20 Август, 2022 14:09 2 984 21

Регионалното министерство ще бори войната по пътищата с нова наредба

  • мррб-
  • наредба-
  • война-
  • пътища

В новата наредба са отстранени допуснати пропуски, свързани с обхвата и съдържанието на видовете планове и проекти за организация на движението

Регионалното министерство ще бори войната по пътищата с нова наредба - 1
Снимка: shutterstock

С проект на нова наредба Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) преразглежда реда на организацията на движението по пътищата за обществено ползване, съобщиха от пресцентъра на ведомството.

Това ще допринесе за повишаване на безопасността и сигурността на всички участници в движението, се отбелязва в съобщението. Проектът на Наредба за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване, е публикуван повторно за обществени консултации на електронната страница на МРРБ и на Портала за обществени консултации. Предвижда се тя да замени сега действащата Наредба № 1 от 2001 г. за организиране на движението по пътищата поради големия брой съществени изменения и допълнения.

В новата наредба са отстранени допуснати пропуски, свързани с обхвата и съдържанието на видовете планове и проекти за организация на движението, реда за възлагане, изработване и приемане на плановете и проектите за организация на движението, както и с обхвата на специфична изходна информация, която възложителят следва да предостави за проектиране на плановете и проектите. Ще се отстранят и несъответствия с разпоредби на наредбите за проектиране на пътища и за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии.

В проекта на нормативния документ са определени редът и условията за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване. Подробно са разписани правила за подготовка, одобряване, съгласуване и прилагане на плановете и проектите за организиране на движението по пътищата от органите по реда на Закона за устройство на територията, както и на Министерство на вътрешните работи, съгласно техните компетенции. Определени са критерии и срок за актуализация на плановете и проектите, изготвени в съответствие с изискванията на наредбата. Конкретизирани са видовете проекти за организация на движението, като генерален план за организация на движението, който се предвижда да се актуализира в 5-годишен срок, проект за организация и безопасност на движението в населените места и проект за организация и безопасност на движението извън населените места.

С плановете за организация на движението наредбата осигурява оптимални възможности за развитие на различните видове придвижване в населеното място при спазване на следните приоритети: пешеходци, пътници, ползващи обществен транспорт, велосипедисти, леки автомобили, товарни автомобили. Изследват се основните закономерности на транспортните и пътнически потоци, начинът на регулирането на движението, и се определят конфликтните точки, с цел отстраняването им. Реализирането на плановете води до оптимизиране на уличния трафик, намаляване на задръжките на автомобилите в кръстовищата и на вредните емисии.

Наредбата регламентира и посочност и предимства на движението в генералните планове за организация на движение. Посочността и предимствата на движението ще се определят според класификацията на уличната мрежа и трасетата на редовните линии за обществен превоз на пътници при съобразяване със съществуващото и очаквано в близките 10 години транспортно натоварване на уличната мрежа.

С генералния план за организация на движението са регламентирани и ограниченията в режима на престой и паркиране, които водят до намаляване на конфликтите, увеличаване на пропускателната способност на улиците и безопасността на движение, без да се затрудняват достъпът и обслужването на обществено значими територии и обекти.

В генералния план за организация на движението са включени разпоредби, засягащи товарното движение и забрани за движението на определени видове пътни превозни средства. Решават се и основни задачи, свързани с начина за организация на пешеходното и велосипедно движение и паркиране и сигнализация на трасетата.

В рамките на генералния план за организация на движението се регламентира и ограничаване на скоростта в случаите на неотстраними затруднения по отношение на геометричните елементи на улиците, съоръженията и тяхното състояние, при преминаване покрай детски заведения, училища, болници и др., включително и когато са обезопасени с предпазни ограждения, в жилищни зони, комплекси, в близост до пешеходни зони, за цели зони, предвидени за съвместно използване от различните участници в движението и в случай на участъци с концентрация на пътнотранспортни произшествия.

С проекта на наредба в генералния план за организация на движението са предвидени мерки за усъвършенстване на системата за регулиране на движението, откриване на недостатъците в благоустройствената изграденост и набелязване на строителни мерки, свързани с подобряване на техническите елементи на уличната мрежа, за реконструкции на кръстовища и улични участъци, за изграждане на нови светофарни уредби, паркинги, пешеходни пространства и др.

В проектите за организация и безопасност на движението попадат всички нови и съществуващи улици, кръстовища, възли, прилежащите към тях транспортни съоръжения (тунели, мостове, надлези, подлези, пасарелки и др.), паркинги, както и велосипедната инфраструктура.

Основна цел на новата наредба е създаване на нормативна уредба за ефективна организация на движението чрез регламентиране на обхват и съдържание, в т.ч. задание и изходна информация, съгласуване, одобряване и прилагане на плановете и проектите за организация на движението, критерии и срокове за тяхната актуализация. Чрез нея ще се въведат ясни и точни разпоредби, свързани с плановете и проектите за организиране на движението по пътната инфраструктура във и извън населените места и синхронизиране на нормативните актове със свързаната нормативна уредба.

С наредбата ще се подпомогне работата на проектанти, консултанти и възложители с процедури и изисквания за информация и пълнота на проектната документация при разработване на планове и проекти за организация на движението, анализ на плановете и актуализацията им и предприемане на мерки за подобряване на съществуващата организация на движението.


Поставете оценка:
Оценка 1.3 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 едно по едно

    38 0 Отговор
    Регионалното министерство пъво да си оправи разбитите пътища и липсващата маркировка а след това да се бори с войната по пътищата.
  • 2 Матей преображенски

    21 0 Отговор
    Не мисля че подхождат сериозна с такава наредба.Преди всичко трябва да има създадени обществено-политически условия,държавата трябва да си върне контрола над пътните строежи,и да се пресекат всякакви злоупотреби и корупция.А тези последните са чума за държавния бюджет,безогледно изцеждан от разни ту-зари и мега-спеку-ланти.Държавната хазна е превърната в дойна крава за гроздове тлъс-ти мо-ше-ни-ци и мили-онери.Всичко това трябва да се прекрати и държавата да има монопол върху пътните строежи,ремонти и контрол на движението.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Министерство на абсурдите

    24 2 Отговор
    Нищо не може да се направи в тази затънала от корупция държавица управлявана от марионетно правителство
  • 5 Будалата

    25 1 Отговор
    В маглива и мрачна Англия се кара без фарове през деня.А в слънчева България на фарове.Някой много умен го е измислил.Да са намаляли жертвите по пътищата?Не.
  • 6 ТаУмВзе

    12 0 Отговор
    С наредба Обществото, което е без общество Няма да се промени! Опираме до първите 7 годин, образование, семейство среда на общуване. И много много други Неща, които ги Няма!
  • 7 АВЕ....НАПИСАЛИ СТЕ ЦЯЛ РОМАН....

    17 0 Отговор
    КАКВО ТРЯБВАЛО И КАКВО ЩЯЛО ДА СЕ ПРАВИ ....ОТ ЕДИ КОЙ СИ....ВСИЧКО Е ЧЕРВИВО ОТ КОРУПЦИЯ НАВСЯКЪДЕ....ЗАКОНИ СИ ИМА В ДЪРЖАВАТА ПРОСТО НЯМА КОИ ДА ГИ СПАЗВА И ДА СЛЕДИ ЗА ТЯХНОТО СПАЗВАНЕ....НЯМА ДЪРЖАВА...ВСИЧКО СИ ЗАВИСИ ОТ САМИТЕ НАС...КОЛКОТО ПО-БЪРЗО СЕ ОТТЪРВЕМ ОТ ТЕЗИ УПРАВЛЯВАЩИ СЪЩЕСТВА И ТЯХНИТЕ ПИПАЛА... ТОЛКОВА ПО-БЪРЗО ЩЕ СЕ ОПРАВИМ...
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Той

    9 0 Отговор
    Нема да им се получи.
    С наредби и тъпи закони нема да стане. Трябва възпитани от дете.
  • 10 Тежко

    7 0 Отговор
    Проблема си е в задкормилните устройства!!! Каквито и закони да правите,не ги ли спазват и не карат ли с внимание ,нищо няма да ги спаси
  • 11 Студопор

    8 6 Отговор
    Колкото повече го усъвършенстват закона за движение, толкова повече катастрофи стават и повече жертви има. Какво излиза - предишния несвършен закон, приложен при уж по-лоши пътни условия и по-лош автопарк (лади и Москвичи) е действал по-добре и е имало по-малко ПТП-та и жертви.
    Сега всичко е поправено, обновено - и закони, и улици и коли, а жертвите и инциденти те - повече.
    Освен това, трябва да се оправи и наказателния кодекс - не тия, дето блъскат хора и карат пияни и друсани, да се разхождат на свобода.
  • 12 Дъ Крава 🐄

    13 0 Отговор
    Какво стана със Симона Радева, пее ли още полицайката чалга по малоумните сайтове
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 По един от нашите пътища

    7 0 Отговор
    Преди 1 месец ми се наложи да пътувам по стария първокласен път за Пловдив от разклона за Ихтиман през Костенец до Пазарджик - алтернатива на "Тракия". От разклона през Момин проход и цялата софийска област пътя е като след бомбандировките в Мариопул с дупки и в дупката- пак дупка, обрасъл като на баба Пена, с знаци за ограничения, дори полиция на място където не можеш да минеш със скорост повече от 40 км/ч. В пазарджишка област извън населените места нов асфалт, но без маркировка, а в населените места -УЖАС! Та ако парите дадени за съвещания, конгреси,хартия и минерална вода бяха вкарани директно в инфраструктурата сега нямаше да пиша това!
  • 17 Командирован

    3 0 Отговор
    Често минаваме по този път по обекти в района. Някои дупки са с дълбочина повече от 30см. (мерих веднъж специално с рулетката). Винаги има някой, който прави спукана гума, а един път човекът беше пострадал, като имаше ДВЕ спукани гуми. Отстрани на пътя е пълно с разцепени, срязани и т.н. гуми оставени там от потърпевши.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Шаран БГ

    2 0 Отговор
    ЗДП на РБ има по-вече от 60 /шестдесет/ поправки и допълнения от последните демократични години !? Никой няма намерение да направи един свестен закон въз основа на който да се разпише и Правилникът за ДП . Всичко на парче , от ден до пладне. Промениха се колите, драстично се увеличи техният брой, позволени бяха по-високи скорости, а пътищата, добри преди 30-40 години, въпреки някой напъни изостават доста с качеството си за настоящия трафик.
    Увеличава се контролът върху нарушителите за винетки и застраховки ! Това добре ! Обаче НИКОЙ , ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ УМЕДОМЯВА ТЕЗИ НАРУШИТЕЛИ / има волни и неволни/ в някакъв нормален срок, а се дебне всеки да попадне в беда и да бъде осъден и унищожен психически и икономически.!! Т.е. д0ържавната машина си произвежда престъпници, за да може да ги унищожи , а не да ги вкара в правия път - да си плати нарушителя глобата и застраховката или винетката навреме. Защото е по-вече от ненормално за едно несвоевременно плащане, примерно на застраховка,да се налагат по 3-6 наказания, включително и лишаване от право на управление на МПС на изрядни на пътя водачи !!!
  • 20 Павел пенев

    1 0 Отговор
    Наредбите са подзаконови нормативни актове и не могат да имат приложение с правна сила касаеща ЗДП.
  • 21 дивака

    2 0 Отговор
    днес видях едно дете с инвалидна ел . количка което изобщо не познава правилника за д-е и не спря на знака стоп - просто си премина на слука
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове