Нови правила за шофьорските курсове. По-малко часове по теория и повече кормуване – това предвиждат промените, които вече са обсъдени в транспортното министерство. Обучението обаче ще поскъпне с поне 200 лева, а заради очаквания скок в цената на курсовете, в автошколите има бум на кандидати.
За да се яви на изпит за книжка, Паулина Вельова трябва да си вземе часовете по теория и кормуването. Според нея, за да се научи, ще са ѝ нужни 31 часа, съобщи бТВ.
Не е имала проблем да се запише на курс преди да влязат в сила новите правила.
„Интересът нарасна заради това, че предстоят промени и затова е този бум”, обясни инструкторът Албена Цветкова.
„Българинът да избира – между увеличени часове и намалена смъртност на пътя или евтин курс и всяка година увеличение на убитите на пътя”, коментира Красимир Георгиев, председател на АКАБ.
Вместо по 31, младите шофьори да кормуват по 42 часа – това е една от идеите на транспортното министерство.
Предвиждаме да увеличим часовете по практика от гледна точка на това, че искаме да гарантираме определен брой часове извън населени места, по-скоростни пътища, в тъмната част на деня и реално да се взимат тези часове”, каза Дамян Войновски, зам.-директор на ИА "Автомобилна администрация”.
Затова и се предвижда изцяло нова система, която в реално време да следи обучението на бъдещите шофьори.
Предстои да се разработи изцяло ново мобилно приложение за шофьорските курсове. Преди всеки час по кормуване в него ще се регистрират и инструкторът, и курсистът.
От автомобилната администрация в реално време ще следят кога е започнал и кога е приключил часът.
Колко километра е изминал всеки курсист и дали е шофирал извън населените места – по магистралите и скоростните пътища.
В момента не всички автошколи обучават бъдещите шофьори с пълен набор от часове, за да пестят от гориво и от заплати на инструкторите, твърдят от Автомобилната администрация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кой68
11:15 28.07.2019
2 Псевдомерки
11:19 28.07.2019
3 Зад усложненията стоят икономически инт
Коментиран от #6, #12, #13, #26
11:24 28.07.2019
4 ПОЗНАВАЧ
11:28 28.07.2019
5 правилник
повече кормуване
а най-много купуване
11:33 28.07.2019
6 Хайл
До коментар #3 от "Зад усложненията стоят икономически инт":
Как за какво ти е полигон? Колко от курсистите могат да карат назад,колко могат да паркитат успоредно и пемпердикулярно,колко могат да тръгнат по нанагорнище без да изтърват колата назад/напред,колко от тях са свикнали с габаритите или ти само цигани учиш да им вземаш парите а дали могат да си напишат името или да карат-кво те интересува,парите са по-важни...на такива като теб трябва да забранят да са инструктори,защото некадърник не може да те научиКоментиран от #18, #30
11:33 28.07.2019
7 Лора, внимавай...!!!!
11:34 28.07.2019
8 А БЕ
11:38 28.07.2019
9 УЕФА-мафия
11:54 28.07.2019
10 коментатор
12:01 28.07.2019
11 Голям Слон
12:03 28.07.2019
12 ОВТПН
До коментар #3 от "Зад усложненията стоят икономически инт":
При полигона се изграждат навици да се оглежда и свиква с габаритите на колата тръгване без да изтърве колата назад включване в движението преди да излезв на улицата.Не като сега направо да ги пускат вдвижението и да създават опасност.Военните имаха полигони и подобни площадки така че може там да се ползват12:05 28.07.2019
13 Голям Слон
До коментар #3 от "Зад усложненията стоят икономически инт":
Изказванието ти е глупаво. Обяснявам защо. Когато има кой да ти каже кое как се прави, тогава е много по-лесно да се донаучиш по време на практиката. Ясно е, че в няколко часа няма да излезнеш грамотен и обучен шофьор, но е важно правилно да ти излеят основите. Ако разчиташ само на практика - изгубен се. Най-малкото защото, първо, не е ясно колко ще караш и, второ, в какви ситуации ще попадаш. Освен това, много съмнително е какви знания ще придобиеш от практиката. Най-вероятно никога няма да можеш да направиш неща така, както трябва. Относно 20 годишните шофьори... Да шофираш нещо (каквото и да било) е въпрос преди всичко на усет. Много от нещата са вродени и те не се придобиват даже и след 20 години. Точно по тази причина можеш да срещнеш "професионален" шофьор, който едно кръгово не може да вземе като хората със 17 метрова композиция. Да не говорим за паркиране..12:12 28.07.2019
14 Джудже
12:20 28.07.2019
15 Миризлив пор
Коментиран от #17
12:25 28.07.2019
16 патриотъ
12:38 28.07.2019
17 Голям Слон
До коментар #15 от "Миризлив пор":
И как предлагаш да елиминираш човешкия фактор? На теоретичния или на практическия изпит? И сега всичко е достатъчно добре регламентирано. Въпросът е какво може да се допълни и какво да се премахне. И висше образование да направят за шофьорския курс, нищо няма да се промени, ако можеш да си купиш диплома без проблем. Повишаването на цената на курса до нищо добро няма да доведе. С това "про форма" обучението ще процъфтява. Ще те пишат, че си минал часовете, а практически ти почти не си се вясвал там. Е, и цената няма да ти е 1000 лева, а 200. За инструктора добре. За теб добре.. И след това курсистите започват да пълнят криминалните хроники. Трябват жестоки промени на тази система. Но кой и дали ще го направи - това вече не е ясно.12:42 28.07.2019
18 Софиянец
До коментар #6 от "Хайл":
Аз книжка взех миналата година и проблем имам само с успоредното паркиране. Не съм се упражнявал на полигон с инструктора.Коментиран от #23, #24
12:59 28.07.2019
19 Bubbles
Това зашо никой не го вижда?
13:28 28.07.2019
20 По-малко теория, повече кормуване
13:50 28.07.2019
21 Петър
14:23 28.07.2019
22 Лекар БГ
14:51 28.07.2019
23 Вадач категория С
До коментар #18 от "Софиянец":
То с това се почваше навремето и ако са ти го показали правилно повече от два часа за цялото обучение на полигона не ти трябват.Зависи от инструктура .Аз имах двама.Първия направо ни разкарваше из младост 4 и в общи линии нищо не научих при него.Добре че го хванаха да краде бензин и го изгониха.Вторият бивш автомобилен съзтезател печелил Златни клас Н .Първо независимо какво бяхме учили минахме на полигон за 2часа обясни и показа как се спира и тръгва на ръчна паркирането и после .директно на бул България и Черни връх в най -сложното движение по това време -1992.Много спокоен и хладнокръвен без да повиши тон независимо от опитите на някой колеги да се срещнат челно с автобуса.А помна че курса през ,1979г беше 9 месеца естакада смяна на гума масло ремък антифриз дневно и нощно управлени градско и извънградскоКоментиран от #28
15:20 28.07.2019
24 Хайл
До коментар #18 от "Софиянец":
А не мислиш ли че проблема не е в теб,а в който те учи,ако ти е показал на полигона и ти обясни как трябва да го направиш щеше да ти е проблем в момента-нямаше,щеше да се справиш..15:32 28.07.2019
25 Kirumo
15:39 28.07.2019
26 Kirumo
До коментар #3 от "Зад усложненията стоят икономически инт":
Да, но какво би станало ако при дъжд с 90км/ч. колата на пресния шофьор поднесе? Ще стане поредния некролог, закачен на някой стълб или дърво, защото е нямало кой да го научи как се контролира автомобил с предно и задно предаване, а 95% от шофьорите до 25 даже не знаят какво е предно и задно и какви са разликите в поведението между тях.15:44 28.07.2019
27 Лорчето от красивия град...!
17:25 28.07.2019
28 Кой68
До коментар #23 от "Вадач категория С":
Сега най-важно за инструктора е да я подкараш и спреш?Много точно и просто го обясни👍 и за "В"съм го правил същото 1987г.18:43 28.07.2019
29 Деж
18:07 29.07.2019
30 Смешника
До коментар #6 от "Хайл":
Пише се "перпендикулярно"! Така е, като не четете книги!07:20 30.07.2019