Ако не правим нищо след тази вълна, ще има и следваща. Имаме една четвърт на случаите от най-високата вълна, която сме имали досега. Имаме сериозен ръст на заразените, две от областите са в червено. Малко време ни остава и другите да са. Това, което трябва да направим е - да спазваме мерките. На морето мерки има, но не се спазват. Когато имаме нестабилна политическа ситуация, хората не можем да се обединим, за да съхраним общността ни. Това заяви пулмологът д-р Александър Симидчиев в ефира на Нова телевизия.
Когато живеем в общност, трябва да се съобразяваме с някои правила, заяви той по повод работата на заведенията на 100% за ваксинирани.
Трябва като общност да решим, че ще се съобразяваме с елементарните неща и да не допускаме фалшиви сертификати. Пулмологът е на мнение, че иначе ще спрат да признават сертификатите ни в чужбина и няма да можем да пътуваме.
На въпрос дали има ръст на заболели деца и тийнейджъри, той заяви, че имат данни от САЩ, но за България такива данни нямат.
Ако гледаме тенденцията, то учебната година почти сигурно ще започне дистанционно, категоричен бе д-р Симидчиев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рошко
09:32 23.08.2021
2 Гост
09:33 23.08.2021
3 стария моряк
Коментиран от #12
09:34 23.08.2021
4 Някой
Толкова!
А, иначе, кажете колко сте засмукал от някой фонд/организация/фармацефтична компания, за да застъпвате тези си позиции. Ясно е, че не го правите безкористно.
Коментиран от #13
09:35 23.08.2021
5 АнтиФашист
09:37 23.08.2021
6 Псевдоним
09:39 23.08.2021
7 Потресен
09:40 23.08.2021
8 Николов
09:45 23.08.2021
9 Майна
09:47 23.08.2021
10 А бе
09:51 23.08.2021
11 Нова
09:52 23.08.2021
12 Какво странно
До коментар #3 от "стария моряк":
има в това, че хората се заразяват, въпреки боцкане и въпреки преболедуване? За ваксините е ясно, че не защитават от заразяване. За преболедувалите - ясно е, че има случаи на преболедували, които се заразяват повторно, но не е ясно колко са. Ако и боцнати, и повторно заразилите се след преболедуване го карат по-леко, то това означава, че пак са вирусоносители и -разпространители - това обяснява покачването на случаите на новозаразените.Коментиран от #19
09:54 23.08.2021
13 Ваксиниран1403
До коментар #4 от "Някой":
Малко данни за размисли на антиваксърите.Разглеждам само страни които вече са преминали през делта вълната или в момента са в нея и се намират около максимума и.
Данните са съответно:
Име на страната, процент на ваксинирани към началото на делта вълната,височина делта вълната спрямо алфа и средно дневна ковид смъртност регистрирана при делта вълната спрямо алфа вълната.
Гибралтар 100% 24% 20%
Малта 80.7% 62% 25%
Португалия 66.1% 6% 5%
Испания 63.8% 91% 5%
Великобритания 60% 79% 7%
Изриел 59.9% 75%* 31%*
Нидерландия 58% 121% 29%
Кипър 56.8% 116% 45%
Япония 18% 386%* 31%*
Индонезия 4.3% 389% 575%
Грузия 2.7% 413%* 223%*
Индия 1% 420% 403%
*- в тези страни делта вълната все още не е сигурно дали е достигнала своя максимум и съотношенията могат да претърпят промяна с напредването на развитието на епидемичната вълна.
Коментиран от #17, #18, #20, #23, #61, #75
09:55 23.08.2021
14 Абе тоя на коя планета живее?
Там от какво имат 4 та вълна?
От боцнатите, да ти кажа ,че явно не четеш.
Стига с това напъване бе, как не ти омръзна да те плюят !
Коментиран от #27
09:56 23.08.2021
15 Майна
09:57 23.08.2021
16 SH BG
- Вие сте абсолютно безотговорен човек! Не сте се ваксинирали, не спазвате мерките срещу коронавируса, правите небезопасен секс, пушите и пиете в заведенията без да сте на повече от 2 метра от другите клиенти, вoзитe ce бeз мacкa в грaдcкия трaнcпoрт, и на всичкото отгоре се чуствате добре...!!!
Ха, ха, ха... :::)))
09:57 23.08.2021
17 Някой
До коментар #13 от "Ваксиниран1403":
А нима не изключвате варианта, че т. нар. "Делта" е много по-безопасна? Независимо какво ви говорят разни "експерти" по медиите. На много места в западната преса излиза такава информация. Вирусът се предава по-лесно, но преминава много по-леко. Напълно нормално "поведение" за всеки вирус.Коментиран от #24
10:00 23.08.2021
18 Не разбрах какво искаш да ни облъчиш?
До коментар #13 от "Ваксиниран1403":
Дай повече разяснения.Ако искаш да кажеш ,че боднатите го карат по- леко, това е твое виждане.
Всеки може сам да реши ,иска или не да бъде ГМО, за готовите да бъдат,прав им път. Останалите искаме да живеем свободни и без ГМО.
Веднъж боцнат е за цял живот, нЕма излизане от тоя омагьосан кръг.
10:01 23.08.2021
19 Ваксиниран1403
До коментар #12 от "Какво странно":
Ако някои очаква доживотен имунитет срещу респираторен вирус без значение дали естествен или изкуствен е просто наивен. Ако имаше такава нещо от грип всеки щеше да боледува само веднъж в живота си или щеше да се ваксинира еднократно. Срещу респираторните вируси имунитета е между 6 и 12 месеца независимо дали имунитета е изкуствено създаден чрез ваксинация или естествен чрез боледуване. От тук нататък ваксинацията на 6 месеца ще е стандарт точно както ваксинацията срещу грип преди всеки грипен сезон е нещо напълно естествено и не правещо впечатление на никои.Коментиран от #22, #49
10:01 23.08.2021
20 miro i
До коментар #13 от "Ваксиниран1403":
троле не ти ли сряха дажбата още се опитваш да жънеш на празна ниваКоментиран от #41
10:02 23.08.2021
21 Лудница
10:03 23.08.2021
22 miro i
До коментар #19 от "Ваксиниран1403":
колко ти плащат я сподели с хората ?????Коментиран от #42
10:07 23.08.2021
23 Означава
До коментар #13 от "Ваксиниран1403":
Че делта щама е два пъти по- малко смъртоносен от алфата.Коментиран от #25
10:11 23.08.2021
24 Ваксиниран1403
До коментар #17 от "Някой":
За това в Индия пролетта умираха като мухи нали защото е много лек. Леко минава само за ваксинираните. Страните с ниска степен на ваксинация отбелязват рекордна смъртност дори по-висока от тази при алфа вълна. В Индия при алфа вълната смъртността беше 1.41% от заразилите се при делта варианта смъртността беше 1.52% толкова с мантрата за по-леко протичане без ваксина.Коментиран от #26, #29, #96
10:12 23.08.2021
25 miro i
До коментар #23 от "Означава":
не му отговаряй той е трол и дразни хората !!!!!!10:13 23.08.2021
26 miro i
До коментар #24 от "Ваксиниран1403":
стига си ръсил глупости кажи колко ти плащат и кой??????10:15 23.08.2021
27 Ваксиниран1403
До коментар #14 от "Абе тоя на коя планета живее?":
Тай като антиваксърите в екстаз повтарят как ваксините въобще не предпазвали от заразяване е време за обективен поглед на наличните данни. Нека да започнем от най ваксинираните страни в света. Започваме с единствената страна в света ваксинирала цялото си население. Противно на опорната точка на антиваксъри това не е Изриел там ваксинираните напълно са едва 59.6%, а не 100%. Страна с напълно ваксинирано население е Гибралтар. Това е малка страна която е задморска територия на Великобритания, но тя е много интересна заради няколко неща. 1. Във Гибралтар всички са ваксинирани. 2. Там се използва само един тип РНК ваксина. 3. В Гибралтар делта вълната вече затихва и може да се анализира резултата. Трябва да се отбележи, че населението на Гибралтар е 33 680 човека. Направените тестове за корона вирус от началото на епидемията до сега там са 317 534 което означава, че средно по 9 пъти е тестван всеки един от жителите на страната това е второто най-високо ниво на тестване в целия свят така, че положителните случаи в Гибралтар със сигурност са най-обхванати в статистиката поради огромното ниво на тестване. В Гибралтар максимума на алфа вълната на епидемията беше в първите дни на тази година тогава при тях ваксинирани още нямаше. Максимума на средно дневните положителни случаи на база 7 дни тогава достигна 127 случая. Пиковата дневна стойност достигната тогава беше 180 човека заразили се за ден.Коментиран от #30, #31, #36
10:22 23.08.2021
28 Луди Млади
Лежете на плажа и посещавайте редовно МОЛ-овете.
Това е от съществено значение за вас и вашите деца - ха ха ха...
А наесен като ви затворят в къщи с дечицата в 40 квадратните панелки ще има пак депресии!
Я си вдигнете изсулените гащи и взимайте тоягите!
10:22 23.08.2021
29 Хахаха
До коментар #24 от "Ваксиниран1403":
Ако беше така , и тук нямаше вакса на първата вълна.50% от починалите са дело на докторите.
Никой не му дреме, ако оживееш,оживееш.
На моя приятелка свекърва ѝ я убиха в болницата, влезе с пневмония, без ковид , след 5 дена вече беше със ковид сложиха я на апарат и почина за 2 дни.
Коментиран от #38
10:24 23.08.2021
30 Ваксиниран1403
До коментар #27 от "Ваксиниран1403":
При сегашната делта в Гибралтар всички са ваксинирани и максимума на средно дневните положителни случаи на база 7 дни достигна едва 31 случая. Пиковата дневна стойност достигната сега е 40 човека заразили се за ден. Тоест след ваксинация на всички делта вълната при тях имаше само 24% от височината на алфа ако се сравняват средно дневните положителните тестове и само 22% ако се сравняват пиковите стойности на ново заразените за ден на двете вълни. Сега ако се направи аналогичното нещо със страни с ниска степен на ваксинация например Индия, Индонезия, Грузия, Япония и.н ще установим делта вълни в пъти по-високи от алфа вълните. За Индия делта вълната се оказа 4 пъти по висока от алфа. Това означава 400% срещу 24% ето това ефективността на ваксинацията на 100% с въпросните ваксини. Изриел не са достигнало още 85% от височината на алфа вълната си. До колко ще стигнат ще видим. Във Великобритания не можаха да достигнат височината на алфа вълната си по време на делта вълната. До сега няма нито една страна с голяма степен на ваксинация която да има много по-висока делта вълна спрямо предходната и, а има много страни с ниска степен на ваксинация в които много по-високите делта вълни са факт.10:25 23.08.2021
31 miro i
До коментар #27 от "Ваксиниран1403":
бая пара трябва да вземаш че да си толкова активен ?????споде ли с хората да можем и ние да облажим?????10:25 23.08.2021
32 Марио
10:26 23.08.2021
33 гост
10:27 23.08.2021
34 Fhxg
10:29 23.08.2021
35 Бай Знай
И на даскалите им хареса да си лежат у дома и да лапат големи заплати като докторите.
Бойкотирайте ги бе хора!
Дори и да обявят дистанционно начало на учебната годин - не отваряйте компютрите за връзка с даскалите.
Нека си дремят пред черни монитори!
Месец-два ще деремят , а после ги вкарайте в съда да видим за какво са получавали заплати през тези месеци.
Като ги осъдят да върнат заплатите сами ще зареват за присъствено обучение.
Заплатите им трябва да бъдат на брой обучавано дете: разболее ли се детенце-да резват от заплатката на "госпожата" да видима така ли ще корифействат.
10:29 23.08.2021
36 Пишеш глупотии
До коментар #27 от "Ваксиниран1403":
Първо,никоя страна не е 100% ваксинирана, все още са забранени ваксините за деца под 12г.От тук следва извода ,че рам живеят само възрастни, нв е вярно.
2. На деца под 6 г не се правят тестове, което значи ,че не всеки е тестван по 9 пъти.
3. Има хора които са освободени от ваксинация, по мед.причини.
И накрая , ваксинация по време на чума, довежда до нови резистентни щамове.
После няма да им помогне нищо в следващите вълни.
Рнк ваксините са направени за тестване на населението, новите лекарства против всички нелечими болести ще са на тоя принцип. Боцване на всеки 6 месеца ако искаш да живееш, ако нямаш пари ,сори умираш
Коментиран от #37, #50
10:30 23.08.2021
37 miro i
До коментар #36 от "Пишеш глупотии":
трол е не му отговаряй те той от това се храни10:32 23.08.2021
38 Ваксиниран1403
До коментар #29 от "Хахаха":
Дали е била с ковид или без не се знае. Щом е била с пневмония най-вероятно е била заразена вече въпреки отрицателните тестове. Ако не е била заразена се е заразила в болницата както много други хора. Не докторите са я убили, а “безобидната” болест. До колко ефективно лекуват лекарите в различните страни е друга тема, но никъде не те убиват, а болестта. Страните които имаха най-ниската смъртност като процент от заразените те имат най-доброто лечение. При алфа вълната Изриел имаха смъртност около 0.72% при нас само от официално регистрираните починали от ковид смъртността беше над 4.5%, а реалната беше още по-висока.Коментиран от #40
10:36 23.08.2021
39 1111111
ЗДРАВНИЯТ МИНИСТЪР ДА ЗАТЯГА МЕРКИТЕ!
Бай Шиле и Ванко 2 - Писна ни от овце
10:38 23.08.2021
40 miro i
До коментар #38 от "Ваксиниран1403":
стига си се крил сподели с хората кой ти дава парички да пишеш тези измишлиотини ?????? Не бъди скомен помисли и за нас някои лев да вземемКоментиран от #46
10:40 23.08.2021
41 Абе Главоч
До коментар #20 от "miro i":
ако не можеш да измислиш нещо смислено, по-добре не драскай.Човекът ти дава цифри, без коментар.Ако можеш, разчети ги, ако не можеш- замълчи. И престанете с тази злоба срещу ваксините, в крайна сметка никой не ви задължава и избора всеки си го прави сам.Коментиран от #44
10:42 23.08.2021
42 Не се наемам
До коментар #22 от "miro i":
да коментирам коментарите на "Ваксиниран...", в които обсъжда проценти. Но...Тази аналогия, която прави с грипа и противогрипните ваксини (в коментар 19), я разбирам. Когато преди години имаше грипни вълни и вкараха "противогрипни ваксини", също имаше много проп.аганда в медиите. То не бяха реклами, апели хората да се ваксинират и прочие. Само че нямаше смартфони, много от хората ходеха в интернет-клубове, ако искаха да ползват интернет, т.е. про.пагандата беше "по-малко", просто защото медиите не разполагаха с възможностите, които им предоставя интернет днес. Но...пропа.ганда имаше. Противогрипните ваксини обаче, не предотвратиха това, всяка година да има боледуващи от грип. Имунитетът на преболедувалите - също (за толкова години с грипни вълни със сигурност поне 70% са го карали - по 1-2 пъти). Но...за толкова години, нито пропа.гандата, нито ежегодните грипни сезони, са успели да ме убедят да се ваксинирам. Това обаче не означава, че аналогията на "Ваксиниран..." за грипа и CoviD, както и че нещата се повтарят и нито ваксина, нито преболедуване водят до доживотен имунитет, е лишена от логика.10:42 23.08.2021
43 Абе ти
10:42 23.08.2021
44 miro i
До коментар #41 от "Абе Главоч":
оооооо ти си един и същ под друго име!!!!!!! не мисли че сме толкова прости и неможем да те хванем !!!!!!10:44 23.08.2021
45 СИМИДЧИЙВ
10:45 23.08.2021
46 Наистина,
До коментар #40 от "miro i":
ако имаш някакви доводи, сподели ги. Коментарите ти включват само и единствено нападки, но нищо смислено. Започвам да си мисля, че дефиницията за "тро.л" пасва идеално в твоя случай.Коментиран от #48
10:46 23.08.2021
47 Цанков
10:47 23.08.2021
48 miro i
До коментар #46 от "Наистина,":
не си сменяй имената пак си ти !!!!!!???????да аз съм трол и ще те отсраня !!!!!!!!Коментиран от #52
10:49 23.08.2021
49 меги
До коментар #19 от "Ваксиниран1403":
Нали знаете,че 80% от българите са дебили? Те никога няма да разберат,какво им казвате.Коментиран от #56, #64
10:52 23.08.2021
50 Ваксиниран1403
До коментар #36 от "Пишеш глупотии":
Първо 100% от хората във възрастовата група за която има одобрени ваксини.Второ даже повече от 9 пъти средно това не значи, че обезателно всеки е тестван толкова пъти един може да 15 друг 3 три пъти но това е оценка нивото на тестване в страната.
Трето разбира се, че има такива хора, но въпроса е колко са те по няколко човека на 100-200 хиляди дали има и един такъв човек в Гибралтар не е сигурно.
Четвърто ваксинацията не може да създаде нови щамове, защо ще обясня подробно.
Коментиран от #53, #60
10:53 23.08.2021
51 абг
10:54 23.08.2021
52 "Умнико",
До коментар #48 от "miro i":
погледни часа, в който са публикувани коментар 41 и моят коментар 42. И двата са публикувани в 10:42 ч. Как един и същи човек ще напише тези два коментара, че и ще ги линкне към различни твои коментари в рамките на една и съща минута.Коментиран от #54
10:54 23.08.2021
53 miro i
До коментар #50 от "Ваксиниран1403":
имаш дарба да пишеш но се изтърка не лъжи хората а признай кой ти плаща и по колко ?????10:55 23.08.2021
54 miro i
До коментар #52 от ""Умнико",":
поне не си сменяй имената ставаш много прозрачен !!!!!?????Коментиран от #58
10:57 23.08.2021
55 Стойо
10:58 23.08.2021
56 Ваксиниран1403
До коментар #49 от "меги":
Ще го разберат, но късно по-възможно най-трудния начин. Ние българите като общество така се си свикнали в историята ни има многократни доказателства за това.Коментиран от #57
11:00 23.08.2021
57 miro i
До коментар #56 от "Ваксиниран1403":
дай сега да разберем кой си и кой ти плаща??????11:01 23.08.2021
58 Аз име
До коментар #54 от "miro i":
не използвам. Твоята липса на логика става очевидна. Дано поне ти плащат достатъчно за глу.постите, които пишеш.Коментиран от #59
11:01 23.08.2021
59 miro i
До коментар #58 от "Аз име":
да много ми плащат 10000 еврака на ден ама искам и твоите да вземаКоментиран от #65
11:04 23.08.2021
60 Ваксиниран1403
До коментар #50 от "Ваксиниран1403":
Процеса мутация е напълно случаен и пропорционален на боря копирания(репликации). Вируса се приспособява чрез този случаен процес. Но вирусите не мога да правят целенасочено мутации те не са “интелигентни”, а разчитат само на случайността. Веднъж получела се дадена мутация ако тя дава някакво предимство на вируса. Тя чисто еволюционно става доминираща. Вероятността за възникване на мутации е винаги една съща и е свързана само с броя на копиранията на вируса. Тези копирания се случват в всеки един заразен човек. Ако човек не може да се изчисти дълго време от вируса при него има много повече копирания на вируса и съответно статистическата възможност за мутации се увеличава много. Именно това е причината при хора с проблеми в имунната система се откриват често такива мутации, а и на много места именно в такива хора се търсят целенасочено чрез изследване на проби от тях. Но боря на копиранията на вируса зависи и от боя на заразените хора тоест разпространението на вируса. При повече заразяване вероятност за възникване на мутации нараства прогресивно. Мутации възникват и при заразени хора без никакви проблеми с имунния отговор. Имунния отговор на всеки индивид е специфичен да и той определя времето за което този човек се изчиства от вируса. Това време пък определя броя копирания на вируса в съответния човек. Вероятността за възникване на мутация е чиста статистика връзката с имунитета е единствено и само времето което има вируса да се копира. Ваксинирания човеКоментиран от #63, #67
11:04 23.08.2021
61 Анонимна
До коментар #13 от "Ваксиниран1403":
Ще наричаш антиваксър някой,който няма нито една ваксина!Не можеш да убедиш никой в правотата си,защото си агресивен.Ако си компетентен ,относно тези фармацевтични продукти ,напиши аргументирано и с научни доказателства как тези продукти действат на имунната система и защо употребата им е по- ефективна от естествения имунитет.В противен случай само клатиш въздуха.Коментиран от #74
11:06 23.08.2021
62 асдасд
11:06 23.08.2021
63 miro i
До коментар #60 от "Ваксиниран1403":
вече се изтърка взе сам да си отговаряш почини малко ще ти отрежад от надника!!!!!!!11:07 23.08.2021
64 Тулуп
До коментар #49 от "меги":
Включително и ти си дебил и не ми пробутвайте простотията, всички трябва да се ваксинират. Който иска да се ваксинират, който негов си проблем. На тия примирите мозъци, плашещи се от всичко да си стоят вкъщи и да не излизат. Аман глупостите ви вече, давам и мойте ваксини на тях да са вечно защитени.11:08 23.08.2021
65 Заблуждаваш се сам,
До коментар #59 от "miro i":
защо да ти преча. Ставаш за смях. Ще те разочаровам - от мен пари не можеш да получиш. Никой не ми плаща да пиша коментари. Така че си разпределяй 10-те хиляди еврака, които ти плащат на ден, разумно. 😆Коментиран от #66
11:08 23.08.2021
66 miro i
До коментар #65 от "Заблуждаваш се сам,":
е нали сме колеги айде да не се лъжем искам и твоя дялКоментиран от #70
11:11 23.08.2021
67 Ваксиниран1403
До коментар #60 от "Ваксиниран1403":
Ваксинирания човек дори и да се разболее тъй като заболяването е много по-леко и кратко съответно вероятността в него да възникне мутация е в много по-малко отколкото в един не ваксиниран човек. Ваксините няма как да предизвикат мутации. Ако се появи на базата на случайността мутация заобикаляща напълно или частично имунитета създаден от дадена ваксина тя може да се разпространява и сред ваксинираните и това и дава еволюционно предимство, но и без ваксина тази мутация е щяла да си възникне. Абсолютно антологично стоят нещата и с естествения имунитет след преболедуване. Вируса мутира и ако има достатъчно копирания в него ще възникна мутации които заобикалят и естествения имунитет. Голямата разлика е че при масово и високо скоростна ваксинация вируса няма това време за да стигне до такава мутация. Именно заради това масовата ваксинация може да унищожи напълно един вирус макар и той да е мутиращ , а естествения имунитет няма как да направи това. Той няма как да се случи масово и бързо за цялото население едновременно. Ваксинацията може не малко стани показаха че става за съжаление има и такива страни като нашата които са на другия полюс с ваксинацията. Именно то гарантира възникването на нови мутации, а не самото ваксиниране.Коментиран от #69
11:11 23.08.2021
68 Бай Шили
11:13 23.08.2021
69 miro i
До коментар #67 от "Ваксиниран1403":
сложи очилата че сам си отговаряш11:14 23.08.2021
70 Не, не сме колеги
До коментар #66 от "miro i":
Аз пиша това, което мисля, без някой да ми плаща за това. А това, което мисля, не съвпада с това, което пише "Ваксиниран...", освен за аналогията между грипа и CoviD, за която говори в коментар 19. А към ваксините имам огромни резерви. Така че - пътувай и не ме занимавай!Коментиран от #72
11:14 23.08.2021
71 Текчо
11:19 23.08.2021
72 miro i
До коментар #70 от "Не, не сме колеги":
не се измъквай пишеш това което ти наредят!!! А сигурно не знаеш и какво е ваксина ????Само моташ хората11:19 23.08.2021
73 Иво
11:20 23.08.2021
74 Ваксиниран1403
До коментар #61 от "Анонимна":
Прощавайте, но ако вие се разпознавате в написаното от ме проблема си е ваш. Агресивен не съм към никого, никого не нападам или обиждам , за разлика от много тук, но за сметка на това излагам факти. Никого в нищо не обуздавам просто излагам своето мнение всеки си има глава на раменете трябва да мисли самостоятелно да взема решения и да носи пак той лично са си носи отговорната и търпи последствията от взетите от него решения. Защо употребата на ваксините е за пред почине от естествени имунитет ами отговора е в данните които съм дал числата показват всичко просто трябва да се мисли върху тях. Отделно от това изкарването на вируса е много по-рисковано, защото изобщо не се знае как ще потече болестта всичко е много индивидуално. Някои хора първия път го изкара леко корона вируса, а втория много по-тежко, даже някои и не го проживяха втория път.Коментиран от #82
11:32 23.08.2021
75 една позиция
До коментар #13 от "Ваксиниран1403":
Първо правя уточнението, че се вписвам в термините - "ваксър" и "атни-кодив-ваксър".Не подкрепям "Ваксиниран1403", но го поздравявам за изложените факти и изложената и защищавана от него позиция. Виждам много нападки към него, които категорично не подкрепям. Най-важното за нас, като общество, е да сме хора (homo sapiens). Т.е. да сме мислище и мъдри.
Проблема, от моя гледна точка, не е дали ваксините са ефикасни или дали ще спрат вируса и ще ни върнат 'нормалния живот'?
Проблема е, в предоставянето на едно от основните ни 'права' - здравето ни, т.е. правото да живеем, на някой друг. И този някой не е българин. Не е и изповядваш нашия морал и ценности. Не е нашето правителство. Той е в трета страна. Дори не е и правителството на третата страна а скрити фигури зад няколко фармацефтични корпорации. И защо казвам - правото на живот ? Защото ваксинирането освен, че ще е задължително, ще е и периодично. (на 6месеца, година, две, пет)... Ако някой реши да живееш, ще ти даде(или недаде) ваксина. Тези хора се съмнявам да имат морал. Те дори не са и капиталисти, та да гледат най-високата печалба.
Че на земята, хората не могат да изградят рая е ясно. Но аз, лично, не искам да допринасям за бесовското концлагеруване на света.
Коментиран от #76
11:42 23.08.2021
76 Ваксиниран1403
До коментар #75 от "една позиция":
Благодаря за вашето мнение. Всеки има право на свето мнение. Както трябва да може да изкаже своето мнение. На кой кое мнение му допада и кое не и защото е нещо съвсем друго. Споровете с аргументи и факти са полезни, защото само чрез тях хората могат да видят повече гледни точки и да стигнат до информирано собствено мнение и решение по даден въпрос. Колко до изказаното от вас мнение, че всичко е за печалба тук съм напълно съгласен с вас. Още миналата година бях написал своето мнение за ваксините и всичко зад тях продължавам да смятам, че сам бил прав всичко което се случва го потвърждава. Ето моя коментар от тогава: Ваксините ще решат проблема, но докато стане това загубите в човешки животи и съсипани икономики ще нарастват още много. Ваксината ще е безопасна и ефективна, но действието и ще е кратко и от тук нататък тя ще бъде периодична всяка година или няколко пъти в годината. Няма да се ваксинират всички и вируса ще продължи да циркулира сред хората. Това е целта на кампаниите срещу “вредните” ваксини. Просто се прилага доброто старо разделяй и владей. Така ще е защото фармацевтичните компании, тяхното политическо лоби и собствениците им не биха изпуснали тази златна възможност всички правителства да се абонират за техните продукти завинаги и да получават сигурна и гарантирана печалба за години напред. Ако ваксините не са ефективни или имат странични ефекти тази цел няма да се постигне. Ще се продадат еднократно и край, а те не преследват еднократКоментиран от #78
12:11 23.08.2021
77 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Коментиран от #79
13:00 23.08.2021
78 Ти да видиш
До коментар #76 от "Ваксиниран1403":
"Кoлкo дo изкaзaнoтo oт вac мнeниe, чe вcичкo e зa пeчaлбa тук cъм нaпълнo cъглaceн c вac.""дeйcтвиeтo и щe e крaткo и oт тук нaтaтък тя щe бъдe пeриoдичнa вcякa гoдинa или някoлкo пъти в гoдинaтa"
"вcички прaвитeлcтвa дa ce aбoнирaт зa тeхнитe прoдукти зaвинaги и дa пoлучaвaт cигурнa и гaрaнтирaнa пeчaлбa зa гoдини нaпрeд."
1403, доста... антиваксърски позиции си изложил. Личи си, че ти иде времето за третата игла, почваш да проявяваш... другомислие.
Вярно, не си доразвил логиката докрай - нито сега, нито миналата година.
А изводът е прост - К-19 следва да продължи вечно, за да "върви абонамента".
Не е изгодно да има твърде много странични ефекти - но дори и да си "загубят" 10-20 процента от клиентелата, абонамента си е абонамент, и монопола си е монопол.
Зависи кое е по-изгодно като сума - да стабилизираме ваксата, или да... позагубим някой и друг абонат в процеса.
Ами ако се окаже, че колкото по-безопасна е, толкова по-дълготрайна е?
И не е изгодно да пази от заразяване, а още по-малко - от пренос. Даже напротив, добре е да действа точно наобратното. Но пък добре би било, ако поне абоната /е убеден, че/ ще го кара по-леко...
Та... Добре дошъл на нашия кораб ;)
Коментиран от #83
13:04 23.08.2021
79 Намират се
До коментар #77 от "🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔":
Намират се и други, чат-пат...https://fakti.bg/bulgaria/599848-prof-chorbanov-privarjenik-sam-na-vaksinite-no-ne-na-tezi-i-ne-za-tova-zabolavane
13:12 23.08.2021
80 Гост
13:30 23.08.2021
81 Менгеле
13:32 23.08.2021
82 Анонимна
До коментар #74 от "Ваксиниран1403":
"Малко данни за размисли на антиваксърите"-само с това изречение внушавате ,че някакви немислещи същества,които отричат науката ,са против масовата ваксинация. Това според мен е агресивна манипулация.Имам проблем,но не с разпознаването си,а с неморалността на масовото инокулиране с препарати,одобрени за ползване " под условие" .Публичните власти са наясно,че ваксините не предпазват от заразяване и причиняват наранявания и смърт. Статистиката,която представяте ,съвсем не е медицински аргумент,т.е.не обяснява как тези фармакологични продукти влияят на имунната система ,за да бъдат предпочетени пред естествения имунитет.VAERS също има статистика,защо не публикувате нея???!Преди години се спираха от продажба лицензирани препарати за много по- малък процент съобщени странични ефекти.Сега е на мода " ползите са повече от вредите".Ако вредите в дългосрочен план са повече от ползите друг вместо вас ще решава дали да живеете и как .Коментиран от #84
13:37 23.08.2021
83 Ваксиниран1403
До коментар #78 от "Ти да видиш":
Aз oчeвидни нeщa нe oтричaм, a caмo aнтивaкcърcкитe нeлeпocти. Нe cъм нa излoжил aнтивaкcърcки пoзиции, a прoвaкcърcки. Нe cъм дoшъл нa вaшия кoрaб и никoгa нямa дa дoйдa, a прocтo кaзвaм кaквo ce cлучвa cпoрeд мeн и зaщo. Кoк кaквo пeчeли и кaкви ca цeлитe. Тoвa e нeщo кoeтo липcвa във вaшитe нecкoпocaни aнтивaкcърcки тeoрии. Нaивнo e дa ce oтричa нeщo caмo зaщoтo e oчeвиднo, чe oт нeгo някoи пeчeли cтрaшнo мнoгo пaри. Aкo ce рaзcъждaвa тaкa трябвa дa ce oтричaт и aбcoлютнo вcички лeкaрcтвa зa вcичкo и никoи дa нe ce лeкувa c тях зaщoтo oт тях cъщaтa тaзи индуcтрия пeчeли cтрaшнo мнoгo. Aкo нe cъм прaв и цeлтa нe e тoчнo тaзи кoятo кaзвaм, oбяcнeтe зaщo вaкcинирaнeтo e пo жeлaниe, a нe e зaдължитeлнo?Коментиран от #92
14:24 23.08.2021
84 Ваксиниран1403
До коментар #82 от "Анонимна":
Нищо не внушавам хората оказващи да се ваксинират по някакви причини които не са строго медицински противопоказания които имат се наричат антиваксъри. Останалото са ваши интерпретации. Не се държа агресивно, а вие виждате агресия защото излагам факти и данни, а не голи думи. Ваксините не причиняват нараняване и смърт това е антиваксърска напълно безпочвена и не основателна пропаганда . Единичните смъртни случаи са много по-редки отколкото при другите ваксини използвани до сега. При ваксинация в такива мащаби хора винаги умират, но далеч не всички от тях умират защото са били ваксинирани.Докладвани случаи и доказана връзка са две много различни неща.Кое е научното основание на базата на което да се прави каквото и да е предположение за дълготрайно въздействие на една ваксина?Имали случаи в историята при които страничен ефект на ваксина, а не на лекарство да се е проявил след години от ваксинацията? Страничните ефекти на ваксините се проявяват моментално или в рамките на броени дни след ваксинацията до месец два максимум всичко друго е безпочвени спекулации със страховете на хората. Ако някои се притеснява от последствия след много години от ваксинацията защо не се притеснява от аналогични дълготрайни ефекти от преболедуването? И за едното няма доказателства и за другото няма, защото толкова време не е минало. Дори за здравословни проблеми продължаващи по 6 месеца след преболедуване на някои хора има доказателства, за такива при ваксинация нКоментиран от #85
14:43 23.08.2021
85 Ваксиниран1403
До коментар #84 от "Ваксиниран1403":
Дори за здравословни проблеми продължаващи по 6 месеца след преболедуване на някои хора има доказателства, за такива при ваксинация няма никакви. Да, но ваксината е страшна, а заболяването не е. Хайде някои антиваксър да се опита да изясни логиката на тези твърдения, че да взема да повярвам.Коментиран от #86
14:48 23.08.2021
86 Анонимна
До коментар #85 от "Ваксиниран1403":
Фактите са описани в статията "Спешните грипни ваксини от 2009 г. - опасни и с вредни последици" ,публикувана на 17.07.2020 г.Сегашната ситуация е идентична с тази разлика,че продължава по- дълго.Коментиран от #87
15:27 23.08.2021
87 Ваксиниран1403
До коментар #86 от "Анонимна":
Историята познава далеч по трагични случаи с ваксини от този. Да попитам кога са откриете страничните ефекти на ваксините в описания случаи от 2009 година? Да не би това е станало чак през 2020 не, но тогава статията е написана във връзка с набиващата популярност темата с предстоящите одобрения на ваксини за корона вируса. Имaли cлучaи в иcтoриятa при кoитo cтрaничeн eфeкт нa вaкcинa, a нe нa лeкaрcтвo дa ce e прoявил cлeд гoдини oт вaкcинaциятa? Cтрaничнитe eфeкти нa вaкcинитe ce прoявявaт мoмeнтaлнo или в рaмкитe нa брoeни дни cлeд вaкcинaциятa дo мeceц двa.От ваксинацията на хората участвали в клиничните изпитания на сегашните ваксините вече е мина повече от година и половина и няма налице нищо притеснително. Лично аз всичките ми роднини и не малка час от познати сме ваксини като някои от нас преди повече от 7 месеца и никои не е имал никакви проблеми.Коментиран от #88, #90
15:57 23.08.2021
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Копипасте
Този шегува ли се?! Цяло лято и хепатит А нямаше защото може би всички най-усърдно си миехме ръцете и зеленчуците! Значи ли това, че само грипни и коронавируси предизвикват т.нар. ОВИ и ОРЗ с подобни симптоми! Ами, че той задраска цял списък с около 200 такива вируси / парагрипни тип 1и2, респираторно-синцитиалният вирус, метапневмовирусът, адено-, рино-, корона- и бокавирусите/!
Коронавирусите също са много на брой! Не е само КОВИД!
По темата КОВИД - нищо ново!
17:35 23.08.2021
90 Анонимен
До коментар #87 от "Ваксиниран1403":
Най-правоверния коментатор на ХАКТИ! Местя го в ДНЕС!17:37 23.08.2021
91 Анонимен
17:47 23.08.2021
92 Хмммм
До коментар #83 от "Ваксиниран1403":
Изложеното от теб във въпросния коменнтар е точно класическата, да кажем, "светлата" антиваксърска позиция - "тези препарати не целят елиминирането на К-19, а само абонаментни приходи"."сивата" позиция е, че освен "такса гражданин - 40 евро годишно", плащана от държавата на... странни икономически субекти, целта включва и форма на контрол и проследяване.
"тъмната" позиция, е, че за справедлива и равномерна /каквато е заложена в инструкцията, поне на фона на другите девет/ редукция ~16/1 на населението е необходим подходящ вектор с покритие 94% от населението на планетата, и, ваксата определено изглежда да е много подходящ кандидат.
Бих казал, че определено спадаш към категория "класически" светъл антиваксър, единственото отклонение е, че си ОК със ситуацията.
Добре си дошъл на кораба.
Лично аз съм склонен да плащам въпросната "еко-такса"/"данък право на живот" от 80 лева годишно от джоба си - или пък дори авансово, за 20 г. напред, НАКУП - без да се налага да ме бодат през 6 месеца, ама май засега такава опция, за жалост, няма.
А ти?
Коментиран от #94
17:59 23.08.2021
93 Чоко и Боко
18:23 23.08.2021
94 Ваксиниран1403
До коментар #92 от "Хмммм":
Не съм антиваксър, а проваксър . И не съм ок със ситуацията , но избирам най-доброто което мага да направя, а именно да се ваксинирам въпреки, че виждам замисъла за печалби.Ваксината си върши работа и пази, но не на 100%, ако тя не вършеше нищо дългосрочната печалба нямаше да е възможна. Също така ако се ваксинират всички и вируса изчезне отново няма как да се печели дългосрочно.Това е целта на кампаниите срещу “вредните” ваксини. Просто се прилага доброто старо разделяй и владей.Коментиран от #95
18:37 23.08.2021
95 Хмммм
До коментар #94 от "Ваксиниран1403":
Всъщност, отдавна с теб стигнахме до позицията "не пази от заразяване и пренос, но пази от тежко протичане".Дългосрочната печалба би била възможна - дори и при ~4% смъртност, колкото излиза като съотношение в наше село /смъртни спрямо общ брой диагностицирани/, ами... и с физиологичен разтвор, пак ще капят парички. И то доста.
И, дори и да си набоден, всяка девиация от "ваксата съществува, само, за да ви опази! Набодете се всички, хвърляме маските и К-19 изчезва до месец! И после се връщаме към 2019-а! И продължаваме напред!" те прави... "антиваксър".
Автоматично е. Пропаганда, какво да я правиш...
Ама и аз съм на същото дередже - имам си всичките задължителни ваксини, ВЯРВАМ, че ще ме опазят, че и се оглеждам за нещо, дето да свърши работа и за К-19, като другите ваксини - еднократно - и все пак, странно как, попадам в... същата категория. Sad But True, както пеят едни пичове.
Но, ми е интересна новата ти позиция /и лек привкус на конспирация - един вид, компаниите генерират... антиваксърска пропаганда... Хммм.../
Та, за да има бацил, трябва да има и... антиваксъри...? Е убу де, щом сме аборигени, няма да се набодем и дружно ще се гътнем. Ако някой по чудо преживее делтата, е, ламбдата ще се погрижи.
Бацилът ще изчезне ли... Или... Абонамента?
19:35 23.08.2021
96 хмм
До коментар #24 от "Ваксиниран1403":
В Индия умираха заради спуснатия от СЗО протокол на лечение с Ремдесивир, който убива пациентите. След като индийците преминаха към лечение с ивермектин изведнъж всичко спря. Ама продажните медии мълчат за това, както и тролове като тебе.10:44 24.08.2021