Last news in Fakti

24 Юни, 2021 11:52 2 715 21

Институтът за пътна безопасност: Господин президент, какво стана с одита на пътищата?

  • институт за пътна безопасност-
  • ипб

Кой ще поеме отговорността за лавинообразното увеличение на жертвите от ПТП през последните два месеца?

Институтът за пътна безопасност: Господин президент, какво стана с одита на пътищата? - 1
Илюстративна снимка, БГНЕС

От неправителствената организация "Институт за пътна безопасност" излязоха с отворено писмо до президента Румен Радев, в което търсят отговор на въпроса кой ще поеме отговорност за лавинообразното увеличение на жертвите при пътнотранспортни произшествия през последните два месеца.

От ИПБ са възмутени от нежеланието на назначеното от държавния глава служебно правителство да възложи на международни одитори проверка за качеството на ремонтите и строежа на родните пътища. Те припомнят, че лично Радев и евродепутата Елена Йончева многократно са настоявали за това, а сега намеренията им са "потънали в мъглата, която от години се стеле над МРРБ и АПИ по отношение на концентрацията на договори и поръчки в „шепа“ фирми".

Ето и цялото писмо на Института до президента Радев:

ОТВОРЕНО ПИСМО

От „Института за пътна безопасност”

До господин Румен Радев,

Президент на Република България

Господин Президент, Обръщаме се към вас чрез медиите, защото се страхуваме, че и това писмо ще остане без реакция от Ваша страна.

Институтът за пътна безопасност е най-голямата неправителствена организация, която от 2017 година води битка с българското правителство за изсветляване и нормализиране на управлението на транспортната система в България. През 2018 година имахме среща с вас, на която вие изразихте подкрепата си за нашите усилия за прекратяване на корупцията по пътища на България.

Към днешна дата ситуацията по пътища ни не се променила. Статистиката дори показва, че от началото на месец май има лавинообразно увеличение на жертвите от пътни транспортни произшествия с повече от 40%. Институтът за пътна безопасност проведе множество срещи с министри, зам.-министри, държавни агенции и други представители на властта от служебното правителство и бихме искали да ви уведомим, че БЕЗОПАСНОСТТА не е сред приоритетите им.

За нас е учудващо нежеланието на назначеното от вас служебно правителство да възложи на международни одитори проверка за качеството на ремонтите и строежа на нашите пътища. Напомняме ви, че лично вие и евродепутата Елена Йончева многократно сте настоявали за това. Буди недоумение защо все още служебното правителство не е извършило кадрови и структурни промени в Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата която вие многократно сте критикували за нейната неефективност.

Заявените от вас намерения за прозрачност потънаха в мъглата, която от години се стеле над МРРБ и АПИ по отношение на концентрацията на договори и поръчки в „шепа“ фирми. И след кадровите промени, извършени от вашето служебно правителство, тази практика продължава. До този момент не са предприети действия за прекратяване на договори и връщане на авансово изплатени средства на строителните фирми който не са си изпълнили договорните задължения. Налице е силно желание за овладяване на модела „Борисов“, а не за прекратяване на корупцията в сферата на строителството на пътища в България. Констатирахме изключително сериозни ИНСТИТУЦИОНАЛНИ пропуски при ремонта на околовръстния път на гр. Пловдив. Например: АПИ твърди, че има проект съгласуван от Пътна полиция Пловдив, а Пътна полиция Пловдив твърди, че не е разписвал подобен вариант на проект.

Питаме възможно ли е някой в рамките на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ да е положил фалшив подпис на длъжностно лице? В тези времена, в които се генерират големи очаквания и надежди, ние се обръщаме към вас с нашите въпроси, тъй като вашата позиция за пътна безопасност се разминава с поведението на назначеното от вас правителство. Затова ви задаваме следните ясни и конкретни въпроси и очакваме ясен и конкретен отговор:

1. Кой ви пречи или не ви дава да извършите международен одит на ремонтираните пътища в България?

2. Кой ви пречи или не ви дава да извършите кадрови и структурни промени в ДАБДП.

3. Кой ви пречи или не ви дава да бъдат реализирани публичните регистри, за да стане ясно във всеки сектор кой, кои и колко обществени поръчки печели? Много ли е сложно да се използва ARACHNE на Европейската комисия като добър пример?

4. Кой ще поеме отговорността за лавинообразното увеличение на жертвите от ПТП през последните два месеца?

ИПБ категорично ще се противопостави на продължаващите процеси на разпад при управлението на Системата за безопасност на движението по пътищата отличаваща се със слаб и безидеен мениджмънт и некомпетентни и вредни политически намеси. Готови сме да споделим своите идеи за решения със всяка институция и личност която има компактността и морала да си послужи с тях.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 русенец

    25 4 Отговор
    Със същият ефект можехте да адресирате писмото и до арменския поп. Президентът няма властта да назначава проверки на пътищата, това го прави съответното министерство, респ. министър-председателя.
    ...
    И какъв е този пореден институт по пътна безопасност ? С какво се занимава? Че го храни данъкоплатеца е ясно. Този институт не е ли в състояние да извършва технически проверки по пътищата или се е специализирал в писане на писма?

    Коментиран от #4, #12

  • 2 цербер

    6 1 Отговор
    със всяка институция и личност... С ВСЯКА ИНСТИТУЦИЯ,А НЕ СЪС!
  • 3 Дали жертвите

    17 1 Отговор
    по пътищата ще са повече, ако то няма този Институт по пътна безопасност? Съмнявам се... И предлагам като начаро - при всяка смяна на книжка, независимо от причината, лицето представя документ за завършено образование. Все трябва да се почне отнякъде... Скоро ме посети един "майстор по керемиди", който имаше книжка, но не можеше да пише. Възраст - около 35г., цвят на кожата - мургав, дядо на четири внучета...
  • 4 перничанин

    11 5 Отговор

    До коментар #1 от "русенец":

    Фърчилото казва на служебните дали е сутрин или вечер, каквото си иска това и те му отговарят " слушам и изпълнявам" . Цялата власт е негова и е отговорен за всичко свършено или не.

    Коментиран от #6

  • 5 док

    9 0 Отговор
    ПЪТИЩАТА В БЪЛГАРИЯ СА ОЛЕ-МАЛЕ! УЛИЦИТЕ В ГРАДОВЕТЕ И В ПО-ГОЛЕМИТЕ СЕЛА/ЗАЩОТО МАЛКИТЕ ВЕЧЕ СА ПУСТИ ИЛИ РЯДКО НАСЕЛЕНИ/НЕ СА ПИПАНИ ОТ ВРЕМЕТО НА БАЙ ТОШО,КОГАТО Е ПОЛАГАН АСФАЛТЪТ,КОЙТО СЕГА Е НА ДУПКИ И НА КРЪПКИ ОТ ГАЗОСВЪРЗВАНЕ И КАБЕЛЯЦИ НА ИНФОРМАЦИОННИТЕ ОПЕРАТОРИ. ВСЕКИ СИ КОПАЕ,ПОЛАГА КАБЕЛИ ИЛИ ТРЪБИ,СЛАГА ПРЪСТ,НО ПОСЛЕ НЕ СЛАГА АСФАЛТ. ИЛИ АКО ПОЛОЖИ,ТО Е САМО НА КОПАНИТЕ МЕСТА И УЛИЦАТА СТАВА КАТО СКЪСАНИТЕ ДЪНКИ НА СЪВРЕМЕННИТЕ МОМИЧЕТА. ИЗЛАГАЦИЯ,НО ВЕЧЕ НЕ Е ЕВРОПЕЙСКА,А БЪЛГАРСКА!
  • 6 Гюстав Льо Бон

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "перничанин":

    Днес ние знаем, че човек може да бъде доведен до състояние, в което, веднъж загубил съзнаваната си самоличност, се подчинява на всички внушения, отправени от причинителя на тази загуба, и допуска напълно несъвместими със собствената му природа и навици действия.
    И така, в резултат на подобни изследвания сякаш се доказва, че отделният човек, прекарал известно време в обкръжението на изявяваща се тълпа, бързо изпада — било поради отделящите се от нея излъчвания, било поради друга и все още неясна причина — в особено състояние, което много се доближава до състоянието на омагьосаност на хипнотизирания в ръцете на хипнотизатора.

    У хипнотизирания субект животът на мозъка е парализиран и той се превръща в роб на всички свои несъзнавани действия, направлявани по волята на хипнотизатора.
    Съзнаваната самоличност е приспана. Волята и разграничителните способности — разрушени. В такъв момент чувства и мисли следват определената от хипнотизатора посока.
  • 7 Гошо

    7 1 Отговор
    Като прочетох НПО ме засърбя лявото мъ.о! Тия били ИНСТИТУТ!?!? Я си напишете имената и титлите да ви видим що за експерти сте! Ако някой от вас е чувал за ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЕМАНЕ НА СМР (по който се води и АПИ) бързо ще му стане ясно, че в България няма и 100 метра път които да отговарят на изискванията и нормите!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Тулупа да поеме отговорност!

    6 3 Отговор
    Той беще на власт 10г какво са два месеца?
  • 10 Глей ти

    7 2 Отговор
    Защо всички си мислят, че проблеми създавани и трупани 12 години, могат да се решат за два петъка!? Опашката от чакащи е огромна. Края и не се вижда.
  • 11 Мечо Пух

    10 4 Отговор
    Тия смешници сега ли се сетиха, че трябва международен одит за качеството на пътищата? При Буци, който цели 11 лета строи пътища за чудо и приказ. мълчаха като п.... и пасяха трева, сега Президентът им е виновен! Абе дебилите и смешниците доста се нароиха напоследък из родината...
  • 12 NeXu s

    2 5 Отговор

    До коментар #1 от "русенец":

    Нали Мунчо назначи извадените от нафталина дърти комунисти?
  • 13 UYU EU

    1 5 Отговор
    От 30г ся стана на 12г . Преди време Антон Тодоров извади тайни статистики от соца и ясно се видя , че дори с 20кратно по- малко автомобили жертвите са били повече от сега преди 40г..С постоянно каканижене, лъготене и пропаганда напред много няма да се иде.

    Коментиран от #18

  • 14 Харизан

    8 1 Отговор
    защо питате Президента , той от няколко години е на власт , питайте Бойко ,ГЕРБ министъра на транспорта беше от ГЕРБ ,, те кткрадяаха милиарди левове
  • 15 МАФИЯ НА ББ

    8 3 Отговор
    Богдан Милчев: Нашата магистрала "Тракия" е взела най-много жертви в целия свят=ТОВА Е УСПЕХА НА МАФИОТА БОЙКО БОРИСОВ!!!
    "Магистрала "Тракия", единствената завършена магистрала в България, има повече жертви, отколкото жертвите на всички останали магистрали. Няма в целия свят магистрала, в която в рамките на 3 години да загинат 100 човека", сподели той пред Bulgaria ON AIR. По думите на експерта в България не говорим за черни точки, а за черни пътища. Той изрази мнение, че най-съществен е проблемът за контрола, който е статичен, а не динамичен. "Когато санкционираме един шофьор, в света няма шанс той да се размине, а в България 50% от санкционираните шофьори никога не си плащат глобите! Това има обратен ефект", категоричен е той.Инж. Милчев добави, че 60% от маркировката не отговаря на изискванията, както и че шофьорите у нас загиват, защото се изморяват на пътя.

    Коментиран от #19

  • 16 ПЕНСИОНЕР

    3 5 Отговор
    ГОСПОДИН ПРЕЗИДЕНТ КАКВО СТАВА С ПЕНСИИТЕ НИ А С ИМОТИТЕ НА РАШКОФ А С ХАРВЪРТСКИЕ ИЗМАМНИЦИ А С ФИРМАТА НА КУЛТОРИСТА МОШЕНИК А С РУСКИЯТ РЕЗИДЕНТ ПРЕЗИДЕНТ ????????????

    Коментиран от #17

  • 17 ДРИС

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "ПЕНСИОНЕР":

    ВНИМАВАЙ СЪС СЛЪНЦЕТО!!!!!!!!
  • 18 Този Антон

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "UYU EU":

    Тодоров ви е авторитетът ли? Странно как преди 40 години жертвите по пътищата ще са били повече... Не ги знам тези статистики, те, според това нищо А.Т. са "тайни", ама съм живял по онова време, че и преди това... Знаете ли как се вземаше книжка? Аз бях в курс от 25 души. Книжка взехме на първо изпитване шест. Шест! Сега познавам поне шест души, които карат с купени книжки или получени в чужбина /разбирай-купени - от Украйна и Гибралтар/ - и "узаконени тук. И шестимата имат поне по едно ПТП с тежки последици. Така че не намесвайте "онова" време, то си има недъзите, но не и точно в тази област.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 дико

    1 0 Отговор
    ЧАКАЙТЕ БРЕ ХОРА . НАЛИ ВИЖДАТЕ КАКЪВ БАРДАК Е ДЪРЖАВАТА НИ И ЗА ТРИ МЕСЕЦА КОЕ ПО НАПРЕД . ДАЙТЕ НА 11 ЮЛИ ДА СИ ГИ ИЗБЕРЕМ ЗА ПОВЕЧЕ ВРЕМЕ С ПАРЛАМЕНТ И ТОГАВА ДА ГИ НАТИСКАМЕ . НО ПЪРВО КАСКЕТА .
  • 21 Василева

    1 0 Отговор
    Пътят ли е виновен,че един тръгна да ни изпреварва в завой и идваща срешу нас Добре ,че в последния момент се отказа.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове