11 Февруари, 2022 08:36 2 424 24

Новият шеф на БДЖ: Железниците през последните години загубиха профила си на национален превозвач

  • шеф-
  • бдж-
  • железници-
  • профил-
  • национален превозвач

Той определи рязкото подобряване на чистотата във влаковете като първа и приоритетна задача

Новият шеф на БДЖ: Железниците през последните години загубиха профила си на национален превозвач - 1
Снимка: bTV

„БДЖ е в нестабилно състояние. Общите загуби на дружеството са от порядъка на 400 и няколко милиона“, каза новият председател на УС на БДЖ Симеон Евтимов в „Тази сутрин“.

„Ние не искаме да създаваме очаквания за бързо повишаване на скоростите на влаковете, но сме се съсредоточили именно в нещата, които зависят от нас като компания, която предлага транспортна услуга. Това са нещата, които могат да се подобрят с мобилизация на нашите собствени ресурси“, коментира Евтимов.
Той определи рязкото подобряване на чистотата във влаковете като първа и приоритетна задача, като това трябва да бъде постигнато в първите седмици или месеци.

На въпрос как това ще бъде постигнато без да се увеличи цената на билетите, Евтимов коментира, че това, което се предлага в момента трудно може да се вмести в понятието „услуга“.

„Българските железници през последните години загубиха профила си на национален превозвач. Трябва да създадем стандарт, който железницата да може да поддържа с различни параметри на услугата“, категоричен е той. Според него в момента условията за подобрение са добри, тъй като има европейска политика за зелена мобилност, а и самата железница е готова за преструктуриране.

На гарата в Горна Оряховица и сутринта има чакащи пътници. Закъснения на влаковете няма. Един от пътуващите, бивш железничар, сподели за bTV, че има още какво да се желае – подобряване на обслужването, пътуването, графика.

„Не можем да се сравняваме с японските и германските железници. Стремежът ще е да модернизираме технологията на определяне на графика“, каза Евтимов.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Само железниците ли?

    11 4 Отговор
    Всичко е леш. ГЕРБ са за съд. Колко ли ще се възстановяваме - 10г ? А и съботират.
  • 2 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    14 1 Отговор
    до кога ромите ще пътуват гратис до кога ще нападат кондукторите то и в градсите автобусни превози е така
  • 3 надарена кака

    4 8 Отговор
    Дреме ми на сатененитепрашки! Аз не пътувам с тях. Ползвам трамвай.
  • 4 почтен

    10 3 Отговор
    Заемате се с чистотата защо това не иска пари, юркаш "хигиенистките" и си мислиш, че ще стане супер чисто при тия стари вагони, ама друг път. Да ти даде пари Асанчо Ококорения.
  • 5 FEFE

    5 4 Отговор
    През коя година БДЖ ще развива 300км/ч?
  • 6 режисьор

    15 2 Отговор
    Къса скамейка имате ПП ПП ПП ПП щом сте назначили човек който е пенсионер от 20 години за министър!

    Коментиран от #13

  • 7 Гай Турий

    8 4 Отговор
    Предишното ръководство на БДЖ от ГРОБ в последните дни от властта си са разпродали огромно количество железа за скраб, парите саприбрали в джоба си. Кой ще се самосездира и провери този пладнешки грабеж от българския данъкоплатец?! Тоя мишок няма ли да провери и даде доклад за това?!
  • 8 политнекоректен

    7 10 Отговор
    Мошенници сте вие от Промяната, ама всичките! ГЕРБ отдели парите от концесията на летище София, които бяха 550 милиона лева за БДЖ! Къде отидоха тия пари бе Асенчо? Смотахте ги с Кирчо Папура нали и сега "ами няма пари за нови влакове"! Айде де, като ви почна с тоягата ще видите вие от къде изгрява слънцето!
  • 9 пейо

    19 0 Отговор
    Пари не се изкарват от превоза на хора в БДЖ. Товарните превози носят печалбите. В момента частните фирми, които оперират с железопътен транспорт завзеха превозите на БДЖ. Защо ли стана така? Дали не е направено нарочно за да може БДЖ да бъде изместена от един доста печеливш бранш.
  • 10 Лафове, Лафове, Лафове!

    9 1 Отговор
    Само говорите, а на лице нищо!
  • 11 ПРИВАТИЗИРАНЕ НА БДЖ

    1 5 Отговор
    И ВСИЧКО ШЕ СЕ ОПРАВИ....
  • 12 ГЕРБ ви оставиха

    5 8 Отговор
    половин милиард от концесията на летище София, както и ремонтираха 2/3 от ЖП линиите в страната, такива по които може да се развиват високи скорости, а вие си въртите далаверите и никаква работа не вършите!
  • 13 режисьор

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "режисьор":

    Пардон, извинявам се не за министър, а за шеф на БДЖ
  • 14 Българина

    6 3 Отговор
    в 21 в скоростта е всичко. не пуснете ли две линии в северна и южна България със средна скорост 200 кмч, сте извън играта и по добре бдж да се закрие веднага, за пътническото говоря. давайте всичко на концесия вижте в европа какво е влак скорост и удосбство. бдж е от 1944

    Коментиран от #20

  • 15 Господина

    4 0 Отговор
    надали е пътувал с германските железници за да ги иска.. Никога не са време, само в гарите с 2 коловоза идват където ги очакваш, адски нелюбезен персонал, набухан с частници сектор (всяка област има частен превозвач) , изобщо пътуването с Доче Бан е напрагящо.
  • 16 да попитам

    8 0 Отговор
    БДЖ загуби профила си на превозвач, щото не останаха влакове. Преди бяха през 2 часа, сега са през 4-5 часа. Това е в услуга на автобусните превозвачи. По най- важната линия в Севера /Варна- София/ няма влак в час- пик между 16:30h и 22:00h. И др. примери мога да посоча. Как ще има пътници и какъв превозвач е БДЖ тогава?
  • 17 Симеонова

    6 0 Отговор
    Шефе, чистотата разбрахме! Виж и техническото състояние на вагоните, които превозват ЧОВЕЦИ!! БВ 8602 Бургас - София, 04.02.2022, вагонът 2 кл., след локомотива! Страшни вибрации!!! Ако четеш - възложи проверка, да няма дерайлирал после!!
  • 18 да попитам

    5 1 Отговор
    Няма влакове за пътници и сутрин. Защо? После били на загуба... Как ще са на печалба, като няма влакове?
  • 19 Тоя па

    7 0 Отговор
    Начи качваш се в чист и лъснат влак и чакаш. Чакаш да тръгне, ама не тръгва. Кефиш се на чистотата и продължаваш да чакаш. Няма инфо, няма персонал, до тоалетна не може. И чакаш, и чакаш. Михаля не идва. Също о Годо. Ама е чисто.
  • 20 Южна България

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "Българина":

    пусна и ще довърши скоростните линии Свиленград - София и Бургас -София но не за вашеот удобство, а защото са стратегически коридори на НАТО и ЕС. Северна България не е и затова там ще има само дребни ремонти!
  • 21 не ни разсмивайте

    5 3 Отговор
    БДЖ е черна дупка от време-оно и никога (ама - никога) няма да излезе на печалба. Далеч по евтино за държавата ще излезе , ако на всеки желаещ да пътува с БДЖ му се осигури персонален Ролс Ройс с шофьор и секретарка (за компания).
  • 22 Васил

    2 5 Отговор
    БДЖ-то е кома въпрос на време е да се дръпне шалтера и да се обяви за починало.
  • 23 фртг

    1 0 Отговор
    Спрели сте влаковете, движат се през 5 часа. На малки гари стоят по 30 минути. Това какво е?!
  • 24 силва

    6 0 Отговор
    Какво стана с изявленията на министъра, че ще спре служебните коли в БДЖ и че ще освободи пенсионерите в железницата. Нища от това не се случи. Така като цяло и с БДЖ-нищо няма да се случи. Тия са министри на говоренето от новото правителство, не на моженето. А БДЖ с тоя пенсионерски клуб начело- вече прилича на подводница-потапя се все по-надълбоко....3
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол