ФАКТИ.БГ

Идея: Скъсаните на кормуване 3 пъти - отново на курс

Това предвижда нова концепция, приета от кабинета

Публикувана: 7 Януари, 2021 18:00
23 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1241
Идея: Скъсаните на кормуване 3 пъти - отново на курс
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.2 от 5 гласа.

Всеки, който не е успял да си вземе изпита по кормуване 3 пъти, ще бъде пращан на нов курс. Това е записано в Концепция за обучение по безопасност на движението по пътищата, която бе приета от кабинета в сряда. Документът е разработен от работна група към Държавната агенция „Безопасност за движение по пътищата“ и предвижда промени, свързани с обучението на кандидат-шофьорите, както и на най-малките за основните правила на пътя.

В Концепцията е записано, че е важно до изпита да не бъдат допускани кандидати, които се явяват на принципа проба-грешка и използват изпитната фаза за самоподготовка. Затова се предлагат две опции за ограничаване на тези кандидати.

Едната е те да бъдат задължени да участват в допълнителни обучителни часове в областите, в които са констатирани слабости при кормуването, пише "Монитор". Втората е по-сериозна и предвижда въвеждането на забрана да се явяване на изпит повече от 3 пъти в рамките на 12 месеца. Ако за тези опити пък кандидатът не успее да вземе книжка, той автоматично ще трябва да кара отново целия шофьорски курс. За да не се стига до злоупотреби, в документа е записано, че важно условие е правилото за личната инициатива.

„Това означава, че самите кандидати лично трябва да заявяват желанието си да положат изпит. Школите могат да предлагат като услуга записването на кандидата за изпит, но на него той следва да се явява самостоятелно,без задължителното посредничество и участие на школа или инструктор. При това положение не следва да се приема, че проведеният курс е обвързан с явяване на изпит“, пише още в концепцията.

В документа е предвидено още „уеднаквяване“ на сложността на кормуването при кандидатите. За целта се предлага изпитите за категория „В“ да се държат в областните градове, като по този начин „ще са налице гаранции, че всички курсисти ще бъдат поставени при равни или поне сходни условия“. Според предложението по този начин сложността на изпита ще е такава, че да гарантира уменията на курсистите да се движат в населените места с оживен градски трафик.

Предвижда се и изграждане на Информационна система за контрол на изпита, която да осигури честен и безпристрастен изпит. Тя ще контролира маршрута на провеждане на изпита, ще документира действията на участниците в изпита по време на кормуването, както и ще регистрира, верифицира и синхронизира информацията.

Друго от измененията, планирани в концепцията, е разработването на единна програма за обучение на автоинструктори и изпитващи, съвместно с университетите. С приемането на концепцията се създава възможност за по-добро взаимодействие между държавните институции, неправителствения и частния сектор и гражданското общество за подобряване на обучението по безопасност на движението по пътищата от най-ранна възраст. Предвижда се задължителното обучение да обхване децата и учениците в системата на предучилищното и училищното образование като се направи анализ на образователните ресурси и необходимостта от актуализация на обучителните програми. Обръща се внимание на педагогическите състави като се подчертава нуждата от повишаване на тяхната квалификация за преподаване на специфичната материя.

Сред включените промени е структуриране на система, която да предлага обратна връзка от обучението по безопасност на движението по пътищата. Акцентира се и на нуждата от развитие и разширяване на материалната база, както и разработване на интерактивни ресурси, които да подпомогнат обучителния процес.

„Съвместно с университетите, МОН, ДАБДП, МТИТС и МВР следва да се разработят единна програма и изисквания за тази квалификация, които да бъдат спазвани от всички университети при обучението на изпитващите. По своята същност изпитващите следва да имат както необходимото ниво на професионална подготовка, така че да преценят способностите на водача, така и педагогическа подготовка и познания по психология, за да могат адекватно да преценят психологическия профил на кандидат-водача и как този профил се отразява на способностите му да шофира. Всички тези елементи следва да бъдат част от методиката за провеждане на изпита“, пише още в концепцията.

Концепцията предвижда още джигитите, които правят системни нарушения, както и хората с хронични заболявания, които могат да ги направят опасни зад волана, ще бъдат пращани на проверочни.

Ученици, които са преминали успешно през часовете по „Безопасност на движението“ също ще могат да се обучават в шофьорски курсове, предвижда още концепцията.

„До обучение за подготовка на водачи на МПС следва да се допускат и лица в училищна възраст, които са преминали обучението по БДП за съответния етап, притежават необходимата обща култура и умения, развити за достатъчно продължителен период в училище. По този начин ще се даде увереност, че до изпит за управление на МПС ще стигат онези, за които е потвърдено, че са преминали минималния задължителен курс, в който са им били разяснени правилата и са упражнени основните умения, като за останалите ще е необходимо те да бъдат развити в по-обстоен курс, свързан с получаването на СУМПС“, пише в документа.

Освен това в него се предлага и разширяване на обучението в системата на средното образование по транспортни специалности. Това може да се случи като се разшири приемът в паралелки както в професионалните гимназии по транспорт в страната, така и в други средни училища, особено в райони с по-висока безработица.

„Основанията за подобно предложение се базират на факта, че транспортният бранш генерира 17% от БВП на България,като в същото време изпитва сериозен недостиг на водачи. Подобна мярка,от една страна,ще подпомогне осигуряването на необходимия човешки ресурс за този сектор, от друга –ще подобри цялостната обезпеченост на училищното образование с професионално подготвени преподаватели за подготовка по БДП, тъй като може да се предвиди необходимите за разкриване на тези паралелки кадри да съвместяват и дейности по обучение по БДП в други училища. В райони с по-висока безработица това би имало положителен ефект, защото учениците ще излизат от системата на средното образование с професионална подготовка. Необходимо е да се обмисли увеличаване на възможностите на професионалното образование чрез придобиване на правоспособност за управление на категория„C“, особено чрез дуално обучение в професионалните гимназии за придобиване на правоспособност за нея“, пише още в концепцията.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.2 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
123
1 Отговор
Важно е пари да се взимат.По улиците ще е като gta5 , но това са подробности.

Коментиран от #5, #6


Оценка:
-0 +18

Порно
2 Отговор
Чиста форма на лобизъм , осигуряват приходи на инструкторите.

Оценка:
-2 +27

Ахахаха
3 Отговор
Т.е ще се плаща по няколко пъти ,) Честито на печелившите

Оценка:
-1 +18

Someone
4 Отговор
Те и сега изпитващите и инструкторите си играят заедно и са в схема, не ми се мисли, какво ще стане при такива правила.
Разбирам обективната причина, че ако те скъсат три пъти да трябва да ходиш на курс (явно не умееш да шофираш), но с нашата изкривена действителност просто ще стане поредното нещо, което е опорочено.
Прекарват те през най - гнусния трафик, в който ако не нарушиш правилата просто не можеш да минеш без да се удариш в някого. Така си имат доказателства и хоп още един път плащаш за курс...

Оценка:
-0 +20

5
Този коментар е премахнат от модератор.
6
Този коментар е премахнат от модератор.
възмутен
7 Отговор
Не лъха ли отново грабение и изнудване за пари? Не Ви ли изглежда, че ще се къса поголовно, за да се почва курса отново с ново плащане? Ей, господанякой от Вас поинтересувал ли се е как се вземат книжки и за колко време в Америка? Нали сте американски поклонници. Няма нищо лошо в системата на Америка по отношение на този сектор, проблема тук е НЕКОНТОЛИРАНЕ СЪЗНАТЕЛНО ПОВЕДЕНИЕТО НА ВОДАЧИТЕ, ОТВРАТИТЕЛНАТА ПЪТНА ОБСТАНОВКА И РЕД ТАКИВА. В ТАЗИ ДЪРЖАВА САМО САНКЦИИ, ДАНЪЦИ, ГЛОБИ И ТЯМ ПОДОБНИ ИДИОТЩИНИ!

Коментиран от #8, #16


Оценка:
-0 +11

бачо
8 Отговор

До коментар #7 от "възмутен":


Като няма икономика така се пълни хазна,проблема е че сме търпелив народ.

Коментиран от #10


Оценка:
-0 +11

9
Този коментар е премахнат от модератор.
Днес в София
10 Отговор

До коментар #8 от "бачо":


почти нямаше булевард без рекетьори с камери! Такова чудо не бях виждал! Все е имало, но на всички хранилки накуп, не бях виждал! Направо се уляха тия! Карайте с WAZE, за да не тъпчем рекетьорски гуши!

Оценка:
-0 +5

Любител
11 Отговор
Ами до три пъти няма да се стигне-има начини впрочем начина е един и всеки го знае-буташ колкото трябва по три и работата е готова.Я да видим статистиката и тя е отлична като икономическия ни растеж дето бил най високия .

Оценка:
-0 +5

Тодор Живков
12 Отговор
Така и трябва

Оценка:
-1 +0

Съби
13 Отговор
Този кабинет е пътник и няма какво да предложи!

Оценка:
-0 +5

chi
14 Отговор
Работната група към Държавната агенция „Безопасност за движение по пътищата“ - само глупости произвеждат, направете едно нещо но да работи.

Оценка:
-0 +1

Гошо
15 Отговор
Как м@нгуст@ взема книжка като не може да чете и пише а има завършен 8ми клас? Ей на тоя въпрос да отговори тая "група" било и работна!
Кои са в тая група, какви хонорари взимат за работата си /нали е работна/, кой ги дава тия пари, кой избира групата "работната", кво вършат, пред кой се отчитат да им €₩@ м@йк@т@?!?!

Оценка:
-0 +3

минувач
16 Отговор

До коментар #7 от "възмутен":


Ами нали трябва да Ти е гадно- затова е всичко.

Оценка:
-0 +0

Първо ще има приходи в касата на...
17 Отговор
Бандюгите ..Българоубийци!Второ изпълнителите на смъртните присъди ще получат свидетелство за правоуправление и ще могат да се отблагодарят на покровителите си!Дрогирани, луди ,неграмотни и пияни ще могат да избиват гражданите по пешеходните пътеки...

Оценка:
-0 +0

тоест
18 Отговор
С други думи, втория път задължително те късат каквото и да направиш за да минеш трети. За държавата на абсурдите това е нормално предложение.

Оценка:
-0 +1

Идея
19 Отговор
Скъсаните три пъти на кормуване да получат карта за градски транспорт с намаление.

Оценка:
-0 +0

питащ
20 Отговор
А дали инструкторите късат за щяло и не щяло няма да ядат як пердах? То че тази поредна простотия на герб е лобистка е абсолютно ясно. Трябва инструкторите да се спечелят за изборите и да не правят протести.

Оценка:
-0 +0

21
Този коментар е премахнат от модератор.
Майстора
22 Отговор
Щеви стигне ще се наядете

Оценка:
-0 +0

Мнение
23 Отговор
Няма как курсист с 30+ часа зад волана да има опита на изпитващ с над 20-30 години стаж като шофьор. Следователно пожелае ли изпитващият може да постави курсиста в такива пътни ситуации, че иска-не иска, кандидат-шофьора да наруши закона. А точките се трупат, за това, за онова… накрая изпита приключва. Самият курс протича 2-3 месеца и струва към 600-1000лв. Малко работодатели биха позволили на работник/служител да отсъства по един час в работно време от работа. Понеже някои инструктори не искат да карат през уикенда и в извън работно време също. Тогава какво правим? Отделно има курсисти работещи, семейни, с ограничени доходи, които не могат да си позволят наново цялата сума. Тогава пак какво правим? Изобщо давате ли си сметка какво БЕЗУМИЕ е сътворено, което е в ущърб на онези, които желаят да се научат и управляват законно МПС. Отделна тема е каква опция ще се отвори за нерегламентирани практики.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
ТОП 5