ФАКТИ.БГ

Променят обучението на шофьорите

Институциите ще представят и детайлен анализ на инцидентите с млади водачи

Публикувана: 7 Февруари, 2020 14:35
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2544
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Институции, браншови организации и представители на академичните среди започнаха работа по нова Концепция за подготовката на участниците в движението по пътищата, съобщават от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".

Концепцията трябва да обхване всички етапи - обучение за правилата за движение по пътищата, включително занимания в предучилищна възраст, провеждане на изпита за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и повишаване на информираността на обществото.

"Първа и основна задача следва да бъде да намерим устойчивите решения касаещи цялото обучение на водачите и да излезем от детайли като продължителност на шофьорския курс, за да видим проблемите в тяхната цялост", подчерта Малина Крумова, председател на агенцията.

По думите ѝ по тази причина в работната група са включени представители на различни организации и съсловия, като с общата им експертиза да се намерят решения във всички свързани направления.

Включване на повече практици за по-ефективно обучение на децата, бе едно от консенсусните предложения в рамките на заседанието. Акцент бе поставен и на обучението по безопасност на движението за учителите, които водят подобни часове. Ще се анализира и обучението, което преминават инструкторите по авто-мото подготовка.

Държавна агенция "Безопасност на движението" е отправила и искане до няколко международни организации за проучване на добрите европейски практики свързани с обучението, които могат да бъдат приложени у нас.

Институциите ще представят и детайлен анализ на инцидентите с млади водачи - такива придобили правоспособност за управление на превозно средство и претърпели тежък инцидент в първите години от своята практика. След създаването на Националния координационен център за повишаване на безопасността на движението на пътя, всеки такъв случай се регистрира, а обучителната школа подготвила водача се проверява, както и как е протекъл неговия шофьорски изпит.

В състава на работната група участват представители на Министерството на образованието и науката, Министерството на вътрешните работи, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътя", Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", на браншови организации и висши учебни заведения. Включени са и редица регионални сдружения с цел максимална национална представителност и отчитане на спецификите по места.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Кой68
1 Отговор
Задължително да има ПОЛИГОН.Върнете както бе преди "демократичтите" промени........

Оценка:
-7 +13

Ново обучение-нови врътки
2 Отговор
Цената каква е? На врътките, обучението не ме интересува!

Оценка:
-1 +10

Митко
3 Отговор
Обучението е необходимо още от началните класове. Много от децата излизат на пешеходната пътека гледайки в телефоните си но това е така защото знаят само, че имат предимство но не знаят какви са им задълженията преди това?

Оценка:
-2 +13

4
Този коментар е премахнат от модератор
VVV
5 Отговор
Герберас еврогеизма чрез душманство ще унищожи България . Ади на бас че ченгеджиста ще се наложи над народа и пак ще сложи безнаказан душман да сече животи за да не намалят скороста . Нормално е ченгела да иска суми които хора с 500 лв не могат да платят ,а за тяхното гнило семе много по ниски стандарти . АКО ТОВА БЪДЕ ДОПУСНАТА ЧЕНГАДЖИСТА ЩЕ ЗАБРАВИ ЧЕ Е НА РАБОТА И ЩЕ ВЯРВА ЧЕ БЕЗНАКАЗАНО МОЖЕ ДА РЕШАВА ЧОВЕШКИ СЪДБИ

Оценка:
-0 +6

Манго
6 Отговор
Че ние до сега без да се обучаваме си ги вземахме шофьорските изпити

Оценка:
-0 +10

боцмана
7 Отговор
Орките на предварителен изпит , тест по четене и писане , не го ли издържи , няма курс за шофьори и мотористи.

Оценка:
-0 +9

Гле сега
8 Отговор
Най големия проблем не е в това дали знае закона за движение , дали умее да върти геврека. Големия проблем е в чувството за безнаказност във в сички участници в движението по пътищата. Докато не се изкорени синдрома " он на мен ,че ми каже къде да паркирам и как да карам" така ще е . А това става със прилагане на закона от съответните органи които за съжаление работят само по 20 дни годишно когато има акции на TISPOL. Иначе си подминават нарушенията като стой та гледай.

Оценка:
-0 +13

саша
9 Отговор
Повече часове за курмуване щом знае да чете и пише и премине изпитите тогава да се вземе книжка с осми клас задължително осми клас да го има. А не както сега десети да имаш десетия клас не кара колата. Да знае да чете и да пише тогава да го запишат на шофьорски курс иструкторите.

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +1

гошо
10 Отговор
Какво ще проверяват автошколата, след като кандидата е издържал изпитите, да проверяват агенцията защо не връща неподготвените за пътя? Агенцията ще проверява себе си ?Естествено е , фирмата да е виновна, когато агенцията , която изпитва и проверява. Защо Борисов не изпълнява Директива на ЕС, да назначи орган проверяващ и контролиращ изпитите?

Оценка:
-0 +5

Инструктора
11 Отговор

До коментар #9 от "саша":


Те сега в 8-ми клас не могат да четат и пишат!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.