С проект на нова наредба Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) преразглежда реда на организацията на движението по пътищата за обществено ползване, съобщиха от пресцентъра на ведомството.
Това ще допринесе за повишаване на безопасността и сигурността на всички участници в движението, се отбелязва в съобщението. Проектът на Наредба за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване, е публикуван повторно за обществени консултации на електронната страница на МРРБ и на Портала за обществени консултации. Предвижда се тя да замени сега действащата Наредба № 1 от 2001 г. за организиране на движението по пътищата поради големия брой съществени изменения и допълнения.
В новата наредба са отстранени допуснати пропуски, свързани с обхвата и съдържанието на видовете планове и проекти за организация на движението, реда за възлагане, изработване и приемане на плановете и проектите за организация на движението, както и с обхвата на специфична изходна информация, която възложителят следва да предостави за проектиране на плановете и проектите. Ще се отстранят и несъответствия с разпоредби на наредбите за проектиране на пътища и за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии.
В проекта на нормативния документ са определени редът и условията за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване. Подробно са разписани правила за подготовка, одобряване, съгласуване и прилагане на плановете и проектите за организиране на движението по пътищата от органите по реда на Закона за устройство на територията, както и на Министерство на вътрешните работи, съгласно техните компетенции. Определени са критерии и срок за актуализация на плановете и проектите, изготвени в съответствие с изискванията на наредбата. Конкретизирани са видовете проекти за организация на движението, като генерален план за организация на движението, който се предвижда да се актуализира в 5-годишен срок, проект за организация и безопасност на движението в населените места и проект за организация и безопасност на движението извън населените места.
С плановете за организация на движението наредбата осигурява оптимални възможности за развитие на различните видове придвижване в населеното място при спазване на следните приоритети: пешеходци, пътници, ползващи обществен транспорт, велосипедисти, леки автомобили, товарни автомобили. Изследват се основните закономерности на транспортните и пътнически потоци, начинът на регулирането на движението, и се определят конфликтните точки, с цел отстраняването им. Реализирането на плановете води до оптимизиране на уличния трафик, намаляване на задръжките на автомобилите в кръстовищата и на вредните емисии.
Наредбата регламентира и посочност и предимства на движението в генералните планове за организация на движение. Посочността и предимствата на движението ще се определят според класификацията на уличната мрежа и трасетата на редовните линии за обществен превоз на пътници при съобразяване със съществуващото и очаквано в близките 10 години транспортно натоварване на уличната мрежа.
С генералния план за организация на движението са регламентирани и ограниченията в режима на престой и паркиране, които водят до намаляване на конфликтите, увеличаване на пропускателната способност на улиците и безопасността на движение, без да се затрудняват достъпът и обслужването на обществено значими територии и обекти.
В генералния план за организация на движението са включени разпоредби, засягащи товарното движение и забрани за движението на определени видове пътни превозни средства. Решават се и основни задачи, свързани с начина за организация на пешеходното и велосипедно движение и паркиране и сигнализация на трасетата.
В рамките на генералния план за организация на движението се регламентира и ограничаване на скоростта в случаите на неотстраними затруднения по отношение на геометричните елементи на улиците, съоръженията и тяхното състояние, при преминаване покрай детски заведения, училища, болници и др., включително и когато са обезопасени с предпазни ограждения, в жилищни зони, комплекси, в близост до пешеходни зони, за цели зони, предвидени за съвместно използване от различните участници в движението и в случай на участъци с концентрация на пътнотранспортни произшествия.
С проекта на наредба в генералния план за организация на движението са предвидени мерки за усъвършенстване на системата за регулиране на движението, откриване на недостатъците в благоустройствената изграденост и набелязване на строителни мерки, свързани с подобряване на техническите елементи на уличната мрежа, за реконструкции на кръстовища и улични участъци, за изграждане на нови светофарни уредби, паркинги, пешеходни пространства и др.
В проектите за организация и безопасност на движението попадат всички нови и съществуващи улици, кръстовища, възли, прилежащите към тях транспортни съоръжения (тунели, мостове, надлези, подлези, пасарелки и др.), паркинги, както и велосипедната инфраструктура.
Основна цел на новата наредба е създаване на нормативна уредба за ефективна организация на движението чрез регламентиране на обхват и съдържание, в т.ч. задание и изходна информация, съгласуване, одобряване и прилагане на плановете и проектите за организация на движението, критерии и срокове за тяхната актуализация. Чрез нея ще се въведат ясни и точни разпоредби, свързани с плановете и проектите за организиране на движението по пътната инфраструктура във и извън населените места и синхронизиране на нормативните актове със свързаната нормативна уредба.
С наредбата ще се подпомогне работата на проектанти, консултанти и възложители с процедури и изисквания за информация и пълнота на проектната документация при разработване на планове и проекти за организация на движението, анализ на плановете и актуализацията им и предприемане на мерки за подобряване на съществуващата организация на движението.
20 Август, 2022 14:09 2 984 21
Регионалното министерство ще бори войната по пътищата с нова наредба
В новата наредба са отстранени допуснати пропуски, свързани с обхвата и съдържанието на видовете планове и проекти за организация на движението
Снимка: shutterstock
Поставете оценка:
Оценка 1.3 от 14 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 едно по едно
14:20 20.08.2022
2 Матей преображенски
14:21 20.08.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Министерство на абсурдите
14:24 20.08.2022
5 Будалата
14:31 20.08.2022
6 ТаУмВзе
14:33 20.08.2022
7 АВЕ....НАПИСАЛИ СТЕ ЦЯЛ РОМАН....
14:40 20.08.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Той
С наредби и тъпи закони нема да стане. Трябва възпитани от дете.
14:52 20.08.2022
10 Тежко
15:00 20.08.2022
11 Студопор
Сега всичко е поправено, обновено - и закони, и улици и коли, а жертвите и инциденти те - повече.
Освен това, трябва да се оправи и наказателния кодекс - не тия, дето блъскат хора и карат пияни и друсани, да се разхождат на свобода.
15:08 20.08.2022
12 Дъ Крава 🐄
15:13 20.08.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 По един от нашите пътища
17:06 20.08.2022
17 Командирован
17:46 20.08.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Шаран БГ
Увеличава се контролът върху нарушителите за винетки и застраховки ! Това добре ! Обаче НИКОЙ , ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ УМЕДОМЯВА ТЕЗИ НАРУШИТЕЛИ / има волни и неволни/ в някакъв нормален срок, а се дебне всеки да попадне в беда и да бъде осъден и унищожен психически и икономически.!! Т.е. д0ържавната машина си произвежда престъпници, за да може да ги унищожи , а не да ги вкара в правия път - да си плати нарушителя глобата и застраховката или винетката навреме. Защото е по-вече от ненормално за едно несвоевременно плащане, примерно на застраховка,да се налагат по 3-6 наказания, включително и лишаване от право на управление на МПС на изрядни на пътя водачи !!!
21:02 20.08.2022
20 Павел пенев
21:55 20.08.2022
21 дивака
22:29 20.08.2022