2 Март, 2022 18:13 7 564 109

Проф. Пламен Павлов: 3-ти март разделя българите

  • проф. пламен павлов-
  • българи-
  • трети март

Денят на Априлското въстание е най-добър за национален празник, смята историкът

Проф. Пламен Павлов: 3-ти март разделя българите - 1
Снимка: БГНЕС

Присъединявам се към призивите 3-ти март да бъде отбелязан възможно най-минорно, без зари и фойерверки, които в случая са неуместни, защото фойерверките сега са над Киев, Харков, Херсон и други градове в Украйна, което е много жалко. Празникът не бива да бъде изтриван от българската история, това ще бъде груба и непростима историческа грешка. Това каза пред БНР историкът проф. Пламен Павлов, преподавател във Великотърновския университет.

"С прелиминарния мирен договор от Сан Стефано ние се връщаме на картата на света. Макар и със силно орязани граници, с разделения на нацията по безумен начин. Това става на Берлинския конгрес, където не само другите велики сили, но и Русия има своята вина", обясни той.

Проф. Павлов изтъкна, че откакто е национален празник - вече около 30 години, 3-ти март не може да намери съгласието на нацията:

"Той е ден, който разделя, а не обединява българите. Той трябва да остане като един официален ден за размисъл и за памет за жертвите на тази война - българските опълченци, руснаци, украинци, белоруси, поляци. Не можем да изтрием историята. От друга страна, не бива да се забравя, че тази война е водена не само от благородни чувства, но и поради геополитическите интереси на Руската империя".

Според него войната, която Русия започна в Украйна, се води от Руска империя, а не от Руската федерация:

"Ако държавен глава на онази държава е Александър II, наречен от самото си население "Цар Освободител", днес лидер на тази терористична държава, мога да го кажа с пълна сила, е президентът Владимир Путин".

Той подчерта, че говорещите в България за национално предателство, "имат точно поведението на национални предатели".

"Не мисля, че в това да се обсъжда нов национален празник има нещо предателско, както твърдят някои кресливи хора".

20-и април, денят на Априлското въстание, е най-добър за национален празник, смята историкът.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 104 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Раздяла ти се

    122 15 Отговор
    Мозъка, кукундрел!!!!
  • 2 Българин

    143 12 Отговор
    Предател. Нихилист. Национален празник да не се празнува в името на чужда държава. Нямам думи просто.
  • 3 Започна се

    157 16 Отговор
    Както предполагах плюенето по най-светлия български празник
    Затова предлагам 11-ти март за национален празник когато нашите американски приятели със своите бомбандировачи сринаха половин София
    Все пак има някакво оправдание техните бомби бяха демократични

    Коментиран от #30

  • 4 Иван

    125 13 Отговор
    Предател, помияр

    Коментиран от #20

  • 5 2020

    145 16 Отговор
    Не, не разделя българите, а отделя българите от натовските джендъри!!! Т
  • 6 3ти март забрана

    91 17 Отговор
    Снишавайте се, българи, да не вземем да ядосаме американците.
  • 7 Да ! На ФАШИСТКА ВЛАСТ

    41 6 Отговор
    И НАРОД !
  • 8 Оня

    116 13 Отговор
    Как точно националният ни празник ни разделя умнико? Верно професор вече е мръсна дума в България. То не бяха ковидари, не бяха математици....сега и историците.
  • 9 Киряк Петков

    22 59 Отговор
    3 март не разделя българите! Отблъсква ги привързаноста на русоробите към този празник!Украинците и украинските военни части във войната

    Поради своето местоположение, самата територия на Украйна е една от основните бази за формирането на руската действаща армия преди заминаването й за Балканите през 1877 г.. В резултат от развитията около Източната криза още през 1876 г. руският цар Александър ІІ издава указ за мобилизация на войските от украинските военни окръзи – Киевски, Харкивски и Одески. В техния състав, почти изцяло, влизат местни хора, с украински произход. Основно от жители на Полтавска и Харкивска губернии са комплективани 33-ти Елецки, 34-ти Севски, 35-ти Брянски и 36-ти Орловски пехотен полк. От мобилизираните от Киевски, Одески и Харкивски военни окръзи се обновява и 48-ми Одески пехотен полк. В град Катеринослав, както и в целия тамошен окръг се настаняват и се попълват съответно 133-ти Симферополски, 134-ти Феодосийски и 136-ти Таганрозки пехотен полк. Тук са още и 7-ми Олвиополски улански, 7-ми Кинбурзки драгунски полк, 9-ти Бузки улански полк. Хиляди украинци служат също в 53-ти Волински, 54-ти Мински, 129-ти Бесарабски, 130-ти Херсонски, 131-ти Тирасполски и редица други полкове.
    Военните подразделения от територията на Украйна се включват още в началото в бойните действия и дават скъпи жертви. При овладяването на Свищов редица от действащите лица са украинци – Г. И. Барабащенко, К. М. Крайови, С. Г. Авдин, Т. П. Наточий от Валкивски

    Коментиран от #63, #72

  • 10 Ижан

    40 5 Отговор
    Ну са притесняска заря ще има, Путин обеща!

    Коментиран от #26

  • 11 днес

    74 11 Отговор
    20 декември 1943 г
    10 януари 1944 г
    16 март 1944 г
    30 март 1944 този лекепрофескор може да си избере една от тези дати - когато хамерканците ни накараха да ги обичаме!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #87

  • 12 Киряк Петков

    32 52 Отговор
    Когато русоробите се покланят пред героите на Шипка помнете там всички почти в това число и генерал Радецки са били украинци! Помнете!

    Коментиран от #24

  • 13 Павел Николаев

    114 6 Отговор
    Абе украинец съм си (роден в Киев) ама си празнувам 3ти Март като българин (и се чувствам такъв), но заради американските интереси няма да ходя на никакви войни. Професоре, имай малко достойнство към родината си и към Левски и Ботев! Не вярвам, че те щяха да се бият за чужди интереси, професоре ...
    Нека да има мир по света, но чуждите интереси - ВЪН ОТ България!
  • 14 сашо

    86 11 Отговор
    факти загубихте публика и читаемост дето водите антируско представяне на нещата ,жалко за вас ,българския народ е с руския и празника 3-март е най -великото нещо в българската история !!!
  • 15 Георгиев

    48 6 Отговор
    Уморенa промененa.
    Като xищнa хиенa.
    От Канада натъкменa.
    Като хищнa хиенa.
    Уморена изтощена гладна хиена,
    във парламента влизам аз.
    Във този час,
    Ще говоря с президента - Радев шоумена,
    че премиер ще ставам аз.
    Става тои,
    с бяла лента натъкмена,
    промяна озаглавена,
    без пукнат грош във джоба аз,
    във този час.
    Ще говоря с бизнесмена - Слави шоумена,
    че премиер ще ставам аз.
    Става тои,
    обещаха ми палати, Догански палати.
    Далавери и бугати,за всички познати .
    Нощи омайни, купони безкрайни
    с БСП-то доо зори.
    обещаха ми палати,ах бугати,а само заплати и компромати
    обещаха ми в чужбина,ах чужбина но със Скопие ми се размина,eх размина
    и в този час загубих аз блян и мечти
    уморена променена със амбиции заредена
    като хищна хиена устремена
    с нови министри натъкмена
    със американски интереси въоръжена
    че инак ще ми плащат с рууска газ!
  • 16 И ТИ СИ ПРЕДАТЕЛ ПАВЛОВ

    75 5 Отговор
    ФУРНАДЖИЙСКА ЛОПАТА - СПОРЕД МИТРОФАНОВА - ПРЕПЪЛНЕНА ПОДЛОГА !

    Коментиран от #22

  • 17 1111

    80 4 Отговор
    Няма професори, няма асистенти - капитализъм, парица-царица. Всичко е покупко-продажба. Свинщина!
  • 18 Гранта ви говори

    93 5 Отговор
    Абе професоре и ти ли се облажо с грантове?

    Не 3-ти март разделя българите, а САЩ.
    Всички българи ще се обединат на този свят празник, когато неканените американците напуснат страната ни.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 пудели и дебили

    74 5 Отговор

    До коментар #4 от "Иван":

    Митрованова ще излезе права ,че сме подлоги.
  • 21 Доган

    56 10 Отговор
    Прав е господин професорот!:) Най- убавиот ден за национален празник на България е Априлското въстание!:) Единственият ефект от него е бил че са били изклани десетина хиляди българи! Изнасилените и впоследствие забременяли българки не ги броя, щото тогава гинекологията и акушерството не бяха много развити!:) А, децата тях всички ги знаят!:) Сега внуците им се казван Хасан, Мюмюн и т.н.!:0 Всички са много големи родолюбци!:)
  • 22 Уточнител

    59 4 Отговор

    До коментар #16 от "И ТИ СИ ПРЕДАТЕЛ ПАВЛОВ":

    Приятелю, влез му в положението,
    човекът е на хранилка!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 12345

    42 2 Отговор

    До коментар #12 от "Киряк Петков":

    Фьодор Радецки е роден на 28 юли 1820 г. в Санкт Петербург
  • 25 ИСТОРИЯТА НАУКА ЛИ Е

    59 4 Отговор
    ИЛИ КАКВОТО КАЖАТ ПОДЛОГИТЕ ,,ПРОФЕСОРИ" И БОКЛУЦИТЕ ПРЕДАТЕЛИ КАТО ТАЯ МИЖИТУРКА ПАВЛОВ - КОЙТО ОЩЕ НЕ МОЖЕ ДА ГОВОРИ ЧЛЕНОРАЗДЕЛНО ! ИДИ НА ЛОГОПЕД БЕ НАГЛЕЦ !
  • 26 пудели и дебили

    27 3 Отговор

    До коментар #10 от "Ижан":

    Да.Празник без заря не е празник.
  • 27 И това

    46 3 Отговор
    нещо се води некъде професор по история, а всъщност е един истински палячо.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Да те

    22 2 Отговор
    налюбя в професора.
  • 30 Дъртак

    8 25 Отговор

    До коментар #3 от "Започна се":

    Айде, сега! Не беше половин София!:) Преувеличаваш! Повечето сгради дето разрушиха си бяха за събаряне, а пък тия дето ги убиха си бяха за убиване!:)
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Джендъров

    6 52 Отговор
    Цар Освободител на циганите в Русия не на българите този така наречен празник е в чест на окупацията на руснаците над българите затова не трябва да се чества изобщо имаме си достатъчно празници и както казват младите поредния повод да се напием
  • 33 Iviviv

    52 3 Отговор
    И ти ли бе. Какво ви става не виждате ли че всичко идва от ФАЩ. Мислете бе хора четете.
  • 34 гошо

    48 5 Отговор
    "3-ти март не може да намери съгласието на нацията" кое съгласие, коя нация, бе, ль.оль.о! два файтона пси.хо.десни около жълтите павета срещу останалите! аре, у лево!
  • 35 СЛАВА РОССИИ ! СЛАВА СССР !

    31 8 Отговор
    УТРЕ всеки ОНЕПРАВДАН следва да ИЗРАЗИ и ОБОЗНИ къде стои - на ЗАЩИТА ПРАВОТО ДА БЪДЕ ЧОВЕК с достойнство или да е А.ГАТИН и РАЯ ПОКОРНА ! 3-ти Март е ТЪРЖЕСТВЕНА НАРОДНА ПРОВЕРКА - искали труженика да е ДОСТОЕН или ПОРУГАН и ОБЕЗЛИЧЕН !
  • 36 СЛАВА РОССИИ ! СЛАВА СССР !

    20 5 Отговор
    УТРЕ всеки ОНЕПРАВДАН следва да ИЗРАЗИ и ОБОЗНАЧИ къде стои - на ЗАЩИТА ПРАВОТО ДА БЪДЕ ЧОВЕК с достойнство или да е АРГАТИН и РАЯ ПОКОРНА ! 3-ти Март е ТЪРЖЕСТВЕНА НАРОДНА ПРОВЕРКА - искали труженика да е ДОСТОЕН или ПОРУГАН и ОБЕЗЛИЧЕН !
  • 37 1233

    10 58 Отговор
    Българите са единни:
    Путин е новия Хитлер!
    Той ще свърши като Хитлер!
    Света ще го запомни като Хитлер!
  • 38 ксп

    44 4 Отговор
    Предлага 20 април за национален празник, но това е рожденият ден на Хитлер...

    Коментиран от #81

  • 39 Днес труженика е РАЯ ПОКОРНА !

    29 2 Отговор
    Ще излезем ли УТРЕ или ще сведем глави като РАТАИ и АРГАТИ на ангария ?
  • 40 Спрете се малко бе, предатели!!!!

    44 2 Отговор
    ЦРУ агентатурста в България са я ДИСЛОЦИРАЛИ във всички студия в БГ телевизиите, които телевизии са СОБСТВЕНОСТ на ЦРУ и 32 години ТРОВЯТ народа със своята СОРОСНЯ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 41 Утре е Ден на ИСТИНАТА !

    26 2 Отговор
    За ДОСТОЙНСТВО или ЗАРОБВАНЕ !
  • 42 Ентропа 2009

    28 2 Отговор
    Най - добре е да нямаме такъв, защото не го заслужаваме.
    Територията няма празник!
    Ще честваме чуждите- все пак сме Аврупейци и членове /к-ви/ на Нато
  • 43 Мисля

    36 5 Отговор
    Още един евроатлантически талибан.
  • 44 Владимир Путлер

    7 54 Отговор
    За жалост тоя срамен ден ще остане национален празник. Но утре можем да се покажем българи. Никой да не издига руско знаме, да не говори на руски и да замеря с нещо твърдо руснак, ако вземе да говори на Шипка или в София.

    Коментиран от #52

  • 45 Дядо Боби

    49 4 Отговор
    Може ли неуспяло въстание да бъде национален празник. Идиот и продажник си ти. Ако те срещна в Търново ще ти счупя главата бе простак.
  • 46 ХАН КРУМ

    53 1 Отговор
    БЪЛГАРИТЕ МНОГО НЕЩА ГИ РАЗДЕЛЯТ,ОСОБЕНО КОГАТО ИМ СЕ ПЛАЩА ОТ РАЗЛИЧНИ СТРАНИ. И ВСЕ ПАК 3 МАРТ 1878 Г Е НАЧАЛОТО НА ТРЕТАТА БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА НАЛИ Г–Н ПРОФЕСОРЕ. ЩО НЕ СИ СКЪСАТЕ ДИПЛОМИТЕ?
  • 47 Факти, вие с лупа и фенер ли ги изравяте

    40 1 Отговор
    Тия бастуни???
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Краставо псе

    38 2 Отговор
    родоотстъпник
  • 51 Стрелата

    33 3 Отговор
    Тоя фъфльо ли щте казва кой щте кара влака професор ама дървен цял живот на хранилката и с всяка власт близо ух амицата ти.

    Коментиран от #54

  • 52 Предателите

    42 2 Отговор

    До коментар #44 от "Владимир Путлер":

    да мълчат. Това е празник на българите, не на щатските подлоги родоотстъпници.
  • 53 Уникати

    39 2 Отговор
    Датата на празника си е много добра, не в това е проблема, ама в това племе вечно има дезертьори,
    и то не от народа, а от многознайковци и слагачи на властта и това е основния проблем според мен
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Българин

    41 6 Отговор
    98% от българите обичат и уважават Русия!; За какво " разделение" дрънкаш бе тикво??
  • 56 КОЙ

    22 3 Отговор
    Разделя ни на Българи и турци ,ама то се знае.Някой да е виждал нашите мюслита да празнуват 3-ти март?

    Коментиран от #66, #68, #80

  • 57 Аайдее...

    33 3 Отговор
    Още един безродник. Българското опълчение НАТОВСКА бойна еденица ли е било бре и.диоти. Вие сте чуждопоклонници бе ,,професоре" и не е добре да давата мнение за неща които засягат България.
  • 58 Ние

    33 2 Отговор
    Долу ръцете от 3 март,късам всички книги,дето кме чели от теб.Предател на България
  • 59 Хахо

    28 5 Отговор
    Тоя фъфлек бая пари е взел да плюе по Националния ни празник .Да му се отнеме титлата ,той не я зослужава.Подлога на америката.Ами дайге да празнуваме 4 юли направо...предател
  • 60 гост

    31 2 Отговор
    Пламене, гледай си средновековната история, не се прави на всезнайко като Божидар Димитров! Трети март е национален празник на България защото:
    1. България се освобождава от 5 вековно османско иго.
    2. ВЪЗСТАНОВЕНА Е БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВА!
    3. РТОВ изиграва ролята на БУРЖОАЗНА РЕВОЛЮЦИЯ! Отхвърлена е османската ФЕОДАЛНА система и се въвежда модерна за времето си буржоазна!
    4. В хода на войната се извършва т.н. "АГРАРЕН ПРЕВРАТ" и българските селяни стават собственици на земя с която се препитават!
    И да те попитам: Защо САЩ празнуват на 4 юли - знаеш че тогава е приета "Декларацията за независимостта" и САЩ става ДЪРЖАВА! Французите празнуват на 14 юли - превземането на Бастилията - когато започва френската БУРЖОАЗНА РЕВОЛЮЦИЯ! Не ставай и като Пламен Цанков : "по-добре България да беше останала под турска власт, отколкото да я освободи Русия", защото щели сме да имаме огромния пазар на Османската империя! Ама той беше от НБУ , а ти си от ВТУ!
  • 61 Професионалист

    32 2 Отговор
    Трети март е Национален празник на Република България и никой друг,няма да си сменяме празника всеки път заради родоотстъпници.
  • 62 Василев

    32 2 Отговор
    и ти си българин, Български професор? И си се клел, някога си може би, в името на България, ако си служил като много други българопродавци, дето не са служили и не са се клели и им е през оная работа България? Заслужаваш да ти се отнеме титлата веднага и да те пратят поне в карлуково!
  • 63 ЮЮЮЮЮЮ

    11 1 Отговор

    До коментар #9 от "Киряк Петков":

    Аман от стратези....
  • 64 МхТоМхто

    23 3 Отговор
    Стига сте давали трибуна на чучела,поръсени с нафталин. Кой ви режисира? Докога ще сте послушни журналисти? Тях никой не ги чете
  • 65 Морски

    13 4 Отговор
    Ей грохнал старец заради тези думи,дано всичките ти внучки бъдат натаковани от рязани фесове!
  • 66 Пачо

    13 2 Отговор

    До коментар #56 от "КОЙ":

    Да виждал съм, в моето село местните турци празнуват 3 ти март.
  • 67 шопендар

    3 1 Отговор
    АКО НЕ Е 3ти МАРТ-ЩЕ Е 4ти,,не търсим тези неща които могат да ни обединяват,ЗАЩОТО НАСТЪПВАТ ТРУДНИ ВРЕМЕНА,И САМО ОБЕДИНЕНИ ЩЕ ОЦЕЛЕЕМ КАТО НАЦИЯ
  • 68 голда мейр

    11 1 Отговор

    До коментар #56 от "КОЙ":

    мюсюлманите у нас са българи като нас, подтиквани от близка нам южна страна да ни мътят водата, да се има едно наум, за което, както бях казала навремето, имайки предвид, един МОЙ генерал (става въпрос за моше деян, генерал от еврейската армия, с око загубено в битка и носещ черна превръзка на това око), един едноок в тази държава ми мъти водата,не го знам, кой е, но ако го намеря, ще му извадя и другото око....
  • 69 ужас

    12 1 Отговор
    ПОДЛОГА.
  • 70 3 март

    3 9 Отговор
    Трети март постигна Задунайска губерния и турска Румелия
  • 71 Българина

    15 2 Отговор
    Винаги е бил предател,затова никой не ни обича,неблагодарен народ сме....!!!
  • 72 Да бе

    10 4 Отговор

    До коментар #9 от "Киряк Петков":

    Украинци в царска Русия не е имало, ама ти от къде да знаеш!
  • 73 Паразит

    10 3 Отговор
    Спрете печатницата за професори!
  • 74 Ткзс

    10 4 Отговор
    Язък че си професор
  • 75 Пепе

    12 3 Отговор
    Фойерверките започнаха преди осем години професоре когато украинската армия реши да избива луганск и Донбас
  • 76 Историк

    7 9 Отговор
    Съгласен съм, че 3-ти март не е изобщо подходящ за нац. празник, тъй като отбелязваме едно временно примирие в руско-турската война, едно престъпно своеволие на самозабравиливият се дипломат Игнатиев, което не ни дава абсолютно нищо и ни внушава една унижаваща ни "вечна признателност", към калпавата работа на Русия, управлявана тогава от безмозъчния Сашко ІІ и още по-безмозъчния му канцлер Горчаков. България е легитимирана като държава на 18 юли 1878 г. Но да се твърди че априлската авантюра, при това провокирана от сърбите в контекста на техните завоевателни планове към Поморавието, да се обяви за нац. празник е пълно безумие. Какво ще отбележим, как група авантюристи подтикват българското население в Средногорието на безсмислен бунт, при условие че току-що сме извоювали Екзархията, и след това първи духват когато става напечено и оставят хората на турския и помашкия ятаган! Култът към т.нар. раволюционери авантюристи е издигнат от соцпропагандата, а иначе тяхната дейност е изцяло вредна за българската кауза за постепенното отвърждаване и укрепвана не българската нация в цялата и териториална цялост.
    Изобщо в България и историците ни, твърде слабо познават тънкостите на "Изоточния въпрос" и Българското полуосвобождение в 1878 г. Но както се казва, не стреляйте в пианиста, той толкова може! А ура-патриотизма няма нищо обощо със сериозната история.

    Коментиран от #77

  • 77 Историк

    6 1 Отговор

    До коментар #76 от "Историк":

    механична грешка: ...на 13 юли 1878 г. т.е. на Берлинския конгрес.
    Много са ми смешни разни историци и политици, като почват да изборява "нашата признателност към .... украинсикте, белоруските, финландските, румънските ..., каракалпакските, бурятските, ескимоските, юкагирските и чукчите войни и т.н., последния да затвори вратата " А оня тъпак Жмулю Жмулев проклет да е и на оня свят в пъкъла, добави е сърбските агресори в Поморавието. Става дума за Руската империя и нейните войници и офицери, а ако не знаете тогава още укрите и белорусите не са измислени, защото самите те имат руско самосъзнание. За галицийските бандити и садисти от Лвов и Тернопол, станили известни с един от най-садистичните геноциди през ВСВ - Волинската сеч, не говоря, тогава те са част от Австро-Унгария.

    Коментиран от #90

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Уффф още един прУфесУр

    10 3 Отговор
    Реших че и тоя за ваксини ще пропагандира... Вече думата професор стана по-гнусна от думата политик!
  • 80 злобар

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "КОЙ":

    Преди да ги възродим празнуваха...но кога ги обявихме че са от нас...престанаха!?
  • 81 Мартин Борман

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "ксп":

    Е! И! Какво от това?!
  • 82 Българин

    8 3 Отговор
    Ние си обичаме Освобождението и празника 3-ти Март.

    Коментиран от #86

  • 83 Мери

    5 1 Отговор
    3-ти Март разделя българите.
    Едни празнуват- други пазаруват
  • 84 истина

    4 4 Отговор
    Не давайте трибуна на предателите . Вие полудяхте ли има ли, някой който може да постави под съмнение и националния празник ? То тогава ние какво имаме ? Само мърша....продажници
  • 85 бай Киро

    7 3 Отговор
    МАКЕДОНИЯ НИ ВЗЕ ИСТОРИЯТА АМЕРИКА НИ ВЗЕ НАЦИОНАЛНИЯ ПРАЗНИК БУТАМЕ СИ ИСТОРИЧЕСКИТЕ ПАМЕТНИЦИ А ДЖАМИЙТЕ СЕ УВЕЛИЧАВАТ В СТРАНАТА И НАКРАЯ В ГРОБА
  • 86 Българин

    3 1 Отговор

    До коментар #82 от "Българин":

    И кой ни е "освободил" на 3-ти март ?

    Коментиран от #88

  • 87 Утре

    5 3 Отговор

    До коментар #11 от "днес":

    Много ти е беден списъка от бомбадировките.
    Но колкото и да е голям ток, колкото и жертви да сме дали, те са прашинка пред това което се случи на държавата и българите на 09.09.1944 г. от "братушките", които така много обичаш !
  • 88 Иван

    7 6 Отговор

    До коментар #86 от "Българин":

    Ами икой, не ни е освобождавал на 3-ти март.
    Това е денят в който се подписва примирие между Русия и Турция.
    България няма. Никъде в договора за примирие няма думата България.
    Има само окупирана от руската войска територия на балканите.

    Коментиран от #97

  • 89 И тоя Професор?

    4 4 Отговор
    Все повече ми се струва, че в тази държава професорските титли се раздават като залежал зарзават на пазара.
    Та, за това като се разпърдят така наречените професори почва яко да смърди.
  • 90 Историк

    4 3 Отговор

    До коментар #77 от "Историк":

    Кратуната ти разбира ли какви безмислици е написала ?

    Коментиран от #107

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 учуден

    5 0 Отговор
    леле що и-д-и--от се навъди напоследък!
  • 93 Мемфис

    3 3 Отговор
    Абсолютно правилно- този празник не е български, а величае една държава, която 66 години по- късно окупира България и я зароби до сега. А цар Александър втори е “ освободител”, не защото ни е освободил нас, а защото е освободил риснаците от робство. Ако по - добре ви звучи, от крепостничество. И внимавайте с това “ Възраждане”, защото много народи са “”възродени” по подобен начин.
  • 94 У нас

    2 2 Отговор
    се титуловат професори на килограм, празник признат от десетилетия, преминал през монархии, две световни войни, социализъм и какви ли не размирни времена изведнъж стана неудобен защото в него присъства думата РУСКИ. И се пръкнаха експерти, професори, доценти от кой кой по-(не)компетентни...но ние тези индивиди ги знаем, те бяха сред най- гръмогласно скандиращите вечна дружба с КПСС, не с СССР, а с КПСС. И сега тези същите мижетурки се побратимиха с бай дън....а този дори не знав български език - прелиминерен бил договора...
  • 95 Мемфис

    2 0 Отговор
    До 85. Бай Киро.
    Бъди рахат, не се нерви- поне акъла никой не може ти взе….. защото го нямаш!
  • 96 ак47bul

    5 2 Отговор
    Още един български продажник. Питайте Херо Мустафа тя ще ви каже коя дата да е. Предатели. Заради такива като вас Левски го водят пеша и никой не се е опитал да го освободи. Робска продажна психика. Подложи американски.
  • 97 Ти не си Иван а Джон

    4 2 Отговор

    До коментар #88 от "Иван":

    Освобождението на България за пръв път се чества във Велико Търново на 19 февруари (3 март нов стил) 1879 г., според дойче зеле Путин е предвождал парада...
  • 98 Мнение

    4 2 Отговор
    Отвратителна подлога, долен хейтър
  • 99 Мемфис

    0 2 Отговор
    Ало сайта, някой русолизец яко ви налази сайта? Някой и друг ден беше нормално, а днес са като 65 км. руска окупационна потеря!
  • 100 Хайл

    5 1 Отговор
    Поредния уродлив "професор"...забранете им да петнят паметта на загиналите за свободата на България
  • 101 БРЦК

    2 1 Отговор
    Трети март обединява България. Има трети март защото има Руска империя. Има ли Русия има и България БЪЛГАРИЯ И РУСИЯ ЕДИННИ В БОЯ
  • 102 Продажен

    2 0 Отговор
    "професор" за жълти стотинки продавате историята на България. Как може на такива отрепки да им се дава гласност.
  • 103 джони

    1 0 Отговор
    Ай стига сте давали трибуна, на подобни същества.
  • 104 Превъзбуден

    1 0 Отговор
    От известно време професор Павлов, промени мнението си относно това 3-и март да бъде национален празник. Редовен негов читател и зрител съм и знам, че твърдеше, че именно тази дата дава началото на всичко което следва в последствие. Съединението, обявяването на независимоста....
    Не приемам обидите към професора. Всеки които следи неговото изяви знае, че е голям родолюбец и защитник на всичко българско.
  • 105 Един

    0 0 Отговор
    Позор за този професор!!! Срам ме е, че българин! Да си скъса дипломата!
  • 106 Ханко брат

    0 0 Отговор
    Ей кукундрел на теб имах доверие и те слушах редовно, сега ме разочарова.......предател...срамота
  • 107 Историк

    1 0 Отговор

    До коментар #90 от "Историк":

    Много повече от теб глууупав аннууус! Елементарният българин, все трябва да се кланя на някой, ако не е Русия, то е ЕС и САЩ и т.н. Неумважаеми сънародници от които се срамувам, не сте дорасли изобщо да бъдете народ и да имате държава. Русия не заслужава вашите ниски метани, и орални усмуквания защото с т.нар. Освобождение ни осакати во веки веков.
  • 108 Историк

    0 0 Отговор
    Кухи кратуни, знаете ли, че в Сан Стефано, на своя глава граф Игнатиев не се съобразява с Райхщадското споразумение и сътворява такива граници, които веднага превръщат Австро-Унгария в разярен руски враг, въпреки че са в съюз. Ако беше направил нещо елементарно, да зачете обещаната й Босна и Херцеговина и да го посочи това в договора, че тези провинции преминават под властта на Виена, той щеше да върже ръцете на Андраши и да го лиши от възможността да играе дойна игра с Дизраели срещу Русия. Предложението на Андраши е много по-добро за България. А именно България до р.Вардар с излаз на Бяло море и Автономна Македония с център Солун. Ако тъпият Игнатиев се беше съгласил на това (преговорите с Андраши са след Сан Стафано но преди Берлин), България щеше да си реши националния въпрос с едно съединение. Но уви панслависта Игнатиев провали нашето бъдеще. А що се отнася до коментарите на проф. Пл. Павлов за сегашната ситуация и войната в Украйна, категорично не съм съгласен с него. Сега ситуацията е съвсем друга. Русия няма друг изход, Тя е притисната до стената. НАТО стегна примката около нея и освен да смаже тази марионетка на САЩ, която е идентична с БЮРМ, нищо друго не й остава. Украйна е руската Македония, населението й е със сериозна криза в националната си идентичност, единна украинска нация не съществува и никога не е съществувала. Всъщност сега ще видим Путин държавник ли е или плямпало като другите. Ако води войната до пълната окупация на Украйна и безу
  • 109 Историк

    0 0 Отговор
    Всъщност сега ще видим Путин държавник ли е или плямпало като другите. Ако води войната до пълната окупация на Украйна и безусловна капитулация със сериозно териториално орязване от Одеса до Харков, значи е държавник. Ако тръгне на отстъпки и едно половинчато признаване на ДНР и ЛНР, нищо няма да свърши и ситуацията ще се повтори след няколко години. Българското стадо, се дели на елементарни русофили и елементарни русофоби и изобщо не осъзнават започващия геополитически сблъсък, между деградиралата и разлагаща се Западна цивилизация (САЩ/Канада-ЕС) и останали нормален свят. А България трябва да е максимално далече от ЕС и НАТО, защото те ще я повлекат към дъното. Нашите русофили са тъпи и елементарни лизачи, а също така елементарните русофоби, трябва да знаят, че не е здравословно много да лаят, защото окупацията ни от Русия ще стане за няколко часа.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове