"Когато не се съобразяваш с бизнеса - това за нас е арогантно поведение." Около това мнение се обединиха пред Би Ти Ви Йордан Арабаджиев и Магдалена Милтенова по повод тол системата.
Според превозвачите арогантното поведение е от страна на регионалния министър Петя Аврамова в целия процес по тол такситите. Всички транспортни асоциации дадоха един куп предложения и становища за тол таксите, но общо нула са приети.
Превозвачите настояват за бавен преход от винетната система към тол системата, за да не бъде шоково поскъпването. За това те се вдигат на национален протест на 13 януари, когато ще се включат и таксиметрови превозвачи. Основните им искания са оставката на регионалния министър Петя Аврамова с аргумент, че не се съобразява с нито едно предложение на транспортния бизнес, както редуциране на таксите за тарифата, обхвата и префенции.
По думите на Арабаджиев тол системата не е готова, защото нито едни превозвач не знае как да работи с нейните особености.
От своя страна Магдалена Милтенова посочи, че философията на въвеждането на тол системата е сбъркана, защото тази, към която се стреми Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), е постигането на суми, които да бъдат 290 млн. лв. от леките автомобили и над 400 млн. лв. от автобусите и камионите. Според нея общата сума от близо 700 млн. лв. може да се постигне математически, но ще се постигне на гърба на хората.
"Средствата ще дойдат от хората и потребителите и това е арогантното, защото не се казва в регионалното министерство. Извинявайте, но докога ще плаща българският потребител", запита Милтенова.
Ние сме в конфликт с МРРБ за начина на плащане на тол системата. Нека да бъде обхватът такъв, че да обхване всички камиони, но и българският транспортен бизнес да има глътка въздух, включи се отново Арабаджиев.
Няма съпротива по отношение на тол системата, а по отношение на цените, защото са изключително високи. Не може един автобус за един курс до Бургас да плаща 100 лева за винетка, да плаща още 1 200 лева за тол такса. Налагат се едни цени и не са изпълнени исканията на превозвачите, негодува Милтенова.
"Ние трябва да защитим българския транспортен бизнес и да получи глътка въздух от шоковото налагане на тези такси", каза в заключение Йордан Арабаджиев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Неможе да бъде !
18:05 04.01.2020
2 месара
Коментиран от #3, #6, #9
18:11 04.01.2020
3 гост
До коментар #2 от "месара":
Ама нали се сещаш,че те ще вдигнат таксите и всичко де що е свързано с превоз,стоки и услуги ще поскъпне и пак крайният потребител ще го отнесе.Иначе винетната система е сбъркана.Тоя дето не слеза от колата и чичо дето веднъж на сто години ще иде до града плащаха еднакво.А камионите с една годишна такса караха денонощно.18:30 04.01.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Луд Кмионджия
До коментар #2 от "месара":
Защото Винетна такса и ТОЛ система са едно и също по целият. Но тук е Бойко България. Праф е вожда войко виновен е Хан Кубрат че е създал синове и един от тях е Хан Аспарух.18:41 04.01.2020
7 Мариа
19:02 04.01.2020
8 боцмана
20:12 04.01.2020
9 Дон Чико
До коментар #2 от "месара":
Накрая ще платиш ти, тапир, транспортът влиза в крайната цена на всяка стока и всичко плаща стадото.Коментиран от #17
22:05 04.01.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Деди
23:58 04.01.2020
16 Maзна дебела свиня
09:09 05.01.2020
17 Слушител
До коментар #9 от "Дон Чико":
А кои плаща за пътищата които се рушат тирове с различна регистрация -народа и този които няма превозно средство справедливо ли е чуждите тирове да не плащат а пенсионери над 90год да им удържат от пенсии те15:57 05.01.2020