2 Март, 2023 22:21 40 586 120

Ето кои коли няма да могат да влизат в центъра на София от края на 2023

  • нискоемисионни зони-
  • коли-
  • замърсяване-
  • център-
  • софия-
  • забрана

Нарушителите ще бъдат глобявани автоматично, чрез специално създадена система, която разчита номерата на автомобилите и изпраща санкциите

Ето кои коли няма да могат да влизат в центъра на София от края на 2023 - 1

От края на 2023 година Столичната община въвежда нискоемисионни зони в София.

„На практика автомобилите, които не отговарят на определени екологични показатели, а това са бензинови автомобили, произведени преди 1996 г. и дизелови преди 2002 година, няма да могат да влизат в определени случаи в централната градска част. Естествено, тези с по-екологичните автомобили няма да имат такива ограничения. Това са първите нискоемисионни зони в България, които ние въвеждаме“, заяви заместник-кметът „Финанси и здравеопазване“ в Столична община Дончо Барбалов, съобщи БТВ.

А целта е подобряване на качеството на въздуха чрез намаляване на вредните емисии и стимулиране на използването на градския транспорт.

„Основните източници на тези емисии са моторните превозни средства и битовото горене. С регулацията от СОС се адресират и двата проблем“, добави Барбалов.

Въвеждането на зоните следва международните стандарти и утвърдената практика в Европа.

„Вече над 300 града в Европа прилагат подобен вид нискоемисионни зони. В случая на София се предвижда това да бъде именно в периода, в който столицата има затруднения с чистотата на атмосферния въздух, а именно зимата. Тогава отоплението и транспорта заедно генерират фини прахови частици, предизвиквайки дни с тяхното повишаване. Безспорно в Европа има ефект всички си даваме сметка, че като спрем автомобили, които бълват, образно казано черни кълба дим след себе си, това ще доведе и до намаляване на замърсяването на въздуха“, заяви зам.-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС Зафир Зарков.

Нарушителите ще бъдат глобявани автоматично, чрез специално създадена система, която разчита номерата на автомобилите и изпраща санкциите.

„Камерите снимат непрекъснато, пълнят една база данни и след това идва филтъра за екологичната категория. Информацията се записва на сървърите на системата, като впоследствие се извършва филтрация на всички засечени автомобили и по този начин се отсяват всъщност само нарушителите. И така системата вече ги идентифицира като нарушители и налага съответно санкцията“, допълни директорът на дирекция "Управление и анализ на трафика" Димитър Петров.

Ограниченията влизат в сила от 1 декември 2023 година до 28 февруари следващата година за автомобилите с първа група екологична категория. А от декември 2024 до края на февруари 2025 година рестрикциите ще обхванат и следващата втора група замърсяващи превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 87 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хехехе

    266 6 Отговор
    тогава за какво ми мерят газовете при ГТП

    Коментиран от #9, #56, #107, #116

  • 2 хехехе

    170 11 Отговор
    а новите чипосани кюнци те какво могат
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Aлфа Bълкът

    192 17 Отговор
    96-a къде ще намериш 30г кола на бензин, като всички са на газ!

    Коментиран от #59, #104, #120

  • 5 да бе да

    215 27 Отговор
    Аз ще си карам навсякъде имам стара но надеждна кола, айде да видим ако всички си ги караме, дали всички, ще ни глобят?!? Чудят се какви глупости да измислят, за да си продават новите щайги, които за нищо не стават...

    Коментиран от #12, #13, #24, #31, #36, #101, #115

  • 6 Последния софиянец

    61 16 Отговор
    Аз пък карам кюнбе производство на Факултето.

    Коментиран от #20

  • 7 Адам Хилтън

    222 12 Отговор
    В София още се топлят с нафта, въглища и дърва, ама старите коли им пречели! хах

    Коментиран от #99

  • 8 Това е

    154 5 Отговор
    Категоризирането е по години на производство. Няма значение замерването, наличие на газова уредба и всичко що се сетите. Праскат на стикера категорията, па ако ще и нафтова печка да пуши от ауспуха.
    В тая връзка нищо ново. На времето в един филм Слабака имаше реплика - "Затварят бутилките с капачки, а правят тирбушони. И после се чудим защо ни е слаб футбола?" :))

    Коментиран от #32, #111

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Орел

    137 3 Отговор
    Едни кинти да гепим. Като "умните" светофари.

    Коментиран от #82

  • 11 Бойко Българоубиец

    71 21 Отговор
    Нищо те после пак ще гласуват за нас хехе ГЕРБ ПОБЕЖДАВА!
  • 12 Сигурно

    145 0 Отговор

    До коментар #5 от "да бе да":

    Можеш да си сигурен за глобите. Виж колко време електронно правителство няма. Още се "работи" ! Но за глобите вкараха куп камери, системи да отчитат и селектират и т.н. Значи това може, но електронно правителство, гласуване електронно и др. НЕ !?
  • 13 Олег

    29 124 Отговор

    До коментар #5 от "да бе да":

    Всичките, каращи смърдящи трошляци, ще ви глобят. Какво пречи?

    Коментиран от #15, #25, #72

  • 14 Айде

    77 2 Отговор
    А живеещите в зоната!? Не са се сетили!
  • 15 игор

    94 7 Отговор

    До коментар #13 от "Олег":

    Човека може да кара Кадилак от 1959, много по-скъп от Хюндая ти примерно ... стига писахте не на място!

    Коментиран от #74

  • 16 Калин

    176 33 Отговор
    Еврофашистите отново в действие. На 300 километра от нас мятат хиляди тонове бомби, но иначе лицемерно ни говорят за екология. България е най-големият екологичен доставчик на боеприпаси за украинските нацисти . Това е безумие !
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Гошката

    73 10 Отговор
    Аз съм с 1.9 TDI с права тръба,ще мога ли да отида до МОЛ-а и ако може в подземният паркинг ли трябва да влезна ?
  • 19 Аз71

    35 12 Отговор
    И системата как ще разбере годината

    Коментиран от #29

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 ха, ха, смешници!

    92 8 Отговор
    Ползванто на градския транспорт не зависи от възпрепатстването на личния. Всеки би предпочел да го ползва ако е достатъчно надежден, навременен, бърз и икономически по изгоден. Никъде в България няма обществен транспорт, отговарящ даже на половината от тези условия. Сигурно някой си мисли, че българина изгаря от желание да харчи няколко пъти повече само и само за да бойкотира градския транспорт или е супер доволен да попадне в трафик загубвайки час и повече.

    Коментиран от #38, #96

  • 22 Бай Тошо

    77 5 Отговор
    Дизел еко 5 с пикаещи дюзи е идеалната разходка из центъра на Софето
  • 23 абе хора

    113 12 Отговор
    А тея коли дизел 2014-15г дето продават тука джамбазите по 30 000 - 40 000лв и им махат катализатори и дпф-и, щото са на по 500 000км върнати на около и под 200 000км. Тея коли не замърсяват ли повече от колкото едно голфче 1.9tdi примерно?!? Затова са техническите прегледи и там може да се установят емисиите, приема се праг и ако не отговаряш колата се въвежда в база данни. Тези дето отговарят им се дава картонче и с него да могат да си джиткат по центъра! Няма кой да се занимава и да мисли обаче, за тях е важно само едни пари да се вземат/усвоят!!!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Бгг

    82 3 Отговор
    Като вдигнат стандарта като средноевропейски, тогава да налагат ограничения. Е кметовете и съветниците може и да са с такъв, но това не означава, че и другите хора са така.

    Коментиран от #98

  • 27 Факт

    18 100 Отговор
    Дизела е отречена стара неадекватна технология.Бъдещето отдавна е другаде но ганя отново е назад

    Коментиран от #37, #41

  • 28 Кради Кради

    121 5 Отговор
    Поредната недомислица на едни висшисти с купени дипломи! Първо аз съм бил в Англия и там има толкова ретро автомобили по скъпи от нови и никой не ги ограничава да влизат в центъра на Лондон а просто всички си плащат ако искат да влезнат с колата в централната част! Другото което е това решение е взето от хора които нямат никаква представа от коли и изгорели газове! Ако един бензинов двигател е здрав технически не замърсява повече от другите! И много ми е интересно как ще отговорят на следния пример. Ако вземем един нов мерцедес и той е v8 и едно старо поло 1.4 примерно този мерцедес ще изхаби един резервоар за 1 ден а Полото за цяла седмица и ако ги сумираме този който е изгорил повече литри тоест Мерцедеса той замърсява повече но въпреки това само за това че е по нова година ще го пуснат в центъра :)

    Коментиран от #65

  • 29 Като

    71 2 Отговор

    До коментар #19 от "Аз71":

    Като ти щракнат регистрацията и срещу нея веднага излиза всичко, което се сетиш. И честитоо! Идея си нямаме колко знаят за нас и личния ни живот.
  • 30 И моята няма да влиза в центъра

    36 2 Отговор
    В понеделник я оставих в моргата.
  • 31 Не бе

    30 2 Отговор

    До коментар #5 от "да бе да":

    Теб кво те бърка дали ще глобяват всикчи, щом теб ще те глобяват редовно?
  • 32 Много здраве от пункта

    41 6 Отговор

    До коментар #8 от "Това е":

    Двете ми коли са на газ. По-миналата година бяха Евро 1. От миналата са Евро 3.
  • 33 Край

    52 39 Отговор
    Карате .... в София карате.... 10-12 км/час средна скорост в час пик. Това НЕ е каране. Града е блокиран от 3пъти повече коли отколокото може да понесе. В резултата седим в задръстванията и дишаме гмеж. Всичко е атрупано с коли. Тротоари и градинки. Разчертайте целия град и паркирането да стане платено в Целия град. Кола без катализатор и фап филтър е НЕИЗПРАВНА - аут от града.
    Няма град в Европа в който да има колкото хора толкова и коли. Тук може да се регистрира всичко което може да се движи. Това е абсурден популизъм и ще доведе до там че града да се блокира тотално.

    Коментиран от #45, #46, #86, #92

  • 34 Пазвантин

    73 5 Отговор
    А краденият джип на Влади Горанов ще влиза ли? Нали е намагнитен...
  • 35 Кради Кради

    86 8 Отговор
    Как всичко друго сравнихте с други държави а един път не сравнихте заплатите и да кажете дайте да се изравним с германските примерно! Тези всички схеми се измисляха от ГЕРБ за да може да има повече за кражби! Само се измислят предпоставки за камери за глоби за данъци!
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 оня с коня

    60 17 Отговор

    До коментар #27 от "Факт":

    Хубо че гледаш в Бъдещето в стил "Дядо Йоцо гледа",но за разлика от тебе аз живея ДНЕС И СЕГА и Дизеловото ми перфектно поддържано 6-ЦИЛИНДРОВО БМВ лети като Хиперзвукова Ракета.А ако пушеше като "Дарак" щеше ли да стига без проблем Фабричната си скорост 242км/ч-лично съм го изпробвал?Ама било старо...А кое му е старото,след като освен Двигатела/на 200 000км по който НИЩО не съм пипал почти всичко останало е сменено С НОВО?И престани да наричаш Българите "Ганьо" - не си в ИНТЕЛЕКТУАЛНА ПОЗИЦИЯ за това!
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Без забрана

    30 4 Отговор
    Има толкова камери по кръстовищата. Единна информационна система за еко-категория на колите и цветни табели на зоните с определен допуск. Който навлезе в такава зона с по-ниска категория-плаща. Плаща за време. И който си има пари-да си кара каквото си иска возило. Общината ще си получи парите, които ще инвестира за някоя нужда. Кто зоните за паркиране, ама без дембели.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 теслю

    14 72 Отговор

    До коментар #27 от "Факт":

    Бъдещето е в теслата аз съм го казал много отдавна това.
    С едно зареждане минавам 1000км и това ми струва 2.60лв, без да цапам.
    Къде ще минеш ти 1000км за 3лв - така че купете Тесла и се небойте тея 150 000лв ще се върнат само за 100 000км.

    Коментиран от #47, #50, #79

  • 42 Шерлок Холмс

    75 0 Отговор
    Е това продължава да влиза в България от Италия вс тир който се връща от Италия това носи!

  • 43 Палячи

    16 104 Отговор
    Какво ревете всички? Че няма да можете да си карате 20-годишните гробници за по 2000лв ли? Ами, като не можете да си позволите нещо ново, просто няма да имате кола - толкова е просто! Но манталитета ни е, че на всяка цена трябва да имаме кола, па ако ще и да е от моргата!

    Коментиран от #100

  • 44 хич не си прав

    67 3 Отговор

    До коментар #38 от "Палячи":

    Има тарикати със скъпи возила дето карат по бусленти по трамвайни линии и в насрещното като бързат, те не спазват нищо и за тях закони няма ежедневно се сблъсквам с такива шофьори. Не може да се стигне бързо до никъде ако нямаш лъскава кола и не си от горните тарикати дето са над закона.

    Коментиран от #52

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Палячи

    19 51 Отговор

    До коментар #33 от "Край":

    Абсолютно подкрепям! Сигурно 1/3 от колите са неизправни и няма да е лошо тия морги да отидат за скрап най-накрая.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 НЕЩО КАТО ПЛАТЕНИТЕ ЗОНИ

    78 3 Отговор
    Не че ще се подобри въздуха , не ! Трябва да се вземат пари от нас чрез санкции и тормоз . Платените зони се въведоха за да се опразни центъра . Е опразни ли се ? Опразниха се нашите джобове . Напълниха се други джобове . И с колите сега ще стане същото . Прави се за да печели някой .
  • 49 пенев

    90 4 Отговор
    Аз карам кола дето и 1000лв надали ще и взема 2000г е произведена. Колата е Хюндай Пони 1.5 , купил съм я чисто нова от България и е на 100 000км реални, малко е ръждясала но не е нищо фрапантно. И тази кола пали и върви перфектно, винаги сам я подържал сменял масла и правил каквото е необходимо по нея. Последно правих скорости и съединител на 1500лв с работата. А кажете ми защо да не мога да влизам в центъра с колата която е перфектна но е просто остаряла къде е логиката

    Коментиран от #60, #62, #63

  • 50 теслю

    9 72 Отговор

    До коментар #41 от "теслю":

    Не пишете минуси а се осъзнайте и вижте прогреса екологията и икономията къде са ! ! ! ! ! !
    Който е имал Тесла няма как да я смени за друго ! ! ! !

    Коментиран от #78

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Дядо

    58 1 Отговор
    Абе ще видите какво е 15-минутен град. В Англия, където се пробват да наложат такива мерки, хората доста недоволстват. Пътят към ада е покрит с добри намерения. Днеска е центъра, утре ще е нещо друго в допълнение. Едва ли нашите пишман управници ще си позволят да не изпълнят "заръките" на псевдоборците за постигане на 0 карбонови емисии.
  • 55 Дааа

    81 8 Отговор
    Обикновен фашизъм! Поредното унищожение на демокрацията-свободата на придвижване!
    Американското робство-в действие!
    Навремето турците са забранили на българите да яздят коне и да строят черкви, по високи от турчин на кон!
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Мен

    66 2 Отговор
    Пускайте само емели с тротинетката и коли на мъск. По европейско решение на тая смешна община няма. Не знам как ги търпят столичани. Тва трябва да се изрине от корените му
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Мен

    53 2 Отговор

    До коментар #49 от "пенев":

    Ето педалите от Европа така казаха. За това
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 д-р Косев

    22 38 Отговор

    До коментар #49 от "пенев":

    Написаха ти горе, трябва да се намалят колите и все някакъв критерий трябва да се измисли. За мен по-добрият вариант за София е да се вдигнат данъците драстично, т.е. десетина пъти. Ако трябва да плащаш над 1000 лв. данък за бричка дето струва 500 лв може би ще предпочетеш да хващаш автобуса.

    Коментиран от #89

  • 63 Защото така

    10 33 Отговор

    До коментар #49 от "пенев":

    Като искаш У Софията ще караш нова кола
  • 64 Наблюдател

    74 4 Отговор
    Целта е да ви разкарат от центъра и вас и вашите стари щайги. За да могат те по-спокойно да си карат луксозните нови коли. Скоро във всички градове с над 50 000 жители. А, ако приемете безбой да ви лишат от достъпно мпс, скоро напълно ще забранят старите и евтини коли, пък вий ощеблейте. Емисиите са благовидно обяснение за наивници. Отворете си очите
  • 65 Шофьор

    44 5 Отговор

    До коментар #28 от "Кради Кради":

    Мнооого си прав,ретро автомобили,запазени, реставрирани са по-еко,от Бугати Вейрон (43/100км.),което е номер 1/по разход на гориво, от 10те най-бързи коли в света.
  • 66 123

    54 3 Отговор
    Бомби падат на 300 км, ама са екологични
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    49 3 Отговор
    Богаташите си откраднаха центъра на София! Одете пеша, трайте си!
  • 70 Им бе цилус

    52 4 Отговор
    Само да питам,а колите с чужда регистрация,как ще стане? Защото,ако системата не ги "чете",ще има много дела за сметка на Държавата.Получава се неравностойно положение?А?И ще бъдат спечелени тези дела в полза на глобените!
  • 71 Емо

    74 6 Отговор
    Прелагам на 1.12.2023 всички с коли категория 1 и 2 да блокираме магистралите за влизане и излизане от София. Тъкмо тези които си измислят законите ще си стоят там.
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Един

    17 72 Отговор
    Предлагам гражданите от категория 1и 2 да си бракуват гробниците, да освободят хората от боклуците си и да си ползват градския транспорт.

    Коментиран от #75, #85

  • 74 АУУУУУ

    18 29 Отговор

    До коментар #15 от "игор":

    за един кадилак 1959 година да се отменя закона срещу димящите таралястници...... Кадилакът ще си го караш само на Спасов ден пред Александър Невски и толкоз..... През останалото време или с нормална кола или на метрото!!!
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Тхгд

    36 4 Отговор
    А ТАРАТАИКИТЕ НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Бачо Киро

    50 11 Отговор

    До коментар #50 от "теслю":

    Да бе, надявай се. Една Тесла имаме и седи в гаража на фирмата, никой го не ще туй недоразумение.... Всички правим между 1500 и 3000 км на седмица и никой няма време да се занимава с глупости по път. Сега се мандахерцат из града с туй чудо на чудесата, а ние си пътуваме безпроблемно с C300d. Просто няма никакъв начин да накараш който и да е от 50-имата колеги да мине на сешоар, ако няма поне 1000км пробег при скорост от поне 150 кмч. Всичките Тесли на дълъг път седят в дясно със 110-120 и не знам какви нерви имат тези хора да си удължават губенето на време по магистралата.... За къси разстояния и из града е ок. Но толкова. Не го пробутвай като някаква панацея или пък лукс, защото не е нито едното от двете.
  • 79 Бачо Киро

    36 3 Отговор

    До коментар #41 от "теслю":

    Минаваш 1000км в сънищата си 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 80 Наблюдател

    55 3 Отговор
    Разделяй и владей! Първо ще спрат 20+ годишните коли, нищо, че някои са на газ и отделят само вода и СО2. После ще спрат 15+ годишните коли и т.н. и на вашите коли ред ще дойде, само заедно можем да отменим абсурдни регулации и мерки. По отделно ни настройват едни с/у други и глоби и ограничения до откат.Ако ставаше въпрос за екология, газови и икономични коли щяха да са позволени.
  • 81 Бачо Киро

