Делото за катастрофата край Своге с 20 жертви през 2018 г. се прекратява и се връща обратно в прокуратурата за отстраняване на допуснати съществени нарушения на процесуалните правила. Това реши тричленен състав на Апелативен съд – София, който потвърди изцяло определението на Окръжния съд от януари.
Според магистратите във внесения обвинителен акт на прокуратурата по отношение на двама от подсъдимите - Б. Иванов и И. Иванов се установява дефицит на факти, който засяга пълнотата и на обвиненията спрямо тях и ограничава правото им на защита.
От съда казват, че веднъж вече Апелативният съд е дал указания за детайлно изложение на факти, които да вменяват отговорност на тези подсъдими за посочените нарушения, но тъй като и с настоящия обвинителен акт дадените указания не са изпълнени в цялост, делото следва да бъде върнато на прокурора с оглед преценката за евентуалното представяне на необходимите релевантни факти, ако все още се поддържа обвинението за тези нарушения, сочат магистратите.
Нарушението е отстранимо и поради това делото се връща на прокуратурата. Определението на съда е окончателно и не подлежи на обжалване и протест.
БГНЕС припомня, че подсъдими по случая са шофьорът на рейса Григор Григоров и петима души, които имат отношение към ремонта на фаталния участък край Своге.
Григоров е обвинен, че е нарушил правилата за движение по пътищата и е причинил по непредпазливост телесни повреди и смърт на повече от един човек, като случаят е особено тежък.
Останалите подсъдими са с повдигнати обвинения за това, че през 2014 г. на път II-16 „Мездра - Елисейна - Своге“, са нарушили изискванията за добро качество на ремонта на път II-16 „Своге - Нови Искър“, Участък 3.
Петимата обвиняеми в обвинителния акт - бел. ред.: Б.Иванов - ръководител екип и изпълнителен директор на „Трейс София“ ЕАД- изпълнител по Проект „България- Транзитни пътища V - ЛОТ 17“, път II – 16, „Своге- Нови Искър“ Участък 3 от км 50+790.53 до км 81 + 778.84; С.Трифонов - началник асфалтова база „Костинброд“, на който по надлежния ред е възложена дейност по ремонта на пътищата, съгласно Трудов договор № 337/13.05.2013г., сключен с „Трейс – София“ ЕАД,; И. Иванов - технически ръководител, на който по надлежния ред е възложена дейност по ремонта на пътищата, съгласно трудов договор № 337/13.05.2013г. сключен с „Трейс – София“ ЕАД ; М.Т. - строителен инженер, член на екипа за строителен надзор на ПЪТКОНСУЛТ 2000 ЕООД, на който по надлежния ред е възложена дейност по строителен надзор при ремонт на пътя, съгласно Трудов договор № 8/03.04.2012г. и С. Попниколова - Директор на дирекция „Управление на проекти, финансирани с кредитни инвестиции“ в Агенция „Пътна инфраструктура“).
По разследването са разпитани над 100 свидетели и експерти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българка
Коментиран от #6
14:04 21.07.2022
2 Мангизи
14:07 21.07.2022
3 Бай Онзи
14:15 21.07.2022
4 безпартиен
14:31 21.07.2022
5 Искрецов
14:33 21.07.2022
6 Мислещ българин
До коментар #1 от "Българка":
Шофьорът заспал или се разсейвалАвтобусът без технически преглед вози хора, а ще се изпраща асфалт за изследване в чужбина
Дали смъртта, отново, не се използва за нови куфарчета и смяна на играчи?
Коментиран от #7, #8
14:46 21.07.2022
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Мислещ българин":
Мислещият българин за друг случай ли си мисли ❓❗"В участъка не е имало отводнителни елементи" , а в момента е валял силен дъжд❗
"Водачът е гледал към пътника на дясната седалка." - реално е гледал в дясното огледало задна дясна гума , което е нормално за десен завой на тесен участък ❗
Какво заспиване, какво разсейване ‼️
20:01 21.07.2022
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Мислещ българин":
"Експертизи доказаха, че съдържанието на варовици е било много по-високо от допустимото. Това е правило износващия слой значително по-хлъзгав особено при валеж."‼️‼️20:07 21.07.2022