От неправителствената организация "Институт за пътна безопасност" излязоха с отворено писмо до президента Румен Радев, в което търсят отговор на въпроса кой ще поеме отговорност за лавинообразното увеличение на жертвите при пътнотранспортни произшествия през последните два месеца.
От ИПБ са възмутени от нежеланието на назначеното от държавния глава служебно правителство да възложи на международни одитори проверка за качеството на ремонтите и строежа на родните пътища. Те припомнят, че лично Радев и евродепутата Елена Йончева многократно са настоявали за това, а сега намеренията им са "потънали в мъглата, която от години се стеле над МРРБ и АПИ по отношение на концентрацията на договори и поръчки в „шепа“ фирми".
Ето и цялото писмо на Института до президента Радев:
ОТВОРЕНО ПИСМО
От „Института за пътна безопасност”
До господин Румен Радев,
Президент на Република България
Господин Президент, Обръщаме се към вас чрез медиите, защото се страхуваме, че и това писмо ще остане без реакция от Ваша страна.
Институтът за пътна безопасност е най-голямата неправителствена организация, която от 2017 година води битка с българското правителство за изсветляване и нормализиране на управлението на транспортната система в България. През 2018 година имахме среща с вас, на която вие изразихте подкрепата си за нашите усилия за прекратяване на корупцията по пътища на България.
Към днешна дата ситуацията по пътища ни не се променила. Статистиката дори показва, че от началото на месец май има лавинообразно увеличение на жертвите от пътни транспортни произшествия с повече от 40%. Институтът за пътна безопасност проведе множество срещи с министри, зам.-министри, държавни агенции и други представители на властта от служебното правителство и бихме искали да ви уведомим, че БЕЗОПАСНОСТТА не е сред приоритетите им.
За нас е учудващо нежеланието на назначеното от вас служебно правителство да възложи на международни одитори проверка за качеството на ремонтите и строежа на нашите пътища. Напомняме ви, че лично вие и евродепутата Елена Йончева многократно сте настоявали за това. Буди недоумение защо все още служебното правителство не е извършило кадрови и структурни промени в Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата която вие многократно сте критикували за нейната неефективност.
Заявените от вас намерения за прозрачност потънаха в мъглата, която от години се стеле над МРРБ и АПИ по отношение на концентрацията на договори и поръчки в „шепа“ фирми. И след кадровите промени, извършени от вашето служебно правителство, тази практика продължава. До този момент не са предприети действия за прекратяване на договори и връщане на авансово изплатени средства на строителните фирми който не са си изпълнили договорните задължения. Налице е силно желание за овладяване на модела „Борисов“, а не за прекратяване на корупцията в сферата на строителството на пътища в България. Констатирахме изключително сериозни ИНСТИТУЦИОНАЛНИ пропуски при ремонта на околовръстния път на гр. Пловдив. Например: АПИ твърди, че има проект съгласуван от Пътна полиция Пловдив, а Пътна полиция Пловдив твърди, че не е разписвал подобен вариант на проект.
Питаме възможно ли е някой в рамките на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ да е положил фалшив подпис на длъжностно лице? В тези времена, в които се генерират големи очаквания и надежди, ние се обръщаме към вас с нашите въпроси, тъй като вашата позиция за пътна безопасност се разминава с поведението на назначеното от вас правителство. Затова ви задаваме следните ясни и конкретни въпроси и очакваме ясен и конкретен отговор:
1. Кой ви пречи или не ви дава да извършите международен одит на ремонтираните пътища в България?
2. Кой ви пречи или не ви дава да извършите кадрови и структурни промени в ДАБДП.
3. Кой ви пречи или не ви дава да бъдат реализирани публичните регистри, за да стане ясно във всеки сектор кой, кои и колко обществени поръчки печели? Много ли е сложно да се използва ARACHNE на Европейската комисия като добър пример?
4. Кой ще поеме отговорността за лавинообразното увеличение на жертвите от ПТП през последните два месеца?
ИПБ категорично ще се противопостави на продължаващите процеси на разпад при управлението на Системата за безопасност на движението по пътищата отличаваща се със слаб и безидеен мениджмънт и некомпетентни и вредни политически намеси. Готови сме да споделим своите идеи за решения със всяка институция и личност която има компактността и морала да си послужи с тях.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 русенец
...
И какъв е този пореден институт по пътна безопасност ? С какво се занимава? Че го храни данъкоплатеца е ясно. Този институт не е ли в състояние да извършва технически проверки по пътищата или се е специализирал в писане на писма?
Коментиран от #4, #12
11:57 24.06.2021
2 цербер
11:58 24.06.2021
3 Дали жертвите
12:03 24.06.2021
4 перничанин
До коментар #1 от "русенец":
Фърчилото казва на служебните дали е сутрин или вечер, каквото си иска това и те му отговарят " слушам и изпълнявам" . Цялата власт е негова и е отговорен за всичко свършено или не.Коментиран от #6
12:04 24.06.2021
5 док
12:04 24.06.2021
6 Гюстав Льо Бон
До коментар #4 от "перничанин":
Днес ние знаем, че човек може да бъде доведен до състояние, в което, веднъж загубил съзнаваната си самоличност, се подчинява на всички внушения, отправени от причинителя на тази загуба, и допуска напълно несъвместими със собствената му природа и навици действия.И така, в резултат на подобни изследвания сякаш се доказва, че отделният човек, прекарал известно време в обкръжението на изявяваща се тълпа, бързо изпада — било поради отделящите се от нея излъчвания, било поради друга и все още неясна причина — в особено състояние, което много се доближава до състоянието на омагьосаност на хипнотизирания в ръцете на хипнотизатора.
У хипнотизирания субект животът на мозъка е парализиран и той се превръща в роб на всички свои несъзнавани действия, направлявани по волята на хипнотизатора.
Съзнаваната самоличност е приспана. Волята и разграничителните способности — разрушени. В такъв момент чувства и мисли следват определената от хипнотизатора посока.
12:06 24.06.2021
7 Гошо
12:09 24.06.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Тулупа да поеме отговорност!
12:11 24.06.2021
10 Глей ти
12:12 24.06.2021
11 Мечо Пух
12:12 24.06.2021
12 NeXu s
До коментар #1 от "русенец":
Нали Мунчо назначи извадените от нафталина дърти комунисти?12:25 24.06.2021
13 UYU EU
Коментиран от #18
12:30 24.06.2021
14 Харизан
12:31 24.06.2021
15 МАФИЯ НА ББ
"Магистрала "Тракия", единствената завършена магистрала в България, има повече жертви, отколкото жертвите на всички останали магистрали. Няма в целия свят магистрала, в която в рамките на 3 години да загинат 100 човека", сподели той пред Bulgaria ON AIR. По думите на експерта в България не говорим за черни точки, а за черни пътища. Той изрази мнение, че най-съществен е проблемът за контрола, който е статичен, а не динамичен. "Когато санкционираме един шофьор, в света няма шанс той да се размине, а в България 50% от санкционираните шофьори никога не си плащат глобите! Това има обратен ефект", категоричен е той.Инж. Милчев добави, че 60% от маркировката не отговаря на изискванията, както и че шофьорите у нас загиват, защото се изморяват на пътя.
Коментиран от #19
13:02 24.06.2021
16 ПЕНСИОНЕР
Коментиран от #17
13:05 24.06.2021
17 ДРИС
До коментар #16 от "ПЕНСИОНЕР":
ВНИМАВАЙ СЪС СЛЪНЦЕТО!!!!!!!!14:46 24.06.2021
18 Този Антон
До коментар #13 от "UYU EU":
Тодоров ви е авторитетът ли? Странно как преди 40 години жертвите по пътищата ще са били повече... Не ги знам тези статистики, те, според това нищо А.Т. са "тайни", ама съм живял по онова време, че и преди това... Знаете ли как се вземаше книжка? Аз бях в курс от 25 души. Книжка взехме на първо изпитване шест. Шест! Сега познавам поне шест души, които карат с купени книжки или получени в чужбина /разбирай-купени - от Украйна и Гибралтар/ - и "узаконени тук. И шестимата имат поне по едно ПТП с тежки последици. Така че не намесвайте "онова" време, то си има недъзите, но не и точно в тази област.15:36 24.06.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 дико
16:01 24.06.2021
21 Василева
16:43 24.06.2021