Разпространението на коронавируса в световен мащаб причинява криза, определяна като най-значимата след Втората световна война. Светът вече не е същият. На фона на не особено оптимистичните прогнози за отражението на ситуацията върху световната икономика сферата на образованието - смятана за една от най-консервативните, се мобилизира изключително бързо и доказва, че може да функционира при всякакви обстоятелства.
Интензивно прилагане на много повече програми и технологии за дистанционно обучение, за виртуални срещи и консултации с преподаватели, за учене в дигитална среда, забележителен брой безплатно споделени ресурси – това са само част от промените, които вече са факт на много места по света.
Кои са пионерите в Европа
Дигитализацията не е новост за западноевропейската и азиатската образователни система. Това е и една от причините процесът на преминаване към изцяло дистанционно обучение за кратък период от време да не предизвика сътресения, коментират за ФАКТИ експерти от консултантска агенция за образование в чужбина ЕДЛАНТА.
Според наблюденията им България плавно, но устойчиво, се адаптира към ситуацията. Възможността учебни материали да бъдат споделяни чрез онлайн платформа и студентите да се подготвят самостоятелно на тази база вече се използва и у нас. А в последните седмици този метод е единственият начин за продължаване на учебния процес. Голяма част от учебните заведения вече имат разработени самостоятелни системи за споделяне на съдържание. Въпреки това, все още някои преподаватели се нуждаят от подкрепа и обучение.
Кризата и възможности
Добрата новина е, че интересът на българските кандидат-студенти към продължаване на висшето образование в чужбина остава стабилен. Желанието на зрелостниците да следват класическите специалности в европейски университети, като медицина, инженерни науки, IT, психология, не е спаднало. Все по-голям интерес има и към сферата на бизнеса, комуникациите и финансите. Консултантите споделят, че преминаването към изцяло дигитално обучение е новата стратегия на европейските университети. Това особено важи за специалности като дигитален маркетинг, маркетинг, комуникации, креативен бизнес, креативно писане, бизнес, международен бизнес, IT, инженерни науки и др.
Съвсем логично е в създалата се обстановка консултациите с българските кандидат-студенти относно избора на специалност, страна и университет да се извършва изцяло онлайн.
Какви са промени в образователната сфера в кризата с COVID-19 и как университетите от Западна Европа се справят, четете утре в интервюто с Ели Тончева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния софиянец
Коментиран от #2
15:00 08.04.2020
2 Хох
До коментар #1 от "Последния софиянец":
Така си ходил ти и с колко завърши?15:09 08.04.2020
3 Даскал
15:17 08.04.2020
4 Ей пастърма
15:47 08.04.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.