Какво ще се промени с новите правила при кормуването и шофьорските изпити - темата в "Денят започва" коментираха инж. Емил Панчев - председател на Съюза на автомобилистите и Йонко Иванов - председател на Съюза на центровете по авто-мото подготовка.
Шофьорските изпити са една от най-важните стъпки при обучението на новите водачи, но резултатите от тях не са определящи за поведението на пътя, заяви инж. Панчев.
"За да има по-добра безопасност на пътя, трябва да спазваме т. нар. стратегия за безопасност на движението - тя започва да ни учи още от детската градина, в семейството, в училище, а там не са много розови нещата. Трябва да сме далеч от мисълта, че само шофьорският курс може да ни научи да сме по-възпитани на пътя, да не употребяваме алкохол и т.н."
Йонко Иванов посочи, че от началото на годината досега смъртните случаи на пътя са 122, като статистиката не се различава особено от миналата година. Коментира, че всички нововъведения по отношение на линейния контрол и санкциите не работят, както и че има огромни пропуски при организацията на движението.
Затова Автомобилна администрация предлага повишаване на изискванията към кандидат-шофьорите и инструкторите. "Изпитът се променя в теоретичната си част, там се получават едни нови клипове, които ако се пипнат още малко, биха могли да бъдат полезни и в процеса на обучение, и в самите ситуации, в които шофьорът би попаднал", обясни Иванов.
По думите му това ще доведе много от кандидат-шофьорите в обучителните зали, за да видят нагледно как да се справят на пътя, а не да зубрят листовки. Иванов обаче изтъкна, че има технически проблеми, които ще възпрепятстват практическия изпит. "Втората част е пълна демагогия - да те изпитват с GPS. На 6 април имаше работна среща, показаха ни пет графични формата и не стана ясно как ще се провежда този изпит. Да не говорим, че преди няколко седмици имаше тотален срив в ситемата, около два-три часа нямаше интернет и кандидатите се явиха на два-три изпита".
Маршрутите ще се определят на случаен принцип, след което кандидат-шофьорите ще получават команди от таблет в ръцете на изитващия. Ако прекъсне интернетът, е предвидено изпитът да продължи, като изпитващият ще дава насоки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Киро безкрайно про100то
10:45 17.04.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Пич
10:47 17.04.2023
4 Мда
До коментар #2 от "Дааа":
Електората на дпс-герб-итн.10:48 17.04.2023
5 Аве
Коментиран от #9
10:50 17.04.2023
6 Дидо Д
10:51 17.04.2023
7 Мдаа
10:54 17.04.2023
8 Нашийник
------
Ама наистина сте малоумни журналя.
11:06 17.04.2023
9 поне ще помогнат
До коментар #5 от "Аве":
Всеки ден , на всеки шофьор се случва, някой друг шофьор да му отнеме предимството; да прелети някаква мощна кола, за да хване зеления светофар, а всъщност минава на червено; да паркира толкова лошо, че се чудиш колко пари е броил и на кого за книжка; друг създава адско напрежение, защото не може да кара на задна, а понякога се налага; трети не знае, че колата има мигачи и за какво се използват, а да не говорим за онези, които подават мигач, едва когато започнат да завиват.......може още много да се пише в тази насока. Аз лично смятам, че това са пропуски от обучението. И поради това, инструкторите трябва да са безкомпромисни и да не допускат "калпав " шофьор на пътя. Как ще изкара изпита без да може да паркира, да речем.11:14 17.04.2023
10 РИТОРИЧНО☝
До коментар #2 от "Дааа":
ИНТЕРЕСНО УОТСЪН...🤔..А Я ВИЖ В КАТ
ПРЕД ГИШЕТАТА
ЗА ВРЪЧВАНЕ НА
НАКАЗАТЕЛНИ ПОСТАНОВЛЕНИЯ
КОЯ НАЦИОНАЛНОСТ ПРЕОБЛАДАВА..
Коментиран от #11
11:16 17.04.2023
11 Реконтра
До коментар #10 от "РИТОРИЧНО☝":
То и пред касите на ВиК и данъчното същата националност пробладава и оная липсва изцяло, щото мaнгоджeри глоби и данъци не плаща.11:24 17.04.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Студопор
Коментиран от #14, #20
11:31 17.04.2023
14 БАЙ ДАНЬО
До коментар #13 от "Студопор":
Мдаа, но и при изпити и в колите си не се перчрхме, аз имам кола и книжка, а ти нямаш, защото търпеливо чакахме да ни дойде реда/ нека да плюем едно време/.После не се надпреварвахме по пътищата, не си отнемахме предимство, защото всеки си пазеше колата, .Е, имаше и изключения от тези правила.А сега какво, кифли с мощни джипове, синчета в скъпи спортни коли, ако катастрофирам друга ще ми купят, ако съм виновен с малко по-вече пари ще ме оправдаят
11:56 17.04.2023
15 смехурко
До коментар #12 от "смех":
а ти откъде си сигурен че не са?11:57 17.04.2023
16 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
12:58 17.04.2023
17 Наблюдаващ
13:02 17.04.2023
18 Русенец
13:39 17.04.2023
19 Тираджия
13:47 17.04.2023
20 Местния Козар
До коментар #13 от "Студопор":
Когато изкарах сумпс през 2006г бяха навлезнали вече листовките, не съм решил нито една през живота си, имаше в къщи един стар, джобен правилник от Бог знае кога, прочетох го два пъти и беше достатъчно, днес са сложни за разбиране и на доста места даже грешни, не може в дадена ситуацияпри дадени знаци да имаш 2,3 или 5 верни отговора, за кормуването.......без коментар.
13:49 17.04.2023