Новини

Голям скок на авторемонтите заради некачествени горива

Оплакванията на шофьорите са, че двигателят не работи равномерно

Публикувана: 8 Октомври, 2019 13:53
21 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2132
Голям скок на авторемонтите заради некачествени горива
Снимки: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Автосервизите отчитат бум на ремонтите на автомобили заради некачествено горивo. Близо 190 000 литра некачествени горива в бензиностанции у нас са забранени за продажба от началото на годината, предаде NOVA. Според автомонтьори все по-често шофьорите идват при тях заради проблеми в колата след зареждане с некачествени бензин или дизел

"Има оплаквания, свързани с горивната и с изпускателната уредба. Когато горивото не е качествено, то няма пълно изгаряне и се наслагват отлагания по изпусквателната система. Страдат DPF филтрите, които се запълват лесно, но монтажът им струва скъпо", каза пред NOVA Румен Дунев от Съюза на автосервизите. Той допълни, че колкото по-некачествено е горивото, толкова по-голяма е амортизацията на двигателя.

По думите му оплакванията на хората са, че двигателят не работи равномерно. "Клиентите се оплакват, че двигателят гасне, прекъсва, липсва мощност. След диагностика се вижда, че в много от случаите причината е в лошите горива", каза още Дунев.

Според него влагата поврежда отделните елементи на автомобилите ни. "В резервоара на бензиностанциите от разликата в горивото топло-студено, се получава конденс, който попада в горивото и се получава разреждане с вода. Това обаче е естествен процес", заяви Румен Дунев. Той допълни, че всеки водач може да слага стабилизатор на горивото, за да може превантивно да се предпазва от проблеми.

Експертите не изключват обаче иззетите незаконни горива да отиват в туби и бидони и да се препродават с 1/3 по-евтино.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Като оправите горивата
1 Отговор
Ще спрем да скопяваме филтрите! Поне в тази торба един и същ въздух дишаме, него го дишат и вашите деца и вие освен нас!

Оценка:
-1 +22

От няколко дена, колата ми
2 Отговор
взе да прекъсва, работи неравномерно. В тази кочина, бизнес правят само престъпници.

Оценка:
-1 +23

хуът
3 Отговор
Кой??? Боко ли...или други, Кой???

Оценка:
-2 +8

гост
4 Отговор
На дизеловите коли им изрязват филтрите още преди да ги регистрират, малцина имат късмет да имат филтър и колата им да пречиства действително отработените газове. Когато има обаче дпф, той се нуждае от системно изкарване на дълго и загряване, така че да може да се пречисти, ако се кара само градско например след няколко стотин километра започва да дава проблеми с почистването и ако се пренебрегне това може да се наложи смяна, която е над 1000лв. Застанете до някое чисто ново бусче купено от представителство, дизелово, или пък кола, пак дизелова и закупена нова, така ще видите и усетите как трябва да работи и мирише един дизел. Само по-шумната работа на двигателя отличава новите и пречистени дизели от бензиновите. После се върнете и запалете вашата дизелова печка с изрязани карантии, която дими, смърди и трови всички около вас, вашите съседи, вашите деца, вашите родители. Толкова ли е важно да давате 4лв по-малко за гориво на 100км и цената за това е да бълвате огромно количество канцерогени? Не ни ли стигат болестите, ами сега сами, като общество, се задушаваме и тровим, съвсем умишлено и съзнателно? Не се ли питате защо западкяците карат 60% бензин, а в САЩ 85%, а у нас са само 25%, при все че газовите са толкова евтини за монтаж?

Коментиран от #13


Оценка:
-9 +18

мани мани
5 Отговор
мани мани то пък едни коли караме :) дреме ми на курбуратора :P
газ безгинь вода и трошляка за 1000лв си върви :) да му мислят тия с коли след 2000г. нов внос :) с невърнати километражи кат' честна свястна дама :) да се развали - хвърлям я и вземам 200-250лв ... добавям 800лв и пак съм в играта на пътя :P с газчица под левче ниможити ми развали кефа хахахаха

Оценка:
-6 +11

Ххх
6 Отговор
Не смятам да влизам в ролята на всичкознаещ, но все пак - тук има роля и простотията на част от шофьорите. Гледат да заредят някъде, където горивото е две - три или примерно пет стотинки по - евтино. Но ако горивото е некачествено ? Като направиш ремонт за няколкостотин, или повече лева, къде ти отива икономията ? Затова аз от гориво не икономисвам. Зареждам на бензиностанции само на една от големите вериги, и поне досега проблеми не съм имал. От малки бензиностанции почти никога не съм зареждал, най - вече заради съмнения в качеството на горивото. Бих казал, качеството и в големите вериги не е едно и също. Аз зараждам бензин 95. Случвало се е на няколко пъти да зареждам и в друга голяма верига, но качеството е различно. Двигателят работи по друг начин, с повече вибрации, колата е по - тромава и по - бавно качва обороти. Ако съм зареждал от по - некачествения бензин се е налагало да доливам по няколко литра 100 октанов, за да стане с прилично качество и колата да върви нормално. Така че, съветът ми е зареждайте само от една верига, където преценявате, че качеството е задоволително. Има хора, които разбират от колите си и на тях съвети като моите не са им нужни. Но има и други, с доста ниска техническа култура в това отношение, бих казал и голяма незаинтересованост от състоянието и движението на колата. Казват си, Абе нали върви там ! Ама как върви ? Човек трябва да влага мисъл, разбиране и внимателно отношение, както и да не икономисва стотинки за по - евт

Оценка:
-1 +11

мани мани
7 Отговор
на москвето 1 време при лошо гориво си му чукаше аванса или поне тъй се казваше, не че знам какво означава т'ва :) нямаше мощност, но то по принцип си нямаше мощност :) все чаках нанадолнището да дойде... а сега на новите западни бангии разбираш чак като ти угасне или като е в сервиза и като ти кажат, че е заради лошо гориво :) те причини ще изнамерят и парите щи вземат, споко :)

Коментиран от #9


Оценка:
-3 +7

Коректен
8 Отговор
След като смених марешки с круиз разхода на бензин ми падна с литър на един и същи път и пробег.

Оценка:
-1 +16

гост
9 Отговор

До коментар #7 от "мани мани":


Точно така се нарича, защото старите коли имат центровка да палят в определено време и ако сложиш лош бензин с ниско октаново число тогава бензинът се възпламенява по-рано и по-некотролируемо, затова пречуква от неравномерната работа. Новите сами се настроиват, защото вече запалването не е с чукче, а електроника. Навремето обаче двигателите беха с по 55-70кс, 1.3-1.5л, и харчеха по 10л бензин, а сега кола с подобен двигател е с двойна мощност и харчи двойно по-малко имайки предвид, че колите са с 300-400кг по-тежки заради стандарти за сигурност, шумоизолиране, оборудване и електроники. Та има сериозен напредък, но колите са направени да работят с определено гориво по исо стадарт, а у нас мешат ли мешат, за да прихванат някой лев отгоре. По същата логика и лекарите прибират няколко стотака и подписват нереални документи, с които след това държавата се точи, политиците са същите. Това е самосъзнание и ако ти сам нямаш морал и етика, защо другите да имат? Ако не искате да ви прецакват то вие трябва да започнете от вас и за най-малките неща, защото всеки е тръгнал от някъде.

Коментиран от #16


Оценка:
-0 +7

10
Този коментар е премахнат от модератор
Чичак
11 Отговор
Валентин Златев ли я поръча тази статия?

Оценка:
-0 +6

12
Този коментар е премахнат от модератор
Госта
13 Отговор

До коментар #4 от "гост":


Веднага ти отговарям за краварите,те не са по-умни,нито по-предприемчиви,просто бензинът е евтин,знаем защо,а Ганя няма 5 ст.в джоба,сега изясни ли ти се?!?!?!?!?!

Оценка:
-0 +11

бензин
14 Отговор
Не е проблема в горивото,проблема е със селянина,който задължително си купува дизел и му маха ДПФ-а,и си мисли че е фанал дедо боже за шлифера като е излъгал компютъра.

Оценка:
-3 +5

Реален
15 Отговор
Затова зареждам само на Круиз и нямам никакви проблеми!

Оценка:
-1 +3

gvdff
16 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Да, а горивото, без значение от типа е с високо съдържание на сяра. Всички с по-нов евростандарт започват да го усещат.

Оценка:
-0 +2

Пламен
17 Отговор
Тук липсват някои коментари?Защо?Оставих и тел.номер?!!;

Оценка:
-0 +0

Този дето цензурирахте
18 Отговор
Платен материал

Оценка:
-0 +1

Анонимен МАК
19 Отговор
Факт е, че горива в Парцаландия няма докато Боклукойл е в страната!!!

Оценка:
-0 +5

Мария Атанасова
20 Отговор
Аз зареждах в Ромпетрол и бех много доволен от качеството. Някой беше споменал, че ги внасяли от Грузия ли, Азсарбайджан ли беше? ОБАЧЕ, намалиха цената за да отговорят на ВМ, увеличиха клиентелата и колата вече не върви... забива. Сега зареждам от местна фирма с петролна база в града и две бензиностанции с по две колонки. Цената е като на Ромпетрола, но съм доволен! Та - нямам нищо против малките играчи на пазара, нека всеки сам си преценява. И статии от този тип "вонят" на платен репортаж! ОСОБЕНО последният абзац, направо КЪРТИ ПЛОЧКИ Мария!

Оценка:
-0 +1

Марешки
21 Отговор
Написах истината за фалшивите горива на на Магарешки и ми премахнах те поста. Раследавайте колко собственици на автомобили изшищяха с ремонти от горивата му с примеси и високо съдържание на сяра, щото купува евтино после за мазут да не плаща акциз.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери