"Очаква се кампанията да стигне до над 400 хиляди души". Това каза пред БНР Мартин Петров от Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата във връзка с информационната кампания „Пиши, когато стигнеш“, насочена към превенция на използването на мобилен телефон при шофиране. Той обясни, че пускането на клипа на кампанията в кината - преди всяка прожекция, е много силен начин да се стигне до повече хора.
През 2018-а година са загинали 193 души при катастрофи при отклоняване на вниманието на шофьора, ранените са над 2000 души, уточни Мартин Петров.
Експертът посочи, че за отвличането на вниманието на шофьорите най-голяма вина има мобилният телефон. Този проблем е огромен и е на глобално ниво, уточни той.
В предаването "Преди всички" по програма "Хоризонт" Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира, че държавните институции трябва да си дадат сметка и за лошата маркировка по пътищата, която е причина за много от пътните инциденти:
"До 80-те години в Швеция са имали проблеми в пътната маркировка. Още на следващата година, след като подобрили маркировката, жертвите на пътни инциденти са намалели с 10%", обясни той и посочи, че от Института за пътна безопасност прогнозират у нас жертвите да намалеят с от 30 до 50 човека годишно, ако пътната маркировка в страната бъде подновена.
Според Богдан Милчев няма резултати от 10-месечната работа на Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата.
"Към днешна дата имаме повече жертви, отколкото когато нямахме тази агенция", категоричен беше той. По думите му основната ѝ задача е надзор над всички институции, занимаващи се с пътна безопасност, а не да харчи пари за кампании.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
13:51 27.12.2019
2 BigBulgarianBoss
13:51 27.12.2019
3 гост
14:03 27.12.2019
4 студент
14:08 27.12.2019
5 Иво
14:14 27.12.2019
6 Васил
Коментиран от #33
14:15 27.12.2019
7 Коко55
14:24 27.12.2019
8 gggw
Коментиран от #35
14:31 27.12.2019
9 ГЛУПОСТИ АМА ГЛУПОСТИ
Коментиран от #20
14:32 27.12.2019
10 gggw
Коментиран от #12
14:33 27.12.2019
11 Йозеф
2 - необозначени и неосветени опасни участъци от пътищата
3 - лоша пътна настилка, неравности, дупки, кръпки, дори по "магистралата"
4 - на Тракия съм виждал локви и реки по време на дъжд, което в комбинация с различни кръпки асфалт и липса на маркировка води до инциденти при всеки дъжд. Задържане на вода на магистрала е престъпна небрежност, но прокуратурата и Главна Дирекция е заета да прави показни акции за половин туба ракия по селата.
5 - поддръжката на пътищата - при заледяване има ПРЕПАРАТИ които ИЗСУШАВАТ пътя, а не само да разкашкат леда, ефекта е минимален.
14:40 27.12.2019
12 Гост
До коментар #10 от "gggw":
Искаш да кажеш лявата лента. Иначе си прав - само в БГ не е нарушение да караш в лява лента ако не изпреварваш никого. По цял свят за подобно каране си има глобичкиКоментиран от #26
14:42 27.12.2019
13 Рошко
14:50 27.12.2019
14 Домакин
14:57 27.12.2019
15 дивака
15:11 27.12.2019
16 003
15:32 27.12.2019
17 Аз Мамкаму
15:38 27.12.2019
18 некойси
Коментиран от #19
15:49 27.12.2019
19 Гост
До коментар #18 от "некойси":
Абсолютно прав си! Точно поради това оглупяване, те виждат причините навсякъде другаде, само не и в своите действия! Умният човек е запознат с пътната обстановка в БГ /износен асфалт, кръпки и дупки по пътищата, липсата на необходим наклон и дренаж на пътното платно, липса на отводнителни канавки, липса на адекватни пътни знаци и маркировка, недостатъчно осветление и т.н./ и кара бавно и внимателно. Глупавият шофьор, знае всичко това посочено по-горе, но кара все едно е на аутобан в Германия! Е, какви да са последствията?!16:18 27.12.2019
20 Шляхтиц
До коментар #9 от "ГЛУПОСТИ АМА ГЛУПОСТИ":
Основна причина за 99.99% от кастрофите са КРЕТЕНИЗЪМ, ОЛИГОФРЕНИЗЪМ И ИДИОТИЗЪМ. Поне такова е моето скромно мнение. Пътища, знаци, маркировки са НЯКАКВИ и ОСНОВНО ЗАДЪЛЖЕНИЕ на шофьора е да се съобрази с тях и да спазва правилата за движение. Утехата за загиналия пешеходец на пешеходна пътека е, че е бил прав и с предимство.............16:18 27.12.2019
21 Анонимен
Коментиран от #36
16:35 27.12.2019
22 Сежа
16:46 27.12.2019
23 месара
16:48 27.12.2019
24 бай Шиле
17:09 27.12.2019
25 Kasapina
17:13 27.12.2019
26 gggw
До коментар #12 от "Гост":
да, точно така - в лявата. и е нарушение според правилника, но никой не е глобен17:14 27.12.2019
27 иван иванов
17:53 27.12.2019
28 Киро
17:58 27.12.2019
29 Кон
Коментиран от #31
18:04 27.12.2019
30 мани мани
18:30 27.12.2019
31 Незначителен
До коментар #29 от "Кон":
Лудостта обхванала българския народ, е основнта причина за това състояние! Положинието ще продължи да се влошава, докато не започне мащабна кампания за сериозна работа върху психическия статус на нацията и на отделния българин!Коментиран от #34
18:30 27.12.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Пакича
До коментар #6 от "Васил":
Така е,при толкова дупки по пътищата,непрекъснатата линия на много места ще е
като прекъсната
19:52 27.12.2019
34 Пако
До коментар #31 от "Незначителен":
По света съществува понятието-Култура наДвижението,което в нашата страна НЕ съществува.Ние имаме понятието-наглост на
пътя.
Аз лично съм виждал BMW при два знака
забраняващи изпреварването и табела-
Опасно кръстовище,да изпреварва TIR и
лек автомобил едновременно.Просто не
вярвах че се случва но.....,.
20:02 27.12.2019
35 Пакича
До коментар #8 от "gggw":
Те от КАТ не са на пътя за да контролиратдвижението,а да просят.Да си виждал кола
на КАТ на участък от пътя където е възможно да се изпреварва при знак Забранено изпреварването,аз лично никога за 35г.
Винаги чакат на правите отсечки след дълъг завой, където по-нервните настъпят газта и....
20:16 27.12.2019
36 Йозеф
До коментар #21 от "Анонимен":
Не само на зебра са с предимство...20:44 27.12.2019