ФАКТИ.БГ

19 юли 1966 г. БКП сключва договор с Renault

Публикувана: 19 Юли, 2019 07:21
45 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6588
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.6 от 11 гласа.

На 19 юли 1966 г. Политбюро на ЦК на БКП решава да се сключи договор с френската фирма Renault за производство в България на леки коли от същата марка. През 1967 г. тогавашното Държавно стопанско обединение (ДСО) “Металхим” подписва контракт с право на производство и продажби с френската фирма Renault.

В Казанлък в сегашния завод “Арсенал” се сглобяват първите три двуместни спортни коли Renault Alpin. В началото дори го наричат “Булгар Алпин”. След като вече са сглобени първите автомобили, специалисти започват да водят преговори с французите за построяването на монтажен завод за производство на 10 000 коли годишно в Пловдив. Само за девет месеца, рекордно кратко време, се построява монтажен завод в Пловдив.

В годините 1967 - 1970 г. в България се завършват общо около 5500 автомобила с марка Renault. През 1970 г. излиза решение на Министерския съвет за прекратяване на този “производствен лукс” и заводът се закрива окончателно през 1971 - 1972 г.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.6 от 11 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Дедо Йоцо
1 Отговор
ГЕРБ щеше с VW ама нещо не стана работата ... При следващия мандат да пробват с ТАТА

Оценка:
-13 +62

СоцБоц
2 Отговор
Така е , в онова "лошо" време големите автомобилни марки не се двуомяха между Турция и НРБ , но сегашната продажна и корумпирана власт изгони инвеститорите. Слава на БКП единствената партия мислила за Народа!

Коментиран от #3


Оценка:
-55 +55

Сесесере
3 Отговор

До коментар #2 от "СоцБоц":


Слава на САЩ ! Никога повече комунисти!

Коментиран от #6, #31


Оценка:
-72 +46

Вещ
4 Отговор
Хубаво е когато всяка година на тази дата публикувате една и съща статия

Оценка:
-4 +30

Антон
5 Отговор
Бкп сключва договор с идеологическия враг тогава. Днес нефелното крило на партията, изтърсаците от герб, с глава тиква , не са в състояниие да сключат договор с партньорска и съюзническа държава. Поне такава по думи на тиквата и педитата от ес-то. Ние сме партньори с онея само когато трябва да се дават пари за тъмнолилави орки или да си спрем някой провкт с национално значение.

Коментиран от #23


Оценка:
-16 +49

СоцКлец
6 Отговор

До коментар #3 от "Сесесере":


Долу империята на злото Хамериканците купиха територията България за без пари от продажната Соросня . Съд и затвор за тези предатели.

Оценка:
-18 +45

гост
7 Отговор
Така се прави: решаваш, подписваш предварителен договор и след по-малко от година започваш производството. В днешно има фирми способни да сглобят и настроят поточните линии за месеци, сградата е сглобема конструкция от панели, само логистика и пари трябват. Ето, в ловешко като направиха завода на ГУ, изградиха хубава инфраструктура, но нямаше търсене, било то заради умишленото отбягване на марката, било то заради лош маркетинг, било то заради политиеската репресия. Реално на вторичен пазар всички тези коли са много тътсени, защото си струват парите. Имам познати слезли от МЛ, ФВ и др. и се качили на ГУ Н5, е много са доволни, защото е здрава кола за малко пари. В съседна Румъния казват, че служебните коли на държавните структури са основно Дачия, а у нас можеше да са ГУ и то с газови уредби и поддържки в местните дилъри на марката, но няма такава политика.

Оценка:
-1 +39

onq s konq
8 Отговор
Добре че е герп та да карам беенве штото при кумунистите карах варбурк

Коментиран от #12, #44


Оценка:
-30 +19

9
Този коментар е премахнат от модератор
Бойко Кръстанов
10 Отговор
Хаха масаж

Оценка:
-0 +1

CL500
11 Отговор
Доколкото знам в договора е било записано, производството да е само за вътрешния пазар. Нашите обаче са започнали тайно или не толкова да сключват и външно-търговски договори, започнали са износ и франсетата са ни казали - ай, гаси лампите...

Коментиран от #39, #42


Оценка:
-10 +43

СссереМ
12 Отговор

До коментар #8 от "onq s konq":


Баща ми 20 години караше осмак,сега сарам х6,добре че комунистите умряха.

Коментиран от #14, #15


Оценка:
-37 +19

автомонтьор
13 Отговор
Това че комунягите са почнали да ги изнасят тайно и рено се дръпнали е стара лъжа да се прикрие факта , че Брежнев е заповядал на нашите продажници да затворят един успешен завод. Не ви ли прилича на южен пАток... вървим срещу интереса си за да угодим на по силните

Коментиран от #20, #24


Оценка:
-12 +52

гост
14 Отговор

До коментар #12 от "СссереМ":


Ами той и моят баща беше с Вартбург, но тогава имаше 5-6 модела коли и толкоз, ако не е лада ще е москвич, ако не е москвич ще е шкода. Тогава обаче при заплата от 200лв колата ти струва 4х.лв, сега заплатата ти е 5 пъти по-висока и за 20х.лв може да си купиш бюджетна кола, пак нова и отговаряща на съвременните стандарти. Сега просто го има изобора да купуваш втора употреба стоки, а тогава не, но това не прави онова време по-лошо от сега. Просто изборът е бил ограничен, разговаряйки с хората работили отреди 80те разбирам, че е имало предостатъчно работа и то добре платена, стига да ти се работи, почти всеки е можел да си купи/построи жилище, нямало го е този стрес и натоварване, което притиска хората сега. Точно консуматорщината погубва много хора, които стават роби на вещите и забравят много стойностни ценности в името на някаква вещ, а при липсата на вещи духовното е било много по-добре развито. Викаш сега като имаш Х6 си успял и невероятен човек, така ли?

Оценка:
-6 +47

СссереМ
15 Отговор

До коментар #12 от "СссереМ":


Долу Сорос и продажните, алчни капиталисти, вижте Китай рано или късно комунизмът ще се завърне и в Европа. Съд за българофобите поклонници на Сороснята (Сатаната)

Оценка:
-18 +26

16
Този коментар е премахнат от модератор
onq s konq
17 Отговор
През 1965 се подписва договор с Русия за пр-во на Москвич в Ловеч и през есента на 1966 излиза първата кола от Завода.КОЙ нормален обаче ще си купи въпросната СССР-недоделка,след като погледа му се "пълни" от "Рено-8" и "Рено-10",за Алпина пък да не говорим?!Следва протягане ДЪЛГАТА РУСКА РЪКА и хващане на "Самозабравилото се " бълг. Правителство за гушата...което е и фатално за договора с Французите.Е КАК да не ги обича човек тия "силни и мъжествени" братушки?...Ама до дъното на душата си:)

Коментиран от #28, #33, #34


Оценка:
-16 +46

LORT
18 Отговор
Комунизма е анти-хуманен строй и винаги води до фалит и разруха

Коментиран от #27


Оценка:
-18 +22

Гост(нерегистриран)
19 Отговор
Чакаха от години за москвич и лади. Хитър Петър бай Тошо пусна в 1986 коли москвич в Стара Загора за 6900 лева, при заплати 100 и 170 лева, за младите, много пари си бяха в ония години и кога останахме не стари без работа я продадох е за 500 лева на 20 хиляди километри, а сега ми кажете, ко прав, и кой крив, и за мен е кражба, от обикновени хора, с много труд и пари на родителите им, вие отлично може би знаете или.. И с ап. Без жителство не разрешава ха, а от Тракия е имало хора с много пари от животновъдство, някои много злато са успели да прекарат в България, живи и здрави, боли ни, но минало за минало, първите последни, а бедняци днес милионери, късмет братлета

Оценка:
-9 +10

ванката
20 Отговор

До коментар #13 от "автомонтьор":


предвидени са 10 000 бройки за една година да излизат от завода а за 3г са произведени 5500 дали е бил толкова успешен...

Оценка:
-3 +9

LORT
21 Отговор
Комунизма е като Биг брадър,:ранят те, поят те, и ако си послушен си живуркаш, но в пандиза

Оценка:
-10 +9

ХХХ
22 Отговор
Хора работили в завода нали проговориха след 89та..не е имало нарушени договори и таен износ. Всъщност не е имало такива договори рената да са само за България. Били са си за СИВ. Тези няколко хиляди бройки са били с отлично качество на сглобката и французите са искали да увеличат капацитета. Единствения проблем е бил , че в комунистическия блок тези модели на рено превъзхождат значително тогавашните деривати на фиат сглобявани в източна европа и шкодите... да не говорим за руските коли и запорожката. После историята за Брежнев на изложението я знаем. Ако тогава имахме някой като Тито който да смее да каже НЕ на братушките, сега икономическата ситуация България щеше да е коренно различна

Коментиран от #25


Оценка:
-9 +20

Некой си
23 Отговор

До коментар #5 от "Антон":


Луканов,Виденов, Станишев, Орешарски и други знайни и незнайни БКП герои имаха възможността да сключат такива печеливши сделки,но не знам защо пропуснаха. Може би ти знаеш???

Оценка:
-6 +10

Random
24 Отговор

До коментар #13 от "автомонтьор":


5500 автомобила за 4 години... Те това ако е било успешен завод, поне ако е можело да покрие разходите и заплатите... А и ако е по поръчка на по-големите, защо същите са позволили на французите да строят в Румъния?

Оценка:
-3 +12

Random
25 Отговор

До коментар #22 от "ХХХ":


Да бе да, превъзхождали били, я кажи по какво. Нито двигателя по-мощен, нито по-просторни, нито по-модерни, като конструкция, и 8, и 10 са като заз - задно-разположен мотор и задно предаване. Тия статийки за които говориш са чисти соросни съчинения

Оценка:
-5 +17

Random
26 Отговор
Още един чел-недочел. При капацитет 3000 автомобила на година и към 5000 общо произведени за 4 години, смяташ ли че хората въобще са ги купували? При цена 6100лв за 8 и 6800 за 10. И двете само 1100 двигател 50 коня. И 408 хич не е "недодялка". 8 и 10 с нищо е го превъзхождат. 408 - 1400(1360) кубика двигател, 8/10 - 1100. 55 коня срещу 50. Много по-тежък и стабилен автомобил, реното е по-леко. 408 има двукръгова спирачна система, меки интериорни части, зони на смачкване и колани, реното какво има за безопасност?

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +14

Random
27 Отговор

До коментар #18 от "LORT":


Второто не го отричам

Оценка:
-0 +2

Random
28 Отговор

До коментар #17 от "onq s konq":


Коментар 26 е за теб

Оценка:
-0 +3

Истината
29 Отговор
Само може да мечтаем за БКП ,комунистите градят ,капиталистите крадат

Оценка:
-7 +11

Марек
30 Отговор

До коментар #26 от "Random":


За какви колани говориш през 66-та умнико?Къде си бил тогава?Сложи червена точка преди да отговориш!

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +3

31
Този коментар е премахнат от модератор
Random
32 Отговор

До коментар #30 от "Марек":


Да не би коланите да не са съществували 1966 година? Сложи си ти червена точка

Оценка:
-0 +6

Гост
33 Отговор

До коментар #17 от "onq s konq":


Даа, даа. Братушките ни забраниха "Южен поток", мътят водата на Германия за Северен 2, накараха Франция да спре "мистралите" за Русия, натиснаха ни да им купиме бръкмите със заем от тях самите, не плащат нищо за ползуването на бази у нас...и т.н. Как да не ги обичаш!

Оценка:
-2 +10

Ogiigo
34 Отговор

До коментар #17 от "onq s konq":


Що сега как е, ще купувате газ от нас,, демократичен" газ, не от Русия, само от нас ще куоувате всякакво въоръжение, няма да строите газопровод и т.н.

Оценка:
-1 +6

ник3900евро
35 Отговор
Руснаците спряха производството на Рено и за най големите малоумници е ясно че никой няма да купи Москвич като има Рено за тез пари това беше изкуствено създадена икономика и затова не стигна до никъде. Даваме комунистите никога няма да го признаят.

Коментиран от #37, #41


Оценка:
-6 +8

гуньо
36 Отговор
Рено 8-10 са от класа на запорожеца nsu даф неса ништо особено освен двигателя които е доста добър сравнен с зазовия е направо извън земен.Мои познат имаше рено 8 но с малкият двигател 980 кубика беше няколко пъти съм го карал да го пали на празен ход работи като часовник и тихо,иначе в купето е доста тясно и спартанско обзаведена.Салона на шкодата 1000 мб и 100 са 100 пъти подобри от на реното.

Оценка:
-3 +6

Random
37 Отговор

До коментар #35 от "ник3900евро":


Ако ще избора да ми е между лагерна количка и рено, реното няма да го взема

Оценка:
-4 +4

Либеро
38 Отговор
Договорът с Рено е доста тежък. Купуваме всичко от тях за долари но имаме право да продаваме само в бившия СИВ за рубли. Планът е бил за 4 г. да започнем производство на по голямата част от компонентите у нас. Обаче не е станало и поради недостиг на конвертируема валута сглобяването е преустановено.

Оценка:
-1 +5

гост
39 Отговор

До коментар #11 от "CL500":


Точно така е това е истината не прекратяваме договора ние а ни бият шута Французите понеже не сме много хитри както винаги

Оценка:
-0 +4

ОСМАНАГИЧ
40 Отговор
Сега щеше да има Булгар Дъстър.😎

Оценка:
-0 +2

Хамсал
41 Отговор

До коментар #35 от "ник3900евро":


Що тогава лошите руснаци не спряха производството на Вартбург, Трабант, Шкода, полски Фиат, Полонез, Дачия? Все някой трябва да ни е виновен!

Оценка:
-0 +4

Илия Николов
42 Отговор

До коментар #11 от "CL500":


Не е вярно - французите ни продават частите в долари, а ние продаваме сглобените коли в лева и се получава преразход.

Оценка:
-0 +3

Чекист
43 Отговор
Ще дам само две, три примера , без да ги тълкувам много. Някои си спомнят как през 80те се бяхме превърнали в дискотека -режим на електричество. Това непрекъснато се повтаря като упрек към соца. Да, ама защо не стигаше токът, след като Горбачов за да свали Живков спря едностранно перфектен договор за внос на електричество. Та тогава имахме с 30%повече мощности от днес. Не стигаха тези мощности защото имаше производство. Внасяхме и два пъти газ повече от днес защото имаше ПРОИЗВОДСТВО. За това бе и проектът Белене. Впрочем чешкият реактор който бяхме внесли за Белене днес дава ток в Подмосковието, а ние още се ,, плюнчим,, ще правим ли централа или ще плащаме вредни емисии и студен резерв на Доган!?
Вторият пример е с пенсиите. Докато имаше възможност почти всеки посочваше години трудов стаж от соца, защото коефициентът за покупателната възможност преди промените е по висок, или преди 90та година заплатите са били по високи, при това с чувствително по висока покупателна възможност. днес на практика само 10,15%от работещите могат да си построят или купят жилище. Преди всеки работещ на практика бе в състояние. Да припомним, че лихвения процент бе един и под един процент за жилищно строителство. Да припомним, че заемите се опрощаваха при заболяване довело до трайна или силно намалена трудоспособност, увеличение на семейството , работа на национален обект.....
В зависимост от методиката по която се изчислява, то брутният продукт на страната, по съпоставими

Оценка:
-0 +5

44
Този коментар е премахнат от модератор
гуньо
45 Отговор
А междо другото имам цялата документация от завода за зглобяването на реното,успях да я преснема преди дядото да умре .Тои е седял в завода три дена и е гледал как са му сглобявали колата и се е запознал с хората там .И те са му преснели документацията на циклостил.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Тихомир Стойчев
Бившият шеф на ЦСБОП Тихомир Стойчев критикува работа на МВР по убийството в Нови Искър.
Нямат професионалните качества да присъстват там. Жертвите трябва да бъдат накарани да "заговорят" - кое е предизвикало агресията на стрелците"

Още бисери