ФАКТИ.БГ
  • милка христова-
  • сос-
  • транспорт

Милка Христова: Поскъпването на ел. енергия и природния газ тежко удари транспорта

Няма да допуснем цената на билета да се увеличи, каза заместник-председателят на групата на "БСП за България" в СОС

Публикувана: 13 Октомври, 2021 13:00
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1070
Милка Христова: Поскъпването на ел. енергия и природния газ тежко удари транспорта - 1
Снимка: БСП
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

Повишаването на цената на електрическата енергия и природния газ, както и ковид-кризата, тежко удари столичния градски транспорт. Това каза заместник-председателят на групата на "БСП за България" в СОС Милка Христова в интервю за БСТВ.

Тя съобщи, че пътникопотокът и приходите на тези дружества са намалели с над 40%. „Затова настояваме да има компенсации от държавата и за столичния градски транспорт. През тази и миналата година бюджетът на Столична беше актуализиран и се заделиха допълнително около 40 млн. лева, с които се субсидираха тези загуби, но това не е достатъчно”, обясни тя.

Според Христова трябва да се търсят и други възможност, за да се намалят загубите и да се подобри финансовото състояние на тези дружества. "Не е тайна, че структурата на градския транспорт е раздута, че Центърът за градска мобилност дублира функции, хора и длъжности на останалите три общински транспортни оператора – метрото, електро и автотранспорта. Има и много сключени неизгодни договори, изтичане на средства, недобра организация на автобусните линии, липса на навеси по спирките, големи интервали между курсовете, контролът по редовността на пътниците също не е добър", заяви заместник-председателят на СОС.

"Столична община и ръководството ѝ, в лицето на ГЕРБ, се опитват да решат проблема по един недопустим начин – чрез приходите от паркиране в "синя" и "зелена" зона. Преди 10 години приходите от тази дейност бяха около 7 млн. лева. В момента те са около 50 млн. лева. В Закона за движение по пътищата е предвидено, че таксите от паркиране трябва да се използват за изграждането на тротоари и паркинги. В София това не се случва. Тези средства отиват в огромната черна дупка, наречена градски транспорт и най-вече в ЦГМ. Тротоарите са разбити, улиците са пълни с паркирани автомобили, паркинги няма и проблемът става все по-тежък", коментира Христова.

По думите ѝ за решаването на този проблем трябват комплексни решения. "Едно от тях е ускорено изграждане на паркинги. Най-важното е градският транспорт да бъде редовен, удобен, евтин и достъпен, за да бъде алтернатива на придвижването с лични МПС. За съжаление тези качества все още не са характерни за него и докато това е така броят на личните автомобили ще се увеличава, тротоарите ще са разбити и целия град ще се превръща в една огромна синьо-зелена зона за паркиране", каза тя.

Тя беше категорична, че групата общински съветници от БСП няма да допуснат да се увеличи цената на билета за градския транспорт. "Ако цената на парното на софиянци зависи от КЕВР, то цената на билета е в компетенциите и правомощията на Столичния общински съвет. Ние ще направим всичко възможно тази цена да не бъде увеличена. Тя е достатъчно висока. Ще настояваме за ускорено въвеждане на „тикет” системата и за въвеждането на билет за един час, който ще даде възможност на хората да се прекачват на няколко вида транспорт в рамките на този час", заяви Милка Христова.


Бел.ред.
Уважаеми читателю,
14 ноември 2021 г. ще е уникален ден, когато ти ще гласуваш едновременно за конкретен човек (мажоритарен избор на президент) и за списък от хора (подбрани от и верни на задкулисието нови депутати).
Усещаш ли разликата?

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
БАЙ Х@Й ‼️
2 Отговор
Странно как ковид 19,20,21 не Ви удари ‼️Няма вирОси у рейсове, трамваи, тролеи и метро ‼️ Няма дистанция, няма 30%, няма работа до 22:00, няма нужда да си ваксиниран ....

Оценка:
-0 +4

НЕ ВАКСИНИРАНИТЕ МПС
3 Отговор
ДА СЕ ДВИЖАТ В ИНТЕРВАЛА 22.00ч—06.00

Оценка:
-0 +3

Градска дебилност
4 Отговор
Не пише такова нещо в ЗДП, обаче пише, че автомобил може да се вдига само ако пречи на движението или е върху пешеходна пътека, за неправилно паркиране наказанието е глоба. Синьозелената зона и паяците са мутренска организация занимаваща се с рекет и кражба на коли срещу откуп, със съдействието на КАТериците, разбира се.

Оценка:
-0 +2

Centyrion
5 Отговор
То няма да допуснете,ама тогава трябва да дотирате,и тогава.къде ви остава пазарната икономика,и вопще за какво става въпрос???От увеличението ще пострада всеки,но проблема в България са по скоро ниските доходи а не цените.Те нещата са скачени съдове, вдигат с цените,няма адекватен отговор при доходите,спада потреблението,по малко оборот,по малко ДДС за фиска.И така лека полека,по 50,по 100 човека си стягат куфарите,и скоро от алчност и късогледство,големите "играчи" ще ме хванат за дядовия,тук няма да остане никой!

Оценка:
-1 +1

иванчо
6 Отговор
това не е поскъпване, а брутално умножаване на цените;
и не удря, а размазва до смърт икономиките на страните;
а от тези захаросани предизборни фишеци .... народа повръща вече, спрете се!!!
безотговорна, народопродажна сган от кандидат Оправници .....

Оценка:
-1 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Наджи Шенсой
Треньорът на "Пирин" Благоеврад коментира лошите резултати на отбора си до момента:
Статистиката е като жена с минижуп - уж показва всичко, но основното не се вижда."

Още бисери