    18 4 Отговор

    До коментар #77 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    Тц, бъркаш, това го има отдавна там, беше замразено само по време на короната. И в момента е от октомври до юли. В Атина е на принципа четни и нечетни при последната цифра от номера. Ако не си с Евро 6 или електро, те лови. Чужди автомобили за първите 40 дни от пребиваването в Гърция са изключение от правилото. Живущите в зоната са също изключение. От много отдавна съществува там правилото с четни и нечетни.
  • 82 Стръшел

    37 2 Отговор

    До коментар #10 от "Орел":

    Като всичко до което се докоснаха тия, и оня предишния с усмивката, и оня преди него, въобще всички се грижат за хората - най-вече. Европейската централна банка е поръчала цифрово евро, което ако не слушкаш ще ти цъкнат картата и си готов - сготвен. И като те глобят няма да трябва да си плащаш, те направо ще си ги теглят, а после ти съди. Отвсякъде само хубави и добри неща ни мислят, ама ние не можем да го разберем.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Робърт Редфорд

    49 1 Отговор
    Когато е проектирана София, град в котловина, са пресметнали, че въздушните маси ще се движат по няколко направления и ще чистят въздуха. Но дойдоха едни плащащи на подкупи и настроиха високи сгради на пътя на въздушния поток. Защо не накарат тях да махнат тези сгради?
    В страните, които произвеждат автомобили въведоха сходни правила с една единствена цел- да си продават новите коли, като по този начин стимулират СОБСТВЕНАТА си автомобилна индустрия. Неграмотници те от Столичния общински съвет не могат да мислят толкова задълбочено.
    Ако искат да спират замърсяващите автомобили нека да го правят на база реално замърсяване, а не на база година на производство. Дори дизелите могат да минат на газ. И няма да замърсяват. Защо трябва да изхвърлим старите си коли ако са екологични? Нова кола мога да си купя, но не искам - пълни боклуци са.
  • 85 По един до един

    28 7 Отговор

    До коментар #73 от "Един":

    Аз понеже нямам кола и неразбирам ще хвърлям пирони и шипове по платното та никой да не минава.100% екология ще направя.Сори за колоездачите,но да карат само по велоалеите.
  • 86 Начало

    30 2 Отговор

    До коментар #33 от "Край":

    Като начало да се въведе опита на Мадрид.БЕЗПЛАТНИ влакове до крайните квартали на София,50%намаление на картите за метро,автобуси и трамваи,удвояване на таксите за престой и да видиме кой ще ходи до центъра с колата си.
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Уса

    23 3 Отговор
    Трябва да си луд да влезеш в центъра на София с кола.По-лошо е от Питсбърг и Ню Йорк взети заедно
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Хмм

    28 2 Отговор
    Пак ще ни разделят. На бедни и богати, на можещи и не можещи. А 30г не можаха да направят доходите нормални. И чоеек да може поне най евтината нова кола да си позволи. Разбиха навремето градския и междуградски транспорт, а сега карат хората да си оставят колите. Не политическа вина, а физическа за политиците трябва.
  • 91 Пътуващия

    27 1 Отговор
    Градския транспорт които изкарват изгорели газове тях ще се глобяват ли.Има все още стари автобуси.А тировете и камионите които също изкарват изгорели газове тях ще се глобяват ли
  • 92 някой си

    12 2 Отговор

    До коментар #33 от "Край":

    Ясно е колко си ходил по Европа. Къде си видял такова жилищно застрояване във височина на всяка възможна дупка? Никъде.Такава нещо няма в Европа.По принцип си прав,но коментираш следствие.Коментирай причините довели до това.Така ще си обективен.А причините у нас довели до това съктояние са много.Като почнеш от 90 те и премахването на жителството,минеш през лобистки закони водещи до съмнителни решения и изпълнения/ меко казано/ и ще стигнеш до днещлшната ситуация.
  • 93 Емо

    23 4 Отговор
    Аз мисля, че хората с всякакви коли трябва да могат да влизат в центъра на София или да минават през него. Призовавам към масово нарушаване на забраната и неплащане на глобите.
    Защо статия с един и същ текст се появява и тук , и по Нова телевизия? Това да не е безплатно платено съобщение?
  • 94 Ганьо Европеец -първеню.

    37 1 Отговор
    И това в държавата с най-лоша инфраструктура в целия ЕС. И нито една, дебелина отговаряща на написаното в изпълнителния проект. Те не гледат, че имат коловози, че шахтите нито една не е на нивото на асфалта , иначе европейски практики ще вкарват.
  • 95 Само да питам

    25 1 Отговор
    Автомобилите с македонска косовска украинска сръбска, турска и гръцки регистрации как точно ще ги филтрира системата бе господа слабоумници????
    За чуждестранната регистрация как ще става а?
  • 96 в София

    5 13 Отговор

    До коментар #21 от "ха, ха, смешници!":

    градският транспорт е доста по-надежден, навременен, бърз и икономически по-изгоден от повечето големи градове в Европа, ама като не си излизал отатък Калотина...
  • 97 поглед

    17 0 Отговор
    Тези ограничения са нищоправене. Типично за българските администрации. Автомобилите, които са засегнати са масово вече по моргите и претопени из доменните пещи. Ако е останала тук-там някоя в София такава и то да ходи в центъра, брех... голямо ограничение е това.
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 ШАФИЙОР

    10 0 Отговор

    До коментар #7 от "Адам Хилтън":

    АМИ автобусите, ако не градските, то тези междуградските от автогара... до...
    Мдаа, по нов маршрут, но не по Лъвов или Орлов мост
  • 100 Ами

    25 0 Отговор

    До коментар #43 от "Палячи":

    Палячо, малката си кола на бензин съм я купил нова преди 11 години, на 50000 км.е и сигурно е по-екологична от твоята. Макар че това няма никакво значение, когато управляващите еврокретени накараха навсякъде да пушат комини на дърва, въглища,мазут, пелети, гуми и за каквото друго се сетиш ,ако не ти е празна главата.
  • 101 очевидец

    14 0 Отговор

    До коментар #5 от "да бе да":

    Сигурно е измислено... Ще получаваш съожщения за глби-няма да ги плащаш.Да предположим че е 50 лв при едно нарушение, за 10 вече стават 500 лева, решаваш и отново не ги плащаш, да но състемата ти начислва лихви. В един момент ти дотрябва някакво Удостоверение и ти съобщават от гишето, че имаш за плащане главница и лихви.Плащаш, т.е.чист си пред държавата и получаваш исканото Удостоверене.Измисли са го
  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Емо

    19 0 Отговор
    Всичко ни е ок,та опряхме до старите автомобили"най- големите замърсители", много ми е чудно,защо тогава плащаме тези данъци и винетки,при положение че не може да влизаме в центъра,не е ли много нагло, не мислите ли,че всеки би искал да кара по нова кола,а ми дайте пари на хората и те ще си купят по нова и екологично чиста,а на който въздуха му е мръсен да си ходи на село при овцете,там всичко е чисто,господа първо оправете доходите на хората и пътищата,че са в окаяно състояние и тогава претендирайте и престанете да гледате всичко от чужбина,стига сме били дупедавци,мисля, че имаме достатъчно мозък да мислим и гледаме нормално на нещата
  • 104 Бета

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "Aлфа Bълкът":

    Е, и? Наличие на ГУ не означава екологичност. При повечето такива кошници, като застанеш зад тях и ти люти на очите от неправилен горивен процес и богати смеси. Демек СО2 е в пъти над всякакви норми.

    Коментиран от #108

  • 105 Гошо

    4 1 Отговор
    САЖДИ ИМА ЛИ САЖДИИИИИ
  • 106 Така било в Европа!

    15 0 Отговор
    Видяла жабата,че подковават вола,та и тя вдигнала петалата!Нито сме им на технологичното,ни на паричното,ни на логистичното,ни на никакво тяхно ниво,ама се правим на по католици от папата!С тези мизерни заплати ще караме ноши коли едва когато света колонизира вселената,ама и това не е сигурно!
  • 107 Как за какво

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "хехехе":

    ЗА ПАРИ
  • 108 Сигурен ли си

    12 0 Отговор

    До коментар #104 от "Бета":

    Ако е така,то такъв автомобил няма да мине годишен технически преглед.Защо тогава там мерят изгорели газове.И ако на такива автомобили Вие не се возите,то има огромна маса хора,които го правят.Също е важно и как се поддържат.а изгорели газове има и в Третия свят и ако тук се спазват някакви еко норми а там не,то Вие чували ли сте за атмосферни процеси и пренос на въздушни маси.Ако не сте по-добре мълчете и се замислете
  • 109 ТОЙ Е

    10 1 Отговор
    АЛО НЕ БЯГАЙ ПРЕД ВЯТЪРА .ЗАПОЗНАЙ СЕ КЪДЕ И КАКВИ ОГРАНИЧЕНИЯ ИМА В ЕВРОПА И ТОГАВА ГОВОРИ НЕ МАНИПОЛИРАЙ ПСЕВДО СОФИЯНЦИТЕ ВИЖТЕ КАКВИ СА ЦЕНИТЕ В МАГАЗИНИТЕ.КАКВИ РЕМОНТИ СЕ ПРАВЯТ В СОФИЯ И КОЛКО СЕ КРАДЕ НЕ Е КРАИНО ВРЕМЕ ДА СПРЕТЕ С МАНИПУЛАЦИИТЕ.....СПРЕТЕ...
  • 110 МУНЧО

    18 0 Отговор
    ТИЯ КАТО ТОЯ ИСКАТ ДА ПРЕМАХНАТ ПО СТАРИТЕ КОЛИ ДА НЕ СЕ ДВИЖАТ В ЦЕНТЪРА ЗА ДА МОГАТ ДА СЕ ДВИЖАТ ПО СПОКОЙНО СЪС ...СЛУЖЕБНИТЕ ЛИМОЗИНИ...ТИЯ. С . САСИПАХА СТОЛИЦАТА А И ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ.
  • 111 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Това е":

    Изгорели газове се ИЗмерват, не се замерват.
  • 112 юрист

    16 0 Отговор
    Идват избори и след това няма да ги има вече кметица ,компирица и плешивия председател на Сос ,а новите трябва да го премахнат това недоразумение за годината на производство на автомобила има много нови коли който не влизат в нормите и са много повече от старите
  • 113 Трезвомислещ

    9 1 Отговор
    Дано глобите да им стигнат за свещи!
  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Минчо

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "да бе да":

    Те новите щайги стават ами в тая държава кой може да си ги купи се пита и за тез дет се гласува мислят такива простотии ако зависи от мен на изборите не трябва никой да гласува та да се махнат тия шантажисти от тях няма файда както и скъпата тол система да плащаме а пътищата опасни и не ремонтирани но да плащаме и много други нареждат кой къде да кара с мижеви заплати пълна глупост аз лично повече няма да гласувам невиждам защо
  • 116 Минчо

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "хехехе":

    Ми затова да имат пречината да не ходиш където искаш а където те ти кажат нашите умни избранниците на властта браво гласувайте а те да ни тъпчат със зелени сини пимбяни зони
  • 117 Диьмо

    4 0 Отговор
    Добра статия но трябваше да започне така Който има пари може да кара колата си тук който няма ще въри пеш
  • 118 Урко

    1 0 Отговор
    Престъпници.
  • 119 Важното е че нови автомобили

    2 0 Отговор
    С надрусани и пияни водачи ще могат да влизат навсякъде
  • 120 ама друг път

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Aлфа Bълкът":

    Повечето може би , но не и всички ! Моята все още е на бензин .
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове