Last news in Fakti

2 Март, 2023 20:16 1 521 22

Безопасни ли са българските влакове

  • влакове-
  • безопасност

Според НКЖИ разполагаме с тристепенна защита

Безопасни ли са българските влакове - 1
Снимка: БГНЕС

Електронната система за управление, която може да спре влаковете автоматично при опасност, най-вероятно не е функционирала по време на фаталния сблъсък в Гърция. Това заяви в ефира на NOVA представител на Европейската железопътна агенция. Става въпрос за Европейската система за контрол върху движението, която вече е задължителна в цяла Европа, но при ново строителство. Тази система може да спре влака директно при задаваща се опасност. В България такава защита има само в два участъка.

В участъкът Септември- Пловдив и Пловдив – Свиленград. Тепърва обаче ще се изгражда, съобщиха от НКЖИ. В момента се изпълняват проекти за участъка от София до Септември и от Пловдив до Бургас. Като поетапно ще се въвежда и по други линии.

Още по-модерна ще бъде изградена и по плана за възстановяване от – Русе до Каспичан. Като се очаква да бъдат финализирани до 2026 година. Междувременно разполагаме с тристепенна система за безопасност, увериха от компанията.

“Тя спира директно движението. Спира влака. Машинистът няма избор. От момента, в който попаднат на една линия, дори да са на 100 км., ако няма други гари - тя ги отчита и алармира в момента, в който са стъпили на релсата”, обясни инж. Мартин Янев, експерт в Европейската железопътна агенция.

Тази система за контрол тепърва се внедрява у нас, съобщиха от НКЖИ. Това обаче не означава, че няма изградена защита, която включва контрол на няколко нива при тръгване на влака от гарата.

“Тристепенната система представлява следното: първо имаме диспечерско ръководство, под него - влакови диспечери и съответно дежурният ръководител на съответната гара”, обясни Бисер Минчев, главен ревизор по безопасност в НКЖИ.

Допълнителен контрол има и в междугарията, така при проблем влакът не може да тръгне.

“Когато дежурният ръководител не даде сигнал, не може да му се отвори коридор. Отделно осигурителната техника се грижи положението на стрелките и показанията на сингала да са в зависимост. Ако стрелките не са правилно подредени или има проблем разрешаващ сигнал не може да излезе - ще остане червено”, обясни Минчев.

Все още у нас има и 8 гари от Дупница до Дамяница с ръчен контрол на стрелките. Там също се действа при ясни правила, увериха от НКЖИ. Вече се работи по модернизацията им. Министърът на транспорта Христо Алексиев увери, че се извършват редовни проверки

“Това, което искаме да направим, е да избягаме от субективния фактор, от човешкия, затова и БДЖ закупуват съвременни системи за контрол и наблюдение на контрол на локомотивите и тези части, които представляваха предпоставки за запалвания”, посочи Алексиев.

Експертите не могат да дадат съвет къде е най-безопасно във влака, но едно е ясно.

“За съжаление отпред се понася основната сила на удара, така че това е неизбежно първите вагони да пострадат най-тежко”, категоричен е инж. Мартин Янев.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    30 3 Отговор
    Понеже се движат с 20 км в час са много безопасни.Иначе всеки ден се палят и удрят.

    Коментиран от #6

  • 2 БДЖ

    26 4 Отговор
    БДЖ = Трагедия и кошмар за всеки, който пътува с тези бавнодвижещи се ковчези.
  • 3 Пуф паф туууу тууу

    10 1 Отговор
    ЙОК артикъ
  • 4 Някой

    8 0 Отговор
    Не,не,не,не !!!
  • 5 Калпазанин

    26 2 Отговор
    Е как да не са безопасни, значи от всяка точка на Европа до София стигал за три часа макс, а от София до Варна или Бургас ти трябват минимум половин ден и за всеки случай трябва да си носиш ядене и пожарогасител

    Коментиран от #7

  • 6 1000%

    15 5 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Със сигурност са много по-безопасни от маубах който фучу с 200 по магистралата..
  • 7 БДЖ

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "Калпазанин":

    + оръжие
  • 8 Абе

    10 8 Отговор
    Колкото и да са зле нашите влакове поне не вървят по една линия като гръцките.
  • 9 ГУМЕН КРАДЕВ

    26 0 Отговор
    В целия свят българските влакове са най-безопасни !!! Щото ги няма ! А девиза на БДЖ " Ако не знаеш да псуваш - ще се научиш " !

    Коментиран от #21

  • 10 НЕ СА

    10 2 Отговор
    НЕ. НЕ. НЕ. НЕ.
  • 11 док

    17 0 Отговор
    Това е все едно да питате дали и бойко борисов лъже.
  • 12 Ужас безкрай

    16 1 Отговор
    А бе вие на това влакове ли му казвате!?
  • 13 Минева

    15 1 Отговор
    Дали са безопасни? Това е нагло.
  • 14 Тома

    27 1 Отговор
    Българските влакове са влакове стрели японците може само да се учат от наште.А върха е когато ти се ходи много по нужда и като влезеш в тоалета всичко ти минава изведнъж
  • 15 Да, бе

    17 0 Отговор
    Абсолютно са безпасни, щото тъй си отвратиха клиентите, че и в Най-голямата трагедия ще умрат най-много трима и само единият ще е пътник евентуално.
  • 16 СЗО

    10 0 Отговор
    Безопасни ли са българските влакове...това е риторичен въпрос нали?
  • 17 АБВ

    8 0 Отговор
    Колкото турските жилища
  • 18 Гост

    2 0 Отговор
    Хахах! Най-безопасните
  • 19 Тодор Колев

    10 1 Отговор
    БДЖ влаковете са абсолютно безопасни.......до момента на катастрофата.
  • 20 Иво

    4 0 Отговор
    Безопасни са,само където може да се запалят по време на движение,а такива случаи бол..
  • 21 Хсхахаха

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "ГУМЕН КРАДЕВ":

    Хахахаха
  • 22 Моля?

    2 0 Отговор
    Влаковете на БДЖ (буквално) са огън!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове