Last news in Fakti

13 Февруари, 2022 06:26 7 974 124

БДЖ купува нови влакове за близо милиард

  • илия илиев-
  • бдж-
  • министерство на транспорта-
  • влакове

Сделката предвижда седем двуетажни и 35 едноетажни влака, както и 18 маневрени електрически локомотива, обясни зам.-министърът на транспорта инж. Илия Илиев

БДЖ купува нови влакове за близо милиард - 1
Снимка: БГНЕС

Нови двуетажни и едноетажни влакове за близо един милиард лева ще бъдат закупени от Българските железници, тръжната процедура ще започне до края на месеца, съобщи във Велико Търново заместник-министърът на транспорта инж. Илия Илиев, предаде NOVA.

БДЖ предвижда да закупи седем двуетажни влака и 35 едноетажни влака, както и 18 маневрени електрически локомотива. Към тях ще има системи за дигитализация, които ще гарантират сигурността.

Двуетажните влакове ще обслужват големия пътникопоток в района на София, едноетажните ще са за три агломерации - Варна, Бургас, Велико Търново. Предвиждат се и 20 състава за влакове тип "Интерсити", които представляват локомотив плюс четири вагона за близките градски разстояния.

Процедурата е част от Плана за възстановяване и устойчивост. Формулярите за търговете за подготвени и приети от Министреството на финансите, предстои изпращането им в Европейската комисия. При одобрение, се очаква доставката да е налична до три години, както са регламентите на плана, уточни Илиев.По същия план е предвидено изграждането на Интермодален терминал в Русе, който е в завършена проектна фаза.

Голям проект на стойност 205 милиона лева е предвиден за подобряване на системите за сигурност, сигнализация и телекомуникация по линията Русе-Каспичан.

По ОП "Транспортна свързаност" са планирани средства за изграждането на железопътен възел Горна Оряховица на стойност около 125 милиона лева. Отделно от това ще се предвидят средства за интермодален терминал в близост до Летището в Горна Оряховица, както и средства за проучване за възстановяване на железопътната линия "Горна Оряховица - Елена", закрита преди близо 20 години, посочи заместник-министър Илиев.

"Крайно време е след близо 30-годишен период на рушене на железопътния транспорт и инфраструктурата да започне неговото възстановяване на съвременно, високо ниво. Средства има и воля на правителството също има", подчерта той и допълни, че 100 милиона лева повече от предвиденото ще бъдат предназначени конкретно за железопътния транспорт в бюджета за 2022 година.

"С 50 процента ще бъдат намалени инфраструктурните такси за всички железопътни превозвачи, което е добър знак, че правителството ще обърне внимание на екологичния транспорт, в който ще бъде гарантирана чистотата, хигиената и сигурността", отбеляза заместник-министърът.

По линия на европейската TEN-T-мрежа в България ще има възможност да бъде изграден нов основен ЖП коридор в направлението Русе - Горна Оряховица - Димитровград, с връзка към Алекснадропулис.

Според заместник-министъра има решение на ниво Министерство на транспорта, подкрепено от министър-председателя за изграждане на високоскоростна железопътна линия с направление Букурещ - София - Атина. Предстои стартирането на процедурите за предварително проучване още през тази година на тези съвсем нови трасета, подчерта Илиев.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Александров

    45 10 Отговор
    Жп линията до гр. Елена...кого или какво ще превозват??? Само тоаа питам. Няма ли възстановите друга отживелица: Ямбол-Елхово??? Закртвайте нерентабилните! Например Стамболийски- Пещера!

    Коментиран от #24, #96

  • 3 Osman

    33 2 Отговор
    Хайърлия да е....Лека и безаварийна....
  • 4 И утре

    36 29 Отговор
    ще се окаже, че ще строим високоскоростна железница за да я вържем с Европейската, ама тия сега купените за 1 милиард не стават! Няма проблем! Ще станат за скрап, пък ще дадем няколко милиарда за други! Богата държава сме! Купуваме стари самолети на тройна цена, пък едни влакове ли ще ни спрат!

    Коментиран от #25

  • 5 За протокола

    46 23 Отговор
    Врътката е ясна - Купуват нови влакове за БДЖ и го модернизират, а след това ще го приватизират по някоя от познатите вече схеми!
    Народе, тези, които съсипаха и разграбиха България през 90-те години на миналия век са отново на власт и се готвят да повторят грабежа - взимат кредити за милиарди, които наливат в държавни структури, които после ще приватизират на безценица.

    Коментиран от #27

  • 6 АААААА

    26 37 Отговор
    ГОЛЯМО КРАДЕНЕ ПАДА ДРЪЖ СЕ НАРОДЕ ПРОМЯНАТА НА РАДЕВ ЩЕ ТЕ СМАЖЕ ! ДВУЕТАЖНИ ВАГОНИ, ТО ЗА КУПЕ ОТ ЧЕТЕРИМА НЯМА ПЪТНИЦИ ТЕ ДВУЕТАЖНИ КУПУВАТ !
  • 7 Мафиотска държава

    36 2 Отговор
    Колко ли се откродна от БДЖ някой изобщо има ли на представа? Всяка година по незнам си колко милиона беше.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 ХАН КРУМ

    36 12 Отговор
    Остава да намерим и кой да пътува с тях!

    Коментиран от #28

  • 10 94771

    31 18 Отговор
    Ще падне здрава кражба, явно и тези са доста гладни!

    Коментиран от #16

  • 11 Да купуват

    40 11 Отговор
    Белите хора се возят на влак..по безопасно е просто

    Коментиран от #32

  • 12 Браво на Новото правителство

    41 28 Отговор
    Най-после да дойдат амбициозните, умните и компетентните млади хора, за да направят България една съвременна страна!!! Да видим сега ГЕРБ и ДПС как пак ще саботират и пречат на новите проекти и как ще омаловажават и говорят клевети за тях.

    Коментиран от #15, #39

  • 13 Перде Кириз

    33 25 Отговор
    Че то с влаковете пътуват само 8 човека, ЖП работниците и тумби с мангали?!?

    Коментиран от #23

  • 14 Простото Киро

    23 18 Отговор
    Стига негативни коментари.
    Казахме, че ще водим лява политика с десни методи и това правим - борим бедността. От такива покупки падат огромни комисионни. 1% са 10 милиона, а процентите обикновено са повече. Това е борене на бедността на дело. Продължаваме промяната! Ура другари!
  • 15 Пачката

    15 12 Отговор

    До коментар #12 от "Браво на Новото правителство":

    Ти дам 100 € да си купиш хляб, мизернико?

    Коментиран от #19

  • 16 реалност

    33 14 Отговор

    До коментар #10 от "94771":

    По твоята логика трябва нашата държава да остане в каменната ера и да не се развиваме, заради твоите параноични хипотези. Всичко ще се прави прозрачно, а не като по времето на ГЕРБ. Тези времена отминаха.

    Коментиран от #20

  • 17 реалност

    14 10 Отговор
    По твоята логика трябва нашата държава да остане в каменната ера и да не се развиваме, заради твоите параноични хипотези. Всичко ще се прави прозрачно, а не като по времето на ГЕРБ. Тези времена отминаха.
  • 18 спасов

    11 7 Отговор
    Браво!
  • 19 Браво на Новото правителство

    21 26 Отговор

    До коментар #15 от "Пачката":

    Аз хляб не ям, мизернико, не е полезен за стомаха.. Хвани се да бачкаш здраво, стига си хленчил. Ако пък ти е малка заплатата, дообразовай се в някоя по-високо платена професия, за да получаваш повече, всичко е в твоите ръце.. Не си търси оправдания в другите. В цял свят постоянно има инфлация, комунизма отдавна отмина. Освен това другия месец вдигат още минималната заплата, ще можеш да си купиш повече хляб да гъчиш. Браво на Новото правителство, ще ни извади от 32 години застой и 12 години кражци.

    Коментиран от #29

  • 20 Простото Киро

    20 11 Отговор

    До коментар #16 от "реалност":

    Вица на деня "Всичко се прави прозрачно!"
  • 21 Българин

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "А факти":

    Ми що ги четеш?
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 реалност

    23 7 Отговор

    До коментар #13 от "Перде Кириз":

    Сега може и да пътуват 8 човека с влаковете ни, защото са допотопни. Но когато купят новите, пътуването в тях ще стане комфортно и удобно. В Германия има даже вагони без много седалки, в които можеш да се качиш с велосипеса си, особено ппез лятого, дано и тук да има такива вагони.

    Коментиран от #45, #93

  • 24 А бе

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Александров":

    ти да не би да си специалист по логистика или разбирач от всичко.
  • 25 Уточнение

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "И утре":

    Не си интересен.

    Коментиран от #31

  • 26 добре е!

    26 4 Отговор
    Сега ще стане ясно дали ще се краде като се реализира този проект. Отдавна се знае, че след 2020г. започват да текат европейските средства за ЖП транспорта. Трябва да си подобрят тръжните процедури и последната фаза да е открита. А ЖП превоза по цял свят е предпочитан, метрото и трамваите са част от него, но в градски условия. Ако стигаш за 3 часа Сф-Варна и се возиш в лукс с вагон-ресторант и стюардеси за 20лв. ще е друго нещо, нали?

    Коментиран от #34

  • 27 А бе

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "За протокола":

    старче, останал си си в 90-те.

    Коментиран от #63

  • 28 Аре млъкни бе

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "ХАН КРУМ":

    Много тъп коментар.
  • 29 Въпросът е

    11 8 Отговор

    До коментар #19 от "Браво на Новото правителство":

    Дали тия дето стоят зад ПП, дали го правят за твое добро? Как мислиш? Дали после няма пък да искаш тия да махаш? Проект ли е, не е за хвалене!

    Коментиран от #33

  • 30 мдаа

    20 7 Отговор
    Ще трябва време и доста усилия, за да се оправи батака, който оставиха ГЕРБ след себе си, с тяхната некомпетентност на управление.
  • 31 Ами

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Уточнение":

    тя истината не винаги е интересна! Някога дори по наболява!
  • 32 Ами

    21 1 Отговор

    До коментар #11 от "Да купуват":

    и по комфортно, ама го обясни на тъ паците тук които коментират. А за товарните превози да не говорим. Двама машиниста на 2-3000 тона превозван товар, с електрически локомотив.
  • 33 А бе

    5 4 Отговор

    До коментар #29 от "Въпросът е":

    Стой си в блатото, "човече"!

    Коментиран от #35

  • 34 Ееее

    14 1 Отговор

    До коментар #26 от "добре е!":

    това със стюардесите се размечта, ама иначе си прав.

    Коментиран от #108

  • 35 Когато

    4 2 Отговор

    До коментар #33 от "А бе":

    нямаш обяснение, не означава, че и останалите са така! Все пак, на саме се опитай да си отговориш на въпросите! Ако повече го направят, няма да има такива 30 годишни периоди!
  • 36 Каква

    8 8 Отговор
    ще е комисионната за Кирчо и Хасан?
  • 37 Нищо не разбирам

    7 7 Отговор
    В пълна Криза сме Инфлация, а хвърчат пари за Подводници "като нови" и Влакове за милиарди
  • 38 анонимен

    11 4 Отговор
    То влакове няма по разписание, те нови ще купуват. В Северна Бг влаковете са разредени през 4-5 часа. Няма влакове сутрин, няма влакове след 16:30 часа. Някога влакове имаше на всеки 2 часа или с по- малък интервал. Сега няма нищо.

    Коментиран от #43, #44

  • 39 Уточнение

    9 3 Отговор

    До коментар #12 от "Браво на Новото правителство":

    ГЕРБ и ДПС и други подобни не им оставяме среда за да виреят и трябва да вървим напред. Изгубихме 30 години напредък.
  • 40 анонимен

    9 6 Отговор
    Събев не чете форуми, не чува мнението на хората, прави, каквото си е наумил без връзка с реалността. И изобщо връзката му с реалността отсъства.
  • 41 антрашпиц

    11 3 Отговор

    До коментар #1 от "Тия са луди":

    Ти пък с кого ще се биеш,че ти трябват танкове,самолети и други военни машини?
  • 42 Госあ

    14 7 Отговор
    Че тиквата остави батак, остави. Но че тези няма да го оправят - няма. Най малкото са с провинциално мислене. Първо се правят линиите и тогава се купуват влакове. И много ясно, че трябва да се обърнат към Китай. На швабата влаковете хем са в пъти по скапани, хем в пъти по скъпи.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 fermera

    14 2 Отговор

    До коментар #38 от "анонимен":

    Това е умишлено с разписанието,за да отидат пътниците в автобусите,който са на шефовете на БДЖ.

    Коментиран от #52

  • 45 анонимен

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "реалност":

    Кой ще пътува, след като няма влакове? Влаковете са спрени.
  • 46 анонимен

    6 1 Отговор

    До коментар #43 от "А бе":

    Върви си оправи живота, вместо да сипеш обидни квалификации по форумите! Форумът няма да разреши личните ти проблеми, умнико.
  • 47 аде

    8 2 Отговор
    със сигурност ще вършат по добра работа и ще са по полезни за обществото от американските самолетчета,де нямат срок на договора за доставка благодарение на ГЕРБ.

    Коментиран от #51

  • 48 БРАВО

    9 6 Отговор
    Мисля, че новият транспортен министър е много подходящ за поста си и отговорен. Но го призовавам да проучи дали прокуратурата няма да се заинтересува от старите търгове кэдето лакамотиви се прждадоха на безценица и след ремонт в чужбина се върнаха у нас в новоизлюпени фирми, конкурентни на БДЖ Товарни.
  • 49 ТаУмВзе

    2 2 Отговор
    Маке ще си има Фалирала провинция ей!
  • 50 Лондон

    6 7 Отговор
    Напълно безмислена инвестиция!!!
    За да генерира печалба, билетите трябва да струват поне 150лв от София до Бургас и минимум 85% заетост!!! Второ, гарите в провинцията са в пълна разруха!!! Трето, скороста на влаковете трябва да е около 250/300км,за да има смисъл....а сега е около 80км!!!До като стигнеш на морето, сезона свършил!!!
    С една дума, в бедна страна, с ниски доходи, това са напълно загубени пари!!!ЖП транспорта е скъпа инвестиция!!!
    Но един такъв търг, за около милярд, ще реши поне битовите проблеми, кат начало на управляващите!!!!!

    Коментиран от #53

  • 51 Госあ

    7 1 Отговор

    До коментар #47 от "аде":

    Това със сигурност. Но, основната цел на ЖП транспорта е да се пътува бързо, а не лукса и да радва окото. Формите на скоросните влакове са такива заради съпротивлението, а не да се любува простолюдието 😂 Между другото и във шинкансените и ТЖВ’то салона вътре изобщо те е крайно впечатляващ. Тези могат да започнат с хигиената в тоалетните и смяна на тапицерията на първо време, докато се направят линиите подходящи за скорост над 60км/ч

    Коментиран от #64

  • 52 Госあ

    4 0 Отговор

    До коментар #44 от "fermera":

    Абсолютно вярно в пълна сила за отсечката София - Пловдив ! Баце наистина отпусна пари за ремонт там и влака съвсем спокойно може да я взема за 2ч, но при такава ситуация, автобусите са чао !
  • 53 анонимен

    7 2 Отговор

    До коментар #50 от "Лондон":

    Не може да развиваш скорост от 300 км/ч на къси разстояния. Влакът не е транзит София- Бургас. Все пак трябва да спира и на другите гари, да слизат пътници, други да се качват, прикачват и пр. БДЖ не работи само за софиянци и не е създадена да обслужва само софиянци. Забравяте, че има провинция и там живеят хора.

    Коментиран от #55

  • 54 Ха ха ха

    4 2 Отговор
    Ах как искам да съм някъде по веригата. За една малка виличка на морето говоря, няма да ощетявам народа много.
  • 55 Госあ

    2 5 Отговор

    До коментар #53 от "анонимен":

    За къси междуградски разстояния са по скоро подходящи автобусите. Пак сбъркана концепция ! Или по скоро нарочно сбъркана, едно е да държиш превозите между София, Пловдив, Бургас и Варна, друго е между малки населени места. Освен това, линията София - Бургас си спира на достатъчно спирки. Има и пътнически и експресни влакове.

    Коментиран от #60, #68, #73

  • 56 Бай Ганьо

    6 4 Отговор
    А Бай Ганьо кога е бил доволен?????
    Не е било никога.
    12 години откраднаха милиарди значи малко ви е било... Човек живеещ в Европа ви чете глупостите и разбира защо никога няма да се оправите паплач медоразвита

    Коментиран от #59

  • 57 Сто

    4 3 Отговор
    Уж беше пред фалит, а извади млрд. Има нещо гнило, в държавно предпртие кинтите ще потънат.
  • 58 Сега

    6 2 Отговор
    Разбрахте ли еконт защо доброволно си пратиха 13 млн без да са длъжни да ги плащат според съдебно решение…..
    На 1 милиард мири деца комисионната е по не 50 млн
    Естествено не мислете че пари в чували ще му дадат на еконтчо……
    Този милиард пак ще е заем и пак ние ще го платим
  • 59 Госあ

    2 2 Отговор

    До коментар #56 от "Бай Ганьо":

    Пази боже сляпо да прогледа 😅 За теб европеецо се отнася.
  • 60 мнение

    5 0 Отговор

    До коментар #55 от "Госあ":

    Какви автобуси бре, ти да нямаш бизнес с автобуси и да те е страх, че ще фалираш⁉️ В развитите страни като Германия например големите градове са опасани от градска железница над земята е С-бан, под земята е метрото У-бан.

    Коментиран от #61

  • 61 Госあ

    0 2 Отговор

    До коментар #60 от "мнение":

    Не коментирай без да разбираш.

    Коментиран от #66, #67

  • 62 Ала бала

    4 2 Отговор
    След години неглижиране на ЖП транспорта, най-после да се заемат с оправяне на предишните глупости! Но нещо, което не мога да разбера е, че у нас всичко се върши по трудния начин! Трябва да разрушим нещо, което е било добро и тогава да разберем, че е било полезно и да хвърлим купища пари да го възстановим, вместо да запазим и надградим съществуващото...
  • 63 За протокола

    3 2 Отговор

    До коментар #27 от "А бе":

    Който не си взима поуки от историята е осъден да я изживее отново.

    Коментиран от #75

  • 64 мнение

    5 0 Отговор

    До коментар #51 от "Госあ":

    В Германия пътувах във влак Мюнхен - Дортмунд с влак със скорост 230 км/ч, не се качих да се любувам на природата, а да пътувам бързо.

    Коментиран от #65

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Бай Ганьо до Гостенина

    3 1 Отговор

    До коментар #61 от "Госあ":

    Нормално относно автобусите и Развита Европа със S Bahn и U Bahn !!!! От къде да знае човека да не мислиш, че някога е излизал от неговото село

    Коментиран от #71

  • 67 мдаа

    4 0 Отговор

    До коментар #61 от "Госあ":

    Ти не коментирай без да разбираш,"умнико".
  • 68 анонимен

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "Госあ":

    Какви къси междуградски разстояния? За да пътуваш от Ямбол до София, късо разстояние ли е? Или от Плевен до Варна? Знаеш ли, че автобусите не влизат в градовете? Ще пропътуваш 10-15 км., за да излезеш извън града и на някакво околовръстно ще чакаш автобус. На връщане пак същото. Или тръгни от Русе за Хасково или Пловдив да видим какви автобуси има. Софиянци се самозабравихте. Мислите, че цялата държава трябва да работи за ваше удобство. И специални влакове ще ви пускат от София за морето, без да спира никъде влака.

    Коментиран от #72, #74

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 анонимен

    2 1 Отговор

    До коментар #66 от "Бай Ганьо до Гостенина":

    Човекът от неговото село е излизал, ама вие от квартала в София май не сте излизали.
  • 72 Госあ

    0 3 Отговор

    До коментар #68 от "анонимен":

    Плащаме повече 💁 Това е достатъчно. Да, точно това имам предвид - Севлиево - Габрово с автобус. Линиите София -Варна и София -Бургас обслужват достатъчно населени места, за да бъдат приоритет са скоростен транспорт. Не си у Германия да станат всичките такива !!! Освен това Германия изобщо не е примера за скоростни железници. Както казах, провинциалисти 💁

    Коментиран от #78

  • 73 Браво

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "Госあ":

    Протекционист. Тука ми е трудно да коментирам, че са се събрали много специалисти.

    Коментиран от #76

  • 74 Госあ

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "анонимен":

    От Ямбол, бацка, си хващаш автобусчето и отиваш до Карнобат за да си хванеш бързия. Пак ще ти излезе по бързо до столицата, ако пътуваш от Ямбол до София с автобус. Аз не знам изобщо, има ли гара в Ямбол ?

    Коментиран от #81, #87

  • 75 Преминаващ

    3 1 Отговор

    До коментар #63 от "За протокола":

    Който си живее в миналото, е осъден да остане да си живее там.

    Коментиран от #119

  • 76 Госあ

    0 2 Отговор

    До коментар #73 от "Браво":

    Не съм протекционист, защото нямам такива позиции. Привърженик на ЖП транспорта съм, просто 💁
  • 77 Ехх

    3 0 Отговор
    А за народа кога заплати по1500 лева .с тия 600 лева за влакове се загрижили

    Коментиран от #80

  • 78 анонимен

    2 1 Отговор

    До коментар #72 от "Госあ":

    Нищо повече не плащате. БДЖ не е създадено само за софиянци. Като искаш да пътуваш транзит София- морето, качвай се на колата си и не спирай никъде. Ти му пишеш, че автобусите София- Варна, София- Бургас не влизат в градовете по пътя, то не може да схване написаното, щото в главата му е само София, София, София, за мен, за мен, за мен... и праща хората по автобусите, които НЕ влизат в градовете (пиша го за 3-ти път).

    Коментиран от #79, #82, #104

  • 79 Госあ

    1 1 Отговор

    До коментар #78 от "анонимен":

    С простолюдието не се спори. На всичкото отгоре, не спорим. Знаеш кво, дреме ми.

    Коментиран от #84

  • 80 А бе

    1 2 Отговор

    До коментар #77 от "Ехх":

    всезнайко, правителството не дава заплати. Пък и заплати не се дават - изкарват се! А пък ако не ти достига, преквалифицирай се, обучавай се, учи, не продължавай да правиш галоши и налъми.
  • 81 анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Госあ":

    Посочих произволно Ямбол, като пример за дълго разстояние, но ти и това не си схванал. От егоизъм. Някои го наричат протекционизъм. Щото си мислиш, че БДЖ е създадено само за софиянци.
  • 82 А бе

    2 3 Отговор

    До коментар #78 от "анонимен":

    ти ходиш ли да гласуваш, само питам? И с какво образование си ?

    Коментиран от #85

  • 83 Госあ

    3 1 Отговор
    Провинциалистите си искате новички влакчета, дето да се движат пак с 40 км, само дето да са по лъскавки 😂 И пак ше ги овапцате за нула време.
  • 84 анонимен

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Госあ":

    С елитарното мислене на софиянци от крайните квартали е така :) За вас цяла Бг е провинциалисти. И цялата инфраструктура трябва да обслужва само вас.

    Коментиран от #86

  • 85 анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "А бе":

    Да беше обърнал внимание на правописа и пунктуацията в коментарите ми, преди да ме питаш за образование. Когато нямаш аргументи в спор, се захващаш за местожителство и образование :)
  • 86 Госあ

    2 1 Отговор

    До коментар #84 от "анонимен":

    Не е елитарно, а рационално. Специално моето. И престанете с тези комплекси.

    Коментиран от #92

  • 87 Ммм дааа

    1 1 Отговор

    До коментар #74 от "Госあ":

    Цитат: "Аз не знам изобщо, има ли гара в Ямбол ?". С дведуми - нищо не каза. Прочети в гуглето. В Тулово има гара, за Ямбол - не знам, то къде беше това село. сигурно е по малко от твоето.
  • 88 Хъъъ

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Тия са луди":

    Ще ореш ли ?
  • 89 577u

    2 4 Отговор
    поредната схема, кой нормален човек ползва влакове? Вместо да приватизират пътнически превози държавата харчи пари за глупости, тия измамни мишки трябва веднага да бъдат разкарани преди да са фалирали държавата.

    Коментиран от #91, #97

  • 90 Госあ

    1 3 Отговор
    “ по скоро нарочно сбъркана, едно е да държиш превозите между София, Пловдив, Бургас и Варна, друго е между малки населени места.” Ай сега го прочете пак, без комплекси и се опитайте да разберете какво имам предвид 😅 Имам предвид, че ще се дадат едни пари на вятъра за лъскави влакчета на къси разстояния между обезлюдени места и държавата ще покрива загубите, докато големите линии ще си останат на частните автобусни превозвачи. Къв ви е проблема, че ще се возите на автобус ве ? По бързо ще е даже. На шинкансен ли искате да се возите от Севлиево до Габрово ? 😂
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 анонимен

    1 4 Отговор

    До коментар #86 от "Госあ":

    Кое ти е рационалното от транзитен влак София- морето? Летният сезон е 2 месеца, а през останалите 10 месеца ЦЯЛ влак ще се движи С 10-тина пътници? За удобство на софиянци.
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #94 от "6996":

    Я каи ? Постигна ли софийската мечта ? С дизеляк на 20г да чакаш на светофара 😂
  • 96 Аааа

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Александров":

    Филе елена БЕ. СВЪРШИ АСФАЛТА! Няма асфалт. Няма, няма, нямааа. И Боко-бок лука го нямааа........ Свършиии.......
  • 97 Само ти предлагам

    1 0 Отговор

    До коментар #89 от "577u":

    Стой си в кочината, кеф е!
  • 98 Госあ

    3 3 Отговор
    Аз викам да пуснат влак от Царево до Китен ! 😂

    Коментиран от #99, #101

  • 99 Аха

    1 0 Отговор

    До коментар #98 от "Госあ":

    И то високоскоростен! 😂
  • 100 Проста аритметика

    5 1 Отговор
    Като обновят железницата и ако все още някой от Прокопиевите проекти са на власт, ще я приватизира фирма от кръга капитал!
  • 101 анонимен

    3 0 Отговор

    До коментар #98 от "Госあ":

    Не ти се получава оригиналниченето.
  • 102 ...

    2 0 Отговор
    Влаковете сега са в конкуренция с абтобусите, които пристигат сравнително по-бързо да крайната точка. Това е така заради напълно изоставената жп инфраструктура и подвижен състав. Ако се стига от София до Бургас за 4 часа, никога няма да взема автобус. И на теория автобус не може бъде по-бърз от влак, освен ако не спазва ограничението на скоростта. Излишни са споровете тук. Не е нормално БДЖ да е с по-лоша услуга от 80-те години на миналия век. Влаковете могат да бъдат по-приятни при пътуване и по-бързи отколкото автобусите. Автобусния транспорт трябва да е регионален, там където няма жп. Не е нормално да се предпочита автобус пред жп от София до Бургас, примерно, както е сега. Но причината затова е ясна...Дано БДЖ се съвземе, крайно време е...

    Коментиран от #103

  • 103 Госあ

    3 1 Отговор

    До коментар #102 от "...":

    Тези размиват нещата и работят в абсолютен хаос, в хаоса се краде най лесно. Разбира се, че трябва да има приоритетни линии !!! В момента се опитват да пробутват некви лъскави влакчета с които нищо няма да се промени, вместо да започнат да работят интензивно по централните артерии. Пак ще повторя, ще оставят частните автобусни превозвачи по най натоварените линии, за да обслужват слабо населените места. Ще изсипят един милиард на швабите за абсолютно безполезните им влакове и ще приберат и комисионни.

    Коментиран от #106

  • 104 ...

    2 1 Отговор

    До коментар #78 от "анонимен":

    Не влизат автобусите в градовете, но само някои. А сега май всички влизат като гледам, че разписанието на автобусните фирми е съкратено поне с една трета. По-голяма досада от пътуване с автобус на дълги растояния няма, поне за мен... Дали ще се появи нов експрес Чайка и Слънчев бряг ще видим, аз лично ще се радвам...Автомобилният транспорт при всички положения е по-скъп. Но лобисти затриха жп инфраструктурата...сега откриваме колелото, наново...
  • 105 а ААА

    5 0 Отговор
    И сега като пренсем товарите на Еконт в железниците, цените на доставките ще паднат ли с тоз евтин транспорт???
  • 106 ...

    1 1 Отговор

    До коментар #103 от "Госあ":

    Има го и този момент...приоритет трябва да са жп линиите, свързващи големите градове...всичко останало - после, ако е необходимо...

    Коментиран от #107, #116

  • 107 Госあ

    1 2 Отговор

    До коментар #106 от "...":

    Ама разбира се ! Освен това трябва да се започне от линиите, а не от влаковете! Всичко останало е популизъм. Дори в държавите с отлична ЖП мрежа, между малките населени места на къси разстояния оперират автобуси.

    Коментиран от #110

  • 108 Дааа

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Ееее":

    В самолетите има на по-малък брой пътници и са добре. Едно време имаше стюарди и във влаковете ни. Разбира се от сегашна перспектива това изглежда като мечта. Но ще видим в бъдеще време.
  • 109 кУмУнист

    4 2 Отговор
    Тези са по големи престъпници от герб. Вчера си направиха ЕКОНТ самолетна линия София Скопие финансирана от държавата, за не повече от 10 човека седмично, сега ще подновяваме и влаковете, в които се возят не повече от 10000 човека годишно и то с карти, от което държавата губи 10ки милиони годишно. Пълни престъпници, но поне еконт ще ползва безплатни превози и до маседония и с бдж по селата.
  • 110 ...

    1 0 Отговор

    До коментар #107 от "Госあ":

    Доколкото знам трасето сф-плд-бс е в прилично състояние. Може би трябват довършителни ремонти на не много места. Трябва да се довършат и веднага да се купят влакове за това жп трасе, за да се видят предимствата, а междувременно да се работи и по останарите участъци и да се купуват компоциции поетапно...

    Коментиран от #111

  • 111 Госあ

    3 0 Отговор

    До коментар #110 от "...":

    Аз лично пътувам София -Пловдив отвреме на време с влак и мога да кажа, че дори в момента след ремонтите и няколкото закупени локомотива и ремонтирани вагони, може да се ликвидира напълно автобусния превоз и хората да пътуват бързо, удобно и сигурно център-център между двата най големи града. Не се прави ! Защо ли ?

    Коментиран от #112, #117

  • 112 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #111 от "Госあ":

    Имам предвид, че може да се ликвидира, като разписанието се съкрати с 30 минути. Така, абсолютно никой нормален човек няма да стъпи в автобус по тази линия.

    Коментиран от #113

  • 113 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #112 от "Госあ":

    Ликвидирайки автобусните превозвачи по най натоварените и дълги линии, тези сами ще се върнат към по късите и обезлюдени маршрути от които бягат сега 💁 Без насилие, на което принципно съм привърженик що се отнася до нахалните търгаши.
  • 114 hahaha

    2 0 Отговор
    черен влак се курулира ленче ле от Бургас за София
  • 115 кУмУнист

    2 1 Отговор
    Пример колко няма нужда от влакове на места. Линията Хасково- Кърджали и балкана , не обслужва повече от 50 човека за денонощие. Хасково- Кърджали 15 човека макс, пътува се с час повече, струва колкото автобуса и в Кърджали слизаш на гарата която е на майна си Райна от града и ще трябва да плащаш 3,50 за такси. Рентабилност 0. Кърджали- Момчилград това с таксито се повтаря до гарата като сметним че билетите с автобуса са на една цена и 20 мин разлика във времето, рентабилност 0. А от Момчилград до края на линията няма да говорим. Какво се получава, че лиията от Хасково до неделино примерно е абсолютно ненужна по всеки параметър.
  • 116 hahaha

    2 2 Отговор

    До коментар #106 от "...":

    не първо трябва да въстановим самолетния транспорт - Русе - Горна Оряховица
  • 117 ...

    3 1 Отговор

    До коментар #111 от "Госあ":

    Честно казано, не съм пътувал с влак от повече от 10 години. Но при други условия не бих ползвал друго, дори и кола за служебни пътувания за по-дълги разстояния. За къси жп превози ситуацията е по-сложна, като се има придвид обезлюдяването на много места. Но дано да се занимават професионалисти по темата и най-вече по-малко крадливи професионалисти...но чесно казано съм скептик...

    Коментиран от #118

  • 118 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #117 от "...":

    Аз наистина съм фен на ЖП транспорта и пиша от позицията на такъв, който го ползва и го е ползвал. Също съм скептик относно развитието му тук.
  • 119 За протокола

    4 0 Отговор

    До коментар #75 от "Преминаващ":

    Живей си в настоящето и плащай на крадци и тарикати.
    Само глупавите се спъват два пъти в един и същ камък.
    Един живот не стига за да се повторят всички грешки и да се извлекат поуките от тях, затова умните се учат от по-опитните и от грешките на другите.
  • 120 ЛОКО Рс

    1 0 Отговор
    Време беше!!!!
  • 121 Нико

    0 0 Отговор
    Трябват нови Влакове за Теснолинейка
  • 122 Добре

    0 0 Отговор
    След умишленото разпарчедосване на БДЖ в полза на автобусните превозвачи цели 30 г., най-после една смислена реформа. Но първо трябва да се оправят релсите. За какво ти е скъп влак като няма път по какво да върви. Около 70% от релсовия път не позволява скорост по-голяма от 60км/ч.
  • 123 В.В.П.

    0 0 Отговор
    От Уралвагон завод ,е наполовина цената .С 20годин,повече ресурс..Яки мощни,,като тайгата..Тия френско немски мелези не стават ...Алстьом ,Вослох...Боклук .Липсва стомана .
  • 124 Нели Янкова

    0 0 Отговор
    Тайива вкакове каквитп са в България, в Европа ги бракуват.По добре е да дадат БДЖ на китайски фирни за сто години а те да внесат и да пътуват скоростни влакове.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове