Last news in Fakti

8 Февруари, 2023 12:47 2 872 206

Проучване: 25% от българите смятат 80-те години на миналия век за най-доброто десетилетие

  • проучване-
  • десетилетие-
  • галъп интернешънъл болкан

Възрастта е в сериозна степен определяща за възприятията по въпроса, отбелязват от "Галъп интернешънъл болкан"

Проучване: 25% от българите смятат 80-те години на миналия век за най-доброто десетилетие - 1

Осемдесетте години на миналия век са най-добро десетилетие за една четвърт от българите. Това показва социологическо проучване на "Галъп интернешънъл болкан", проведено по идея на "Капитал".

Допитването е направено "лице в лице" с таблети между 20 и 27 септември 2022 г. сред 1009 пълнолетни българи. Извадката е представителна за пълнолетното население на страната. Абсолютната максимална грешка е ±3,1% при 50% дялове. 1% от цялата извадка се равнява на около 54 хил. души.

Седемдесетте години на XX в. са най-хубавото време според 13,9% от запитаните, следвани от 1990-те (13,6%), първото десетилетие на този век (13.3%) и второто десетилетие на този век - 12,2%.

Възрастта е в сериозна степен определяща за възприятията по въпроса, отбелязват от социологическата агенция. Анкетираните на възраст между 46 и 65 години възприемат 1980-те като най-доброто време в много по-голяма степен в сравнение с по-младите или пък с най-възрастните. Например при респондентите до 35-годишна възраст отговорите, че 1980-те години са най-хубави, са около една десета. При хората над 66-годишна възраст усещанията, че 1980-те години са най-доброто време, също намаляват.

Тезата, че човек обича най-много десетилетието на своята младост, се потвърждава и когато се разгледат обществените нагласи към 1970-те години. Поколението, което в най-голяма степен свързва десетилетието на диско музиката с усещането за най-доброто време, са именно респондентите на възраст над 66 години, които са били в младостта си през 1970-те. По-младите поколения изразяват в много по-малка степен сантименти към този период. При респондентите до 35 години по-малко 2 на сто отговарят, че 1970-те години са най-доброто време.

Поколението между 36 и 45 години, от което се очаква в най-голяма степен да възприема 1990-те години като най-добри, е по-скоро раздвоено заради, от една страна, динамичността им и големите промени, но от друга - мутренските години, тежката икономическа криза и хиперинфлацията през 1996 и първите месеци на 1997 г.

Същото важи и за поколението между 26 и 35-годишна възраст. Децата и младежите на 1990-те са и в значително по-голяма степен объркани за това кои всъщност са най-добрите години - над две трети от запитаните между 26 и 35 години не могат да преценят кое десетилетие е най-добро за тях. Една пета от запитаните между 36 и 45 години - също.

Поколението, било на 20 години през 1990-те, гледа с малко по-големи симпатии към осемдесетте. Хората на 26-35 години, които са прекарали малка част от съзнателния си живот през 1990-те, са по-благосклонни към този период. Немалко анкетирани са отговорили в полза на 1990-те и сред респондентите под 25 години, голяма част от които не са били родени тогава. Тук роля вероятно играе традиционната идеализация на детството или на близкото миналото, отбелязват от "Галъп интернешънъл болкан".

Очаквано, десетилетията на новото хилядолетие са най-добре оценени от най-младите (до 25-годишна възраст) Сред тях са и най-високите дялове на отговори "не мога да преценя" - почти всеки четвърти представител на поколението.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Голям зор

    34 71 Отговор
    Много БКП.Значи няма оправяне.

    Коментиран от #6, #10, #34

  • 2 АХА

    120 20 Отговор
    Това са хора, които са живели тогава и мот да направят сравнение с днешнта демоНкрация

    Коментиран от #4

  • 3 Верно ли

    77 12 Отговор
    Мисира пак ни е подготвил стъкмистиката :))) С други думи на абсолютно никое поколение не му е гот сега, ама не можем да си го напишем в прав текст, че либералните фаши,оидни комсомолци-демократи ще вземат да подадат некое сигналче някъде :))))

    Коментиран от #93

  • 4 честен ционист

    63 6 Отговор

    До коментар #2 от "АХА":

    Те и тия, които не са били родени тогава съжаляват.

    Коментиран от #39, #56

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    73 12 Отговор
    Тези които са родени след 1985 и сега са между 18 и 38г няма как да знаят какво е било , следователно няма как да сравнят ‼️‼️‼️

    Коментиран от #96, #110

  • 6 Българин 681

    16 10 Отговор

    До коментар #1 от "Голям зор":

    Голям зор - малко сиво.......
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ ©©©℗ ☭★

    63 27 Отговор
    Младите които още не са били родени по това време, ако не им е разказвано честно за това време, няма как да разберат, че тогава по времето на др. Живков - Господ ходеше по земята и България беше една Райска градина.

    Коментиран от #29, #80, #91

  • 9 Излишно проучване

    49 12 Отговор
    Това се знае отдавна
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Адам Хилтън

    74 11 Отговор
    Че 90-те ли да харесват - когато са ги оставили безработни? Или 2000-те, когато едвам са намерили работа за 120 лева, и влязоха в ЕС със 200? Или пък 2010-те, когато невидимото "мнозинство" преизбираше ГЕРБ?
  • 12 Рони

    43 19 Отговор
    В соца много се крадеше, работата беше задължителна но обикновенно беше формална.Практически оставаше време да се оди по фусти и да се вари ракиджоса. От куросртите ако ти падне някой долар или марка, може да се уредиш с някой чифт дънки или някаква дрешка.За по изобретателните барманчета и кола или къща. Айляшко време беше, утопия.

    Коментиран от #55, #97, #206

  • 13 А 100% от

    44 11 Отговор
    жендерите смятат че понастоящем живеят в рая докато фашагите съсипват здравето и бъдещето на децата им.

    Коментиран от #20, #99

  • 14 Закривай

    18 33 Отговор
    Ами тогава да направим някакъв бюджет, с който да организираме транспортирането им до Северна Корея. Гугутката има бойна задача. Да сяда и да мисли заедно с финансовия министър. Така поне ще свърши нещо полезно, не само да лапка.

    Коментиран от #24, #26

  • 15 Електричка

    27 29 Отговор
    И ако искайте вервайте корупцията през 80-те беше много по-голяма от сега. Буквално си беше нявсякъде.

    Коментиран от #18, #86

  • 16 🇧🇬🇪🇺💯

    23 8 Отговор
    Осемдесетте бяха едно от най добрите, може би най доброто десетилетие не само за България но и за светът❗️
    Краят на Империята на Злото, Ядрено Разведряване чао Горби и чао Соц Лагер, и добре дошли в двадесети век.
    Но най доброто Деситилетие в Музиката са безспорно Осемдесетте Години.

    Коментиран от #108

  • 17 Голямо проучване!

    12 26 Отговор
    Някой пак е лапнал едни пари. Точно пък тези две петилетки бяха дъното на тинята! Донякъде живота между 1960-1970 беше поносим. След това алчноста на властимащите и по-равните, както и бясната надпревара във въоръжаването съсипаха картинката.
  • 18 Е те тука

    11 10 Отговор

    До коментар #15 от "Електричка":

    се изцепи яко. Отрано си почнал днеска. Дори и Боко ше се задави от смях ако ти прочете мнението.

    Коментиран от #40

  • 19 Сандо

    21 11 Отговор
    Щом ви пречи възрастта, обърнете се към числата.Те са безпристрастни,макар че днешните соросоиди - грантояди са способни бялото да направят черно.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Велински

    17 14 Отговор
    В грешка са. През 80-те, особено втората половина, посоката беше към упадък. Най-силното десетилетие на соца е 70-те.
  • 22 7535

    20 32 Отговор
    Това са онези 25% от закърнялото и дебилно население на България.За да искаш комунизма да се върне,трябва да си кръгъл идиот и оправдание нямаш !

    Коментиран от #78, #109

  • 23 Зорт

    20 27 Отговор
    За моя над половин вековен живот, не си спомням по-хубаво време от днешното. 80-те години ги помня, като най-мизерните.
  • 24 ✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ ©©©℗ ☭★

    31 14 Отговор

    До коментар #14 от "Закривай":

    Трябва да транспортираме соросоидните капиталисти при господарите ви зад океана, ние после тука ще се справим с пораженията къде нанесохте за тия 33 години див капитализъм, грабеж и геноцид!

    Коментиран от #41

  • 25 всички които са го преживели

    3 8 Отговор
    Не е чудно, че е далеч от изкривителите на историята
  • 26 Я по-добре вие одете

    23 10 Отговор

    До коментар #14 от "Закривай":

    у Тексас. Ама има малък проблем. Ше можете само да чистите и пасете крави оти там нема да ви дадат да краднете.
  • 27 На какво се радвахме….

    20 29 Отговор
    Близо петдесет години, България бе чужда на Света.
    Във Сталински режим живяхме, безропотно без Свобода!
    Зад Желязната завеса, тайно слушахме ний Би-Би-Си.
    Но в петък вечер безусловно, натрапваха ни Руски новини!
    Супер Рифле!! Нина Ричи или Вранглер, бяха нашите мечти!
    Но за Кецове китайски, чакахме пред “Спортния” със дни!
    Бийтълс, Пърпъл, Ей/Си-Ди/Си, бяха идоли за нас.
    Но със Златни струни и Щурците, изкласявахме 12-ти клас!
    Долари купувахме от чужденците, плахо влизахме във Кореком.
    Бяхме много предпазливи! Нарушавахме Закон!
    Дънки, дъфки, някое парфюмче, или пък сапунче Фа.
    Мигом Ставахме “вървежни”, будехме ний завист в цялата мах’ла.
    Жителството, трудовите книжки! Безпартиен, или член на БеКаПе?
    Тоз въпрос бе Много важен! Ако искаш ти да си добре!
    Ставаш Член на БеКаПе-то, мигом падат всякакви стени.
    В списъка на чакащи не влизаш, на опашката си първи ти!
    С пот и сълзи съградихме, ний Берлинската стена.
    За да трябва да прескачаме, търсейки на Запад Свобода!
    За панелка с лихво точки, се записваш да ти дойде ред.
    А пък в този списък и не знаеш, ти отзад ли си или отпред!
    В Мототехника отиваш след като си чакал пет лета.
    Вземаш Ладата и осъзнаваш, веч’ не трябва ти кола!
    Ти си остарял от чакане, пътник си за онзи свят.
    А за там кола не трябва, нито пък панелка брат!
    Тъй минаваха годините, в чакане на Утрешния ден.
    В който влизаш в магазина, и не мислиш за пари хептен!
    Питам се сега след толкоз чакане, толкоз списъци и срам.

    Коментиран от #67, #88

  • 28 спомени

    19 18 Отговор
    Тези 25% явно са позабравили соц. дефицита и режима на тока в разгара на 80-те... на всичкото отгоре, трябваше да се правим, че не ги забелязваме.

    Коментиран от #126

  • 29 Господ

    19 12 Отговор

    До коментар #8 от "✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ ©©©℗ ☭★":

    не беше разрешен и имах вноска за кола(Шкода) и вноска за апартамент. С връзки си купих цветен телевизор "Темп-714" (повреди) за 850лв., не можах да се вредя за "Велико Търново". Така си купих и бойлер, хладилник Мраз-200 300лв. и пералня "Перла-05"-500лв.

    Коментиран от #79

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Пасъмас

    11 19 Отговор
    Как на някой му се струва, че живяли сме във Храм?!?
    Как все още има носталгици, страдащи по Руския модел?
    И мечтаят за почивка, с Профсъюзна карта на море!
  • 32 Електра

    17 20 Отговор
    Само 25 процента, са имали възможност да си купят телевизори, за да им промият червените манерки с "великите успехи" на Соца. Тогава са били най бедните години, откакто я има България, затова може би я харесват...
  • 33 ДДРОнег

    16 19 Отговор
    Мда, помня го това време - режим ТРИ часа без ток и ЕДИН час няма да има ток ...
    Много хубаво време, но не и през зимата ... зъзнехме и учехме на свещи, докато комунистите изнасяха НАШИЯ ел.ток за Турция и Гърция ...

    Коментиран от #60

  • 34 друг гост

    22 12 Отговор

    До коментар #1 от "Голям зор":

    Да те образовам. Независимо какво говори пропагандата и назначените правителства обикновените хора дори от прибалтийските републики съжаляват за времето но СССР

    Коментиран от #71

  • 35 Иван

    23 2 Отговор
    Как няма да е най-хубавото време, като тогава бяхме млади.
  • 36 Общо-взето

    29 7 Отговор
    През 80-те целият свят беше едно по-добро място за живеене.

    Коментиран от #125

  • 37 Щом е на

    22 6 Отговор
    Галъп интернешънъл болкан", проведено по идея на "Капитал", значи реално е 75 % от българите смятат 80-те години на миналия век за най-доброто десетилетие
  • 38 🇧🇬🇪🇺💯

    10 1 Отговор
    Още за Осемдесетте, най добрите десет години за Музика в Светът.

  • 39 Ами нормално....

    19 7 Отговор

    До коментар #4 от "честен ционист":

    Да съжаляват. Много по нормално е да вярват на родителите си и дядовците си за тези времена, отколкото на телевизора. В противен случай биха били пълни дебили.
  • 40 бате

    12 10 Отговор

    До коментар #18 от "Е те тука":

    Нищо не знаеш ти за онова време или си бил някъде девета глуха. В големите градове всичко беше възможно само да се бутне рушвет, можеше да не ходиш в казарма, да вземеш евтин апртамент от жилфонд, вила , лозе, кола, работа, каквото си поискаш. Буташ където трябва и всичко се урежда.

    Коментиран от #51

  • 41 ДДРОнег

    12 11 Отговор

    До коментар #24 от "✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ ©©©℗ ☭★":

    Хората се избиват да отидат до САЩ и ЕС, а бягат от руззката блтана кочина и от Северна Корея

    Коментиран от #53

  • 42 Хубави времена бяха.

    10 3 Отговор
    Даже Сидерягата се сдобил с фотоапарат.Японски.
  • 43 Електра

    11 17 Отговор
    Само 25 процента, са имали възможност да си купят телевизори, за да им промият червените манерки с "великите успехи" на Соца. Тогава са били най бедните години, откакто я има България, затова може би я харесват...
  • 44 Леонсио

    19 11 Отговор
    Единственото хубаво от 80-те беше Си Си Кеч, на видеокасета пусната от някой бачкал в Либия. Другото беше Чернобил, пререстройката и побеснелите партийци и комсомолски секретарки, които предугаждаха края на царството си и крадяха като за последно.

    Коментиран от #133

  • 45 Сатана Z

    17 6 Отговор
    Не само Българите ,а и Американците смятат 80те за най-яките години.Тогава САЩ не бяха още полицейска държава ,а и България не беше тяхналония.

    Коментиран от #59

  • 46 🇧🇬🇪🇺💯

    14 4 Отговор
    Осемдесетте безспорно са най добрите в Музиката по целият свят.

    Коментиран от #52

  • 47 Антон

    17 13 Отговор
    1939 г. сме малко зад Италия по БВП на човек от населението. След 3 фалита, 1989 г. сме далеч, далеч, далеч зад Италия. След това идат хора на БКП - охрана (разБойко), децата им, които досъсипаха страната. Покрай ЕС малко изплуваме в последните 25 години.
    А 1980 г. съм роден и определено не бих искал да живея в такова време пак.

    Коментиран от #57, #90, #150

  • 48 Мдааммм

    12 1 Отговор
    Значи пак манипулативно заглавие.Що НЕ написахте,че 75% от българите живяли тогава НЕ смятат 80-те години бла,бла,бла....
  • 49 Вестник "червен смях"

    14 9 Отговор
    Жалко, за това БГ няма да се оправи никога. Хората още живеят в една измама и заблуда родена да обслужва интересите на определен кръг от хора и техните близки. Ако този соц строй беше останал и до днес в милата ни родина, сега щяхме да сме на нивото на Северна Корея, вместо да внасяме коли и техника от Южна Корея.
  • 50 Стилиян Чилингиров-джуниър

    12 4 Отговор
    Положението в България е производно на състоянието на СССР по тези времена. Ерата "Брежнев" приключи 1982, тръгнаха процеси на разпад в целия източен блок, нашият Тодор много хубаво се целуваше с Леонид, и това вдигаше стандарта на населението в България, вземахме суровини за жълти копейки, руснаците ни носеха на гръб, пробутвахме им цялата боклучава продукция на промишленост и аграрен сектор.

    Коментиран от #54, #147

  • 51 От това Бутане

    6 6 Отговор

    До коментар #40 от "бате":

    Станахме Бутафорна държава! Бутни тук, бутни там….

    Коментиран от #58

  • 52 Най яката песен

    4 3 Отговор

    До коментар #46 от "🇧🇬🇪🇺💯":

    През 1984.Алфавил и Мариан Голд!!!

    Коментиран от #68

  • 53 ✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ ©©©℗ ☭★

    11 4 Отговор

    До коментар #41 от "ДДРОнег":

    Заминавай, какво още чакаш? Така ще се отървем от вас по-лесно. Лошото е, че марионетките и подлогите не се избиват да си ходят в САЩ и ЕС, защото няма да могат да ограбват хората, когато нямат власт!
  • 54 И не само от Аграрния

    4 10 Отговор

    До коментар #50 от "Стилиян Чилингиров-джуниър":

    най-скапаните електро и мотокари вървяха за МаЦква!
  • 55 АХА

    13 5 Отговор

    До коментар #12 от "Рони":

    Щом на онова му викаш крадене не знам днешното какво Пладнешки грабеш на това, което е създдено тогава и това, което се създава сега.
  • 56 Българин

    6 9 Отговор

    До коментар #4 от "честен ционист":

    Те съжаляват ама ще ги видя какво ще дрънкат ако ги юрнат в ТКЗС-то да ринат на кравите.Щото там няма не искам и не ми харесва.
  • 57 Гледал ли си

    12 8 Отговор

    До коментар #47 от "Антон":

    " Господин за един ден" Ей това ти е " просперираща " България 1939г. Или поне 90% от нея....А днешните реститути и тогава са си били добре, и реват колко е било зле по соца...

    Коментиран от #74

  • 58 бате

    6 6 Отговор

    До коментар #51 от "От това Бутане":

    и макар че се живееше лесно и просто, хоратя бягаха на запад чрез червеният кръст, прави сметка колко е било хубаво!

    Коментиран от #113

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 АХА

    8 6 Отговор

    До коментар #33 от "ДДРОнег":

    Сега много хора трябва да избират дали да се топлят или да се хранят. От работа на хранилка май не си чувал какъв процент са работещите бедни.

    Коментиран от #64, #75

  • 61 🇧🇬🇪🇺💯

    2 1 Отговор
    The Eighties, the Best Ever❗️За Музиката по Светът❗️
    Абсолютно лирични.

  • 62 Софиянец

    1 1 Отговор
    Това няма общо със цоциализма!!
  • 63 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП

    4 4 Отговор
    "при респондентите до 35-годишна възраст отговорите, че 1980-те години са най-хубави, са около една десета."

    Че 35 годишните тогава в края на 1980-те години са били на 3-4 годишна възраст, няма как да знаят какъв е бил живота тогава. Аз почти нямам спомени за живота си преди навършването на 10 годишна възраст. Спомените, които имам от тогава са отделни случки, не помня какви са ми били дрехите, обувките ... помня, че през 1970-те живеехме(майка, баща, 2 деца) в една стая. През 1980-те семейството ми живееше в 2 стаи и кухня общо 30 кв.м., с външна тоалетна, без баня. Няма начин 1980 г., да са били най-хубавите, тогава над 60% от хората нямаха вътрешнифтоалетни, 20% от хората нямаха хладилници ... Преместих се в апартамент с вътрешна баня и тоалетна едва през 1990-те.. През 2001 г. си купих първата кола с помощ от дядо ми. Едва през 2012 г. заживях в собствен апартамент, това е десетилетието(2012-2020), когото съм живял найдобре, въпреки, че в началото съвпадна с икономическата криза от 2008-2009 г..
  • 64 Сега имаш Избор

    3 9 Отговор

    До коментар #60 от "АХА":

    Ако си гладен у нас, ако ти е студено у нас…..отиваш на топло в Доминиканската! Преди, ако ти беше студено и беше гладен….отиваш на “топло”!!!

    Коментиран от #70

  • 65 Ти си

    6 1 Отговор
    1009 души и колко от тях са имали съзнателен живот през този период за да дават оценка за
    него ?
    Защо не вземете да направите вие от Галъп проучването сред пълнолетни граждани родени след 1990 г. ? Отговорите ще са - ъъъъъъ ....
  • 66 Както винаги е много относително

    6 1 Отговор
    Съвсем естествено е,тези които са си построили жилища и са били в разцвета на силите си в 80-те да харесват този период.След мъглата на т.н. "Преход" жилища построиха тези,дето изпираха със строителство откраднати пари и после ги продаваха на завишени цени на "балъците",които трябваше все някъде(предимно в София) да живеят,да работят и да гледат деца,нищо че жилищата им бяха с ипотека за средно 20-30 години!Онези пък,родени в края на 20 век изобщо не са живели в периода на "зрелия социализъм",нито са били свидетели на "мутренските години",така че тяхното мнение е строго диверсифицирано.Съвсем различна е била политическата ориентация на страната в различните периоди,оттам и икономическата активност и т.н и т.н!И се получава шарената черга на едно неправилно проучване разбира се!
  • 67 60 годишен

    11 6 Отговор

    До коментар #27 от "На какво се радвахме….":

    Евала,самата истина си написал!!!Добави режима на тока,"връзките" необходими да се сдобиеш с туй онуй,което според някои НЕ било корупция.Добави,че 2 седмици се покри Чернобилската авария и ядохме череши,марули и кват се сетиш радиоактивна храна тогава,а сега се чудят що половин милион двойки не могат да имат деца или само по едно след дългогодишни усилия и прочее и прочее ....

    Коментиран от #83

  • 68 🇧🇬🇪🇺💯

    1 1 Отговор

    До коментар #52 от "Най яката песен":

    :) тотално❗️
  • 69 Поредното фалшиво проучване

    6 10 Отговор
    Ако участниците бяха разделени по възрастова граница, резултатите щяха да са следните:от 18 до 40години 25% ; от 40до80години 85%!
  • 70 Ти си

    8 6 Отговор

    До коментар #64 от "Сега имаш Избор":

    Офффф, още един отворко роден след 1990 ръси мозъка тук .....
  • 71 Никоя бивша

    10 7 Отговор

    До коментар #34 от "друг гост":

    република от СССР не иска да влиза в РФ, дори и "приятелска" Белорусия. Явно си говорил с руснаци от Прибалтиките, те там са 20-30% от населението. По времето на "Съюза" руснаците колеха и бесеха в съюзните републики и за това им е мъчно за СССР. Сега го правят същото в РФ спрямо останалите 84 народности.
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Галъп Балкански

    7 3 Отговор
    Последно проучване: Българите са малък, на затова пък много прост народ.
  • 74 Антон

    5 7 Отговор

    До коментар #57 от "Гледал ли си":

    България не е водеща 1939 г., но 1980 г. сме много по-зле. 1980 г. сме точно след втория фалит на страната., а 1987 г. иде третият фалит. Освен това 80-те г. бяха кризата в Чернобил за която комунистите мълчаха и Възродителният процес. Общо взето не знам нещо положително да се е случило тогава у нас. Освен разпадът на комунизма - най-мракобесният период в БГ историята.
    Както казва другарят Т. Живков „До 9. ІХ. 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст! След девети той направи съдбоносната крачка напред!“

    Коментиран от #119

  • 75 Ами

    4 4 Отговор

    До коментар #60 от "АХА":

    И през комунизма имаше заспали които само подсмърчаха и се оплваха и така си останаха по панелите в крайните квартали. Всяка епоха има своите губещи.
  • 76 Саманта Фокс

    11 5 Отговор
    80-те може да ги харесва единствено някой роден след 90-та година, чийто баща е бил сервитьор или бензинджия по комунизма и го е изтървал на глава върху мозайката на Бузлуджа. Само завършен роб може да хареса онова време. Единственото му хубаво беше, че тогава падна берлинската стена и комунизмът се срина.

    Коментиран от #84

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 бокоБРАВО КИРОАЛОООАЛООО

    5 5 Отговор

    До коментар #22 от "7535":

    АЛОО АКО СЕ СЪБОРИ ВСИЧКО ПОСТРОЕНО ТОГАВА БЪЛГАРИЯ ЩЕ ОСТАНЕ ПУСТИНЯ КАТО СЛЕД ОГРОМНО ЗЕМЕТРЕСЕНИЕ ...ЗА 40 ГОДИНИ НЕ МОЖАХА ДА ОТКРАДНАТ ПОСТРОЕНОТО
  • 79 Цецо

    4 10 Отговор

    До коментар #29 от "Господ":

    Животът не е само какво си си купил. Хората не са животни, нищо че на запад така ги третират.
  • 80 Българин

    11 4 Отговор

    До коментар #8 от "✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ ©©©℗ ☭★":

    Болшевик говори за Господ.Срам нямате бе!
    Борба срещу религията е борба за комунизъм.Това е ваш девиз, наглец!
    Иначе ако Господ е ходил по земята не сме го видяли, че нямаше ток.Ако някой го е видял, не сме разбрали, че имаше една телевизия и работеше от 18:00 до 24:00 и не са го вместили в програмата за успехите на партията и победите на Лада над империализъма.
  • 81 Бамбука

    1 4 Отговор
    Е, нормално е да се трият нормални коментари.
  • 82 Стар комонис рософил

    6 7 Отговор
    От 1980 до 1989 година, понеже бяхме със СССР в соцлагера,
    пиех по кило ракия и сутринта без проблеми отивах на работа. Имах желязна ерекция и задоволявах жените по няколко пъти на нощ. В петък гледах само руска телевизия и тя ме зареждаше за трудови подвизи през ленинския съботник. След 1989 година понеже станахме американска колония и ни хранят само с ГМО
    западни боклуци, се напивам от 200 грама, боли ме главата и го ползвам само за отвес. Затова мразя САЩ и Запада, искам ЕС и НАТО да се разпаднат. Искам
    всичко да е като преди 1989 година, искам
    отново да бъдем с братска Русия, искам да мога безпроблемно да пия и да възвърна половата си мощ!

    Коментиран от #112

  • 83 Когато си преживял

    8 1 Отговор

    До коментар #67 от "60 годишен":

    всичко това, много е лесно да го опишеш. Когато си бил на хранилка на някои номенклатурни родители или на ТИР-аджия, няма как да си го преживял и ще си мечтаеш за Соца!! Благодаря за оценката!
  • 84 Електричка

    6 1 Отговор

    До коментар #76 от "Саманта Фокс":

    100% съгласен
  • 85 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП

    6 4 Отговор
    Един факт:

    През 1970-те години средното семейство раждаше по 2 деца.
    През 1980-те и 1990-те години средното семейство раждаше по 1 дете.
  • 86 ХАХАХА

    11 1 Отговор

    До коментар #15 от "Електричка":

    Малиий колко си прав . Тъстът беше гениколог и ако знаеш какви корупция беше ,мале, мале бонбони Таралежки, ракия литър може и домашна ,ако някой е работил в Либия е и някое уиски, по така,че имаше и по магазините ама само ВАТ 69. Та вярно голяма беше корупцията.
  • 87 Тодор Живков

    10 4 Отговор
    "СоциализЪма е едно недоносче, все едно да направиш покрив на къща, на която не си изградил стени"
  • 88 На какво днес се радвахме….

    8 10 Отговор

    До коментар #27 от "На какво се радвахме….":

    Тродесет години, България избяга из Света.
    Във Европейски режим живеем, със джендарията!
    Зад евро ценности, тайно милеем за идентичността.
    Но постоянно и безусловно, натрапват ни гей парада!
    Айфони!! Найк или адидас, са нашите мечти!
    И за черен петъци се избиваме пред “Спортния” със дни!
    Азис, Софи и роми, са идоли за нас.
    Но със гюбек и чалга, изкласявахме 12-ти клас!
    Храна купуваме от село, плахо влизахме във Била.
    Сме много предпазливи! Има Е-та и ГМО!
    Сиренце, кашкавалец или яйчице.
    Мигом Ставахме “здрави”, будехме ний завист в цялата мах’ла.
    Жителството, трудов договор! Гласувал или не гласувал?
    Тоз въпрос не бе Много важен! Все ще си зле!
    Вземаш грант, мигом падат всякакви стени.
    В списъка на чакащи не влизаш, на опашката си първи ти!
    С пот и сълзи съградихме, ний "Отворено общество".
    За да не да прескачаме, търсейки на Запад Свобода!
    За панелка със заем, се записваш да ти дойде ред.
    А пък в този списък ти си знаеш - лихвите напред!
    В банката отиваш след като си изплащал пет лета.
    Вземаш заем пак и осъзнаваш, веч’ не е до живота!
    Ти си остарял от изплащане, пътник си за онзи свят.
    А за там пари не трябват, нито пък лихва брат!
    Тъй минаваха годините, в чакане на Утрешния ден.
    В който влизаш в магазина, и не мислиш за насекоми хептен!
    Питам се сега след чакане, толкоз списъци и срам.
  • 89 Панов

    10 9 Отговор
    Много от нас, възрастните смятат така защото тогава бяхме млади.
    Истината е че беше лошо, много по лошо от сега.

    Коментиран от #95

  • 90 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 8 Отговор

    До коментар #47 от "Антон":

    Края на поста ти казва всичко ❗
    Преди 1989г си бил в детска градина и първи клас ❗

    Коментиран от #104

  • 91 БОЛШЕМИКИ

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ ©©©℗ ☭★":

    МАУС тук съм съгласен с теб! 80 години България беше СИЛНА с.... ВСИЧКО
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 На Бай Тошо

    9 10 Отговор

    До коментар #3 от "Верно ли":

    Новите не заслужават да му носят чантата! Мъдър у природно умен човечец
  • 94 мълиии

    12 8 Отговор
    80-те бяха толкова хубави, че се налагаше да ни пазят с ограда, кучета и автомати да не избягаме. После като ги махнаха и територията рязко опустя.
  • 95 Аз не мисля така!

    10 11 Отговор

    До коментар #89 от "Панов":

    На 67 съм и съм сигурен че всичко най-добро предстои!!! Не бих се върнал в 80-те за Нищо на света!!!

    Коментиран от #101, #103, #124, #138

  • 96 Дарт Вейдър: Само Руската Скрап

    3 10 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Пред панелките Да я нямаше наистина много добри години бяха
  • 97 Много си зле ,,Рони"...

    14 10 Отговор

    До коментар #12 от "Рони":

    ,,От куросртите ако ти падне някой долар или марка, може да се уредиш с някой чифт дънки или някаква дрешка."
    Курортите бяха почти безплатни...!14 дена почивка на Слънчев бряг,-4 членно семейстео-ядене и пиене на корем ...!Изобщо не ни е било ,,до някой и друг долар"...,до ,,някой и друг чифт дънки"...!От това се впечатлявахте-Вие...- новоизлюпените ,,демократи"...!

    Коментиран от #106, #117

  • 98 Само питам

    14 8 Отговор
    Някой да си спомня за режима на тока през 1984-85 година при график 4+4/4 часа има ток и 4 няма/. Някой да си спомня Възродителният процес, атентатите, патрулите от жандармерия по улиците и надписите, забраняващ да се влиза в магазини и други обществени места с "ОБЕМИСТИ БАГАЖИ"?

    Коментиран от #140

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Муаха-ха-ха-ха...

    7 6 Отговор
    Нешънъл географик отдавна обявиха,че 80 г.на миналия век са били най-хубавите за целия Свят.

    Коментиран от #155

  • 101 Завиждам на оптимизма ти

    5 7 Отговор

    До коментар #95 от "Аз не мисля така!":

    Татко Мърфи е казал - "Усмихнете се! Утре ще бъде по-зле!"
  • 102 123456

    4 10 Отговор
    Само да ви кажа , че няма носталгия по социализма . Носталгията е за покупателната способност !

    Коментиран от #120

  • 103 Щом си на 67...

    7 10 Отговор

    До коментар #95 от "Аз не мисля така!":

    За кога ве...- ,,най-доброто предстои"...?!
    Но явно си облъчен от очакваното и бленувано - ,,ново демократично светло бъдеще"...

    Коментиран от #116, #153

  • 104 Антон

    10 4 Отговор

    До коментар #90 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Бях трети клас 1989-та. А иначе съм учил История и съм чел достатъчно неща. Фактите са важни, не кой какво помни.
  • 105 Мдам

    1 9 Отговор
    Най-доброто бело..
  • 106 Чак безплатни….

    12 2 Отговор

    До коментар #97 от "Много си зле ,,Рони"...":

    1974 с парите си не бях допуснат в хотел Бургас на Сл.Бряг!! Бил Само за Чужденци!!!

    Коментиран от #118

  • 107 Коко Н

    5 7 Отговор
    Какви хубави времена!
    Вземаше се аванс срещу заплата.
  • 108 Имаше и друга

    10 6 Отговор

    До коментар #16 от "🇧🇬🇪🇺💯":

    музика. Тогава силата си бяха Куин, Диип Пърпъл, Юрайя Хийп, Рейнбол, Уайт снейк, Бляк сабат, Назарет и много други.

    Коментиран от #143

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Антон

    10 5 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Аз съм роден 1980 г. Това няма значение. Чети история. Тя е безпристрастна. Иначе за царско време всички трябва да мълчим Или за турското робство.

    Коментиран от #115, #132, #144

  • 111 TV Бобов дол

    12 2 Отговор
    Адам и Ева трябва да са били българи - само българин с една ябълка и гол дупе може да си мисли че е в Рая.
  • 112 Мдааммм

    10 3 Отговор

    До коментар #82 от "Стар комонис рософил":

    Имаш ЕГН проблем,а не обществения строй!Освен това лошите хамериканци са измислили едно синьо хапче,което ти помага да НЕ ти е като отвес дори на твойта възраст!!!!Пробвай го и ще ги заобичаш!

    Коментиран от #114

  • 113 А бре бате...

    7 7 Отговор

    До коментар #58 от "бате":

    ...кой бягаше тогава ве...?!
    Единица,заблудени оФце,които вярваха,че там ги чакат със сол и хляб...!А и Меркел още я нямаше,да посреща с широки обятия ,,бежанците"...
  • 114 ЯСНО!

    3 8 Отговор

    До коментар #112 от "Мдааммм":

    Че това със синьото хапче ,го знаеш от личен опит...!Но ние не сме длъжни да те слушаме - един платен рекламен агент на синьото хапче....!
  • 115 Ти си

    5 10 Отговор

    До коментар #110 от "Антон":

    Колега историята се пише от силните на деня за да се обслужват техните интереси - съвременниците на това време живели в него знаят как е било всичко друго е плява и приказки за наивници ....

    Коментиран от #139

  • 116 Не за тебе, не за тебе!

    5 1 Отговор

    До коментар #103 от "Щом си на 67...":

    За хората които дочакахме Демокрацията!
  • 117 Нормален

    10 3 Отговор

    До коментар #97 от "Много си зле ,,Рони"...":

    Ядене пиене ама, на някои места, за някои хора.86-та година в Несебър като ни чуеха, че говорим на български и не искаха да ни обслужват.
  • 118 Ето!

    8 7 Отговор

    До коментар #106 от "Чак безплатни….":

    Щом си имал пари за хотел ...и то на ,,Златни"...,значи тогава населението ни не е било никак неплатежоспособно...!
    За разлика от сега...

    Коментиран от #123

  • 119 Северозапад

    5 8 Отговор

    До коментар #74 от "Антон":

    Бай Тошо не е казвал подобно нещо което. Този лаф е от виц от серията Златната решетка ". Явно по това време си ходил прав под масата и впечатленията ти са от информационна агенция"Една жена каза"!

    Коментиран от #137

  • 120 Покупателната способност

    8 5 Отговор

    До коментар #102 от "123456":

    нашия определихме? Бутнеш за хладилник, бутнеш за Цв.телевизор, бутнеш за тоалетна чиния…..Бутафорна държава.
  • 121 боцко

    4 6 Отговор
    Тези 25 % - са 100% процента от хората, които познават това време!!!
  • 122 089954

    3 6 Отговор
    Абе май ще стане голяма беля в България , ама да видим .Толкова голямо напрежение в хората не съм виждал
  • 123 Ех, ама не питаш

    6 1 Отговор

    До коментар #118 от "Ето!":

    за подробност. Исках да си платя за една нощ!
  • 124 Шъ се сетиш синьо

    2 7 Отговор

    До коментар #95 от "Аз не мисля така!":

    деде кат скоро ти спреме пенцийката. Шот скоро нема да имаме бачкане да те хрантутим. Тогаз че одиш пак да подскакчаш кат скакалец с драгалевскио кюмур на паветата да се грееш. Хехе.
  • 125 Зевзек

    1 9 Отговор

    До коментар #36 от "Общо-взето":

    Евтините самолетни полети и екскурзии започнаха след 2000 г. Времето от 2000 до 2007 г. преди да се случи финансовата криза, е времето, през което хората са живели, най-добре.

    Аз тогава живеех по-добре отколкото през 1970-те, 1980-те и 1990-те, а лична аз най-добре съм живял от 2012 г. до 2019 г. Нещата не вървят на добре, света става все по-пренаселен с хора(вече сме над 8 млрд. хората преди 100 години сме били над 4 пъти по-малко), ресурситепстават все по-оскъдни и скъпи. Когато ресурсите недостигот започват войни за тях, това ни чака, примери революциите Арабската пролет, войната в Украйна, бъдещ конфликт САЩ - Китай.

    През 1998 г. си купих първият телевизор и първото видео, 2001 г. си купих първия автомобил, през 2002 г. първият мобилен телефон, през 2003 първият компютър, през 2012 първият плосък ТВ, през 2013 г. първият лаптоп.

    През десетилетието 2021-2030 г. очаквам хората да започнат да обедняваме и семейства, които преди са можели да притежават автомобил вече да не могат да притежават автомобил. Предвестника е голямата инфлация в света започнала още през 2020 г. покрай ЗАТВАРЯНЕТО на хората с оправдание коронавируса.
  • 126 Други спомени...!

    11 6 Отговор

    До коментар #28 от "спомени":

    Мдаа...тогава нямаше банани ...!
    Но се разхождах спокойно посред нощите в Борисовата градина ...!А сега посред бял ден някой ром,или дрогиран младеж могат да те наръгат за ,,Добър ден"...!Благодаря...- не ти ща бананите ...!Искам си спокойствието и сигурността ...!!!
    Май много искам,а...?!?!?!

    Коментиран от #131

  • 127 Носталгици.....

    11 5 Отговор
    Мазните комунистически каскети тъжат за онова време, когато работиха по ТКЗСтата, крадяха каквото им падне, мързелуваха, дадоха им по една панелка и те си помислиха че са влезли във "Версай".
  • 128 Виктор Черноземски

    8 4 Отговор
    Онова десетилетие е било добро за България и комунистическата аристокрация. Съветите са инвестирали сериозни суми в аец козлодуй и редица други фабрики и съоръжения и са ни спасили от поредния банкрут за който привилигированите са знаели само. За обикновените българи е било също добро по малко са ги пращали по лагерите или са ги очиствали спрямо първите 2 десетилетия след 45 година. Само дето след това спасяване номенклатурата си е продължила по старому и хоп 89 СССР се разпада.
  • 129 Минчо

    8 2 Отговор
    Тез 25% да отиват в Северна Корея,щом толкоз харесват 80 те.
  • 130 един

    7 2 Отговор
    Като живял по-него време,мога да кажа че масовото крадене беше в апогея си!Вярно нямаше милионери,но масово се крадеше и злоупотребяваше с обществен ресурс/кой както можеше и каквото можеше да открадне/!Навярно и затова много си ги харесват тия години,след което настана фалит,и една от причините е именно тази!
  • 131 Предложение

    7 4 Отговор

    До коментар #126 от "Други спомени...!":

    Ами, заминавай в ПРоЗЗия, там си "направиха" режим като този у нас преди 89та. Или не искаш?

    Коментиран от #136, #154

  • 132 Верно ли

    8 7 Отговор

    До коментар #110 от "Антон":

    Хахаха, чета ви коментарите и се забавлявам. Всеки строй има положителни и отрицателни страни. Та като си чел за Чернобил, сигурно знаеш, че радиационният облак не е бил в чжна посока, или...? А днес, когато всеки ден ни уведомяват какви драми се разиграват около ЗАЕЦ, каква ни е ползата?
    Или пък някакъв живял в къща с външна тоалетна, па сега живял в апартамент... Между другото бившия соц лагер е с най-високия процент частна собственост в Европа, ама това е друг въпрос.
    За един човек, гледащ не през призмата на собственото си, а на общественото благо ще ви кажа плюсовете от тогава, за които в днешно време плащаме с живота си (и то не само образно казано): добро образование, добро здравеопазване, качествена храна и спокойствие! Нито един от тези фактори, които бяха валидни тогава, не са валидни сега! И те не могат да се сравнят с факта, че мога да си купувам всякакви джуджавки и боклуци, с които да заривам къщата си!

    Коментиран от #142

  • 133 съвременникъ

    7 1 Отговор

    До коментар #44 от "Леонсио":

    абсолютна истина
  • 134 ЧАКАЙ ЧААКАЙ БЕ

    7 1 Отговор
    Кви таблети
    През осемдесетте години
    Тогава имаше компоти„ ПРАВЕЦ”😀
    По един за двама в кабинета
    за компютри😀......и елка
  • 135 нео

    4 7 Отговор
    Не знам дали е било добре или не , но факта е че са построили цяла държава !

    Коментиран от #146

  • 136 Верно ли

    4 7 Отговор

    До коментар #131 от "Предложение":

    Друго предложение: що не вземеш да си затвориш плювалника, ооо, проЗЗЗти юроде,ммм?
  • 137 Антон

    10 3 Отговор

    До коментар #119 от "Северозапад":

    Има го в профит. Няма да споря, но е казвал, че Социализмът е едно недоносче. Даже го има и записано.
  • 138 Зевзек

    4 10 Отговор

    До коментар #95 от "Аз не мисля така!":

    "На 67 съм и съм сигурен че всичко най-добро предстои!!! Не бих се върнал в 80-те за Нищо на света!!!"

    Да всичко най-добре предстои, но едва след 15-20 години преди, но това в следващите 10-20 години ще преминем през "всичко най-лошо". Идва КОЛАПС, дори АПОКАЛИПСИС: суши, пожари, наводнения, урагани, земетресение, глад, ВОЙНИ ...

    Ало бесепарите, проумейте го най-накрая, онези времена(1950 г.-1990 г.) когато власта беше у вас и когато имаше ПРИВИЛЕГИИ за вас върхушката, слугите на МАсква, докато народа беше беден НИКОГА ПОНЕЧЕ НЯМА ДА СЕ ВЪРНАТ. Сега децата на вашите охранители, шофьори, прислужници и готвачи управляват България, за Бойко Борисов, Румен Радев... говоря
  • 139 Антон

    8 3 Отговор

    До коментар #115 от "Ти си":

    Абе трите фалита и чакането по 10 г. за покупка на кола са си факти.

    Коментиран от #156

  • 140 един

    6 4 Отговор

    До коментар #98 от "Само питам":

    Спомням си много добре,и за доброволните отряди и за това, че ако си безработен/имаше печат в личния паспорт/,следваха най-различни унижения като пращане на работа в тухларен завод и др.подобни извращения!

    Коментиран от #157

  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 Антон

    7 8 Отговор

    До коментар #132 от "Верно ли":

    1. Добро образование - кое е било добро - икономическото, медицинското, техническото? Защото е имало добро, но е имало и лошо.
    2. Добро здравеопазване - скептичен съм. Здравеопазването сега определено е по-добро, има достъп до повече информация, за безплатното здравеопазване плащаме с трите фалита (и за евтините билети за трансорт);
    3 Качествена храна - една позната е ходила на бригада на 16 и е брала зеленчуци. Оттогава е спряла да яде консерви. Та толкова за качествената храна. Неслучайно масата хора си правиха лютеници, компоти и т.н.
    4. Спокойствие - ДС внасяше мир и спокойствие, особено на инакомислещите. Това беше 0%.

    Коментиран от #148, #151, #152

  • 143 🇧🇬🇪🇺💯

    1 4 Отговор

    До коментар #108 от "Имаше и друга":

    Осемдесетте са последната “декада” за Музика, в която “декада” музиката отбелязва нови върхове и може би първата половина на 90те след това в
    “регрес”, разбира се винаги има изключения.
  • 144 Мдааа

    1 8 Отговор

    До коментар #110 от "Антон":

    Мили ми смехурко,за тебе годините между 1990 и 2010 са минали като сън.
    Та за коя история говориш,и за кое робство.За историята в началния курс на обучение писана от щатните историци на победилият социализъм,вероятно.

    Коментиран от #196

  • 145 Слава Украiнi

    1 10 Отговор
    Руснаците никога вече няма да повторят грешките на н.в. Александър II и Й.В. Сталин. Единия създал държава на ското-население неспособно да я оцени и задържи а другия да я запази, дори и когато са ти забила ножа в гърба. Путин не е нито единия нито другия и не страда от сантименти. А комшията Ердоган много добре знае какво иска и как да го постигне.Та вместо да се джавкате кой е атлантик и кой русофил се хващайте у ръце и учете турски, защото без турски сте за никъде, даже и в Шенгенистан няма да ви искат.
  • 146 Зевзек

    7 2 Отговор

    До коментар #135 от "нео":

    ЖЕЛЕЗНИЦАТА в България са построени при османския султан/Русе-Варна, първоначално там е минавал Ориент Експрес/

    ПЪТНАТА МРЕЖА при Стамболов(Тогава не е имало асфалт и не е била асфалтирана. Първо Хитлер прави бетонни магистрали, после в САЩ, след ВСВ военните асфалтират пътищата за да могат по-малко да прехвърлят хора, оръжия и техника от Изток та Запад и обратно. )

    ЕЛЕКТРИФЕКАЦИЯТА и ТРАМВАЯ при Фердинанд(В Панчарево и габровско са първите ВЕЦ. ВЕЦ в Панчерево е захранвал с електричество двореца на Фердинад. По-късно при цар Барис и околните села, баба ми обичаше цар Борис, който ги беше електрифицирал още в началото на ХХ век, когато в много части на Западна Европа не е имало електричество. В София е имало електроцентрала на въглища захранваща първите софийски трамваи...)
    ...

    Коментиран от #174

  • 147 един

    6 3 Отговор

    До коментар #50 от "Стилиян Чилингиров-джуниър":

    А ве на какъв гръб са ни носили руснаците,престанете с тия глупости!Руснаците и тогава не произвеждаха нищо качествено,продаваха ни нефта скъпо и ни крадяха безогледно/целия соц.лагер/,след което плащаха за лицензи на Зап.компании и произвеждаха я Жигули я ЛАДА а ние скачахме от радост като си купим кола след 10 годишно чакане!
  • 148 Верно ли

    6 7 Отговор

    До коментар #142 от "Антон":

    Хахаха, "една позната"... Че кой нормален човек яде консерви (и тогава, и сега). Аз и за русенско варено мога да ти разкажа. За здравеопазването - явно не си запознат, както и за образованието-, така че не дрънкай. Дано, ако ти се наложи да имаш пари да отскочиш до Турция - друг съвет не мога да ти дам!

    Коментиран от #197

  • 149 Ами така беше

    7 6 Отговор
    ИКОНОМИЧЕСКОТО ЧУДО НРБ (от 44 г. до 89 г.) в Цифри и Факти! ЕТО КАК БЪЛГАРИЯ ЗАЕ 25-ТО МЯСТО ПО БВП В СВЕТА:
    За периода 1979-1988 г. САЩ увеличава БВП на глава от населението със 182%, Япония с 275%, Германия със 158%, Франция със 157%, а България увеличава БВП на глава от населението с 234%. Това ще рече, че България по време на комунизма, дори и в годините на Перестройка, никога не е била в рецесия, камо ли фалирала, както поучава западната пропаганда.
  • 150 Сандо

    1 7 Отговор

    До коментар #47 от "Антон":

    Вземането на милиарди заеми,невъзможноста да изхраниш народа си,пълно подчинение на политическата класа на Вашингтон и Брюксел,липса на каквато и незавидимост при вземането и реализирането на каквито и да е решения в каквато и да е област и още,и още - това ли наричаш изплуване?А аз го наричам тотално,безнадеждно и невъзвратимо потъване в небитието.

    Коментиран от #198

  • 151 Е... банани нямаше

    9 7 Отговор

    До коментар #142 от "Антон":

    Кеворк Кеворкян: .....
    Омръзна ми да ме питат какво е било НРБ за мен. Сега ще ви напиша какво е било НРБ за 99% от народа. Останалият 1% бяха в Белене!
    За обикновения човек Народната република не бе долар за 96 ст. Не бе и мощна индустрия.
    Не бе и ДС.
    За обикновените хора 99% НРБ беше нещо уникално.
    Когато ходехме по улиците на който и да е град или село, не само няма кой да те нападне, ами и да те напсува! Решетки по прозорците? Стига, бе – това да не е затвор. Железни врати по входовете? Та ние не сме били диваци! Нито наркомани, нито просяци, нито крадци.
    НРБ – това е, когато познаваш всички в блока, дори когато е на 16 етажа. Може да влезеш при всеки и да си поискаш захар, сол или каквото и да е.
    НРБ – това е, когато възрастен се качва в градския транспорт и младите като по команда ставаха да отстъпят място. Така ни учеха.
    НРБ – тогавашните гастрономи работеха като днешните магазини. Вървиш и буташ количката, но нямаше никаква охрана. Бележката за сирене лелката я пишеше с молив отгоре на хартията. Нямаше камери за наблюдение. На никого не му минаваше през главата да краде.
    НРБ – най-доброто образование, и то без пари.
    НРБ – времето, когато малцинствата ги ограмотяваха и те работеха по строежи и комунални предприятия. Всички!
    НРБ – време, в което улиците бяха излизани до блясък и кметството не плащаше милиони на някакви олигарси.
    НРБ – време, в което българският милиционер не мъкне загубилото се дете в милицията, а го изпраща до вкъщи и г

    Коментиран от #158, #199

  • 152 Е... банани нямаше

    11 7 Отговор

    До коментар #142 от "Антон":

    Продъл.

    НРБ – време, в което българският милиционер не мъкне загубилото се дете в милицията, а го изпраща до вкъщи и го предава на родителите му и после отдава чест! И не заради някаква изгода! Към милиционера имаше уважение!
    НРБ – време, в което големите можеха да се доближат до дете и да го попитат има ли нужда от помощ! Днес такъв ще го обвинят в какво ли не!
    НРБ – време, в което всеки оставяше ключа под черджето на вратата. Никой не крадеше.
    НРБ – от работата ти даваха на смешни цени жилище! Ипотека никой не знаеше какво означава! Банкерите не бяха толкова алчни, а властта им чупеше ръцете от китките!
    НРБ – време, в което по телевизията не показваха камари трупове и силиконови гърли. Предаванията бяха познавателни и образователни.
    НРБ – времена, в които, ако не отидеш в магазина една година, цените после бяха същите!
    НРБ – времена, в които стругар или шофьор бе също престижна професия.
    НРБ – времена, в които охранител в училище бе извращение! Най-страшна бе леля Пена с парцала за миене.
    Не знам как да обясня по добре какво е НРБ за 99% от хората.
    Автор: Всички, които са живели в НРБ

    Коментиран от #164, #200, #201

  • 153 Зевзек

    3 6 Отговор

    До коментар #103 от "Щом си на 67...":

    "Щом си на 67... за кога?"

    Средната продължителност е 74 мъже, 77 жени. Остават му още години живот, дори може и над 10 години да му остават. Едни умират на 40, други на 50 годишна възраст, трети на над 80 годишна възраст. Моито баби и дядовци починаха на 75 -80 годишна възраст. Моята майка и някои чичовци на около 50 годишна възраст починаха от рак и сърдечни заболявания. Според мен за рака с голяма вероятност причина е аварията в АЕЦ Чернобил. Аз съм противник на всякакви АЕЦ. Всякакви и на съветски/руски, и на американския, и на френски, и на канадски, и на японски, и на китайски, и на южнокорейски ... На всякакви АЕЦ съм противник. И не вярвам, че въглищата са причина за "затоплянето", смятам че човешката цивилизация не е готова да спре са използва въглища в енергетиката. Смятам че анотевосването на въглищните ТЕЦ и на кравите отделяше метан е ПОГРЕШНО. И се прави от хора, които забогатяват неприлично от търговия с СО2 емисии и "зелена" енергия. Включигелно бългорски депутати собственици на фотоволтаици.

    Коментиран от #169

  • 154 Твърде шаблонен отговор...!

    1 6 Отговор

    До коментар #131 от "Предложение":

    Да не кажа ..- т@П@шки...!Тук ми е живота,тук ми е семейството,тук искам да работя и си почивам нормално след работа...!
  • 155 Зевзек

    8 2 Отговор

    До коментар #100 от "Муаха-ха-ха-ха...":

    "Нешънъл географик отдавна обявиха,че 80 г.на миналия век са били най-хубавите за целия Свят."

    Само че България до 2000 г. беше изостатала с 40-50 години от останалия свят. И едва 2012-2019 години успя да намали това изоставане до няколко години. Аз съм роден 1970 г., лично най-добре съм живял от 2012 г. до 2019 г
    ( по-точно най-добрия ми живот свърши февруари 2020 г. - когато се случи коронавируса пандемията, затвориха света и стартираха голяма инфлация, но не чак толкова зле като хиперинфлацията от 1994 - началото на 1997 г.)

    Най-зле съм живял 1996-1997 г. и също и до 1980 г..
    До 1980 г. живеехме в една стая 4 човека, с родителите ми и брат ми, тоалетната беше външна, нямахме баня ...

    Коментиран от #159

  • 156 Ти си

    6 10 Отговор

    До коментар #139 от "Антон":

    Консуматорче, аз за кола несъм чакал а и неми трябваше , (обществения транспорт беше перфектно уреден) но съм чакак на опашки за книги нещо което за теб е непонятно и непознато ....

    Коментиран от #160, #161

  • 157 Нямаше

    5 8 Отговор

    До коментар #140 от "един":

    Никакви печати, в паспортите! Имаше задължително заселвания по чл. 39 от Закона на МВР, на бесделници, хомосексуалисти и жени с аморално поведение - проститутки! Факт!

    Коментиран от #173

  • 158 🇧🇬🇪🇺💯

    1 11 Отговор

    До коментар #151 от "Е... банани нямаше":

    Ами така е но не точно, и в един
    Затвор/Пандиз има ред но аз си спомням и други неща с Каруцата и Дядо ми Бог да го прости отиваме да мелим брашно, Мелницата която съществува и до ден днешен, беше от преди 9ти Септември❗️
    На Дядо ми му взеха Имотите, Земите и Синовете му ги научиха ги как да убиват, защото преди 9ти бяха убивани от Бащата на същия цар който опрай българията за 800 Дни❗️
    Руската Червено/Кафява Чума бе инсталирана от СССР в Българията на мястото на Германската Кафява Чума❗️
    Два пъти Зло не прави ено Добро❗️
    📌Идиализирането на Соца иде от празнотата която е сега и ограбването на Народа от мутро/пост/комунистите и ДС службите които трябваше да бъдат лустрирани а не “изкъпани” в милиони левове❗️
  • 159 Зевзек

    10 1 Отговор

    До коментар #155 от "Зевзек":

    Зимите на 1989-1990г. и 1996-1997 г. беше голям проблем българите да се изхранват. Преживял съм го, освен това имаше много мародери и разбойници, най-големия народен беше държавата, ограби спестяванията на много хора. Заради хиперинфлацията, едни загубиха спестявания в размер на един апартамент+един автомобил, а пък други през 1998 г. си изплятиха заема за апартамента взет преди 4-5 години само с една заплата.
  • 160 Не бе перфектен,

    1 10 Отговор

    До коментар #156 от "Ти си":

    А отвратителен! Когато билетчето бе 2 стотинки, до централните хали, помниш ли? Хората висяха по вратите на трамваите, на гроздове, а някои и на теглича, от зад! Красота! А за автобусите? Бракми!

    Коментиран от #162, #166

  • 161 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 162 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП

    8 5 Отговор

    До коментар #160 от "Не бе перфектен,":

    Росен съм 1970 г. не помня "Когато билетчето бе 2 стотинки..."

    Моите спомени са за билетче от 6 ст, за баничка от 12 стотинки, за "принцеса" - сандвич с кайма и кашкавал от 25 ст. И заплати от 160-200 лева месечно. Моите спомени са за много студени трамваи и автобуси с развалени прозорци и зимата седалки покрити с 10 см. сняг, а тогава зимата/снега и студа/ го имаше от ноември да април. Моите спомини са как сутрин отивайки на училище се бутахме в автобусите кото сардини в консерва и как автобусите не тръгваха докото някой не "изпаднеше" за да се затворят вратите.

    Коментиран от #168, #170

  • 163 кога ще стане по добре

    2 6 Отговор
    По добре вече беше
  • 164 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 165 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 166 Ти си

    1 6 Отговор

    До коментар #160 от "Не бе перфектен,":

    Знаеш ли какво , дреме ми за софиянци и техните проблеми с обществения транспорт - при нас беше перфектен ....
  • 167 666666

    1 6 Отговор
    Факт!
  • 168 Е па такова билетче

    7 1 Отговор

    До коментар #162 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП":

    Нямаше! Дори в най-малкия град.

    Коментиран от #171

  • 169 Защо му обясняваш?

    2 2 Отговор

    До коментар #153 от "Зевзек":

    Този първосигнален шебек дори не схваща за какво става дума! Като погледнеш назад е Кочина! Трябва да се гледа Напред! Моя пойнт за възрастта ми беше, че не искам да се връщам в младоста си дори, ако трябва да живея в онази Кочина! А дали има за мен бъдеще на 67 или не, не е важно! Господ само знае! Важното е че ще има бъдеще за поколението след мен!!!
  • 170 Злогош

    4 1 Отговор

    До коментар #162 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП":

    Ако си бихте стояли на село нямаше да се буташ по студени трамваи и автобуси и да се блъскаш като сардина в консерва . Ние си останахме на село и такива проблеми нямахме а и на ще неискаха да живеят в зайччарник близо до Пазарджик.
    Ама не требе да сме у градо и после олеле .
  • 171 TV Бобов дол

    1 1 Отговор

    До коментар #168 от "Е па такова билетче":

    При нас пък градските автобуси ги направиха безплатни .
  • 172 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    5 5 Отговор
    Дано никога не се връща комунизма в България.

    Коментиран от #180

  • 173 един

    3 1 Отговор

    До коментар #157 от "Нямаше":

    Мисля че имаше страница "месторабота" в старите паспорти където беше документирано къде работиш!

    Коментиран от #175

  • 174 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 175 Няма какво да мислиш.

    3 1 Отговор

    До коментар #173 от "един":

    Още го пазя! Започнал-Печат и дата! Напуснал-Печат и дата!
  • 176 дядото

    2 1 Отговор
    пак искате да излъжете.не 25 а поне 75 процента смятат че е така.днес добре са само продажниците от политика,парламент и власт

    Коментиран от #177

  • 177 А преди

    1 1 Отговор

    До коментар #176 от "дядото":

    Само продажниците от ЦК БКП!

    Коментиран от #179

  • 178 Роза

    5 1 Отговор
    Имаше хубави неща по онова време,но имаше и лоши.Но тогава бяхме млади и лошото не ни тежеше много.Моето мнение е,че имаше повече човечност и състрадание у хората.Но тези времена никога няма да се върнат,както няма да се върне и младостта ни!

    Коментиран от #181

  • 179 реди

    3 1 Отговор

    До коментар #177 от "А преди":

    Продажниците пречеха през социализма, пречат и сега. Обаче сегашните са първо много по-лакоми и нахални, второ много повече. Соц-продажниците не са изнасяли национално богатство извън държавата. А сегашните го правят в големи мащаби.
  • 180 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 181 Комунист

    2 2 Отговор

    До коментар #178 от "Роза":

    Млядоста няма да се върне, но КОМУНИЗМА един ще възтържествува и победи във всички държави по света без изключение!. Капитализма ще бъде ликвидиран и Народите ще живеят в мир и благоденствие. ...."Един призрак броди из Европа".....

    Коментиран от #182, #185

  • 182 Комунист

    1 1 Отговор

    До коментар #181 от "Комунист":

    Поправка: Млядоста - Младоста
  • 183 Не имало!

    0 1 Отговор

    До коментар #180 от "Енгелс":

    Няма и да има! Всичко беше Лъжа!

    Коментиран от #188

  • 184 Човека е искал

    1 1 Отговор

    До коментар #180 от "Енгелс":

    да каже-Дано Никога не се върнат комунетата!!!
  • 185 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 186 От 1917 година

    1 1 Отговор
    се опитват да го докарат пустия му комунизъм, и все не могат!

    Коментиран от #187, #189

  • 187 Но поне

    1 1 Отговор

    До коментар #186 от "От 1917 година":

    Си поживяха на гърба на Народа!

    Коментиран от #191

  • 188 Енгелс

    2 1 Отговор

    До коментар #183 от "Не имало!":

    Лъжа за теб, такива които мразеха социализма. Иначе за другото има ДИАЛЕКТИКА по въпроса. Един ден комунизма ще ликвидира капитализма като експлоататорска система и ще възтържествува в целият свят. Това е обективната истина.
  • 189 Комунист

    2 1 Отговор

    До коментар #186 от "От 1917 година":

    Не се кахъри, комунизма ще дойде един ден в държавите по света. и ще замени капитализма. 1 крачка назад, 2 напред и така до пълна победа на комунизма.
  • 190 Социализма

    3 1 Отговор

    До коментар #180 от "Енгелс":

    Го постигнаха Скандинавските държави! Ние никога не достигнахме това ниво! Социализъм съчетан с частна инициатива, това е бъдещето на Света! Това което ние “градяхме” беше ограбване на Народа и вкарване в Задънена улица!

    Коментиран от #192

  • 191 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 192 Енгелс

    2 1 Отговор

    До коментар #190 от "Социализма":

    Няма такъв филм! При комунистическият строй НЯМА ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ. Само и единствено съществува държавната собственост. Никаква друга.Това е ДИАЛЕКТИКА , а не свободни съчинения на един, или друг неграмотен индивид.

    Коментиран от #194, #195

  • 193 Нашите Социалисти

    3 1 Отговор

    До коментар #191 от "Комунист":

    Бяха комунисти! Разбирай търтеи и мошенници! Шарлатани! Няма такъв строй комунизъм и Не може да има! Социализъм с частна инициатива е постигната в Дания, Норвегия, Швеция….
  • 194 Няма вече

    0 1 Отговор

    До коментар #192 от "Енгелс":

    кой да ви се върже! Такова учение е шарлатанство! Комунизъм, Алабализъм!
  • 195 Затова няма

    1 0 Отговор

    До коментар #192 от "Енгелс":

    Никога да се случи, освен отново с кръв!!!
  • 196 Антон

    1 1 Отговор

    До коментар #144 от "Мдааа":

    Абе остави ме мен, виж как Т. Живков казва, че социализмът е едно недоносче. И той ли е бър объркан?
  • 197 Антон

    1 2 Отговор

    До коментар #148 от "Верно ли":

    Абе не знам, ял си зеленчуци от Чернобил и си се кефил - както и да е.
  • 198 Антон

    2 2 Отговор

    До коментар #150 от "Сандо":

    Ами сега сме по-добре от най-добрата година по времето на Живков. Ама вервай си.
  • 199 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 200 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 201 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 202 Мдааа

    4 1 Отговор
    "От пепелта на капитализма се ражда комунизма"- Карл Маркс.
  • 203 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 204 Оня с коня

    6 1 Отговор
    Само да уточня.15ст.беше хляб типов. С него селяните около София си хранеха животните. И да, виждал съм ги като дете да ровят в кофите, защото хляб масово се изхвърляше и го събираха за храна на прасетата. Друго не прибираха. 26ст.беше добруджа, 34ст.бял. Салам сервилат-4.60лв, ама истински без ГМО-та. Луканка 12лв и тя само от месо! Бутилка гроздова 4.70. Бутилка ябълкова 2.80.Литър прясно мляко 30ст. Кофичка кисело 18ст.краве. Имаше и смес. Натурално и много вкусно. От мляко, а не от соев сурогат. Кренвиршите бяха от истинско телешко месо. Няма вече такива. Апартамент 76кв.м реална площ без терасите и стълбищните площадки като сега, тристаен 9600лв. В момента същите се продават в София за 80-90 000 евро, около 20 пъти по скъпо. Заплата на мед сестра 120лв, на инженер 400. А направете си сметката изветрели мозъци, какво загуби Народа с ликвидирането на социализма.
  • 205 Човек от Народа

    4 1 Отговор
    Бананите във веригите яко ги вдигнаха. 3,59лв за килограм. Ей, тези капиталисти не се наядоха бе. Все социализма им виновен.
  • 206 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Рони":

    Тогава крадяха дребните хора и по малко. Днес крадат мениджърите и по много. Опа сори, сега му се вика усвояване на средства по програми.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове