Last news in Fakti

21 Февруари, 2022 07:16 5 467 50

Влиза в сила решението за връщане на камионите на осмата седмица

  • пакет мобилност-
  • камиони-
  • превозвачи

От днес влизат в сила новите изисквания по пакет "Мобилност"

Влиза в сила решението за връщане на камионите на осмата седмица - 1
Снимка: БГНЕС

Ново недоволство на българските превозвачи във връзка с така наречения Пакет „Мобилност“. Причината е, че от днес влиза в сила изискването за връщането на камиона на 8-мата седмица, след като преди две седмици факт стана изискването за командироване, съобщи бТВ.

По този повод от Съюза на международните превозвачи организират пресконференция под надслов „Пакет „Мобилност“– това ли е краят на българския транспортен бизнес?“.

След приемането на Пакет „Мобилност“ през 2020 г. България, заедно с Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния подадоха обща жалба до Европейския съд за спиране на разпоредбите, включени в пакета.

Миналият октомври българската държава подаде отново иск за отлагане изпълнението на Пакта до окончателното произнасяне на Европейския съд по общото дело.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    56 6 Отговор
    Време е за,,Конвой на свободата,,
  • 2 /////

    85 5 Отговор
    Добричкия запад не търпи конкуренция затова у нас съсипаха това което можеше да ги конкурира.

    Коментиран от #12

  • 3 Някой

    93 2 Отговор
    ЕС е клуб на богатите. Ние сме прошляците, които просто обслужват богатите. Да не си мислим, че сме пълноправен член.
    А богатите са богати, защото си правят законите така, че да са в тяхна полза. И да позволяват допълнителна експлоатация на прошляците.
  • 4 браво

    97 12 Отговор
    аз лично като бивш международен шофьор приветствам разпоредбата два месеца са достатъчно време да живееш в колибка на колела!!! а това че шефа ще трябва да си сменя бентлито вече на две години а не на всяка чен не ме вълнува изобщо и неразбирам защо обикновенните граждани (които никога не са карали камион) се възмущават …

    Коментиран от #5

  • 5 /////

    62 3 Отговор

    До коментар #4 от "браво":

    Никой не отрича правото ви за човешки живот, но не разбирам защо трябва да се връща камиона който е средство за производство, вместо изискването да е през осем седмици да се сменя шофьора.

    Коментиран от #7, #31, #48

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Така е

    43 6 Отговор

    До коментар #5 от "/////":

    Много правилен въпрос, и колко ще са вредните емисии от разкарването на камиони?

    Коментиран от #36

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Неразбрал

    32 7 Отговор
    Значи държавата иска да блокира по- добрите условия на труд за шофьорите!!!: Я питайте шофьорите а не работодателите...
  • 10 Само за

    23 6 Отговор
    Седмица да спрат всички източно европейски камиони и ще видим какво ще стане

    Коментиран от #11

  • 11 Според теб

    30 7 Отговор

    До коментар #10 от "Само за":

    Българските шофьори дали няма да бъдат наети от западните фирми когато нашите щедри работодатели закрият бизнеса си? Ще загубят 100- на собственица а работниците ще имат по- добри условия

    Коментиран от #15, #17, #33

  • 12 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    33 7 Отговор

    До коментар #2 от "/////":

    ТОВА което бе построено някога днешните не могат да го боядисат
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 САТЪРА НА ХАНА

    18 5 Отговор
    С РЕФЕРЕНДУМ МОЖЕ ДА СЕ ОТМЕНЯТ КОНЦЕСИИТЕ В БЪЛГАРИЯ
    ..
    .
    ИЛИ ДА СЕ ВЪВЕДЕ ЗЕЛЕНА ЕКО ТАКСА ЗА ЧУЖДИТЕ КОНЦЕСИОНЕРИ :))
  • 15 В Германия

    26 4 Отговор

    До коментар #11 от "Според теб":

    Имат нужда от 100000 шофьора но не мисля че български шофьор ще отиде там да работи много БГ фирми почти изравниха заплащането

    Коментиран от #22

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Ха ха ха

    10 1 Отговор

    До коментар #11 от "Според теб":

    Не са ти ясни някой неща в западна фирма условия за да има условия за шофьорите трябва да се направят много повече паркингзи с необходимите условия

    Коментиран от #24

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Според теб

    8 1 Отговор

    До коментар #16 от "Next":

    Защо е така защото няма достатъчно паркингзи с нужните условия там е проблема че мизерници си има и то от всички националности
  • 22 Next

    25 4 Отговор

    До коментар #15 от "В Германия":

    А осигуровките и те ли са изравнени? А условията на труд еднакви ли са? А в Германска фирма дават ли ти магнит? (ей така да го имаш) Режат ли заплатите на шофьори за преразход на гориво? Мога още много да изброявам, но спирам до тук, колегите които работят в западните фирми знаят отлично за какво иде реч.

    Коментиран от #26, #27, #42

  • 23 Българина

    20 5 Отговор
    видимите резултати на енп и герб. Сега ще имигрират още 40 хил шофьора и техните семейства, значи 100000 хил. Веднага трябва да излезем от скапания ес
  • 24 Един

    10 2 Отговор

    До коментар #17 от "Ха ха ха":

    Нашите щом си затраяха и се покриха , значи вече са измислили варианта. Българина е цар да заобиколи закона. 500 години на това са ни учили. Врътката вече е ясна.
  • 25 1111

    11 1 Отговор
    Нашите партньори отново помислиха на нас. ек изобщо не е лобистка корпорация, ама никак.
  • 26 Шофьор

    14 1 Отговор

    До коментар #22 от "Next":

    Точно те да ти кажат по колко часа работни имат на седмица. Минимум 50 часа които я ти ги платят я не. Така че не ми обяснявай за немските фирми. Добре е за немците. Да не ти обяснявам пък за холандски и белгийски фирми. Повечето карат и без толмашинки а магнитите са 2-3.

    Коментиран от #29

  • 27 Аз също

    17 2 Отговор

    До коментар #22 от "Next":

    Работя в западна фирма но смених десет фирми докато намеря правилната фирма наясно ли си че в повечето немски фирми работното ти време е минимум 15 ч и че сам се товариш и разтоварваш и това не се заплаща

    Коментиран от #41

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 ДДС

    9 5 Отговор

    До коментар #26 от "Шофьор":

    Да де амили белга ти говориш за фирми дето по документи са немски или белгийски щото там са регистрирани само дето собственика е някой тъмен балкански субект!
  • 30 Жоро

    2 6 Отговор
    Крайно време е да се предприемат мерки. Изкарват заплати като на ИТ директори и укриват данъци!

    Коментиран от #45

  • 31 Мунчо

    3 7 Отговор

    До коментар #5 от "/////":

    Защото не е лошо например да се направи един обстоен преглед и на камиона, който за два месеца е "врътнал" едни 30-50к километра сигурно?!
  • 32 ген Столти

    7 2 Отговор
    Тези, които Борисов ги работеше с 200, сега започват да работят нас с 300.
  • 33 любител

    12 2 Отговор

    До коментар #11 от "Според теб":

    прав си но едрите собственици са няколко като шефа на пимк който още с млеко около устата имаше най много тирове в европа а живееше под наем. сега мулти милионер. ами така е като се работи денонощно за него. крайно време е да спрът да изцеждат като лимон тези дето при мизерни условия по цели месеци в кабините им изкарват парите. и ние сме хора и итрябва да си гледаме семействата но само с пари не става. пък и ако разделиш времето което работиш на парите ще излезе че изкарваш една мизерна заплата.

    Коментиран от #38

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 ЧОЧО

    18 1 Отговор
    Колеги,чуждата кокошка я виждаш като гъска.Защо немци и фтанцузи търсят шофьори,ще ви кажа,защото тая професия вече не е превлекателна.Ние се лъжеме заради парите това е,но немеца работи в завода и взема може би повече и всяка вечер си е при семейството. И всеки ден нови изисквания.
  • 36 Отговор

    11 3 Отговор

    До коментар #7 от "Така е":

    Емисиите са винаги еднакви, в която и посока да се движи! Един камион е като една машина, било то струг, фреза или каквото и да е. Тя се изплаща когато работи, а не когато стои! Камиона няма да върне празен така че въпросът Ви с емисиите е малко западно европейски! Хората там са прекалено ограничени и въобще не мислят а повтарят като папагали. Основният закон на ЕС гласи: Свободно преминаване на граждани и стоки! Всяко ограничение противоречи на закона! Друг е въпросът, че западняците се мислят за по-имни и искат всичко да бъде "САМО" тяхна полза. А шефа ти като иска да караш "само" в Западна Европа трябва да ти увеличи заплатата според тамошния стандарт!
  • 37 Камиониста

    15 2 Отговор
    Ние си лаем, керванът си върви. България служи само за попълване на Европейския бюджет. За всичко останало нямаме думата. С всеки изминал ден членството на Бългрия в ЕС от безсмислено става вредно.

    Коментиран от #44

  • 38 Про шеф

    6 1 Отговор

    До коментар #33 от "любител":

    Ами стачкувайте бе.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 😄😄😄

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Next":

    И какво значение има какво си видял и какво не и защо трябва да е тиквеник!? Много неща зависят от култура и манталитет. Ако ти харесва в Германия, сой там, ако не иди във Франция. Немците за пари и курешката ще си изядат! Принуждават да си смениш книжката, че немогат да четат😉, за парички 🤔, да се вливат в Германия! Ами да се сменят и дипломите от Български на немски и обратно!?
  • 41 😄😄😄

    3 2 Отговор

    До коментар #27 от "Аз също":

    Та знаят как се изисква лимон 😉! А ти знаеш ли, че ако си работил повече от 10 часа в денонощието следва да почиваш 24 часа преди да започнеш нова смяна.

    Коментиран от #43

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Хи хи хи

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "😄😄😄":

    Знам че ти нищо не знаеш
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Ходи

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "Жоро":

    И ти изкарвах
  • 46 Каруцар

    2 0 Отговор
    Шофьори няма и няма да има а закона Макарон допълнително усложнява нещата
  • 47 XYZ

    4 0 Отговор
    Време е за натиск върху богатите, които се самозабравят!
  • 48 Freerider

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "/////":

    Защото, това средство за производство му се плащат данъците в България. Като иска примерно Ваньо Алексиев да не му се връщат камионите, трябва да ги регистрира във Франция или където си избере, но данъкът ще е 40% и тогава няма да има за Бугати Вейрон и охрана като на Ким Чен Ун.
  • 49 Можее

    0 0 Отговор
    Щом трябва ще може. Може и всички фабрики да се разглобяват и транспортират до страната на собственика си на шест месеца, да кажем.
  • 50 ZORO

    0 0 Отговор
    Нема, нема и да има, а ако има свет нема да има, що е то?Ако познаете те това са новите шофьори с купени книжки, селфаджии,циркаджии, не тираджии, а катунджии, които не знаят, че БГ е била номер 1 в света. Съжалявам че ни излагат, не са за тази работа, и за водачи на овцете не стават,ще загубят бройката, требе да ги кръщават с имена, Пена е тука,Гана,Вана и т.н.срамота!!!П.пис договора е п..ка със зъби, е нема и нема да има!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове