Last news in Fakti

4 Октомври, 2019 13:43 3 378 18

5300 автосервиза в България, 80% от тях - в "сивия" сектор

  • автомобили-
  • сервизи-
  • автосервизи-
  • ремонт

Държавата и общините не желаят да се занимават с проблема, категоричен е председателят на сдружение "Съюз на автосервизите" Емил Германов

5300 автосервиза в България, 80% от тях - в "сивия" сектор - 1
Илюстративна снимка: БГНЕС

Председателят на сдружение "Съюз на автосервизите" Емил Германов заяви, че "сивият" сектор при ремонтите на автомобили у нас е около 80%. Той изтъкна като причини за това опорочения контрол на институциите и липсата на нормативна база в бранша.

"Много от автосервизите работят без никакви договори и условия за безопасност. Цените при тях са два- три пъти по-ниски, защото не плащат никакви данъци и осигуровки. За да се доближат до цените на нелегалните сервизи, се налага регистрираните обекти да правят компромиси с качеството. Държавата и общините не желаят да се занимават с проблема", предупреди Германов.

В началото на 2017 година в страната са били регистрирани над четири милиона автомобила. От тях, на възраст над десет години, са около 3.5 милиона. Броят на старите автомобили се увеличава, защото годишно се регистрират повече от 200 хиляди стари коли и едва 30-тина хиляди нови, каза Германов. Той посочи, че подкрепя идеята, да се забрани вноса на леки коли, които са по-стари от десет години.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грую

    23 1 Отговор
    Принципа на тоягата и моркова в България не работи защото като започнат първо с морковите и ги дадат на свои хора след това тоягите ги удрят по гърба на останалите и лъсва шуробаджанашината по-лоша и от тази през соца, а пък като решат първо да ударят тоягите, докато ги удрят някой вземе, че открадне морковите и вземе да се окаже крадецът пак "наш" човек , после скандал и така доникъде и после искат управляващите нация от социално слаби, безработни, инвалиди и малоимотни да се държи като богатите!
  • 2 ЧужденецЪ

    3 0 Отговор
    Дигнете процентите с още 19 до 20 и така ще уцелите точната цифра :)
  • 3 бисмарк

    22 0 Отговор
    ЗНАЧИ - 4240 са в сивия сектор - ха ха ха бе да ви заеба у чуфуцуте недоклатени, а вижте първо сивия сектор в НС пък тогава изкарвайте тези така наречени сиви данни.
  • 4 Матей

    12 1 Отговор
    Властта е такава,тъпанарска,оттам и всичките неразбории.Имало огромна сива икономика,ама нали са вездесъщи управленци,гледат да не скубят своите хора,нека си работят на черно,и те хляб ядат,че и кюфтаци плющят,същото е с черните таксита,с битовите услуги по селата за възрастни.Някои тарикати така станаха чорбаджии за 30 г.,имат си влогове по сто-двеста хилки,нищо че са прости бай-Ганьовци.А другите да опъват каиша,да бъдат експлоатирани и впрягани като волове,браво бе,проспериращи,много ви прилича,и не ви е срам!
  • 5 Радо

    40 2 Отговор
    В "сивите" сервизи бачкат истинските майстори, които правят качествени ремонти, а в другите работят млади момчета, които като понаучат занаята и са по-кадърни се махат, и почват да работят за себе си, останалите, които остават на заплата, повечето нищо не става от тях, защото няма свестен автомонтьор, който да работи за 800-1000лв. заплата на месец.

    Коментиран от #9

  • 6 На всякъде е така

    20 1 Отговор
    И с право. Всички работещи за себе си, като автомнотьори, майстори в строителството и т.н. са в сивия сектор. И няма защо да не са. Първо, никой не иска да храни непрестанно нарастващата шайка хрантутници на държавен и общински пост. Второ, в нормалниъе страни има стимули клиентите им да избират само хора, работещи „на светло”, примерно държавата връща част от парите, които си платил за ремонт на жилището си.
  • 7 ВЕСКО

    4 1 Отговор
    ВСИЧКИТЕ ДО ЕДИН ...НЕКАДЪРНИЦИ,ЗАЩОТО НИКОГА НЕ СА ЧИРАКУВАЛИ ПРИ СВЕСТЕН МАЙСТОР ,ДА ПРИЕМАТ ,ЖИТЕЙСКИЯТ ОПИТ ,И ЗАТОВА РАБОТЯТ САМО С ЧУК И СЕКАЧ....А ТАКИВА ХОРА СТАВАТ САМО ДА ДЯЛАТ ПАВЕТА..............ПЪРВИЯТ ИМ ЛАФТ..-НЕ РАБОТИЛИ С ЧАСТИ НА КЛИЕНТИ!?....АМИ ТОЗ ПРОСТАК ,ОТКЪДЕ ЗНАЕ ,ЧЕ НЕСЪМ Я ПОРЪЧАЛ ЧАСТА,.....ОТ АРАБСКИТЕ СКЛАДОВЕ,....ЗА МОЕТО 30 ГОД...ХЮНДАЙ -ПОНИ!?
  • 8 ако

    20 0 Отговор
    А управниците ако не крадяха, нямаше да сменям предница като консуматив, а само да сменям масло и филтри. И ако горивото беше на нормална цена и качество, ако данъците не бяха в такива размери всички щяхме да си плащаме в лъскави сервизи.
  • 9 Патриот

    15 0 Отговор

    До коментар #5 от "Радо":

    Самата истина. А за какво да плащат?
    Образование на децата си? Те плащат достатъчно на всяка родителска среща - учебници, тетрадки. А те били безплатни.
    Здравеопазване? Там пък още по-малко. За сигурността си? Кой я гарантира - полицията или безпристрастния съд?
    А може би за пенсия? Да, ама в момента парите за пенсии се дават на неработещи млади паразити с тен на мляко и кафе.
    Защо да са в "белия" сектор?
    За какво да плащат данъци.
  • 10 данъци

    19 1 Отговор
    Преглед 40лв, винетка 97лв, данък 200лв, гражданска 300лв, и това е само да е пред блока, после гуми 400лв +зимни 600лв, масла, филтри, ремъци 500-600лв. гориво 2,30лв./л. и ако не дай си боже нещо друго се счупи следствие на лошото гориво и "гладкия път".
  • 11 Гост

    5 1 Отговор
    Докога
  • 12 Димов

    18 0 Отговор
    Сивият сектор ще спаси българите. Да се плащат данъци е основен стимул за развъждането на чиновнически кръвопийци. Колкото повече данъци плащаме, толкова повече държавни чиновници се въдят, преластени от тлъстите заплатки за нищо работа. А производственият сектор храни ли храни хрантутниците.
  • 13 ????

    0 0 Отговор
    В автосервизи те, има две ведомости. Едната за проверка, а другата.. Шашми, далаверки, но и младите умни, научиха се и избягаха на запад. А на запад да не ти се наложи кола за ремонт, ремонт излиза много по-скъпо от колата и купуваш следващата, защото има, които на ден въртят по 500 км, а и кога купиш другата кола, минаваш на преглед. Само да ти я отгледат и там проверят ти вземат 600 паунда. Кой роб и тук и там, за колите де. Там получаваш и където дошли там и отишли. Тук ситуация съща. От запад работещи, ох в бг е евтин ремонт на кола. Средно положение е па нема. Избираш, или в бг и крутуваш, или на запад дисциплина, ред и спазване на Правилата им, ако не те гонят за един косъм..
  • 14 Анономните

    1 1 Отговор
    Молете се на запад да не попаднете на българин автомонтьор, а и др. Садират ти кожицата.. Услугите в бг са нищо пред западните държави. Чао и споко. Че живот кратък.
  • 15 Лют

    2 1 Отговор
    Ако човек не може да си позволи услугите на Автосервиз за ремонт на собствения си автомобил, трябва да си направи сам ремонта.
  • 16 Лют

    2 1 Отговор
    Ако човек не може да си позволи услугите на Автосервиз за ремонт на собствения си автомобил, трябва да си направи сам ремонта.
  • 17 Чоко

    2 0 Отговор
    В тея оторизирани и лицензирани сервизи са само до свещи и масло и филтри всички можещи истински майстори са там в малките гаражчета ако искаш малко по сложен ремонт колата ти в големия и уж перфектен сервиз ще избие докато стане айде сас здраве
  • 18 Шаран БГ

    1 0 Отговор
    И аз съм твърдо за забрана на стари автомобили в РБ !!И аз съм за твърда ЗАБРАНА НА ЗАПЛАТИ , по малки / при тези европейски цени/ от 1000 лева. Че това са 500 € .... !? И да се ЗАБРАНЯТ ПЕНСИИ по малки от 400 лева. Какво иска да ни каже г-н Министърът на парите, като се изхвърля, че малка група от хора получавали над 9000 лв. месечна плата ? НО свенливо споменава, че 1,4 млн са на или под социалния минимум и не казва , КОЛКО ПАРИ е този соц. минимум !?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове