4 Февруари, 2022 11:31 1 166 19

Караджов: АМ „Хемус“ може да се завърши през 2027-ма

  • гроздан караджов-
  • магистрала хемус-
  • 2027 година

Поддръжката на пътищата струва 1,2 млрд. лв., а в момента от таксите се събират по-малко от половината, обяви регионалният министър

Караджов: АМ „Хемус“ може да се завърши през 2027-ма - 1
Снимка: БГНЕС

Цялата магистрала "Хемус", ако не бъде прекъсвана работата, може да бъде завършена през 2027 г. Този срок казаха експертите от АПИ. Към момента тя дори не е нарисувана в 7-и и 8-и участък. В момента я чертаем, търси се ново трасе. 2024 г. винаги е било лъжа и предизборно обещание. Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов в студиото на "България сутрин". Той обяви пред Bulgaria ON AIR, че тази година не са залагали никакви средства за "Хемус" заради проблема с ин хаус процедурите. Финансирането щяло да дойде след разплитането на проблема, което се очаква да стане от Народното събрание.

"Сключени са незаконни договори. Дадени са авансово 34-35%, а има и 15% неустойка. Лош договор, ама договор, и трябва да се изпълнява. Целият народ плаща греховете на ГЕРБ. С цялата си наглост ме питат защо съм ги плащал - защото сте ги подписвали! В четвърти и пети лот има незаконни строежи. Трябва да внеса в НС разрешение за изход от ситуацията", обясни още министър Караджов.

Тежкотоварният трафик заплаща едва 15% от републиканската пътна мрежа в страната. Това заяви вчера регионалният министър по време на дискусия с малки и средни превозвачи.
"Заради протести на тежкотоварните превозвачи се e стигнало до компромис да не плащат нищо за второкласни пътища. Задължен съм да поставя въпроса дали е справедливо да продължи да бъде нулева тази ставка. Винетките издържат 2/3 от системата, а ТОЛ таксите за тежкотоварните - една трета", коментира вицепремиерът в студиото ни.
Той очаква до 2-3 седмици превозвачите да му изпратят предложения, за да се стигне до справедливо решение на казуса. Министър Караджов не смята, че това ще доведе до загуби за самите превозвачи.
"Само поддържката струва 1,2 млрд. лв., а в момента се събират по-малко от половината. Тежкотоварните автомобили въздействат в по-голяма степен на пътя. Незначително е въздействието на леките автомобили", подчерта вицепремиерът.

Според него в ТОЛ системата има вградени редица технически недостатъци, които по варварски начин удрят като с бухалка по превозвачите и гражданите. С месеци не се доставят компенсаторните такси, а самите те са прикрит вид глоба за нарушение и не може да се обжалва, изтъкна Гроздан Караджов.
"Ангажирах се до 3 седмици да се направи бърз одит на системата. Ще адресирам проблема с посредниците, с недостатъците в системата, които по недопустим начин тероризират пътуващите. От одита на ТОЛ системата очаквам да ми препоръчат как да разрешим тези проблеми", каза още регионалният министър.

Предвижда се почти половината първокласни и второкласни пътища да бъдат "закърпени" с чисто нов асфалт и хубава, по думите на министър Караджов, маркировка и мантинели. При другата половина от пътищата ще бъде положена твърда основа. Над 1,1 млрд. лв. са заделени за тези дейности. В опасните участъци се предвиждат сериозни мерки.
Изработена е нова система от индикатори, по които се измерва качеството на ремонтирания път. То обаче няма да се прави от АПИ, а от неправителствени организации. Върху всички поръчки ще има надзор за почтеност и опасност от корупция.

"Не може да завършим 5 моста над Дунав за една година. Те зависят от Румъния, не може да предвидим какво ще бъде тяхното отношение. Можем да започнем един мост или повече. Ще работим за нови 4 моста", заяви още министър Караджов.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грух Джуланов

    17 3 Отговор
    До тогава дали ще останат българите в България?
  • 2 ТаУмВзе

    9 8 Отговор
    Опа банкя стайл Кражбалък ПАК! За какво ти е магистрала, когато няма да има Живи от Геноцида бре. Това е и целта. Само територията е важна без матряла!
  • 3 Бойкикев съм

    18 4 Отговор
    Караджата, що си се разбързал толкоз?... че кво и е на 2037-ма например и 2067-ма
  • 4 мда

    10 2 Отговор
    Ремонтираи пътя от Малки воден до разклона на Ивайловград и Любимец,че има посредата има танков окоп.
  • 5 Бойко

    10 2 Отговор
    Аз до 2024 ще я направя! Пътища ми дайте!
  • 6 Българка

    13 2 Отговор
    Изобщо не си давайте зор. Има време, ехее, докато я завършите 6 основни ремонта на тунелите ще направите, вие да не сте като оня от ГЕРБ да си давате зор. 20-30г, да оправите живота на наследниците си до 9-то коляно.
  • 7 Azz

    12 0 Отговор
    министЪре,
    ако строите като тези в тунел Ечемишка...от единия край "строят" в другия край пада бетона....още 30 години няма да я построите...По- добре викнете китайците,които построиха болниците за няколко дни,нищо чудно за 2024 г. да я завършат...
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Тол Системата

    9 0 Отговор
    Трябва да да е реалистична както в Сърбия ,тук камиони и автобуси най малко плащат .Хомота е надянат на обикновенните хора.
  • 11 Рекапитулация

    13 3 Отговор
    До тук едно голямо нищо!Караджов,обирайте си крушите всичката пасмина събрана от кол и въже,играеща ролята на политици и управляващи!Вече огромната част от българите разбраха какво сте вие-въздух под налягане...
  • 12 Рашков

    6 1 Отговор
    Докато се построи цялата началния участък ще се срути! Няма да има магистрала и тунел под Шипка а само обещания!
  • 13 Селянин

    7 0 Отговор
    Само бойко може да строи
  • 14 гост

    5 2 Отговор
    Един ТИР нанася щети на пътищата колкото 7 000 леки коли. Освен това пътната мрежа в по-голямата си част градена през социализма е с оразмерени основи до 20 тона. Колкото и да се ремонтира и асфалтира при 40-тонни тирове и нагоре тя не може да издържи и става на коловози. Така е и със "скоростния път" Русе - Шумен гордостта на ББ, който трябваше да е 4 лентов, а в същност тук-таме е само 3 лентов. А по пътя Разград - Исперих на хвалипръцкото вече трудно се преминава! Доказателство,че АСФАЛТ СЕ ЯДЕ И ТО МНОГО!

    Коментиран от #16

  • 15 6578

    4 0 Отговор
    Кво ти пука ,кога ще бъде завършена.До тогава ще сме забравили,че си бил вицепремиер.
  • 16 Въх

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Какъв умник.Сам ли го измисли всичко това?!!!!!
  • 17 Васил

    3 0 Отговор
    Толкова време една магистрала нали Киро Ментата каза в началото че ще има по една магистрала на година а какво стана?
  • 18 АЗ КАЗАХ

    4 0 Отговор
    Като свлим Петков и Върнем Борисов магистралата ще бъде готова 2025 г.
  • 19 Reptile

    0 0 Отговор
    Чекай малко, нали преди изборите разправяхте, че като се спре корупцията ще има пари за 40(не е грешка - четете на Кирчо лъжите) моста на Дунав и една магистрала НА ГОДИНА, сега 3 млрд на година за строежи, а Хемус за ПЕТ ГОДИНИ!!!
    Абе, червен калъф, съсипахте една СТАБИЛНА държава с вашите чегъртания и дивотии!!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол