Четири години след като купи "Теленор България", чешкият собственик PPF Group преминава към ново име и ребрандиране на телекома. Операторът вече ще се казва Yettel, като промяната засяга и другите пазари, на които PPF купи бизнеса на норвежката Telenor през 2018 г. - Сърбия и Унгария, съобщиха от компанията.
Все още няма подробности около цялостното ребрандиране, но вече е ясно, че то ще засегне целия бизнес - логото, сайта, магазините и съпътстващите дейности, както и пускането на нови продукти и услуги. Целта на телекома е преходът към новата визия да приключи до края на март. От "Теленор" не разкриха пред "Капитал" колко големи ще са инвестициите в ребрандинга, както и дали ще бъде променено името на търговското дружество.
"Yettel е ново име, нова дума. През 2022 г. планираме вълнуващи нови продукти и услуги, като стратегическият ни фокус остава същият: да растем и да развиваме българския пазар чрез използването на технологии от следващо поколение в полза на нашите клиенти, като се стремим да внесем положителна промяна в бизнеса и обществото", обяви Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на "Теленор България".
Темата за бъдещото име и визия на "Теленор" стои още от придобиването на оператора от PPF. Групата още ползва името O2 в телекомуникационния си бизнес в Чешката република и Словакия, който купи като финансов инвеститор от испанската Telefonica в края на 2013 г. През миналата година стана ясно, че компанията е удължила лиценза за названието до 2036 г.
След сделката с Telenor купувачът също сключи споразумение за използване на бранда за няколко години. Тогава Ладислав Бартоничек, отговарящ за телекомуникационния сектор в PPF (и сегашен изпълнителен директор на цялата група), заяви пред "Капитал", че компанията разглежда няколко варианта за нова визия. Едната беше да ползват бранда O2 навсякъде. Втората беше да бъде създаден изцяло нов бранд за всичките телекомуникационни компании. А третата беше да се ползват исторически или отделни марки във всяка държава. В крайна сметка в PPF са се спрели на втората възможност.
Предишното голямо ребрандиране на оператора беше в края на 2014 г., когато петнадесет месеца след като беше купен от Telenor за 717 млн. евро, "Глобул" прие и името на групата. Тогава процесът продължи няколко месеца и включваше промяната на търговската марка, името на самото дружество, смяна на сайта и т.н. Най-дълго отне ребрандирането на магазините, защото включваше и реновирането им.
"Теленор България" е най-големият мобилен оператор по приходи в България и третият най-голям телеком. Приходите на компанията за 2020 г. достигнаха 787 млн. лв. Абонатите към средата на 2021 г. са 3.46 млн.
През годините всички големи оператори са преминали през промяна на имиджа. Последно БТК смени логото си през миналата година. Преди това през 2018 г. А1 направи мащабно ребрандиране, след като остави най-дълго просъществувалия бранд на българския телекомуникационен пазар - "Мтел". Преминаването към А1 в България включваше цялостна промяна на компанията - освен смяна на името и логото на телекома от компанията обявиха и нови услуги и продукти и обещаха по-добро ниво на обслужване на клиентите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АУУУУУ
Коментиран от #11
13:56 27.01.2022
2 ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ
14:03 27.01.2022
3 qwerty
14:06 27.01.2022
4 Пишман
14:08 27.01.2022
5 оня с коня
14:13 27.01.2022
6 Хайл
Коментиран от #7
14:15 27.01.2022
7 На кривата ракета....
До коментар #6 от "Хайл":
Бил си някъде по границата,например турската и без да се сетиш,че телефона ти те е прехвърлил автоматично на турски оператор щото му е по-силен сигнала!Иначе,си трол!Коментиран от #15
14:28 27.01.2022
8 Все по-алчни
14:38 27.01.2022
9 любител
Коментиран от #17
14:41 27.01.2022
10 Тиквун
14:42 27.01.2022
11 гост
До коментар #1 от "АУУУУУ":
Пу,ще се пукна от яд ,че си ме изпреварил с поговорката🤣😉Както и да се прекръстят, "вълнуващите преживявания"за клиентите ще си останат високите такси.14:58 27.01.2022
12 Най -
Коментиран от #14
14:58 27.01.2022
13 вМоментаВ
Коментиран от #18
15:00 27.01.2022
14 Виолета
До коментар #12 от "Най -":
Промерих скоростта на интернета в Speedtest и тя е 0,9 mbps, но по план имам 100 mb интернет. Трябва и А1 да си смени името, Мтел беше добре преди десетина години15:13 27.01.2022
15 Хайл
До коментар #7 от "На кривата ракета....":
Трола си ти,а Пловдив и София ако е до турската граница много зле говори за теб.когато плащаш моите сметки ще ми казваш какво е било.троле15:17 27.01.2022
16 Swert
15:21 27.01.2022
17 Хайл
До коментар #9 от "любител":
Абсолютно си прав,имам дълга кореспонденция с А1 относно проблемите за които не дадоха нито едно смислено обяснение освен да казват че всичко е в сайта им,но и там нищо не можеш да разбереш защото го НЯМА...стане си време за приключване на договора звънят денонощно без да се съобразяват дали искаш или можеш да разговаряш с тях,но ти ако ги потърсиш поне 30 мин висиш някой да благоволи да ти обърне внимание-вечно заети...Коментиран от #20
15:25 27.01.2022
18 Реалист
До коментар #13 от "вМоментаВ":
Всъщност грешиш, защото пропускаш момента, че пазара на мобилни услуги в България е олигополен, освен това има изграден картел. За чий си им ти лоялния клиент, като няма къде да отидеш. По същия начин обезсмислиха е преноса на мобилен номер. Реално клиента няма защо да си сменя оператора, защото цените на останалите два са същите...цакат ни от много години с топла бира, като разбира се за това им съдейства корумпираната ни държава.Коментиран от #21
15:52 27.01.2022
19 ГУМЕН КРАДЕВ
15:55 27.01.2022
20 Само сменят имена,иначе все тая
До коментар #17 от "Хайл":
Мтел ме загубиха и мен.19 години им бях клиент,без нито една забавена или неплатена сметка,но с тъпото си отношение ме накараха да ги сменя.Особено последните две години имах чувството,че ми се подиграват.Не че другите са много по добре,де...Ама Мтел повече НЕ.Коментиран от #22
16:00 27.01.2022
21 АзГрешен
До коментар #18 от "Реалист":
Аз съм грешен, но щом съм решил да си сменя оператора: те са по-грешни явно :)Дивия капитализъм не възпитава лоялност в бизнеса, възпитава само интереси. Е ние сме родени и израстнали в дивия запад, затова аз искам да ме ценят като лоялен клиент, не като просто номера в абонатната им система. Всички сме грешни, но алчността просто надделява в някои.
16:31 27.01.2022
22 Хайл
До коментар #20 от "Само сменят имена,иначе все тая":
МНОГО хора се махнаха от А1,докато си прехвърлях номера още трима човека направиха същото18:25 27.01.2022
23 След 23 години
19:55 27.01.2022
24 Тираджия
Коментиран от #26, #34
20:13 27.01.2022
25 хасан
22:39 27.01.2022
26 Аз па немам бг договор за телефон
До коментар #24 от "Тираджия":
Ползвам новер на валчер и кои иска да ма търси...а крадците от ментел като заредиш валчера и ако не си го изразходил в рамките на месец или 2 и кредита ти го нулират тоест тва си е жив грабеж06:22 28.01.2022
27 аз съм
09:39 28.01.2022
28 Оооохххххооо
09:42 28.01.2022
29 Българин
10:58 28.01.2022
30 Служител на МВР
11:10 28.01.2022
31 мародер
12:33 28.01.2022
32 Факт
20:52 28.01.2022
33 Emilio
00:12 29.01.2022
34 Отец Прецакий
До коментар #24 от "Тираджия":
За 40 лева и в България получаваш това,стига си лъгал! Стой си в Испания и пиши в местните сайтове...ако можеш,де!Коментиран от #35
09:16 29.01.2022
35 blunt to my lips
До коментар #34 от "Отец Прецакий":
Да не работите в Теленор?13:32 29.01.2022