ФАКТИ.БГ

На 10 000 българи се консултираха на горещия COVID телефон

Психологическа помощ се предоставяше основно на самотноживеещи възрастни хора, такива останали без работа, със симптоми на тревожност и депресивни състояния от изолацията; жертви на насилие

Публикувана: 9 Юли, 2021 17:47
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 736
На 10 000 българи се консултираха на горещия COVID телефон
Снимка: НПО
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.3 от 8 гласа.

10 588 българи потърсиха безплатна медицинска помощ и консултации на горещата телефонна линия на Националната пациентска организация, създадена в рамките на COVID Алианс – инициатива на Националната пациентска организация, която обедини здравни експерти, индустрия и пациентски общности и граждански организации в търсенето на адекватен отговор на предизвикателствата пред пациентите в условията на ограниченията от COVID-19.

Данните за дейността показват, че за 14 месеца (17 април 2020 г. – 31 юни 2021 г.), в които линията оперира, най-много консултации са извършени от лекарите, ангажирани с лечението на COVID (3079), както и по въпросите за ваксините и ваксинопрофилактиката срещу вируса (3516 консултации). Информация и консултации на телефона относно заболяването предоставяха медици, ангажирани с грижата за пациенти на първа линия, а на въпроси относно ваксините отговаряха имунолози и епидемиолози. 1246 са обажданията на линията, обслужвани от ендокринолозите от Клиниката по диабетология в Специализираната болница по ендокринология „Акад. Иван Пенчев“. 1386 българи са потърсили кардиологична телефонна помощ от лекарите от Клиниката по кардиология в ИСУЛ, а близо 600 са обсъждали емоционалните проблеми с психолозите на линията. 589 пациенти са се обърнали към консултантите по онкологични въпроси. 109 жени са се консултирали относно рака на маточната шийка, неговата превенция и лечение.

На горещата телефонна линия консултации предоставиха 29 лекари, 1 пациентски консултант и 2 психолози.

Изводите, които могат да бъдат направени за типа обаждания, постъпили на горещата телефонна линия, са:

Значителна част от обажданията бяха свързани с информация относно симптомите на COVID и контрола на болестта в домашни условия или на хроничните заболявания при наличие на COVID.

Много обаждания не бяха свързани с COVID-19, а се отнасяха до системни проблеми, датиращи преди извънредната епидемиологична ситуация;

Пациентите нямат диалог с лекарите си, търсят информация за заболяването, която не са получили от своя лекар;

Всеки осми пациент имаше нужда от посредничество пред здравните власти – за приемане за лечение, приемане по спешност в болница; намиране и доставка на лекарства от ЕС или в страната, закупуване на лекарства на пациенти без доходи; осигуряване на информация за скъпоструващо лечение и др.

Психологическа помощ се предоставяше основно на самотноживеещи възрастни хора, такива останали без работа, със симптоми на тревожност и депресивни състояния от изолацията; жертви на насилие.

В рамките на COVID Алианса Националната пациентска организация създаде и развива информационния сайт www.covid.npo.bg, където регулярно се публикува актуална и достоверна информация относно разпространението на COVID-19 и необходимите мерки за предпазване от инфекцията.

Безплатният телефонен номер 0800 10 515 прекрати дейността си от 1 юли 2021 г., като Националната пациентска организация, VIVACOM и CallFlow ще го рестартират при усложняване на епидемиологичната обстановка и потвърждаване на необходимостта от телефонно консултиране за пациентите с хронични заболявания.

Националната пациентска организация организира събитие, в рамките на което благодари на лекарите, предоставяли консултация и подкрепа на горещата линия, по време на която екипът на НПО изрази своята благодарност на част от медиците.

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.3 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ко, не
1 Отговор
Лелееее еее, зловещо

Оценка:
-0 +3

др Гей Билтс
2 Отговор
Не им стига телевизионната промивка, та даже се свързали и с телефонните Ковид магове. Няма надежда за тоя народ стресиран.

Оценка:
-1 +7

3
Този коментар е премахнат от модератор.
Сатана
4 Отговор
Тези парчета от снимката трябва да се лекуват от “дебилизъм” защото им личи отдалеч ,че а хапани от танцуваща мечка от Белица.

Коментиран от #5, #7


Оценка:
-1 +6

Освалдо Риос
5 Отговор

До коментар #4 от "Сатана":


Тази подкъсената най в десно, може да са я преквалифицирали от секстелефон.

Оценка:
-0 +3

Емил
6 Отговор
Екип от 7 души консултирал 10 000 за една година? Това прави по 4 (четири) консултации на ден! Евала!!! Работи ли са по около 20 мин./ден! Кой е плащал?

Оценка:
-0 +2

Емил
7 Отговор

До коментар #4 от "Сатана":


Дебили са тези дето дават парите, а тези каки са хитруши!!!

Оценка:
-0 +1

8
Този коментар е премахнат от модератор.
Амчи
9 Отговор
то стига да ги прецениш като им видиш фейсовете. Сигур са отишли да снимат в карлуково. Явна партенка.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Ангел Джамбазки
Политикът от ВМРО Ангел Джамбазки с коментар за СЕТА
Против съм съдилища, които да разрешават спорове извън държавите"

Още бисери
ТОП 5