Last news in Fakti

19 Юли, 2020 04:31 11 646 71

19 юли 1966 г. БКП сключва договор с Renault

  • рено-
  • българия-
  • бкп-
  • renault

В годините 1967 - 1970 г. в България се завършват общо около 5500 автомобила

19 юли 1966 г. БКП сключва договор с Renault - 1
Снимка: Архив

На 19 юли 1966 г. Политбюро на ЦК на БКП решава да се сключи договор с френската фирма Renault за производство в България на леки коли от същата марка. През 1967 г. тогавашното Държавно стопанско обединение (ДСО) “Металхим” подписва контракт с право на производство и продажби с френската фирма Renault.

В Казанлък в сегашния завод “Арсенал” се сглобяват първите три двуместни спортни коли Renault Alpin. В началото дори го наричат “Булгар Алпин”. След като вече са сглобени първите автомобили, специалисти започват да водят преговори с французите за построяването на монтажен завод за производство на 10 000 коли годишно в Пловдив. Само за девет месеца, рекордно кратко време, се построява монтажен завод в Пловдив.

В годините 1967 - 1970 г. в България се завършват общо около 5500 автомобила с марка Renault. През 1970 г. излиза решение на Министерския съвет за прекратяване на този “производствен лукс” и заводът се закрива окончателно през 1971 - 1972 г.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лицемери от Европедския съюз

    82 35 Отговор
    Да живее демокрацията, рупайте марули и пълнете чекмеджетата на бандитите!!!!

    Коментиран от #4

  • 2 първан

    93 46 Отговор
    Комунисти ама виждате как са правили добри неща жалко че герб разпиля всичко създадено от Тодор Живков

    Коментиран от #41

  • 3 qwerty

    101 7 Отговор
    Имаше едно в квартала, като съм бил малък. Паркираше през няколко пресечки. Тогава имаше дъвки турбо. Това беше все едно извадено от дъвката. Никакви ферарита. Просто като го видех и зяпвах. Всичко шкоди, застави, лади, жигули. И виждаш туй ниското и формата и всичко. Все едно сега да има широн комшията и да го държи пред блока. Уникално!

    Коментиран от #12

  • 4 Кнаус 485

    117 24 Отговор

    До коментар #1 от "Лицемери от Европедския съюз":

    В тия години България се нарежда и е 26 место по развитие в света.... Имаше промишленост, селско стопанство, здравеопазване и образование, армия и социана политика..... Голяма грешка че не надграждахме построено то по време на социализма, а тотално рушихме....

    Коментиран от #5, #7, #24, #57

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Сега сме на 26то

    50 5 Отговор

    До коментар #4 от "Кнаус 485":

    място в Европа с тенденция да станем на 26то място на Балканския полуостров.
  • 8 Хаджи Папурко

    54 15 Отговор
    Много добри коли за времето си. В пъти над Сдяланите в Русия коло.Те и за това ни ги забраниха.
  • 9 Bai nudals

    50 18 Отговор
    Б.К.П. в онези години можеше да подпише договор,с когото си поиска по света.

    Коментиран от #27

  • 10 Историк

    65 20 Отговор
    Москва нарежда на България да спрем с производството на автомобили Рено. Лично Брежнев, за да не конкурираме таралясниците Москвич и Запорожец

    Коментиран от #23

  • 11 Голям Слон

    63 12 Отговор
    Москва нареждала ,комунисти, заговори.... Всичко беше далеч по-просто и тривиално. Българите сме си ганьовци и не обичаме джентълменските отношения. Важно е да има далавера и изгода. Другите ряпа да ядат. Та, една от клаузите в договора беше, АВТОМОБИЛИТЕ ДА СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ И ПЛАСИРАТ САМО ЗА БЪЛГАРСКИЯ ПАЗАР. На ганьовците от Устрем, Пловдив им се услади и решиха да пласират колиците в Северна Африка. А франсетата се усетиха. Нищо, че тогава нямаше фейсбук, туби и интернет... И хоп, затвориха завода. Никакви комунисти, конкуренции и прочие гнусни лъжи нямат общо с истината.

    Коментиран от #13, #16, #33

  • 12 един от стадото

    28 1 Отговор

    До коментар #3 от "qwerty":

    е те това горе синьото го държа като фон на компа. Разбира се в рали вариант, с четири допълнителни фара, от ония белите- фарове Гибие. Що да не се гордея, дори за малко и с малко сме били в Европа
  • 13 един от стадото

    23 4 Отговор

    До коментар #11 от "Голям Слон":

    а дефорсака къде щяха да го правят, в Афганистан ли. Ножицата беше в Москва, завода стана в Ловеч по- късно. Каква С Африка, всичко се изкупи на момента тук, Рено8. А малкото Алпини си ги купиха важните на деня и СБА за рали спорта. Само Чубрика бягаше с френски Алпин 1600, нашите бяха 1,3

    Коментиран от #34, #66

  • 14 Голям Слон

    27 5 Отговор
    Не си длъжен да вярваш. Имам живи роднини, които са били от гл.счетоводител нагоре в този завод. Така че информацията ми е от много първи лица. Леко се дразня, когато всеки един спор рано или късно бива политициран, но с никого вече не желая да споря. Рено се правеше в Пловдив. А не се прави заради пословичаната българска лакомия. Москвич не се произвежда повече, защото комунистическият режим рухна и това беше логична стъпка. Роувър беше доказателство, че и на запад има лоши ръководители и бизнесмени. А също, че ни имат за хора 5-та ръка. За китайската стена да не говорим.... ТУК ПРОСТО НИЩО НИКОГА НЕ СЕ Е ПРОИЗВЕЖДАЛО :-))) Идваха си готови от Китай ;-) Жив и здрав бъди!

    Коментиран от #18

  • 15 Активист на БКП

    23 8 Отговор
    А Бойчето сключи договор за 8 самальота за четри милиарда $ с USA ! Много изгодна сделка!!! За ,USA ...
  • 16 Шопо

    15 1 Отговор

    До коментар #11 от "Голям Слон":

    Така се случи и с Кока Кола!
  • 17 активист на БСП

    13 4 Отговор
    И тотално се о*и*ат после. За това сега Рено работят с румънците.
  • 18 един от стадото

    22 2 Отговор

    До коментар #14 от "Голям Слон":

    разбира се, че ще има и официална версия по случая. Каквато и да е истината тя не топли, стопли румънците. И то как добре ги топли и сега, всяка пета служебна кола дори в Бегето е Дачия.
  • 19 Шаран БГ

    10 10 Отговор
    В далечната 1971 година чух разказа на човек, който предната година пролетта е участвал в братската трапеза с трима представители на великия СССР. Идват с идеята да "заринат" страната ни с "прекрасната Жигула" / Фиат 124 /. За целта трябва да се преустанови производството на "Булгар-рено". След като изядат мезетата и изпиват водката, разглеждайки договора с френците се разпореждат най-безболезненото " скъсване " на договора да стане от другата страна, като ние "леко " го нарушим, правейки износ на тези машини. Една от клаузите в договора е била,колите да се продават само на вътрешния пазар !! И така...френците "късат" договара, ама........по наша вина !! Не си спомням тогавашната цена на "Реното"но" Жигулата" само месец в късната есен на 1970 год бе 6500 лв. ,после около година бе 6900 лв. И я спряха на 7200 лв и чакане 12-15 години.........Добре, че все пак имаше известен внос на Трабант, Варбург и Шкода. Ама и там падаше "чакане на опашка" В тях години усилено се строяха и подновяваха пътищата, хората имаха пари - животът бе лек. Каруци нямаше- братушките не можаха да ни "заринат" със " Жигулита".....

    Коментиран от #21, #26, #64, #69

  • 20 Радо

    8 0 Отговор
    На един познат баща му си е купил навремето от бг Рената чисто нова - 6600лв е дал, което са били много пари за ония години, а първите Жигулита са стрували по 6100лв., Москвичите по негово време са или по 5-5500 в зависимост от модела....а за провалянето на договора с франсетата съм чувал, че сме тръгнали да изнасяме резервни части за трети страни, и така сме нарушили договора.

    Коментиран от #42, #71

  • 21 Прав си

    5 3 Отговор

    До коментар #19 от "Шаран БГ":

    И аз как съм чакал за Симеон, ама пусти връзката, така и не ми дойде редът! А като видях Данчо Катаджията как скочи с него в язовира, ........!

    Коментиран от #22, #29

  • 22 Да се чете

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "Прав си":

    Симсон!
  • 23 Гошо

    10 5 Отговор

    До коментар #10 от "Историк":

    Е тоя Брежнев ,що не наредил същото и на чехите ,германците ,поляците ,румънците ами само на нас

    Коментиран от #25, #30, #63

  • 24 Русенец

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Кнаус 485":

    Щеше да е грешка, ако беше неволно. Това разрушаване си беше планиран обир.
  • 25 К.К.

    7 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гошо":

    Защото Чаушеску подържаше доста студени отношения с Москва, особено след пражката пролет. Другите си произвеждаха собствени автомобили с изключение на полски Фиат, кръстоска между купе на Фиат 125 и стария 1500.
  • 26 Еврокомунист

    8 10 Отговор

    До коментар #19 от "Шаран БГ":

    Нямаш нищо общо с истината! Баща ми си купи Жигула 1200 през 1976 година само с година чакане и за 6100 лв , а комшията две- три години по-късно си взе 1300 кубика за 6300 лв!

    Коментиран от #28, #32, #35

  • 27 Дидо

    10 7 Отговор

    До коментар #9 от "Bai nudals":

    Само с разрешение на Кремъл и затова изгониха Рено за да монтират Москвич жалка псевдодържава
  • 28 Дидо

    8 6 Отговор

    До коментар #26 от "Еврокомунист":

    Глупости и пропаганда и ние живяхме в заддунайская
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 един от стадото

    6 4 Отговор

    До коментар #23 от "Гошо":

    е какво да им нареди, Трабанта не го имаха за конкурент, в Полша правиха Варшава/Победа/, Чаушеску беше див петел и плати с живота си, чехите хубаво ги ''наредиха'' 68ма. Само Булгаррено им беше конкурент тогава. М'у в прочем преди това по- старото Рено Дофин се е продавало и в ЦУМ София, стояло е на витрината

    Коментиран от #43

  • 31 Демокрацията е лъжа!

    8 4 Отговор
    С връзки и протекции се оправдават само некадърниците и неудачниците! Лично съм си купувал Симсон С50 през 1983 г. за 510 лв без никакви връзки и МЗ ЕТЗ 251 за 1501 лв през 1989 г само с една нощ чакане пред Мототехника Михайловград.

    Коментиран от #36

  • 32 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "Еврокомунист":

    Някой го правеха. Познаваха някои хора. Останалите чакахме ред по 10-15г.
  • 33 До Голям слон

    9 4 Отговор

    До коментар #11 от "Голям Слон":

    Ами наистина си слон. Ще ви кажа истината от първа ръка защото съм бил близо до тези събития. На авто ревю в Москва Великият ИЛИЯ ЧУБРИКОВ представя Рено 8 Рено 10 и Булгаралпин. Само, че братушките се дърпат и накрая разрешават да се покаже само Рено 8. Месеци след това тютяяя, няма завод в Пловдив. Притежавам снимки на завода вътре. Всичко останало е дрънканици измислици, за да се оправдае закриването на завода. И това не е всичко. Фиат 124 трябваше да се произвежда в Ловеч, и беше кръстен Пирин-Фиат 124. Само, че братята решиха, че Мускала е по като за нас а те прибраха Фиата в Толиати. Съвсем сбито го поднасям, иначе имам снимки и публикации на държавно ниво.

    Коментиран от #37, #38, #40, #50

  • 34 Бай Стою касапина

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "един от стадото":

    Само едно уточнение, в Ловеч преди Москвич се прави Фиат. Италиянците правят поточната линия както и модерна бояджийна. Носи се слух, че след като се прекратява производството на Фиат и започва сглобяване на москвето се правят опити за боядисване на руските талиги. Какво обаче се случва? Бояджийната е била напълно автоматизирана и нагласена за значително по-късите като размер Фиати. Така че при вкарването на Москвич вратата се затваря и мачка багажника. Трябвало е доста време да се усетят, че има датчик, който командва вратата. Но докато разберат това доста купета отиват за брак.

    Коментиран от #48

  • 35 един от стадото

    11 1 Отговор

    До коментар #26 от "Еврокомунист":

    до някъде си прав. В началото жигулито не вървеше много и реда бързо излизаше. Имаше и лаф; Що на жигули предния джам е голям. Да се види кой глупак си го е купил. После се наложи и чакането скочи много. Чехите имаха традиции в бранша, още преди войната. После Фелиция, 1000МБ, 100С, 105,120, 130РС. Руснака ги отпусна, бяха си ''платили'' вече, пък и Татра, Шкода камиони не бяха лоши. И руснаците дори ги полсваха, техните не стигаха още. Дори и в нашата армия имахме- Прага, оная с люка, три моста.
  • 36 стоян

    7 4 Отговор

    До коментар #31 от "Демокрацията е лъжа!":

    До 31 ком -Купил си Симсона с връзки -защото някой ти е казал да чакаш цяла вечер пред магазина =ама ние дето не знаехме как да купим
  • 37 стоян

    6 6 Отговор

    До коментар #33 от "До Голям слон":

    До 33 ком =Браво за информацията която кумунистите толкова години са я крили и управдавали с други истории

    Коментиран от #47

  • 38 един от стадото

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "До Голям слон":

    договор имаме с Фиат да, но правим само Пирин Фият 850. До 124 не стигаме макар да го има в листата и той

    Коментиран от #39

  • 39 точно така

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "един от стадото":

    Фиат 850 съм го виждал в мототехника Ст. Загора на свободна продажба 5500лв.
  • 40 падналия ангел

    11 9 Отговор

    До коментар #33 от "До Голям слон":

    Руснаците изобщо не са ни спирали! Престанете с тези глупости! Всички соцдържави си имаха автомобилно производство-Шкоди, Татри, Трабанти, Вартбургзи, полски Фиати, Полонези, Варшави, Юго да изброявам ли още? За съветските коли се чакаше години в Мототехника! Спирали ни производството рашките! Спряха ни французите защото се направихме на по-големи тарикати от тях!

    Коментиран от #54

  • 41 Първан,комунистическият глупчо

    9 6 Отговор

    До коментар #2 от "първан":

    Другарю Първан,защо добрите комунисти прекратиха сглобяването на Рено в България? За да купуваме само руските боклуци Лада и Москвич,за които се чакаше 10-15 г. Ти и зомбираните тъпанари като тебе бяхте много щастливи от това,нали?
  • 42 Радо,грешно си чул

    5 6 Отговор

    До коментар #20 от "Радо":

    Това че сме нарушили договора и сме почнали да подливаме вода на французите е дезинформация на комунистите. Руснаците изгониха Рено от България за да продават своите боклуци.
    Гледай предаването "Документите" на Антон Тодоров по т-я Европа. В него той показва разсекретени документи,в които самите комунистически управници признават за пълния крах и несъстоятелност на "развитото социалистическо общество".

    Коментиран от #45, #46

  • 43 точно така

    7 4 Отговор

    До коментар #30 от "един от стадото":

    РЕНО ДОФИН наистина се продаваше тук и това е първата ми лека кола която съм карал.Беше на мой близък човек. А аз бях още ученик през далечната 1961г.Невероятна возия и пъргаво.Отзад пишеше АЕРОСТАБИЛ.А бе чудо чудо.За разлика от Мускала който като потегляш най напред се покланя след това се чуди и после тръгва. Който го е карал знае за какво говоря.
  • 44 РЕАЛИСТ БАЛКАНСКИ

    2 4 Отговор
    Не мога да повярвам колко комунистически динозаври са останали... Та бай Тошо, та промишленост! Пфу!
  • 45 ПУРКО

    5 3 Отговор

    До коментар #42 от "Радо,грешно си чул":

    ТОЧНО ПЪК ТОВА МЕКЕРЕ АНТОН ТОДОРОВ НЕМА ДА ГО ГЛЕДАМ АМА НИКОГА
  • 46 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Радо,грешно си чул":

    Така така, я сега ми обясни защо 1968 са произведени над 2000 бройки Рила 1400? 1970 10000 бройки. Та за какво чакане, какви по-добри рена и така нататък глупости. И защо румънците си произвеждаха рена, а тук уж не можело? Хайде отговори на тези въпроси, пък после мрънкай че руснаците били спряли завода. За фиат да не говорим, няма и 1000 бройки за 3 години сглобени.
  • 47 Random

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "стоян":

    Отговори и ти на коментар 46
  • 48 Random

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Бай Стою касапина":

    Фиат и Москвич се правят по едно и също време, не пиши глупости

    Коментиран от #53

  • 49 Комунист

    5 5 Отговор
    Една статистика ми изкърти болшевизма..1939 г. БВП на човек 2900$ ....БВП за най добрата година на социализма...1800 $...това обяснява всичко..
  • 50 Random

    3 2 Отговор

    До коментар #33 от "До Голям слон":

    Искаш да кажеш че производството на Рено 10 и Булгаралпин минава незабелязано 3-4 години? Сериозно? И защо им е на руснаците да го спират? За Москвич не се е чакало, произвеждал се е в Ловеч по това време. Лада е друг клас, много по-съвременен и бърз автомобил, колкото и да не ви се вярва. Говоря сравнено с Рено 8 и 10, алпин не е бил никаква конкуренция, 2 врато спортно купе да се сравнява с 4 врат семеен седан е безсмислено. Затова пък 8 и 10, сравнени с 2101 са много по-зле. Като концепция са стари, като конструкция също, по-маломощни и така нататък. И при 6500 бройки произведени за периода 1966-1971г, този завод не е бил печеливш.

    Коментиран от #51

  • 51 един от стадото

    2 2 Отговор

    До коментар #50 от "Random":

    първо, Москвича тръгва в Ловеч по- късно. Второ и Жигули не тръгва много убедително в началото у нас. Трето, консепсиите на някои коли още бяха такива, и се продаваха успешно. Пример- костенурката на фауве, заден мотор, 45коня, NSU, Фиат500,850, ако щеш Шкода дори. Абе руснака рече и отсече. Колите оставете на нас. Ще вдигате комини, Радомир и Кремиковци и доматите с вагоните от вас. Оптикоелектрон, Правец и елката дойдоха после. Но коли реално като хората така и не дойдоха и до сега у нас

    Коментиран от #52, #60

  • 52 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "един от стадото":

    17 Октомври 1966 пристига първата партида части, на 25 същия месец почват работа, на 4 Ноември излиза първия автомобил. До края на годината 7 работника събират 32 автомобила. 1967 година са събрани 567 автомобила, но 1968 са сглобени 2500, до 1972 бройката (на година!) достига над 8000. Общо за периода 1967-1971, от завода са излезли 8816 "Рила 1400"(408), като 1970г. идва 408И, от който за 3 години са произведени 20710.
  • 53 Бай Стою касапина

    0 4 Отговор

    До коментар #48 от "Random":

    И сигурно от конвейера са се редували Фиат, Москвич, Фиат, Москвич.

    Коментиран от #55

  • 54 КОЧО

    1 5 Отговор

    До коментар #40 от "падналия ангел":

    На нас рашките оставиха мотокарите, за да купуваме жигулите а не Булгар реното. Всеки си правеше коли, а ние само сглобявахме. А москвича идваше в Ловеч сглобен само без гуми. Вадеха гумите с джантите от багажника и оооо чудо...москвича готов за продан.

    Коментиран от #56, #67

  • 55 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "Бай Стою касапина":

    Карай се на източниците на уикипедия : " Първите сандъци с готови комплекти, състоящи се от по 900 части, са разтоварени на заводската гара на 17 октомври. Същинското производство започва на 25 октомври, а на 4 ноември 1966 г. в 15:00 часа от монтажната линия на завода слиза първият лек автомобил „Москвич 408“. Предвидено е до края на същата година група от 7 монтажници да сглоби общо 32 автомобила, които да бъдат пуснати на пазара. През 1967 г. в Ловеч са сглобени 564 москвича, но през 1968 г. са заложени 2500, като годишният ръст на производство прогресивно нараства и до 1972 г. достига 8000 броя."(страницата за москвич в уикипедия, раздел "Москвич в България", на английски е същото "Moskvich(Bulgaria)" )
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Ватенка с ушанка

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Кнаус 485":

    Нещо не си разбрал случилото се в България след 89-та.НИЕ не сме разрушили нищо от това, което създадоха родителите ни. (Комунистите не са създали АБСОЛЮТНО нищо) Разрушиха го тоя, дето са на власт от 44-та,та до днес, само дето сега на върха е крайнодясното крило на БКП.
  • 58 Фен на москвето

    6 2 Отговор
    Кви москвичи вкарахте в разговора за коли, все едно не знаете, че мускалът е спортен вариант на трактор Беларус?

    Коментиран от #59

  • 59 Уууууу

    2 2 Отговор

    До коментар #58 от "Фен на москвето":

    Изкефи ме максимално. Може да се каже, че даже не е преувеличено! С прави зъби в ск.кутия и това характерно виене... и технология от 30те год.ами здраве му кажи!
  • 60 До един от стадото

    1 2 Отговор

    До коментар #51 от "един от стадото":

    ПОЗДРАВЛЕНИЯ! Чета ти коментариите и ти си един реалист без пристрастия /не като рандом/ и явно с поглед върху нещата. Не само да си чешеш езика. А че братушките ни лишиха от автомобилостроене това изобщо не подлежи на коментар! А че след 1989г пак нямаме автомобилостроене е защото вносът на таралясници втора ръка е далеч по печеливш /за определени хора де, не за държавата/, и къде по лесен! И те така!
  • 61 До един от стадото

    1 0 Отговор
    А собственникът на Рено Алпинът на тази снимка ми е приятел и колега! Между другото фаровте на спортният Алпин са френски СИБИЕ!
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Жоро

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "Гошо":

    Ами адаш,защото само ние искахме да станем Съветска Республикс,още нещо да има неясно?Защото аз почнах училище при 15 години Народна власт и бях на работа в Ирак като инженер през 1989!Та аз съм видял всичко"това" и не го харесвах!
  • 64 Random

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Шаран БГ":

    По-голяма глупост не бях чел скоро. Първо - Фиат 124 и 2101 са много по-добри от Рено 8 и 10. Ти ако щеш вярвай, те фактите сами говорят. Второ - имали сме достатъчно производство на 408 в Ловеч. Трето - тия рена едвам са се продавали и цената им е била колкото, ако не и по-висока от на 2101
  • 65 Jm22

    0 1 Отговор
    Някой прави ли разлика между това да сглобяваш автомобил и това да произвеждаш автомобил? Това, че са събирали ръчно коли от готови комплекти е всичко друго, но не и производство. Къде са заводите за двигатели, за скоростни кутии и изобщо за тези повече от 20000 части, от които се състои една кола?
  • 66 В завод "Балкан"

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "един от стадото":

    в Ловеч освен няколко модела на "Москвич", са сглобявани и мотопеди "Балкан" 50,мотоциклети "Балкан" 75,"Балкан" 250,автомобили "Фиат" 750 и самолети "ЛАЗ".
  • 67 Пълни глупости!

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "КОЧО":

    "Москвич" се сглобяваше изцяло в Ловеч чарк по чарк, троле!
  • 68 "Москвич" 412

    1 0 Отговор
    или както го наричаха тогава чист двананайстак6е и по-мощен и по-бърз от "Дофин". Пишеш врели - некипели. По-мощен е и от "Лада".
  • 69 Жигулата

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Шаран БГ":

    винаги е била с цена 6100 лева.
  • 70 Sherk

    0 0 Отговор
    Забравяте че до 1970 в Пловдив са произведени около 270 Фиат 124 и около 35 комбита. С перфектно качество, за разлика от таралясника Жигули.
  • 71 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Радо":

    Радо карал съм/имал съм и Москвич/408 и/ и лада 1500. Москвича беше 4500 лева/при цена на апартамента 9000/Първите жигули даже не бяха предпочитани пред Москвича защото им падаха колелата. После положението се измени противоположно
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове