Новини

Първи станции за зареждане с водород у нас до края на 2020 г.

Проектът предвижда до 2030 г. броят им да достигне до 50

Публикувана: 12 Септември, 2019 15:35 Обновена: 12 Септември, 2019 15:43
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1493
Първи станции за зареждане с водород у нас до края на 2020 г.
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

До края на 2020 г. в България трябва да бъдат изградени първите станции за зареждане на автомобили с водород, а до 2030 г. броят им може да достигне до 50. Това е заложено в проект на Наредба за условията и реда за проектиране, изграждане, въвеждане в експлоатация и контрол на станции за зареждане на автомобили, задвижвани с водород. Проектонаредбата е разработена от експерти на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, съвместно с Министерството на вътрешните работи, Министерството на околната среда и водите, Министерството на икономиката и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и е качена за обществено обсъждане в Портала за обществени консултации и на интернет страницата на МРРБ.

Проектът е в изпълнение на Националната рамка за политиката за развитие на пазара на алтернативни горива в транспортния сектор (НРПРПАГТС) и се отнася за разгръщането на инфраструктурата за зареждане на автомобили, задвижвани с гориво водород. Подобен технически нормативен акт се разработва за пръв път в България и е мярка по прилагането на политиките за изпълнение на НРПРПАГТС. В момента у нас липсват регулации, определящи изискванията за проектирането, изпълнението, контрола и въвеждането в експлоатация на точки за зареждане с водород. Водородното гориво е сред алтернативите варианти с потенциал за дългосрочно заместване на нефта. Редица европейски оценки показват, че все още не е създадена положителната икономическа ситуация за развитие на инфраструктура за алтернативни горива в т.ч. за доставчици на инфраструктура за изграждане на станции за зареждане с водород. В същото време ЕС се договори за обвързващи цели за дела на възобновяемата енергия в транспортните горива (10% до 2020 г.) и за намаляване на интензивността на емисиите на CO2 от автомобилните горива (с 6% до 2020 г.). Обявеното в Бялата книга намаляване с 60% на емисиите на CO2 до 2050 г. изисква и значителен подем на използването на алтернативни горива.

В тази връзка наредбата е съобразена с прогнозните пазарни развития в европейски и в национален мащаб. При разработване на проекта на наредба е изследвана водородната мобилност, основана на добри практики в Европа, Калифорния (САЩ) и Канада.

Според оптимистичната прогноза на Индустриален клъстер електромобили за разгръщането на зарядна инфраструктура на водород, с оглед навлизане на превозни средства с водородно задвижване в България, до 2020 г. в страната ни ще бъдат изградени 4 зарядни станции, 10 – до 2025 г., и 50 до 2030 г. В по-песимистичен сценарий е прогнозата на Института по електрохимия и енергийни системи към Българска академия на науките. Тя сочи, че след 2020 г. в страната ни ще има поне една функционираща зарядна станция и една в процес на изграждане, а до 2030 г. ще са изградени четири зарядни станции.

Наредбата е предназначена за подпомагане дейността на всички участници в строително-инвестиционния процес съгласно правомощията им, определени в Закона за устройство на територията: възложители, строители, физически лица, упражняващи технически контрол за част "Конструктивна", проектанти, консултанти, технически ръководители, доставчици на машини, съоръжения и технологично оборудване в т. ч. доставчици на съоръжения и елементи за изграждане на инфраструктура за водородни зарядни станции. Основната цел е да се осигури възможност за изграждане на инфраструктура за зареждане на автомобили с водород, като по този начин се допринесе за постигане на развитието на пазара на превозни средства, използващи алтернативно гориво.

С проекта на Наредба се определят техническите изисквания за проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация на водородни зарядни станции и контролът по отношение на минималните проектни характеристики за безопасност. Тя ще се прилага за изграждане на станции за зареждане на автомобили с водород, доставен с товарен автомобил, в бутилки в сгъстено газообразно състояние, или произведен на мястото на монтаж и експлоатация на водородната зарядна станция в генератори на водород, използващи процес на електролиза на вода.

Водородната зарядна станция може да се изгражда като интегрирано съоръжение, като компонент на територията на съществуваща или новоизграждаща се бензиностанция и/или газостанция, или автономно – като самостоятелно съоръжение.

Водородните зарядни станции, обхванати от наредбата, са строежи първа категория съгласно Закона за устройство на територията и се въвеждат в експлоатация съгласно определения в него ред.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
El pepi
1 Отговор
Всяко такси и автобус в столицата на водород !!!

Оценка:
-0 +21

Меркел
2 Отговор
Брюксел само да каже и почваме само на водород. Пара има сменяме колите.

Оценка:
-0 +10

Зайко Байко многознайко
3 Отговор
БМВ направи автомобил на т.н. принцип на водородната клетка. Доказа се, че първо е опасно , второ прекурсорните продукти до получаването на чистия водород, замърсяват околната среда, колкото един камион на дизелово гориво. Пак възможност за кражби, там знаем, ГЕПИ ( герб) са първи!

Оценка:
-1 +6

гост
4 Отговор
Аз живея в Норвегия имам Тесла. Бъдещето е само и единствено на Тесла, Илон ще спаси света. Всички останали, ДВГ на бензин, газ, пропан, водород, въглища, хибриди, другите електрически са вредни и опасни и трябва да се забранят колкото се може по скоро. Светът ще стане по добър, по чист, по зелен ако всички карат Тесла. Ако пък всички станат и вегани тогава ще настъпи раят на земята!

Коментиран от #7


Оценка:
-12 +1

Азззззззззз
5 Отговор
Какво стана с електромобилите? Водорода в двигател с вътрешно горене ли ще се използва или като генератор на електричество?

Оценка:
-0 +5

ОБ4
6 Отговор
Има ли поне един единствен водороден автомобил регистриран в България?

Оценка:
-0 +7

Я ми сметни
7 Отговор

До коментар #4 от "гост":


за производството на една батерия за този автомобил колко въглероден двуокис се отделя в атмосферата! Като го сметнеш, помоли да ти изтрият коментара, щото подлъгва хората!

Оценка:
-0 +2

Дядо Форд
8 Отговор
Я ,Тренчев си осигурил лоби в МС!

Оценка:
-0 +0

123
9 Отговор
Тъпунгери! Първо направете 100kwh електрически станции! Не сега с 22kwh и тук таме 50kwh
В европа минават вече на 350kwh станции, ние сме още на 22
И тогава правете водородни. В България сигурно има 1-2 водородни коли, а електрическите са хиляди. Значи за тея 1-2 първо ще направите?
Тъпунгери прости.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Тихомир Стойчев
Бившият шеф на ЦСБОП Тихомир Стойчев критикува работа на МВР по убийството в Нови Искър.
Нямат професионалните качества да присъстват там. Жертвите трябва да бъдат накарани да "заговорят" - кое е предизвикало агресията на стрелците"

Още бисери