Най-логично е президентът да даде третия мандат на ДПС, заяви пред БНР Йордан Цонев от ДПС.
"Към този момент ми прави много неприятно впечатление - кои партии се коментират, че могат да получат мандата. Никой не споменава ДПС. Не смятам, че президентът би трябвало да подчинява конституционните си държавнически задължения на лични отношения. Не смятам, че той има някакво лично отношение към ДПС, нито пък ДПС към него. Ако сме имали спорове, те са били принципни. Защо не се говори в обществото, че третият мандат може да го получи третата по големина парламентарна група. Партията, която има най-ярко изразена евроатлантическа ориентация. Партията, която има влияние може би не трето, може би дори второ в страната като цяло. Нашите решения, нашата дума се е слушала с огромен интерес от цялото общество. Защо никой изобщо не допуска, че президентът може да реши, което е най-логично, да каже - в тази остра политическа конфронтация нека отговорността за съставяне на кабинет я поеме тази партия, на която народът е отредил третото място", коментира той в интервю за предаването "Неделя 150".
Според него "в това има етнически привкус":
"Голяма част от мюсюлманите, етническите турци, както и много българи и другите етноси, но голяма част от този етнос 30 години смятат, че ДПС е тяхното политическо представителство. Това е неуважение към тези хора".
"Неспоменаването на третата партия като евентуален носител на мандата е тежък опит за стигматизиране на ДПС, брутален опит и всички мълчат по тази тема. Не умираме от желание да получим мандата, нито от желание за власт, но питаме защо. Фактът, че не се дискутира името на ДПС е дълбоко обиден", добави Йордан Цонев.
Освен това, според депутата, ДПС е най-подготвената партия да реализира такъв мандат. Страната има нужда от кабинет с програмни цели, подчерта той:
"Ако има такъв кабинет, ДПС ще носи цялата политическа отговорност - за действията на такъв кабинет. Не само ДПС, а всеки, който подкрепи програмно-експертен кабинет носи 100% отговорност за него. Категорично не съм съгласен, че такъв тип кабинети е размиване на политическата отговорност. Не е размиване. България има нужда от това".
Ако получим третия мандат, бихме предложили програмно-експертен кабинет с ясна отговорност на силите, които го подкрепят, категоричен бе депутатът от ДПС. Той посочи, че главните цели ще бъдат Шенген и еврозоната. Освен това, такъв кабинет ще има задачата да направи качествена съдебна реформа. ДПС ще предложи този модел, който Европа иска от нас, категоричен бе той и добави, че четвъртото, което ще предложат, е в сферата на икономиката и финансите.
Цонев посочи, че ще участват в разговорите за правителство, дори и да не получат мандата. "Искаме възстановяване на диалога. Няма да откажем диалог на никой. Имаме едно условие - да не ни поставят разговорите под условие".
"Връщането на нормалността в политиката предполага първо да започне диалог между политическите сили, диалог между институции, диалог между всички политици, за да може страната да намира по-лесно решения и изход от кризите. Това е последователна наша политика", коментира още Йордан Цонев. Остротата ни е винаги, когато виждаме дефекти в определен тип политика, каза той.
Третият мандат е решителен за това дали този парламент ще продължи да работи или ще отидем към нови избори, коментира Йордан Цонев. И добави:
"Демокрацията е избори. Ние никога не сме се страхували от избори и никога не сме смятали, че изборите са нещо лошо. /.../ Изборите са изход, но ако може да се намери по-добър изход, би било по-добре. По-добрият изход е да направим някакъв тип управление, което да започне да решава кризите. За нас решаването на всички кризи започва първо с решаването на политическата криза".
Според него ако сега се направи кабинет, вероятно той ще има временен характер и няма да може решава стратегически въпроси:
"Още по-малко обаче стратегически въпроси могат да се решават от служебен кабинет. Още по-малко стратегически въпроси могат да се решават в условия на перманентна политическа криза".
Коалиция ГЕРБ-ДПС-БСП би била много добра преди войната в Украйна, категоричен бе той и добави: "Но след като започна войната в Украйна, след като се изостри тази геополитическа криза, смятам, че такава коалиция няма да има никаква стабилност, когато парламентът и правителството ще трябва да вземат решения по отношение на партньорите ни от НАТО и ЕС".
8 Януари, 2023 14:45 1 983 67
Йордан Цонев: Най-логично е ДПС да получи третия мандат
Неспоменаването на третата партия като евентуален носител на мандата е тежък опит за стигматизиране на ДПС, брутален опит и всички мълчат по тази тема
Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 39 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МИЛЕН ОТ ПП
Коментиран от #51
14:54 08.01.2023
2 Стоян Александров
14:56 08.01.2023
3 СИБИРСКИ КИТАЕЦ
14:57 08.01.2023
4 Данчо Салфетката
15:00 08.01.2023
5 Ветеринарен психолог
15:01 08.01.2023
6 Иван Тушев
15:02 08.01.2023
7 Ментарджийска
15:02 08.01.2023
8 Стоян Александров
15:03 08.01.2023
9 пожелание
15:03 08.01.2023
10 Бонговец
15:03 08.01.2023
11 Най- логично
Коментиран от #12
15:04 08.01.2023
12 Хранене
До коментар #11 от "Най- логично":
да се чете разграбване15:05 08.01.2023
13 Аззаззз
15:05 08.01.2023
14 Бай Ганьо
15:06 08.01.2023
15 Единственият шанс за България
15:06 08.01.2023
16 Румен
15:09 08.01.2023
17 МИЛЕН ОТ ПП
15:14 08.01.2023
18 Извод
15:14 08.01.2023
19 ГОРСКИ
15:15 08.01.2023
20 МП4
Коментиран от #65
15:17 08.01.2023
21 Мдда
15:19 08.01.2023
22 Даа
15:20 08.01.2023
23 Васил
15:24 08.01.2023
24 друг3
Коментиран от #39
15:24 08.01.2023
25 Помним!
15:24 08.01.2023
26 Джоко
15:25 08.01.2023
27 Реалист
15:25 08.01.2023
28 Мафията вън!
15:26 08.01.2023
29 Долу мафията!
15:27 08.01.2023
30 Истината
15:28 08.01.2023
31 Срам!!!
15:29 08.01.2023
32 Хахаха ;-)))
15:30 08.01.2023
33 Логично
15:30 08.01.2023
34 Възмутен
15:30 08.01.2023
35 Неее
15:32 08.01.2023
36 Т.е. Никога!!!
Коментиран от #57, #59
15:35 08.01.2023
37 Иван
15:38 08.01.2023
38 Само предлагам
15:43 08.01.2023
39 Да припомним,че Слафчо
До коментар #24 от "друг3":
Яростно искаше колкото може повече секции в чужбина.(разбирай Турция!)16:01 08.01.2023
40 Имаш,ли очи
16:02 08.01.2023
41 Белата Златка
16:04 08.01.2023
42 Коко Шанел
Коментиран от #43
16:06 08.01.2023
43 Да,бе.
До коментар #42 от "Коко Шанел":
Много си му е благо,даже.16:09 08.01.2023
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Най логично е, ДПС да не са в парламента
Коментиран от #48
16:10 08.01.2023
46 Смотаняци
16:12 08.01.2023
47 Гладно куче
16:15 08.01.2023
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 АЛИЛ МУСТАФОВ
16:30 08.01.2023
50 Стига!
16:39 08.01.2023
51 Сменям си ник-а
До коментар #1 от "МИЛЕН ОТ ПП":
Кой каквото иска да ми говори нооооо.ДПС имат на всички избори 10-12%
За това са виновни всички които ходят за гъби,лов,риболов и т.н. на изборния ден.
Коментиран от #64
16:43 08.01.2023
52 бсфн
16:45 08.01.2023
53 случаен
16:48 08.01.2023
54 Да бе да
Предлагам референдум с който да запзим догановите имоти и след това да ме дадем властта за дава порцийките !
Също да направим сопола национален герой 😎😅
16:51 08.01.2023
55 Хари
16:52 08.01.2023
56 Ужасен
16:52 08.01.2023
57 Българските турци
До коментар #36 от "Т.е. Никога!!!":
Защо и с каква изкривена логика смятате една марксистка партия за протурска ! Та те всички в тази партия са бивши комунисти които при евентуална възможност категорично не биха се осмелили да се изселят и да живеят в Турция !?...То всички български партии са си все от бивши отявлени комунисти и комсомолци ... нали ?!...Преди 34 години някой можеше ли да твърди че в България освен комунисти , комсомолци и безпартийни турци да е имало други с по различни идеологични възгледи или легитимация...дори БЗНС беше анулирана !!!...Сега си предсавете че ДПС са с третия мандат и че "Възраждане " подкрепя новото правителство с премиер Костадин Костадинов !!!...Какво ще стане в България ?!!..."Революция" ли ?!...Или голяма "Гражданска война"ли ще избухне ?!... Или ще стане нещо "Радикално " като изненадващ шахматен политически ход ?!!... Казах само - "представете си " ...
16:54 08.01.2023
58 Гост
17:15 08.01.2023
59 ДъПъСъто не е турска партия
До коментар #36 от "Т.е. Никога!!!":
Лидерите на ДПС, за лични облаги използват електората си, като си играят все още със страховете им за имената. Ако нама дъпъсъ в парламента, асан ще го направят иван. А колкото зо ДПСарския мандат го помним.Коментиран от #61
17:21 08.01.2023
60 българин
17:37 08.01.2023
61 Вярно
До коментар #59 от "ДъПъСъто не е турска партия":
"ДъПъСъто не е турска партия", КГБ-ска е, начело с ДС "савата".17:39 08.01.2023
62 Кой не помни ДПСарския мандат
17:57 08.01.2023
63 Иво.
19:27 08.01.2023
64 Коко
До коментар #51 от "Сменям си ник-а":
Не виновни сме всички ние, че си дремем в къщи а не се вдигнем и не накараме властимащите да спазват конституцията! Иначе турските гласове са ясни как се вземат!19:33 08.01.2023
65 Гого
До коментар #20 от "МП4":
Съгласен! България няма никаква нужда от тази клоака! Ако имах власт, ще ги забраня на минутата, като противоконституционна и антибългарска партия! Само си представете какви медузи ни управляват през годините щом търпят тази клика! А този...ще му отива да чука камъни в някоя каменоломна!19:46 08.01.2023
66 Радан
00:32 09.01.2023
67 Казуар
00:37 09.01.2023