ФАКТИ.БГ

КЗП със засилени проверки на електронните магазини

Апелът към потребителите е да гледат конкретната цена на даден продукт и това да бъде ключово при сравнението на стоките в онлайн пространството, каза Маргаритов

Публикувана: 23 Ноември, 2020 18:23
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1184
КЗП със засилени проверки на електронните магазини
Снимка: БГНЕС/Архив
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 3 гласа.

„В електронните платформи за търговия, които стават все по-популярни, една и съща стока може да бъде предлагана от различни търговци. Дори нейното представяне да изглежда по един и същи начин, ако има информация за това, че този търговец е различен, нека потребителите не се учудват, че е възможно да има и различни цени на тази стока и респективно различни да са процентите, ако тази стока влезе в кампанията „Черен петък“. Това пред бТВ Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите. Темата беше посветена на намаленията по време на т.нар. „Черен петък“, който тази година повечето търговци провеждат в удължени периоди.

„Апелът към потребителите е да гледат конкретната цена на даден продукт и това да бъде ключово при сравнението на стоките в онлайн пространството. Потребителят може да прегледа няколко оферти за една и съща стока и на тази база да прецени дали процентът намаление е реален и коя в крайна сметка е най-изгодната ѝ цена”, посочи председателят на КЗП.

Той допълни, че поради засиления интерес към пазаруването в интернет по време на пандемия, КЗП извършва два пъти повече проверки в сравнение с миналата година, наблюдавайки два пъти повече електронни магазини и предлагани в тях продуктови групи стоки. “Потребителите все повече се ориентират към този способ и съответно рисковете за тях се увеличават”.

Относно дадения пример за стока, в която има подвеждане на потребителите – диван с по-ниска основна цена преди обявяване на намалението и с по-висока основна цена след обявяване на намалението – Маргаритов обясни, че става дума за нелоялна търговска практика, за която търговецът ще бъде санкциониран. Той припомни, че в търговската мрежа има по-строги изисквания по отношение на обявяване на намаленията, отколкото в интернет – задължително трябва да бъде поставена старата и новата цена, трябва да бъде обявен процент намаление, както и задължение старата цена да е действала поне един месец преди намалението.

В предаването беше представена информация за най-търсените стоки в хода на кампанията, като през тази година класацията се оглавява от техниката (черна и бяла), детски играчки, спортни стоки, мебели и др., за сметка на традиционно търсените стоки от минали периоди – дрехи и обувки и парфюмерия и козметика.

Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Радев
1 Отговор
Румен,няма ли кой да го изгони този Кенеф
Разсипа ни държавата до каде ни докара този Нужник

Оценка:
-5 +4

Лост
2 Отговор
Маргаритов шеф на К-РЗП.

Оценка:
-0 +1

БАЙ Х@Й
3 Отговор
Членовете на КЗП кога ще ги сменят с нови ?????????????????????????????????

Оценка:
-0 +7

Република
4 Отговор
На Спиди доставката вече скочи на 12лв.в София.

Оценка:
-1 +1

zeus
5 Отговор
Ааа, за магазините потенцисл имате, а за жалбата ми към Топлофикажия 2 месеца нищо.

Оценка:
-0 +4

Отчаян потребител
6 Отговор
Кой и кога ще се сети, че е крайно време такива безсмислени фигури, известни с нищоказването и нищоправенето си да бъдат изринати от властта завинаги?

Оценка:
-0 +1

7
Този коментар е премахнат от модератор.
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5