Някои чиновници очевидно не разбират, че ако сега държавата не се намеси и не помогне на столичния транспорт, утре вече ще е гасене на пожари.
С този гневен коментар излезе преди минути във „Фейсбук“ председателят на групата на Патриотите в Столичния общински съвет и председател на Комисията по транспорт в Столична община Карлос Контрера. Поводът е отговор от страна зам.-министъра на финансите Маринела Петрова на официално писмо от страна на Контрера, с което той иска от държавата финансова помощ за градския транспорт в София.
За никого не е тайна, че това е сектор, който също търпи сериозни загуби заради пандемията от коронавирус и наложените противоепидемични мерки. Въпреки тежката ситуация обаче от страна на общината беше направено нужното, за да бъдат спазени всички изисквания на Националния оперативен щаб и да бъдат защитени животът и здравето на пътниците и на работещите в общинските дружества, които имат ангажимент към превоза на софиянци. Въпреки отпуснатите допълнителни пари от бюджета на общината, ако не се получи допълнително финансиране, транспортът в столицата може да се окаже напълно блокиран само след няколко месеца.
Независимо от кризисното положение, което преди седмици беше описано в писмото на председателя на транспортната комисия в СОС Контрера, Министерството на финансите отказа да помогне на транспорта, от който ежедневно се възползват не само жителите на София, но стотици хиляди временно пребиваващи или просто идващи по работа хора от цялата страна.
Прилагаме и пълния текст на позицията на Контрера, публикувана в страницата му във „Фейсбук“:
На 23 декември съм получил интересно писмо от Министерство на финансите – отговор на мое писмо, с което настоявам държавата да подпомогне градския транспорт на София във времена на спаднал пътникопоток и драстично намалени приходи от превозни документи поради това. Три чиновнички, едната от които заместник-министър Маринела Петрова, лаконично обясняват да се оправяме. Разбира се, от камбанарията на служебните коли и безплатния служебен абонамент за паркиране, на тях не им пука как се придвижваме с обществения транспорт в столицата. Дежурният отговор е „няма“ и любезно препращат София да чука сега на вратата на Министерство на транспорта, съобщенията и информационните технологии. Така е по-лесно.
Това се случва на фона на стотиците милиони левове, които потекоха към общините през постановления на Министерски съвет, но не съм видял Маринела Петрова (която и да е тя в битността си на заместник-министър) да прави обструкции. Имам чувството, че главозамаяни от червените килими на Министерство на финансите, скрити в хубавите кабинети с красива дървена ламперия, някои хора не разбират, че ако сега държавата не се намеси и не помогне на столичния транспорт, утре вече ще е гасене на пожари. Факт е, че има драстичен спад на превозваните пътници и приходите. Също така е факт, че не допуснахме масово заразяване сред работещите над 7000 души в обществения транспорт в столицата. Не допуснахме уволнения на работници и служители, не допуснахме разреждане на разписанията, за да няма струпване на пътници в превозните средства и с идеята да пазим пътниците, водачите, контрольорите и останалия експлоатационен персонал. Общината отдели допълнително 5,5 млн. лв. от собствените си приходи, за да покрие загубите. Въпреки всичко това държавата отново отказва да помогне – и то на фона на над 300 млн. лв., които Министерство на отбраната върна в бюджета. Очевидно обаче за въпросната заместник-министърка е по-важно и целесъобразно да се отпуснат няколко милиона за парк някъде си, отколкото да се помогне в София да се платят заплатите на работещите в обществения транспорт.
Възприемам получения бездушен чиновнически отговор като наглост по време на чума! Честно казано съм възмутен, особено като имаме предвид как тези хора обичат да се крият зад широкия премиерски гръб, когато стане напечено.
И задавам въпроса на въпросната заместник-министърка – утре като няма средства да се платят заплатите на водачите и монтьорите, тя ли ще носи политическата отговорност. Дали ще излезе да обясни на гневните служители пред Министерство на финансите, че пари за паркове и градинки има, но за заплати няма?! Защото когато тролеите и автобусите се наредят на „Раковска“ с гневни работници и служители въпросната госпожа едва ли ще излезе да дава обяснения. В настоящите трудни времена се нуждаем от повече рационално мислене и от по-малко чиновнически врътки. В противен случай ѝ връчваме ключовете за колите и да си ги кара тя!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бако
Коментиран от #9
13:52 30.12.2020
2 Алекс
13:53 30.12.2020
3 Всички са за БЕЛЕНЕ ОТ 89г. Насам
13:54 30.12.2020
4 ТаУмВзе
Коментиран от #16
13:54 30.12.2020
5 Русенец
13:57 30.12.2020
6 пари има но
За някои български граждани и транспорта е природна даденост която му се полага безвъзмездно.
СЪБЕРЕТЕ СИ ПАРИТЕ
13:58 30.12.2020
7 Сила
14:00 30.12.2020
8 Карлос Чакала
ДПС+ВМРО+ГРОБ = мафия
Коментиран от #14
14:00 30.12.2020
9 Чист
До коментар #1 от "Бако":
Пра педе Пеперуд. Нищо повече. Защо не пишете за новите решения от днес за градския транспорт? Водача няма да продава билети, нито кондукорите. Това го няма никъде по света. Тъпоъгленни идиоти... Ще ходите в затвора съвсем скоро.14:02 30.12.2020
10 Водач на
Коментиран от #24
14:05 30.12.2020
11 Кое да спаси?
14:06 30.12.2020
12 Никой не мисли за култура и образование
14:07 30.12.2020
13 Пенчо
Коментиран от #23
14:12 30.12.2020
14 А бе
До коментар #8 от "Карлос Чакала":
НФСБ и Валерката - що забраЯш бе ?14:14 30.12.2020
15 мразим гииии
14:21 30.12.2020
16 Контра
До коментар #4 от "ТаУмВзе":
Ядосан е този, защото този път пътят на потока е директно към шкафа и заобикаля малките посредници с торбичките !Коментиран от #20
14:24 30.12.2020
17 Софиянец
14:25 30.12.2020
18 Reni
Коментиран от #37
14:27 30.12.2020
19 жжжж
14:27 30.12.2020
20 ТаУмВзе
До коментар #16 от "Контра":
Стълби се метат отгоре надолу.14:28 30.12.2020
21 Служител на МВР
14:47 30.12.2020
22 Гал Фон
14:51 30.12.2020
23 не се пени
До коментар #13 от "Пенчо":
Пенчо, не се пени а помисли защо карат шофьори пенсионери.- Защото млади няма а и не искат. Както го е написал 10 коментар кой ще иска да става в 4 сутринта 20 години поред.
Преди 30 г ги мамеха със софийско жителство и жилище. и затова идваха хората.
Второ - това не са пенсионери а просто хора на 50+ години но в твоите очи са пенсионери.
Бомбата е заложена през 1999 г от СДС когато започна да се вдига пенсионната възраст и ще стигне до 65 г.
Представи си шофьор на тролей или ватман на 65 г...
Коментиран от #31
15:16 30.12.2020
24 Кой за каквото е учил!
До коментар #10 от "Водач на":
Да бе се изучил за нещо друго! Опитай в политиката - там поне не изискват нито образование, нито мозък. Там си спят на топличко до късно и заплатите са добри!Коментиран от #26
15:26 30.12.2020
25 СОС
16:15 30.12.2020
26 Верно ли?
До коментар #24 от "Кой за каквото е учил!":
И като се изучат сички,неграмотните лилави ли ще ти карат тролея,бре?!Или шофьори магистърска степен ке търсим!?Много сте зле!Ако си и от протестиращите,язък за надеждите!16:43 30.12.2020
27 Един шофьор
16:47 30.12.2020
28 До градските шафьори и милисионери
16:53 30.12.2020
29 До градските шафьори и милисионери
Коментиран от #33
16:58 30.12.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 fks
До коментар #23 от "не се пени":
ДАЛЕЧЕ СИ ОТ ИСТИНАТА ДАЖЕ И ПО ГОЛЕМИ ОТ 65Г. КАРАТ . ТАКА ЧЕ НЕ ГОВОРИ БЕЗ ДА ЗНАЕШ .17:55 30.12.2020
32 SDEЧЕВ
18:07 30.12.2020
33 как е в лондон
До коментар #29 от "До градските шафьори и милисионери":
м дааа тва е положениетонапиши в нета London Bus driver salary stats
и виж - 30 506 паунда годишно .
колкото учителя от примера
18:08 30.12.2020
34 SDEЧЕВ
18:18 30.12.2020
35 БГ МАФИЯ В МС
18:43 30.12.2020
36 Primus Pilus
19:10 30.12.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 РАЗВРАТ
17:24 31.12.2020
39 КРАДЦИ
17:29 31.12.2020