ФАКТИ.БГ
  • движение по пътищата-
  • закон-
  • кат-
  • пътна полиция

Законът за движение по пътищата прераства в кодекс

Включват в него и подзаконовите норми

Публикувана: 25 Ноември, 2019 09:19
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2821
Законът за движение по пътищата прераства в кодекс - 1
Снимка: МВР
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Законът за движение по пътищата да не се разделя на три нови закона, а да стане кодекс. Тази идея се възприема след провала на работната група от МВР и Министерството на транспорта, чийто три проекта получиха множество критики при публикуването им за обществено обсъждане, съобщи за в. “Труд” Богдан Милчев, шеф на Института за пътна безопасност.

“Предложението е на юристи и бе направено за първи път на наш форум в Софийския университет преди повече от година и половина. Ако то се приеме, трите проекта остават в миналото”, поясни Милчев.

Както писа в. “Труд”, анонимна работна група от “експерти” на КАТ и ДАИ работи от 2017 г. насам и включи сгрешени, объркани и откровено лобистки текстове в трите бъдещи закона. Последният от тях – за пътните превозни средства, който излезе през лятото, бе оттеглен от транспортното министерството в края на обсъждането му.

Засега няма идея за конкретно име – дали новите норми ще се наричат Пътен или Шофьорски кодекс, Кодекс за безопасност на движението по пътищата или по друг начин. В него трябва да намерят място както правилата за движение по пътищата, за водачите и за превозните средства, така и изискванията към пътното строителство, което сега е уредено в Закона за пътищата. Вероятно ще включи и по-голяма част от действащите в момента подзаконови нормативни актове, които засягат шофьорите. Не е ясно кой ще участва в изработването му и дали няма да се стигне до същите кусури като в трите проекта.

“Тежката дума за такъв кодекс е на политиците. Не само те, всеки човек иска да намалеят катастрофите и жертвите по пътищата, което няма как да се случи, ако разделим един закон на три или го превърнем в кодекс. Въпросът е дали е налице воля да се работи за устойчивост и предвидимост на нормативната база, а не да се приемат закони, които после да се променят, допълват и дописват по няколко пъти годишно”, смята Милчев.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бокос Фалос
1 Отговор
Колеги, предстои пак да се опитат да ни онодят много хубаво с поредния Бокус - Фалос опит за Гражданска отговорност! Такава ГО е изцял и само единствено в наша вреда и в огромна ПОЛЗА за застрахователите ! Като почнем от тоталната ГЛУПОСТ за вписване на лицата, които имат право да уоравляват автомобилани завършим с "бонусите" от -25% отстъпка, ама след 7-та година, ако нямате никакво нарушение ! Бъдете убедени, че ще ви измислят нарушения.., ДА не допускаме отново да бъдем ПРЕКАТРАНИ ! Не бъдете овце, защото това е поредния опит за държавна НАГЛОСТ!

Оценка:
-1 +26

Зле
2 Отговор
Aнонимна работна група от “експерти”. Некомпетентна рабтотна група от "експерти", завинаги анонимни.

Оценка:
-0 +22

НКВД
3 Отговор
Ялови експерти раждат ялови закони и кодекси. До кога ще хрантутим една камра "експерти" на гърба си, а те да измислят как да ни прекарат още повече? Не е ли време, вече да изметем това статуткво дето продължава вече 30 години?

Оценка:
-0 +15

Гост
4 Отговор
те като го вързаха с автомобила отиди 7 години да плащаш ГО на една и съща кола, че да имаш намаление.
Ако я вземеш нова, то на 5-тата ако я смениш почва отначало.
=> тази политика обслужва само застрахователите да цоцат яко.

Оценка:
-0 +13

Миризлив пор
5 Отговор
И сегашния законе не е лош, лошо е прилагането му. А липсата на какъвто и да е контрол води до анархия. Докато контрола е тип "акция" и висене по хранилки каквото и да се приеме като закон, кодекс или както искате го наречете нищо няма да се промени.

Оценка:
-0 +10

Кой68
6 Отговор
ТОТАЛЕН ТЮРЛЮ ГЮВЕЧ.....ХАОС....

Оценка:
-0 +3

Марешки
7 Отговор
БГ чиновник най тъпото животно.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове


Ловци на бисери
Алексис Ципрас
Премиерът на Гърция коментира политиката на бюджетна строгост на ЕС
ЕС се държи като сомнамбул, устремил се към пропастта""

Още бисери
ТОП 5