Last news in Fakti

28 Юли, 2019 11:08 7 325 30

Нови правила за шофьорските курсове: По-малко теория, повече кормуване

  • шофьорски курсове

Вместо по 31, младите шофьори да кормуват по 42 часа

Нови правила за шофьорските курсове: По-малко теория, повече кормуване - 1

Нови правила за шофьорските курсове. По-малко часове по теория и повече кормуване – това предвиждат промените, които вече са обсъдени в транспортното министерство. Обучението обаче ще поскъпне с поне 200 лева, а заради очаквания скок в цената на курсовете, в автошколите има бум на кандидати.

За да се яви на изпит за книжка, Паулина Вельова трябва да си вземе часовете по теория и кормуването. Според нея, за да се научи, ще са ѝ нужни 31 часа, съобщи бТВ.

Не е имала проблем да се запише на курс преди да влязат в сила новите правила.

„Интересът нарасна заради това, че предстоят промени и затова е този бум”, обясни инструкторът Албена Цветкова.

„Българинът да избира – между увеличени часове и намалена смъртност на пътя или евтин курс и всяка година увеличение на убитите на пътя”, коментира Красимир Георгиев, председател на АКАБ.

Вместо по 31, младите шофьори да кормуват по 42 часа – това е една от идеите на транспортното министерство.

Предвиждаме да увеличим часовете по практика от гледна точка на това, че искаме да гарантираме определен брой часове извън населени места, по-скоростни пътища, в тъмната част на деня и реално да се взимат тези часове”, каза Дамян Войновски, зам.-директор на ИА "Автомобилна администрация”.

Затова и се предвижда изцяло нова система, която в реално време да следи обучението на бъдещите шофьори.

Предстои да се разработи изцяло ново мобилно приложение за шофьорските курсове. Преди всеки час по кормуване в него ще се регистрират и инструкторът, и курсистът.

От автомобилната администрация в реално време ще следят кога е започнал и кога е приключил часът.

Колко километра е изминал всеки курсист и дали е шофирал извън населените места – по магистралите и скоростните пътища.

В момента не всички автошколи обучават бъдещите шофьори с пълен набор от часове, за да пестят от гориво и от заплати на инструкторите, твърдят от Автомобилната администрация.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кой68

    23 3 Отговор
    Полигон ще има ли?Кой и как следи за квалификацията на инструктурите?Колкото и часа повече да увеличавате когато ги няма полигон и квалифициран инструктор се губи смисъла?Поне на 5 години инструктурите да ги изпитват..........
  • 2 Псевдомерки

    24 1 Отговор
    Зад благовидният повод безопасност на движението стоят мераците на големите фирми в този бранш да задушат малките защото конкуренцията е ужасна.
  • 3 Зад усложненията стоят икономически инт

    6 22 Отговор
    За какво ни е полигон? За да изгонят дребните фирми ли? Или да се върнем при социализма когато на полигона трябваше да паркираш без маневри? Ами това понякога дори шофьор с 20 годишен стаж не може да го направи. Има практичен изпит в града и той много ясно показва дали един кандидат шофьор има умение или не. Ако са подготвят състезатели нека ги обучават както си искат.

    Коментиран от #6, #12, #13, #26

  • 4 ПОЗНАВАЧ

    14 0 Отговор
    Както при цялото ни учение и наука - населението масово оглупява, следователно сложността ще е като за идиоти.
  • 5 правилник

    16 0 Отговор
    по-малко теория
    повече кормуване
    а най-много купуване
  • 6 Хайл

    18 7 Отговор

    До коментар #3 от "Зад усложненията стоят икономически инт":

    Как за какво ти е полигон? Колко от курсистите могат да карат назад,колко могат да паркитат успоредно и пемпердикулярно,колко могат да тръгнат по нанагорнище без да изтърват колата назад/напред,колко от тях са свикнали с габаритите или ти само цигани учиш да им вземаш парите а дали могат да си напишат името или да карат-кво те интересува,парите са по-важни...на такива като теб трябва да забранят да са инструктори,защото некадърник не може да те научи

    Коментиран от #18, #30

  • 7 Лора, внимавай...!!!!

    2 3 Отговор
    Това е по добре, така мисля...!
  • 8 А БЕ

    13 8 Отговор
    КАК ПО МАЛКО ТЕОРИЯ, МАСОВО НЕ ПОЗНАВАТ ЗНАЦИТЕ И НЕ ЗНАЯТ ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ ! ЧАСОВЕТЕ ПО ТЕОРИЯТА ТРЯБВА ДА БЪДАТ УВЕЛИЧЕНИ !
  • 9 УЕФА-мафия

    1 1 Отговор
    Карах си курса преди 3 години на Поло 2016-та, излязло преди месец от завода. С автовоза дойде. Личеше си, че за тогава си беше лукс, музичка, климатиче, салонче - грешка нямаше. Воланът лек, гумите огън. Заболяване някакво явно имам на опорно-двигатвлния апарат, 1,69 съм "висок" (нисък). Седалчицата близо, един съученик е 2,09 см. и карахме на едно място, дърпаше си я много и пак му беше комфортно. Но - учебна кола. На изпита много трудно влизаха скоростите, много душмански е пипана. Настъпваш малко и поглеждаш - 120-130. Не се усеща. Не знам ако бях на стара кола. С тоя прецакан лост на новата... То развалянето не е като правенето.
  • 10 коментатор

    6 0 Отговор
    От всичко по много си трябва ! Много теория,много полигон,много градско,много изпитване,и съответно много пари !
  • 11 Голям Слон

    11 3 Отговор
    Шофьорският курс и 500 часа да го направят, пак няма да има съществена полза. Върнете полигона. Направете задължителен психотеста за всички категории, но в ДАИ - единствено и само. Тогава може и нещо леко да се пораздвижи. И не на последно място: катастрофите в тази държава са толкова, защото никой няма страх от глоби и КАТ. Това във връзка с първото ми изречение.
  • 12 ОВТПН

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "Зад усложненията стоят икономически инт":

    При полигона се изграждат навици да се оглежда и свиква с габаритите на колата тръгване без да изтърве колата назад включване в движението преди да излезв на улицата.Не като сега направо да ги пускат вдвижението и да създават опасност.Военните имаха полигони и подобни площадки така че може там да се ползват
  • 13 Голям Слон

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "Зад усложненията стоят икономически инт":

    Изказванието ти е глупаво. Обяснявам защо. Когато има кой да ти каже кое как се прави, тогава е много по-лесно да се донаучиш по време на практиката. Ясно е, че в няколко часа няма да излезнеш грамотен и обучен шофьор, но е важно правилно да ти излеят основите. Ако разчиташ само на практика - изгубен се. Най-малкото защото, първо, не е ясно колко ще караш и, второ, в какви ситуации ще попадаш. Освен това, много съмнително е какви знания ще придобиеш от практиката. Най-вероятно никога няма да можеш да направиш неща така, както трябва. Относно 20 годишните шофьори... Да шофираш нещо (каквото и да било) е въпрос преди всичко на усет. Много от нещата са вродени и те не се придобиват даже и след 20 години. Точно по тази причина можеш да срещнеш "професионален" шофьор, който едно кръгово не може да вземе като хората със 17 метрова композиция. Да не говорим за паркиране..
  • 14 Джудже

    11 2 Отговор
    Манталитета на водачите е причина за честите ПТПта,. Шофьорските курсове, че не са читави, не са, но и 42ч кормуване не са достатъчни за да се научи някой да шофира. Малоумниците и след стотици часове зад волана не стават шофьори, а си остават малоумници. На времето имаше право само на 5 изпита, а сега може да се явяваш докато не изкараш (не си платиш).
  • 15 Миризлив пор

    8 1 Отговор
    И 6 месеца да направят курса, единственото което ще се повиши това са "нерегламентираните доходи" на продажниците от ДАИ. Направете курса и изпита с ясни правила и критерии, ограничете човешкия фактор и едва тогава интереса към купените книжки ще намалее. Сега излиза по евтино да си купиш книжката от колкото да караш курса.

    Коментиран от #17

  • 16 патриотъ

    5 3 Отговор
    Всички шофьори,които са взели свидетелство през последните 30 години трябва да минат опреснителен курс и да им бъдат проверени дипломите за образование,най-вече достоверността на циганските дипломи и книжки!А нови книжки трябва да се издават под строг контрол!
  • 17 Голям Слон

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "Миризлив пор":

    И как предлагаш да елиминираш човешкия фактор? На теоретичния или на практическия изпит? И сега всичко е достатъчно добре регламентирано. Въпросът е какво може да се допълни и какво да се премахне. И висше образование да направят за шофьорския курс, нищо няма да се промени, ако можеш да си купиш диплома без проблем. Повишаването на цената на курса до нищо добро няма да доведе. С това "про форма" обучението ще процъфтява. Ще те пишат, че си минал часовете, а практически ти почти не си се вясвал там. Е, и цената няма да ти е 1000 лева, а 200. За инструктора добре. За теб добре.. И след това курсистите започват да пълнят криминалните хроники. Трябват жестоки промени на тази система. Но кой и дали ще го направи - това вече не е ясно.
  • 18 Софиянец

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Хайл":

    Аз книжка взех миналата година и проблем имам само с успоредното паркиране. Не съм се упражнявал на полигон с инструктора.

    Коментиран от #23, #24

  • 19 Bubbles

    5 2 Отговор
    Мдаа и те повечето инструктори като пияници и вечно са кисели щот' са махмурлии и гледат по-бързо да им се махнеш от главата...
    Това зашо никой не го вижда?
  • 20 По-малко теория, повече кормуване

    5 1 Отговор
    И още повече катастрофи и умрели😂😂😂😂чалгата на макс които нема бас каса да вие чалгата зверски глоба и сваляне на номерата😂😂😂и конфискация на сичко
  • 21 Петър

    6 0 Отговор
    Задължителен полигон,не става руси леки жени и хора от бразилски произход които нямат представа къде е ляво,дясно,север и юг да управляват МПС.
  • 22 Лекар БГ

    5 0 Отговор
    Имало едно време....карах курс цели 3 месеца.Теория,устройство на МПС,кормуване.И сериозен изпит.Кат."В".Слава на Бога и Курса-900 хил.км.до вчера,без нито едно ПТП.Нито едно.
  • 23 Вадач категория С

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Софиянец":

    То с това се почваше навремето и ако са ти го показали правилно повече от два часа за цялото обучение на полигона не ти трябват.Зависи от инструктура .Аз имах двама.Първия направо ни разкарваше из младост 4 и в общи линии нищо не научих при него.Добре че го хванаха да краде бензин и го изгониха.Вторият бивш автомобилен съзтезател печелил Златни клас Н .Първо независимо какво бяхме учили минахме на полигон за 2часа обясни и показа как се спира и тръгва на ръчна паркирането и после .директно на бул България и Черни връх в най -сложното движение по това време -1992.Много спокоен и хладнокръвен без да повиши тон независимо от опитите на някой колеги да се срещнат челно с автобуса.А помна че курса през ,1979г беше 9 месеца естакада смяна на гума масло ремък антифриз дневно и нощно управлени градско и извънградско

    Коментиран от #28

  • 24 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Софиянец":

    А не мислиш ли че проблема не е в теб,а в който те учи,ако ти е показал на полигона и ти обясни как трябва да го направиш щеше да ти е проблем в момента-нямаше,щеше да се справиш..
  • 25 Kirumo

    1 0 Отговор
    Трябва да го направят като във Финландия, курс който може да трае даже 2 години, включващ : каране на асфалт, макадам, сняг, лед - сухо, мокро - ден, нощ. Учене на презавиване, недозавиване, включително - контролирана загуба на контрол (дрифт). Теория на бързото шофиране, техники на шофиране, теория относно цялостен баланс, център на теглото и поведение в завой на автомобила, теория относно различните типове автомобили, разположения на двигателя и предавания.
  • 26 Kirumo

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Зад усложненията стоят икономически инт":

    Да, но какво би станало ако при дъжд с 90км/ч. колата на пресния шофьор поднесе? Ще стане поредния некролог, закачен на някой стълб или дърво, защото е нямало кой да го научи как се контролира автомобил с предно и задно предаване, а 95% от шофьорите до 25 даже не знаят какво е предно и задно и какви са разликите в поведението между тях.
  • 27 Лорчето от красивия град...!

    1 0 Отговор
    Само какъв шофьор става от мен, ще качвам на стоп, познайте какво...?
  • 28 Кой68

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Вадач категория С":

    Сега най-важно за инструктора е да я подкараш и спреш?Много точно и просто го обясни👍 и за "В"съм го правил същото 1987г.
  • 29 Деж

    0 0 Отговор
    Нови правила,нови закони,нови простотии!Просто трябва да се следи за спазването на сегашните и солени глоби!Да се върне "полигонът" дори и да няма изпит там!Предполага се,че курсистът не е кормувал до този момент-как го пускаш в трафикът!?Той е потенциална опасност!А за "безсмъртните" не ми се говори!И 10 висши да има и 1000 часа кормуване няма ли разум ...!!!
  • 30 Смешника

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Хайл":

    Пише се "перпендикулярно"! Така е, като не четете книги!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове