Служебният регионален министър арх. Иван Шишков предупреди, че България ще загуби финансиране на последния етап на АМ „Европа“ между София и Сливница. Той би предложил на политиците да мислят за тунела под Петрохан и връзката да бъде дадена на концесия. Ако политиците започнат да си говорят отново кога и как ще се построи, то първо трябва да се построи АМ „Хемус“. „За тунела „Петрохан“ трябва да се мисли за концесия, иначе няма да има пари за всички магистрали“, категоричен бе регионалният министър пред bTV.
Шишков увери, че са осигурени пари и са сключени договорите за зимното поддържане.
Той добави, че от май месец България на 100% ще финансира санираните на сгради от енергийната програма. 1.2-1.4 млрд. лв. са осигурени за безплатното саниране.
Иван Шишков посочи още, че интерконекторът с Гърция не е довършен, но минава цялото количество газ. Независимо от зимния сезон строежът ще трябва да бъде завършен, увери той, цитиран от actualno.com.
По думите му, ако не били разделени етапите на реализация на интерконектора по време на управлението на служебното правителство и досега нямало да бъде завършена газовата връзка. Хората не трябва да се притесняват, че се завършват етапите на строителството, защото това не касае потреблението на газ, увери арх. Шишков.
Той се надява на разумни срокове на завършване строежа на интерконектора, като няма да брои колко процента остават до пълното му завършване.
По отношение на изграждането на Национална детска болница в Горна Баня, арх. Шишков увери, че теренът е подходящ и ще бъде направена чисто нова детска болница. Детската болница освен свързаност с магистрали, трябва да има достъп до масовия транспорт. В рамките на 2-3 месеца ще може да се започне реалното проектиране и до още няколко месеца да се започне строежът, надява се регионалният министър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #3
09:38 25.11.2022
2 честен ционист
09:42 25.11.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Мин Шишков?? Засечетена ден колко леки
Коментиран от #10, #12, #13
09:47 25.11.2022
5 ристю
Коментиран от #6, #8
09:51 25.11.2022
6 Филип Ейджи
До коментар #5 от "ристю":
На Турция!09:57 25.11.2022
7 Теле
10:00 25.11.2022
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "ристю":
Тя вече над 33 години е "на концесия", ама не случихме на концесионер 🤔10:09 25.11.2022
9 Шишко Иванов
10:10 25.11.2022
10 Другаде е ползата ...байо
До коментар #4 от "Мин Шишков?? Засечетена ден колко леки":
Трасето Солун-София-Петрохан-Лом е най-късото разстояние от Бяло море до р.Дунав и би поело огромния трафик от стоки и материали,който трафик сега преминава по трасето на р.Вардар и към Белград. Сърбия е размирна държава и рано или късно ще има пак война в Косово и Босна,а сегашният търговски поток преминава през райони населени с албанци на територията на Сърбия - Прешево и Буяновац.Коментиран от #16
10:12 25.11.2022
11 Демократичен Срам
10:17 25.11.2022
12 Рачко
До коментар #4 от "Мин Шишков?? Засечетена ден колко леки":
Душко, пътищата не се правят за да трополите с бричките си по тях, а за да се улесни товарния поток. След изграждането на моста при Видин трафикът от тежкотоварни камиони е брутален, тировете са нареждат в километрични индийски нишки. Друг е въпросът, че ако им се даде да минават и през Петрохан за местните няма да остане нито един ненатоварен и относително безопасен начин за пътуване до София. А съвсем друг въпрос е бъдещето на автомобилния транспорт и смисълът от дългосрочни инвестиции в пътната мрежа.Коментиран от #15
10:22 25.11.2022
13 Боруна Лом
До коментар #4 от "Мин Шишков?? Засечетена ден колко леки":
ЕЙ, ЗА МЕН Е !10:24 25.11.2022
14 ЧОЧО
10:32 25.11.2022
15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #12 от "Рачко":
За товарния поток си има ТОВАРНИ влакове !Ама няКОЙ побърза да разруши ЖП инфраструктората❗
Защо в цяла ЕФропа летят все по-нови влакове , а у нас пъплят локомотиви и вагони на възрастта на пенсионирани вече машинисти ❗❗❗
10:46 25.11.2022
16 123
До коментар #10 от "Другаде е ползата ...байо":
Беше много, много отдавна, когато Папандреу ( мисля) като мин. предсвдател на Гърция идва в България. Та тогава за пръв път чух за този тунел, който е най-прекият път Солун-р. Дунав, пристанища Лом и Видин. Гърците предлагаха те да финансират пробиването и изграждане на тунел Петрохан. Започва около Костинброд и излиза между с.Бързия и Берковица. Но червените веломожи още верваха в "зрелия социализъм" и не приеха гръцката оферта и византийските пари. Сега също е удачен такъв тунел, за да свали трафика Мездра-Ботевград. Важното е кой ще изкяри комисионните и големата далавера да строи. Защото ако са тези "строителни" фирми, които правеха Тракия и Хемус по-добре да си въртим завоите през Петрохан и да не позволяваме да ни грабят.10:50 25.11.2022
17 Здраво
11:22 25.11.2022
18 Концесията
11:48 25.11.2022
19 Вътрешен човек
13:06 25.11.2022
20 Казуар
13:34 25.11.2022
21 Гост 2
21:32 25.11.2022