29 Септември, 2021 18:10 4 249 36

Освободиха шефа на "Морска администрация" заради заседналия кораб

  • освободен-
  • шеф-
  • морска администрация-
  • заседнал-
  • кораб

Според транспортния министър Христо Алексиев той не е успял да се справи със ситуацията 

Освободиха шефа на "Морска администрация" заради заседналия кораб  - 1
Снимка: БГНЕС

Освободиха шефа на „Морска администрация” заради заседналия край Камен бряг кораб. Това обяви транспортният министър Христо Алексиев. Според него кап. Живко Петров не е успял да се справи със ситуацията и е проявил престъпна безотговорност. Мястото на кап. Петров ще бъде заето от кап. Венцислав Иванов, съобщават от Нова телевизия.

Министър Алексиев заподозря саботаж зад всички сигнали, подадени срещу служебното правителство за забавяне на действията в ситуацията.
„Имайте предвид, че докато съм министър няма да позволя саботажи спрямо държавата, няма значение дали са с политически интереси, с лобистки интереси. Когато някои хора пишат сигнали против служебното правителство, те са против държавата си. За мен това са някакъв вид саботажи. Служебното правителство не се е забавило. Ние не сме пиратска държава, не може някой кораб като заседне, ние още в първия ден да отидем и да превземем кораба. Нормално е да се даде разумен срок на корабособственика, за да може той да го изтегли. В момента, в който видях, че това не се случва, се намесих. Корабът беше задържан и е под ръководството на държавата”, каза той.

Ще бъде назначен и одит по целия случай, тъй като според Алексиев много процедури не са спазени. Имало и много пропуски.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Абе

    19 3 Отговор
    Разтовариха набързо кораба тия некадърници хаха
  • 2 питам

    42 1 Отговор
    А главната дирекция на Администрация защо не е затворите , защото в София няма никаква работа !! Достатъ4ни са тези в Бургас и Варна .Милиони пари отиват за тоз де духа !!!

    Коментиран от #28

  • 3 Последния Софиянец

    32 8 Отговор
    Домус ага и Доган нарязаха корабите ни на скрап.
  • 4 А видяхте ли...

    37 1 Отговор
    ...при разтоварването,как кофата на крана ръсеше половината от съдържанието си в морето...?!

    Коментиран от #21

  • 5 Българка

    8 27 Отговор
    Малко е! Оставка на цялото правителство ,съд,конфискация ,затвор!

    Коментиран от #7

  • 6 човек от народа

    34 5 Отговор
    оядоха се герберските калинки ! марш на борсата за докери !
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 роро

    36 2 Отговор
    този "морски шеф" още като му слушах оправданията по телевизията и ме изуми пълната неадекватност , която лъха от него. ДА не говорим и че като визия изглежда по-скоро като скучаещ квартален пенсионер, отколкото на морски офицер. Сега очаквам утре и той да се "разболее", да излезе в майчинство или някоя друга добре изпитана гербаджийска схема за избягване от уволнение. Също така вероятно ще го видим и по БиТиВи да ни каже как е уволнен по политически причини
  • 9 Бамбука

    18 1 Отговор
    В подобна ситуация е препоръчително официално запитване до няколко международни консултанти по морскитеправо – английски, гръцки, турски. Имаме панамска фирма / флаг, турски оператор, незнаен застраховател ( може и изобщо да няма такъв ). Заплащането на час на подобни консултанти е от порядъка на $ 500/660 на час, но при правилно зададени въпроси, отговорите ще са рамките на не-повече от работни 8- 10 часа. И ако си мислите че това за разходи, ще се уверите, че ако не се предприемат подобни стъпки, ще плащане милиони за грешни решения.
  • 10 Много шум само

    5 0 Отговор
    Първите хора дето отиват там са собствениците и застрахователните да видят закаккво ще плащат..обикновено те организират и всичко останало после..щом не е някаква извънредна ситуация да изисква незабавна намеса..държавата няма работа там освен да следи какво се случва..ще.опразнят предните хамбари и ще го извадят..най-лошото което можеше да стане е да тръгне да тече мазут и да боядиса камънаците

    Коментиран от #11

  • 11 Бамбука

    5 4 Отговор

    До коментар #10 от "Много шум само":

    Както се казва, ако на всеки ъгъл поставиш по един глупак, пак ще останат глупаци без ъгли. Как ще изпразниш носовите товарни помещения и кърмата ( задната част ) на кораба няма да потъне ? Вие изобщо давате ли си сметка не за парите , а за човешкия живот - този на екипажа ?
  • 12 Капитан Хук

    10 2 Отговор
    Дърпат го навътре в морето и потъва на дъното.Не е правилния начин ,но обикновено така става.
    Да питам за един преател , с фекалната тръба ко стана?

    Коментиран от #29

  • 13 Шефа на Морска Администрация, Оялсе

    11 0 Отговор
    Чиновник от по старо време!! Такива правят схеми да изкарат много пари от ситоацията, за това сее и мотал!! Гербер Лешояд?!?

    Коментиран от #20

  • 14 А50

    10 1 Отговор
    Човекът просто осигури време за замитане на следите. Търсете белото
  • 15 Jeep

    9 0 Отговор
    Не го зaщитaвaм, но и тук кaто c миниcтрите - cтaне издънкa и aйде я нa миниcтър я нa шеф глaвaтa, a цялaтa безполезнa aдминиcтрaция под тях оcтaвa. Рaботaтa нa хорa нa тaкивa длъжноcти не е дa гледaт рaдaри и кой нa къде отивa, не им е рaботa дa кръcтоcвaт плaжове c шумомери, рулетки и т.н., дa инcпектирaт. Те cи cедят в кaбинетите, миcлят cтрaтегичеcки и когaто имa поблем, cледвa дa получaвaт доклaд и вземaт информирaно (до колкото е възможно решение). Еcтеcтвено, те ноcят отговорноcт зa тези решения, a поверенaтa им aдминиcтрaция - зa информaциятa която им е предоcтaвилa. C товa уволнение, aз оcтaвaм c впечaтление, че един шеф нa морcкa aдминиcтрaция и двaмa зaмеcтници ca доcтaтъчни. Отделно от товa, къде cпaхa приcтaнищa Вaрнa и Бургac (не е кaто дa не виждaт трaфикa, a и Кaмен бряг не е Боcфорa), къде cпaхa грaничните, зaщото тоя бълкер не е детcкa нaдувaемa лодкa, дa не cе виждa нa рaдaр.

    Коментиран от #16

  • 16 Jeep

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Jeep":

    п.п. товa дa ви нaпомня нa един модел от поcледните нaд 10 години.
  • 17 📌:) Бля

    4 1 Отговор
    🏴‍☠️ :) Бля, един “планктон” по малко, в случая ГЕРБаффф, бля, 🏴‍☠️🌸
  • 18 Мендоса

    2 0 Отговор
    Вън!
  • 19 дъртия

    3 7 Отговор
    РАДЕВ Е ВИНОВЕН ЗА НЕКАДЪРНИТЕ СИ НАЗНАЧЕНИЯ !!!
  • 20 Realist

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "Шефа на Морска Администрация, Оялсе":

    До 13:Не е вярно това което дрънкаш , защото аз лично познавам този Човек ... както и този който ще го смени . Но да не влизаме в подробности – просто им трябваше "бушон"... и го намериха.
  • 21 рак

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "А видяхте ли...":

    Наторяваше богато водораслите.
  • 22 big

    5 1 Отговор
    Това за мен е тъпотия! Вярно той носи някаква отговорност, но баш виновните са други! България остана без никакви спасителни средства, няма обучен персонал, а най-важното настоящите капитани никак не могат да преценят обстановката! Не може да няма никакво съвременно оборудване, в края на краищата сме морска държава с няколко пристанища, а кораба е техническо съоръжение, което винаги може да аварира! Гледах репортаж по телевизията и това което видях според мен ситуацията никак не е сложна! Дори при вълнение по-лесно може да се изтегли, особено, ако се вземе баласт в кърмовата част, кораба е седнал в носовата част.
  • 23 242

    5 0 Отговор
    Човекът не е виновен. Толкова си може.
    Цялата държава е разбутана.Здравеопазване, съдебна система,
    енергетика.... Какво ни е наред...
    Една държава от паразити държавни чинивници и лаладжии вкл. президента. Не виждам кой в Европа е по зле от нас.
    Да не говорим за Холандия, Дания, Норвегия. Те са на светлинни години.
  • 24 Голям кеффф

    0 0 Отговор
    Лустрация трябва
  • 25 big

    2 0 Отговор
    в същия този репортаж гледах и как дърпат влекачите, бях шокиран! Никаква логика, никаква мисъл, само имитация на някаква дейност!
  • 26 ДСБ БЪДЕЩЕ ЗА БЪЛГАРИЯ

    5 0 Отговор
    Герб на съд.. В България всичко се разруши.. Парите се крадат и никой не го интересува 🙉🙊живе се ден за ден

    Коментиран от #36

  • 27 Мунчо

    4 1 Отговор
    След толкова години преход изглежда, че е без значение коя партия/групировка е взела властта в държавата, и съответно назначила своите партизани?!

    Който и да бъде назначен, на каквото и да е ниво, когато и да го уволнят, все е късно! А да, и не забравяйте, че всчко едно предхождащо назначение е резултат от тежки кастинги, опс, конкурс.

    Между другото - новото назначение Венцислав Иванов - нещо липсва инфо за него. А това не е ли същия шеф на Морска Администрация, някъде 2005-2006 г., от времето на Тройната коалиция, от квотата на ДПС?

    Който както ще да го разбира!
  • 28 Boxer EZ 3.0

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "питам":

    Морската администрация в София е необходима, за да се избегне "локалното четене на евангелието", за да няма локално дерибействане.
    Помни ми думата:
    "Лошото" време всъщност ще помогне на кораба да се освободи от скалите.
    Няма да се учудя, ако още тази нощ, на собствен ход, корабът се освободи и си замине!
    Дано да стане така, че иначе , докато чакат да го разтоварват с хеликоптери, ще се разбие и ще има много проблеми за нашите рибари!
  • 29 морският

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Капитан Хук":

    Съвсем не е сигурно , че ще потъне. Ако пробойната беше голяма до сега щеше да лежи на някой борд . Прави се обследване колко водонепроницаеми отсеци са затопени . Нормално кораба не губи плаваемост дори при три затопени отсека , без машинно отделение , там вече е сложно да се спаси кораба без своето работещо сърце. Там са агрегатите с които кораба живее. Та има начини за запушване на пробойни , или ограничаване на водата , с така нареченият "АВАРИЕН МАТЕРИАЛ" с който всеки кораб разполага и се тенира на учения-- греди , клинове конуси , падушки , прилича на изграждане на кофраж , на всеки отсег си има специфичен начин на борба с пробойните , и екипажа трябва да го знае . Дори има тренажори на сушата с налягане на водата и там водата също е студена , за да е ситуацията близка до реалната. После има помпи стационарни и преносими , едни прасета които помпят по 300 тона на час , за това е важно да работи машинното за да има питание. Казва се борба за живучест на кораба , и докато кораба не е потънал има шанс , може да получи помощ от брега , и той е на брега.

    Коментиран от #31, #32

  • 30 aнтифен

    2 0 Отговор
    Така и не стана ясно, от къде за къде пътува кораба, дали екипажът е бил читав, корабът под какъв флаг плава, корабособственик...Нали има морско право,.. значи, конфискуваш кораб и стока до изплащане на щетите
  • 31 0000

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "морският":

    Ти смяташ ли че този екипаж от прости калашници дето успяха да бухнат това корито на 5 метра от брега и на 50 от пристанището могат и знаят да се борят за живучест...освен ако идеята на крушението не е друга?
  • 32 0000

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "морският":

    Плюс това явно имаш опит в плаването кажи ми на борда няма уреди и инструменти за навигация?има ли начин да се нацепиш толкова балъшки 50 километра преди да акостираш.някакви предупреждения ,аларми няма ли.на Камен бряг е тъмно и няма фар.на Варна е ясно.то сигурно аз дето хабер си нямам от корабоводене и никога не съм се качвал на движещ се кораб щях по-добре да се справя

    Коментиран от #33

  • 33 big

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "0000":

    Нали това е целта да се назначават незнаещи и неможещи хора, но в замяна на това зависими и много верни! В момента, конкретно за България, обучението на морските кадри е под всякакво ниво! В световен мащаб не е по-различно и има страшно много хора с фалшиви сертификати, дори българи!
  • 34 СЛОНА

    1 0 Отговор
    АКО ШЕФА НЕ БЕШЕ ЗАСЕДНАЛ ТОЛКОВА ДНИ КОРАБА НЕМА ШЕ ДА ЧАКА ДО СЕГА.
  • 35 аз съм Веска

    1 0 Отговор
    ПРОЧЕТОХ . ЦЕЛИЯТ СЛУЧАЙ Е ПОКРИТ В ДЛЪЖНОСТНАТА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ДИРЕКТОР " МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ" .
    ТОЗИ ПЪТ РЕГЛАМЕНТА Е ЯСЕН . НЕОБХОДИМОТО НЕ Е НАПРАВЕНО .
    ИМА СМУЩАВАЩИ ОБСТОЯТЕЛСТВА , ЧЕ КОРАБЪТ НЕ Е ПРИХВАНАТ ,И СЕ Е НОСЕЛ КАТО " ЛЕТЯЩ ХОЛАНДЕЦ" .
    СМЕШНО И ЖАЛКО Е В УКИПЕДИ НА ИМЕТО НА ДИРЕКТОРА ДА СЕ ЯВЯВА ПИАНИСТ .ДЪРЖАВНАТА МОРСКА СТРАТЕГИЯ , СТОИ НАД И НАЙ- ДОБРИЯТ ПИАНИСТ .
    ЩЕ СЕ ОКАЖЕ , ЧЕ БЪЛГАРСКИТЕ СТУДЕНТИ , СКЪСАНИ НА ВСИЧКИ СЕСИИ , ПАК СИ ДАДОХА ФРИЦА БЕЗ БОЙ .
    ПРЕДЛАГАМ ЖИВКО ПЕТРОВ ДА Е ПОД СПЕЦИАЛНА ДЪРЖАВНА ЗАЩИТА ,ДО ПРИКЛЮЧВАНЕ НА РАЗСЛЕДВАНЕТО . ТОЙ Е МНОГО ЦЕНЕН , В СИТУАЦИЯ ПРЕД ВОЕННИ ДЕЙСТВИЯ В ЧЕРНО МОРЕ .
  • 36 Коев

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "ДСБ БЪДЕЩЕ ЗА БЪЛГАРИЯ":

    Какъв герб, бе т-к, всички сегашни са назначени от май досега. Нали изчегъртваха, а не работеха.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове