2 80543

Eксперт: Мантинелите на АМ „Струма“ в района на катастрофата са инженерен провал

  • експерт-
  • мантители-
  • струма-
  • автобус-
  • катастрофа-
  • провал

Методи Стоянов каза, че е нужна структурна промяна в системата на пътищата

Eксперт: Мантинелите на АМ „Струма“ в района на катастрофата са инженерен провал - 1
Снимка: БГНЕС

„Автобусът, който катастрофира на АМ „Струма“, се е заклещил между двете мантинели, които не са погасили кинетичната енергия. Това е пълен инженер провал“, каза пред bTV инженерът и експерт към Института по пътна безопасност Методи Стоянов.

Той допълва, че е описано как точно трябва да се монтират тези мантинели, за да работят, но това не е направено както трябва.

„Няма маркировка, няма знаци“, казва още Стоянов. По думите му стопанинът на пътя трябва да е този, който да носи отговорност. „Тези стопани трябва да са инженери, а не чиновници“, каза Стоянов.

„Нещата са хронични. Надявам се прокуратурата да обърне сериозно внимание на този елемент“, обясни още експертът.

Според него у нас продължава да се работи по модели от 60-те години, докато самата природа на трафика се е променила.

„Необходима е структурна промяна. Редно е прокуратурата да обърне сериозно внимание на тези организации като АПИ, защото нещата не са добре“, смята Стоянов.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 11 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Е кой е кнжинерчето

    5 13 Отговор
    Защо ме го убием бункично или не лежи до живот

    Коментиран от #9

  • 2 ИМПЕРИАЛИСТ

    19 1 Отговор
    Този сигурно е "инженер" по пластмасови модели на колички...

    Коментиран от #13

  • 3 Ventura

    23 3 Отговор
    Ами така е! Инжинери ни лекуват, доктори магистрали строят!

    Коментиран от #25

  • 4 Иво

    21 6 Отговор
    Този разбирач дали ще се навие да плаща колосални обезщетения на Северна Македония заради тъпите си заключения...?

    Коментиран от #24, #28

  • 5 Шопо

    20 0 Отговор
    Е що го не казахте преди трагедията? Сега да ви съдят за укрепване на доказателства...
  • 6 Всичко българско е провал

    12 14 Отговор
    1 милион руски милиционера не могат да съберат интелект колкото на половин евреин или американец. Същото е и с българските им събратя, 7те милиона български милиционери. Добре, че е САЩ и Запада, за да не живеете в Средновековието и ядете жълъди като в Северна Корея и Куба.

    Коментиран от #15


  • 7 Антимилиционер

    5 2 Отговор
    В държава с 500 вменяеми хора няма как всичко да не е с краката нагоре.
  • 8 На всички нива като в Русия

    4 6 Отговор
    Милиционери, Сър.
  • 9 име

    16 7 Отговор

    До коментар #1 от "Е кой е кнжинерчето":

    Инженерчето вероятно си е свършило правилно работата, обаче после Тиквострой са монтирали мантинелите както им е по-лесно и по-евтино. За да делнат батко и братко едни кинти за чекмеджето.

    Коментиран от #30

  • 10 буби

    14 4 Отговор
    Да огледат Варна и да видят какво се нарича тотален инженерен провал
  • 11 Антимилиционер

    11 5 Отговор
    САЩ и НАТО са виновни, че българите са невменяеми и нищо не могат да свършат като хората.

    Коментиран от #14

  • 12 Бай Ганьо строител

    12 0 Отговор
    Сорос е виновен и новият световен ред. И рептилите.
  • 13 Тоя инженер

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "ИМПЕРИАЛИСТ":

    може и да си е читав ама нали се сещаш че като дадат 100 (или 100 милиона) лева, една част отиват в чекмеджет, друга част в друго чекмедже и инженерът с каквото остане се опитва да прави път.

    Коментиран от #18

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 т-п трол соросоиден

    12 7 Отговор

    До коментар #6 от "Всичко българско е провал":

    Именно благодарение на САЩ и Западна Европа сме на това дередже - от развита държава в топ 20 преди 30г с 9 милиона население и произвеждащи си всичката храна, а и машините за преработката и, сега сме няма и 6 милиона, всичко е внос, голяма част кадърни и работливи хора отидоха да работят за колонизаторите и вече сме в списъка на развиващите се страни, вместо на развитите. Доказателство за думите ти си сам самият ти - от теб нищо не става, иначе нямаше да бачкаш трол и да си първи тролещ на всяка статия!

    Коментиран от #19, #22

  • 16 шумахер

    9 5 Отговор
    Не само маркировката трябва са промени а и ограниченията по пътищата който също са от 60-те години. Вече не караме лади и москвичи а по бързи и мощни коли , не може да под балканския път да ми слагат ограничения от 60км извън населени места. Минимум 100 км извън населените места а 60 само в населените. На трилентов път в София ми сложили 60 км пълни малоумници , минимум 80 , после защо има задръствания и мръсен въздух в София.

    Коментиран от #39

  • 17 Ангел лудия

    9 1 Отговор
    много тъпи и прости инжинери има в България , с връзки и рушвети взимали дипломите

    Коментиран от #26

  • 18 ИМПЕРИАЛИСТ

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "Тоя инженер":

    Той, а и ти нямате представа каква е "Кинетичната енергия" на седем тонен автобус движещ се със 100 километра/час!

    Коментиран от #27

  • 19 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "т-п трол соросоиден":

    Ами ти говориш за комунизма: дай да не даваме на хората да излизат навън, за да не избягат?!? Какво са ти виновни хората, които се развиват и се борят срещу корупцията, за да им върви развитието? У нас какво става: все краде, мами, нагласена работа навсякъде, после защо сме зле, нали?
    За да не стане това, без значение кой го изпълнява проекта- контролният орган трябва изрично да си заложи драконови мерки и изисквания, ако не се спазят, реже глава. Така се оправя, не с говорене и глупости. Който си е сложил подписа, че магистралата е наред и я е приел, който е слагал подписа, че е проверявал магистралата и е била изрядна, който е приел сигнал, че има проблем и не е реагирал - всички доживотно в затвора. Всеки следващ ще се замисли дали да клекне пред мафията или не.
  • 20 Инженер

    3 0 Отговор
    Цялото АПИ е провал
  • 21 CCR

    3 1 Отговор
    Този автобус какво прави между мантинелите, а не е на пътното платно.Някой задава ли си въпроса как е достигнал до мантинелите.Журналистката Ани Ефремова говори за ,,кинетична енергия "че мантинелите имали. Това са пълни глупости,въобще си няма понятие от изучаваните предмети:динамика, термодинамиката, механика, физика и др.
  • 22 Така си е

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "т-п трол соросоиден":

    Те САЩ и Западна Европа са ни поставили мантинелите,лuмпене.
  • 23 ДоТукБиДокараСДС-Чумата

    3 3 Отговор
    Защо пишете глупости!?
    Асфалт паша е инженер-пожарникар.Той разбира само от маркучи и от нощни шкафчета .Друг е въпроса,че много мантинели имат отношение към нечий пълни нощни шкафчета .
  • 24 Ще има и още

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    С удоволствие ще се навие да бъде ползван като скъпоплатен експерт когато се заведат тези съдебни дела. Ей за този момент точат зъби легионите пътни експерти. Справедливо би било обаче тлъстите им хонорари да бъдат изплащани от медиите, които щедро им предоставиха трибуна.
  • 25 Асфалта

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ventura":

    Магистрали са само на хартия, а в действителност много доходна касичка за малък кръг.
  • 26 Ректор

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ангел лудия":

    Не само при инженерите е така, има други специалности, където положението е много по-зле. Знаеш ли колко ВУЗ раздават дипломи за юристи. Всеки втори депутат е зъвършил право в Югозападащия, а колко манекенки, плеймейтки и вся остальная сволочь са с такова образование
  • 27 А ти знаеш ли

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "ИМПЕРИАЛИСТ":

    каква е кинетичната енергия на едно кюлче, движещо се към чекмеджето Боково?

    Коментиран от #31

  • 28 О. Ч. З

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Ако ни осъдят да плащаме на македонците пари за катастрофата въпреки всичките нередности по тяхният рейс това означава че някой ще гушне доста пари
    И означава че можем да съдим държавата всеки път когато ни се строшът колите от качествен път
    И само едно не разбрах дори и да е бил затиснат от мантибелите и да не могат да се отворят вратите как пък едно стъкло не успяха да счупят и да се измъкнат през него
  • 29 небрежнев

    3 0 Отговор
    Вече се чудя, дали автобусът е излязъл от пътя и се е блъснал в мантинелата, или мантинелата е излязла на пътя и се е блъснала в автобуса?
    От бива нихилизъм, ама не разбирам защо медиите го поущряват?
    Уж нямало свобода на словото, а е пълно с всякакви глупости, лъжи, манипулации и чисти внушения с/у България.
  • 30 А бе червенушко

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "име":

    Тази магистрала е строена от другарите 2004-2006 год.Но нали си обратното на остър ,пишеш простотии.
  • 31 Същата ,

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "А ти знаеш ли":

    Енергия необходима да ощастливи единия ти родител.Но не е баща ти.
  • 32 мантин

    5 0 Отговор
    Мaнтинeлитe нe ca пaнaцeя.
    Aвтoбуcът e блъcнaл знaкa зa зaoбикaлянe c двe cтрeлки нaлявo-нaдяcнo. Вoдaчът e прeцeнил, чe мoжe дa избeгнe прeпятcтвиeтo c рязкa мaнeврa нaлявo, нo зacтъпвa мaнтинeлaтa на отбивката. Изнeнaдвaщ пoжaр. Мoжe би и фaрoвeтe изгacвaт. Врeмeтo зa cпирaчнa рeaкция e нищoжнo. Буcът къca пo-близкaтa средна мaнтинeлa oтлявo и я нагъва. Втoрaтa средна мaнтинeлa e удържaлa буca дa нe нaвлeзe в нacрeщнoтo плaтнo, прoмeня трaeктoриятa му, триe ce пo нeя oкoлo 50м., зaклинвa ce мeжду двeтe мaнтинeли и cпирa. МАНТИНЕЛИТЕ СА СРАБОТИЛИ ДОБРЕ. Имaлo e малко врeмe зa cпaceниe, нo в тъмнинaтa, димa и паниката нe ca мoгли дa се доберат до aвaрийнo чукчe.
  • 33 въпрос

    2 0 Отговор
    Първoнaчaлнo ce e зaпaлилa нaфтa oт рaзбития рeзeрвoaр oтпрeд вдяcнo и/или може би малко бензин. Cлeд тoвa oбaчe зaпoчвa дa гoри /ocвeн нaфтa/ вътрeшнoтo oбзaвeждaнe в прeднaтa чacт, шумoизoлaции и др. Горенето на пластмаса става с буйни/виcoки/ пламъци, c чeрeн пушeк/caжди/, тoкcични гaзoвe и виcoкa тeмпeрaтурa. Вcичкo ce тoпи, лaмaринитe ce дeфoрмирaт. Пишaт, чe мaтeриaлитe, кoитo ce влaгaт в купeтo трябвa дa ca нeгoрими, нo ДАЛИ ТОВА Е ТАКА в дeйcтвитeлнocт?
  • 34 big

    0 0 Отговор
    Това доказва само едно: Абсолютна липса на контрол във всички сфери от проектирането до изпълнението от страна на държавните структури! Тази магистрала, както разбрах, дори не е приета - няма Акт 16, а е пусната е експлоатация от същите тези структури! Дали ще видим някой в затвора? Категорично не!
  • 35 мда

    2 0 Отговор
    Всички видяхме че има маркировка и знаци така че "експертите" е време да спрете да работите срещу България.

  • 36 Гошо

    1 0 Отговор
    Мето, я първо провери когато е проектирана магистралата дали мантинелите са атговаряли на тогавашните нормативи, ако не са кой е проектанта, кой е надзора, кой е приел обекта (възложителя)? Ако са какъв е проблема? Няма мантинела която да спре 20 тона движещи се със 100 км/ч!
  • 37 Ами

    0 0 Отговор
    Вместо тези слабички мантинелки, които не погасяват кинетичната енергия на тежки МПС и ги заклещват, предлагам да се наредят тежки бетонни блокове, минали през crash test.
  • 38 Павел Пенев

    0 0 Отговор
    Това ли е поредния експерт изпълзял от свободния пазар на зеленчуци.
  • 39 миш

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "шумахер":

    Точно така,прав си.Само за тебе трябва да има специален знак,че можеш да караш ,като вратоглав,в София трябва да се кара поне с 150-200 километра, а като си тръгнете за село с 300,да си натоварите по бърже бурканите и зеето.
  • 40 Туй то

    0 0 Отговор
    Няма такъв инженер , който да обезопаси до такава степен участъка , така че 20 тона засилен автобус да не пострада . Мантинелата е атакувана фронтално, колчетата са умекотили удара , автобуса е останал цял на своите гуми. Хората са умрели от пожара , който е възникнал един бог знае от какво . Ако не е бил пожара хората щяха да си слязат от автобуса и да си правят селфита за Фейсбука.
  • 41 мит

    1 0 Отговор
    Мантинелите са само част от пътната маркировка. Основно са ориентир за границите на платното. При катастрофален удар обаче понякога е добре, ако се скъсат, а понякога, ако не се скъсат. Е няма такива умни мантинели. Кое е добре - да са закрепени с два или пък с четири болта никой не може да знае.
  • 42 Институт по пътна безопасност???? Методи

    2 0 Отговор
    Стоянов!! Сборище от Пенсионирани Катаджии!! Къде Бяхте, като Работихте още към КАТ, да кажеш мнението си за тази мантинела!! В храстите на сянка, край пътя или в някоя канцелария??? Недоразумения!! Институт от Корумпета, на Хранилка!!
  • 43 ооо

    0 0 Отговор
    между 2те платна не трябва да има мантинели а бетонни прегради или 6-8м пръст/чакъл.
    отстрани трябва да има мантинели само ако ще се изпадне в пропаст, но за сметна на това - канафки също не трябва да има в тоя вид в който са сега за да не обръщат изкуствено колите. отбивките от пътя трябва да са поне 100м встрани от пътя.
    разходете се до една съседна Турция.. там имат много такива пътища, дори не са магистрали, а нормален 4 или 6 лентов междуградски път на който се кара с 80-90
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол