От гражданската организация "Спаси София" реагираха остро на готвеното поредно съкращаване на градския транспорт в София. В доклад, внесен в Столичния общински съвет от зам.-кмета по транспорт, Кристиан Кръстев и съветниците от ГЕРБ и ВМРО Зафир Зарков и Карлос Контрера, се предвижда сериозно влошаване на транспортното обслужване в редица квартали, но се дават повече пари за частен автобусен превозвач.
Според градските активисти, предложените промени ще оставят "Младост" 1 и "Младост" 2 без почти никакъв наземен транспорт. Тролейбусна линия 5, която е една от най-натоварените и използвани линии, значително се орязва, като интервалите за движение ще бъдат 12 минути в пиков час и до 50 минути след 20 ч. В комбинация с предложеното закриване на линия 306, това ще доведе до драстичен спад на транспортното обслужване в тези два гъсто застроени и активни столични квартали.
“Необяснимо е защо се унищожава работеща линия като тролейбус 5, който е ползван от около 25 000 пътници на ден. Преди няколко години маршрутът му беше удължен, а сега обслужването се намалява наполовина. Закрива се и работеща градска линия 306, което означава, че и довозването до метростанциите се намалява. Освен, че управляващите оставят "Младост" 2 без транспорт, те предвиждат и унищожаване на транспорта по ул. "Йерусалим", което е недопустимо и вредно”, казва общинският съветник Борис Бонев.
Заедно с орязването на градски линии с висок пътникопоток, се разкрива нова крайградска линия, която ще бъде дадена на частния превозвач МТК, и така приходите на фирмата ще се увеличат с над 600 000 лв. годишно. “С какви аргументи се отслабва тролейбус 5 с около 25 000 пътници на ден, а линия 21/22, която превозва само 1200 пътника на ден се засилва двойно?” - питат от организацията.
От "Спаси София" казват, че имат обосновано съмнение за лобизъм в полза на частните автобусни превозвачи, от страна на управляващите Столичната община. “Не вярвам да е случайност, че за общинския превозвач Столичен автотранспорт все няма пари и получава най-трудните линии, с високи разходи, а частното дружество МТК непрекъснато е фаворизирано. За него винаги има пари за увеличаване приходите, а дружеството е получило едни от най-лесните линии” - казва Андрей Зографски от "Спаси София", експерт в Комисията по транспорт към Общинския съвет.
Градските активисти алармират и че частната компания МТК вече е закупила автобусите, необходими за новата линия, без да има необходимото за разкриването ѝ разрешение от Столичния общински съвет. “Това поражда сериозно съмнение, че някой в Столичната община обещава на частно дружество, че тази промяна ще бъде одобрена, преди да е гласувана в Съвета. Как този превозвач има гаранцията, че промяната ще бъде одобрена, за да си позволи предварително да направи такава сериозна инвестиция? Има ли лобизъм в ущърб на общинския интерес в Столичния общински съвет и защо се закриват линии на общинския превозвач Столичен автотранспорт, а същевременно се разкрива нова за частната МТК? Това са сериозни въпроси, на които очаквам ясни отговори” - категоричен е общинският съветник Борис Бонев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Закон за спасението на БЪЛГАРИЯ
Коментиран от #15
11:02 21.09.2020
4 Сега
Коментиран от #18
11:03 21.09.2020
5 Тая
Коментиран от #49
11:04 21.09.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Николай
11:14 21.09.2020
9 стоян
Коментиран от #28, #54
11:17 21.09.2020
10 Уестия
11:20 21.09.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Фейк
Тая линия я ползвам - никой не мисли да я закрива!
11:44 21.09.2020
14 Бацо
Коментиран от #58
11:46 21.09.2020
15 А Голда Меир
До коментар #3 от "Закон за спасението на БЪЛГАРИЯ":
от кое индианско племе е? Щото Боко ги знае апахите, сиуксите и оглаласите само.Коментиран от #32, #57
11:46 21.09.2020
16 ПСР
Коментиран от #29
11:47 21.09.2020
17 fen
11:54 21.09.2020
18 фен
До коментар #4 от "Сега":
Ти явно от десет години не си бил в София, та помниш тогава какво беше.Коментиран от #20
11:56 21.09.2020
19 Админ
11:59 21.09.2020
20 Приятрлю
До коментар #18 от "фен":
теол аз живея в София и съм от София. Икарусите оше вървят номер 7,8 трамвайте 22 например пройзводство 64 година. Марш трол от тукКоментиран от #41, #56
12:06 21.09.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 бичето
12:07 21.09.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Онзи
12:11 21.09.2020
25 Доцент
12:24 21.09.2020
26 Куко
За тоалетните по 200 000 излъгаха, сега пак лъжат, като вадят от контекста числа :-)
12:25 21.09.2020
27 Добре де
12:33 21.09.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Лили
Коментиран от #34, #39
12:48 21.09.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Червен боклук
До коментар #15 от "А Голда Меир":
Кой си ти *нидо да коментираш най упелия премиер,сигурно още висиш на вратъ на родителите сиКоментиран от #36
12:52 21.09.2020
33 ха ха
12:53 21.09.2020
34 Тала Лили
До коментар #30 от "Лили":
за теб 50 годишни тролей и трамвай са транспорт. Да и ти си ПКП не напускала пределите на гетото България12:57 21.09.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Крум
До коментар #32 от "Червен боклук":
Ами ти соросоиден гно....м от коя дупка изпълзя,сигурно за да си заработиш месечната такса!!!12:58 21.09.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Сийка
13:12 21.09.2020
39 ПСР
До коментар #30 от "Лили":
Леле,Лили,каква опорка!Преди Г-жа Фандъкова,създателката на градския транспорт,само конски и кучешки впрягове са кръстосвали улиците....Само че,сестро скъпа гербова,май забравяш, че преди нея,Бойко Борисов,лично беше Кмет!Ех,колко сте жалки!
13:13 21.09.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Пламен
До коментар #20 от "Приятрлю":
Ползвам 7 и 8 почти всеки ден. Досега Икарус не съм видял.13:18 21.09.2020
42 Слабо
Постарайте се повече!
Никой няма намерение да реже линии!
А за тролчето долу - намери в София 50 годишен трамвай, автобус или тролейбус на градският транспорт и публикувай снимка, номер и линия!
А пък аз ще те опревергая веднага, как лъжеш!
Коментиран от #44
13:19 21.09.2020
43 Вълко Червенков
Коментиран от #51
13:29 21.09.2020
44 МММ
До коментар #42 от "Слабо":
Зелените трамваи са на 35 години, но ги получихме за нови.Сините тролеи са от 80-те години.
Ако беше родният ти град, щеше да знаеш.
Коментиран от #45
13:38 21.09.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 МММ
До коментар #45 от "Слабо":
Ако беше родният ти град, щеше да знаеш.Доста агресивен трол.Тролеите не са чешки, но не са и от родния ти град/село/.И всъщност зелените са производство от 70-те, рециклирани или не.Въпроса е че транспорта трябва да е редовен, на малки интервали за да се ползва от всички.Не става с обиди по форумите и с калинки от къде ли не.
14:00 21.09.2020
47 Фиданк Йордъков
14:53 21.09.2020
48 Историк
Коментиран от #50
15:45 21.09.2020
49 хеий
До коментар #5 от "Тая":
Добре че е ТАЯ, за да направи София един модерен хубав град, а тоя да не ми се пени много защото ако Беше Мая, цяла София щеше да работи за тоалетите и и капризите и, намерихте една скромна и работлива жена като фандькова.ами пазете сия уважавайте я., А Бонев да си гледа здравето и да не лае.Коментиран от #60
18:21 21.09.2020
50 Истина
До коментар #48 от "Историк":
Ако не беше Фандькова нямаше да имаш МЕТРО,и не само метро много.много.много.неща18:24 21.09.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Гошо
18:33 21.09.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 ПРИЯТЕЛЮ
До коментар #20 от "Приятрлю":
АБЕ ТИ ИМАШ ЛИ ПЬРВИ КЛАС ЗАВЬРШЕН ЧЕ ЕДНА ВЯРНА ДУМА НЕ СИ НАПИСАЛ18:45 21.09.2020
57 мрьсник
До коментар #15 от "А Голда Меир":
Селски гражданин,когато стигнеш,нивото на Борисов тогава ще си помислиш дали можеш да го коментираш.18:51 21.09.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 хайде бе
18:59 21.09.2020
60 Фъндъкова
До коментар #49 от "хеий":
е избрана нечество - помните ли как и кога гласуваха едни мургавеляци от Орландовци... и техните гласове решиха вота. А "какво щеше да стане, ако беше Мая" - ами това са дежурните герберски простащини - "Освен нас никой не може..." . Да, ама не е вярно...19:57 22.09.2020
61 софинец
07:25 24.09.2020