ФАКТИ.БГ
  • права на пациентите-
  • мз-
  • сигнали

Дирекцията за правата на пациентите вече работи по сигнали

Обсъжда се откриването на приемна, в която гражданите да могат да дискутират своите проблеми и заедно с експертите да търсят решенията им

Публикувана: 11 Септември, 2021 12:44
4 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 859
Дирекцията за правата на пациентите вече работи по сигнали - 1
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Новата дирекция за правата на пациентите към Министерството на здравеопазването започна работа по пациентски сигнали. Експертите вече обработват постъпили жалби и сигнали от граждани, съобщи БНТ.

Новата дирекция ще помага не само в контрола по спазването на правата на пациентите, но също така ще може да разработва методологии, програми, стратегии, както и да предлага промени в нормативни актове.

„Практиката е показала, че проблемите на пациентите са многобройни. Винаги в МЗ са постъпвали много жалби, сигнали във връзка с допуснати пропуски, нарушения и проблеми в здравната система. Основна цел на новата дирекция е да предлага начини за решаването на проблемите на пациентите чрез законови средства“, посочи Елена Болтаджиева, съветник в кабинета на министъра на здравеопазването.

Дирекцията за правата на пациентите към Министерството на здравеопазването ще има решаваща роля и при възникнали спорове между засегнатите страни в сектора.

Обсъжда се откриването на приемна, в която гражданите да могат да дискутират своите проблеми и заедно с експертите да търсят решенията им. Също така ще бъде създадена електронна поща, на която пациентите да могат да подават своите сигнали и жалби онлайн.

Временно изпълняващ длъжността директор на дирекцията за защита на правата на пациентите е д-р Цветолюба Генкова, началник на отдел "Организация и метoдология на медицинските дейности, здравни политики и стандарти" в Дирекция „Лечебни дейности“ в МЗ.

Общото между експертите в новата дирекция е опитът, който те притежават в работата с пациентските организации.

Дирекцията за защита на правата на пациентите към МЗ беше създадена след промени в Устройствения правилник на Министерството на здравеопазването.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Здравна каца
1 Отговор
А пациентите, които вече са умрели, къде да подават сигнали?

Оценка:
-0 +8

Още калинки,
2 Отговор
още безполезни чиновници и дирекции, аман от администрация.

Оценка:
-1 +5

Ефрейтора
3 Отговор
Щом е дирекция значи има директор , той има офис , секретарка ,слж. автомобил , шофьор и многото подчинени , които чакат сигнали от тежко болни !¡!?Евала !!!ь

Оценка:
-0 +0

СусБре
4 Отговор
Трай коньо до зелена трева! Улавите верват на тия дето са еднолични търгаши на здраве и илачи от магарешките! Тоя който ни краде и е... да ни бъде адвокат и съдник - не е ли малко щуро?!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
ТОП 5