21 Август, 2019 12:48 2 636 15

До 90 лева на камион за транзит през България

  • камион-
  • тир-
  • тол такса

Вече работят четири демонстрационни центъра в София, Пловдив, Варна и Русе

До 90 лева на камион за транзит през България - 1

90 лева ще струва преминаването през България на най-замърсяващите камиони категория над 12 тона с четири и повече оси. С 30 лева по-евтино ще излиза транзитът на камионите EURO 6. Сметката е за изминати 350 км между граничните пунктове Капитан Андреево и Калотина, показва изчислението на калкулатора на Националното тол управление и са на база тестова тарифа и обхват на пътищата с тол такса.

От вчера работят четири демонстрационни центъра в София, Пловдив, Варна и Русе, в които превозвачите могат да тестват издаването на маршрутни карти за тежкотоварни автомобили. Заложените тестови тарифи са между 18 и 25 ст. за километър, но реални суми няма да се начисляват. Въпреки това превозвачи бяха учудени, че трябва да платят 80 лева за маршрута София - Варна, защото на последното заседание на Консултативния съвет за обхвата и цените на тол системата са дискутирани по-ниски цени: между 12 и 15 ст. за най-екологичните тирове EURO 6, 16-17 ст. за най-масовите Евро 3 и 5 и 18-19 ст. за най-замърсяващите камиони.

В тестовите центрове с помощта на служители на Националното тол управление ще може да се тества купуването на маршрутни карти от четирите канала, по които АПИ ще ги продава - терминал за самообслужване, сайта www.bgtoll.bg, мобилното приложение и от гише. Тестове са част от техническата експлоатация на тол системата, като в нея поетапно ще бъдат включвани отделни компоненти. След като тя приключи успешно, до няколко месеца, но не по-късно от 1 март 2020 г., ще започне и търговската ѝ експлоатация, при която тежкотоварните автомобили ще преминат от винетки към тол такси.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Очаквайте

    11 0 Отговор
    Скоро чиновниците в държавната администрация ще разполагат със стойността на БВП.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ердоган

    2 2 Отговор
    Налага се да звънна на Бай Бостан Тиквич. А най добре лично да се яви в харема ми.
  • 4 Просто като гъбена чорба

    11 0 Отговор
    Щом в Белгийско е 15 евоцента на км. То в Българско трябва да е 15стинки на км. Щото по подръжка и строитество на пътища работят Българи с Български заплати , а не Белгийци

    Коментиран от #10

  • 5 kvy

    11 3 Отговор
    Само не мога да разбера, каква е връзката между пътищата и евро стандарта на камионите? Пътищата се разбиват от тежестта на машините, а не от вредните емисии. Или пак начин да лапаме на воля!

    Коментиран от #6

  • 6 Екологията

    3 8 Отговор

    До коментар #5 от "kvy":

    Освен, че разбиват пътищата камионите замърсяват атмосферата. По висок клас Еко, по-малко пари за такси.
  • 7 kvy

    12 1 Отговор
    Чакай сега. Парите от тол таксите отиват за подръжка набпътища, уж. За по нисък клас евро стандарт се плаща по висок данък. И сега в крайна смета този евро стандарт си го плащаш два пъти. Чрез тол системата и чрез данъка.

    Коментиран от #9

  • 8 Димов

    18 0 Отговор
    И никакво излизане от страната, докато не си плати глобите, които е направил тук. Докато не си плати, няма да пускат други камиони на същата фирма да влизат. Отстрани, на паркинга - плащаш си за престоя, а ние те чакаме да узрееш за идеята. И за колите да е същото. Аман от изборен туризъм и анадолски гастарбайтери, преминаващи, сякаш сме разграден бостан.
  • 9 Димов

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "kvy":

    Причините почват да се преплитат, защото вече няма как да се оправдае стригането. Важното е да се стриже до кокал.
  • 10 321

    7 5 Отговор

    До коментар #4 от "Просто като гъбена чорба":

    Верно си прост като гъбена чорба. Най-малкия компонент от цената на поддържане на пътищата е човешия труд или заплатата. Бетонът, асфалтът, баластрата, металът, механизацията - навсякъде струва едно и също. От един ремонт или изграждане на път не повече от 2-3 % са разходите за трудови заплати. И в тази връзка щом в Белгия е 15 евроцента км, то в България едва ли може да е много по-малко. Ако е 20 ст. означав, че е с 30 % по-евтино при същите разходи за поддръжка. И за философите - данъка е местен данък - като караш камиона в Общината. И там има отстъпка за по-висок евростандарт. Така, че е нормално освен по тонаж при тол таксата да се спазва същия принцип - на по-незамърсяващите камиони - по-ниски цени. Но, Евростандарта освен емисиите определя също, колко старо е МПСто. За старите камиони е много по-възможно да дефектират и да причинят ПТП - след което има най-малко увреждане на пътя. Така, че браво - дано запазят поне 20 ст. на километър. Е ще има рев на провозвачите, ама нищо няма да си купуват всяка година нова лимузина, ще трябва да изчакат поне две.

    Коментиран от #11

  • 11 Да ама не

    11 0 Отговор

    До коментар #10 от "321":

    Знаеш ли как се оферират първокласни, скъпоструващи материали, а се купуват и вграждат нискокачествени, евтини боклуци? Това е основен трик при участията в подобни търгове. Има цайси РейБан за 350лв, и аз ще ти ги оферирам за толкова, но ще ти купя и вградя РейБан за 50лв. И ще има и сертификат за доказан произход.

    Коментиран от #12

  • 12 Onq s konq

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Да ама не":

    Мани го този галош, той е неспасяем. Как да му обясниш че всичко се строи с български материяли на европейски цени, ама по документи. И камъните и цимента са български.

    Коментиран от #15

  • 13 Onq s konq

    4 0 Отговор
    Я ко съм министър 10г. Ще асвалтирам цела България, трева да няма къде да поникне. Даже имам идея за определени хора да чукат камани безплатно. И такси нема да има.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Да ама не

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Onq s konq":

    Ръководил съм няколко години подобни търгове. Офертите и изпълнението бяха върхът на човешката злогенийна, изобретателна мисъл. Но, някой хора, като колегата, си мислят, че редът е непристъпен и всичко е по буква и по конец.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове