които монтират в асфалта могат да сигнализират за ЕВЕНТУАЛНО ПРЕТОВАРЕНА ОС или ПРЕТОВАРЕНО МПС, но не могат да "кажат" със сигурност претоварването налично ли е, и с колко! Няма как да измериш масата и натиска на тяло движещо се със 60 - 90 км/ч, а и натиска се променя от пътните неравности, колкото, и да са пренебрежителни. Нали при такъв фиш ала "тука има, тука нема" в съда ще е смЕх гоУем!!! Камоли датчиците да разграничат натоварване на ос на 7.5 камион, на 20 тонен или пък на 40 тонна композиция. Затова при такива системи на главни пътища се изграждат кантари. При сигнал от датчика за тежко МПС се отклонява към кантара за тест. ЕВЕНТУАЛНО, ако е претоварено МПС-то, мост от него или сбор от 2, или 3 съседни оси се налага глоба! Системата действа безкомпромисно и акуратно в Унгария. Така че стига публикувайте глупостите на канцеларски плъхове целящи единствено страх и рестрикции. Допитвайте се до профита преди това!

Оценка:
-0 +1

TKC
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Жалки неграмотници, спрете да плюете! Щом е за събиране на пари, ще стане! Масово камионите тръгваме претоварени и се чудим - колко дизел, къде ще ни отбият и глобят....

Оценка:
-0 +1

столичанин в повече
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Ми ся кък ша си транспортирам зимнинката до столицето с джигулето... кък шъ мъ хванат притоварен в движение, кат вече съм са отчел...

Оценка:
-0 +1

50 тона
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Камери ли????? 50 тона кантар не успява да претегли половината от камионите които влизат във Варненското пристанище.КОЙ НЕ СИ Е СВЪРШИЛ РАБОТАТА за да се случва това в продължение на години???

Оценка:
-0 +1

Валентин
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Много добре ако стане край със зърновозите с 40тона полезен товар и тара 15_18тона

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Александър Манолев
Бившият заместник – министър на икономиката Александър Манолев атакува лидера на РЗС Яне Янев.
Той е политически труп с неясна сексуална ориентация!"

Още бисери