Last news in Fakti

4 Март, 2023 14:39 1 917 38

Бивш шеф в АПИ: Лошите практики идват от критерия „най-ниска цена“

  • инж. георги златев-
  • апи-
  • ремонт-
  • пътища

Подкрепям инициативата за черен списък на фирмите, които не правят качествени ремонти или правят няколко пъти ремонт на ремонта

Бивш шеф в АПИ: Лошите практики идват от критерия „най-ниска цена“ - 1
Снимка: Евронюз

Критерият „най-ниска цена" води до изкривяване на дейността на строителния надзор и на работата на строителя. Това каза за Euronews Bulgaria инж. Георги Златев - член на контролния съвет на Българска браншова камара "Пътища" и бивш директор на дирекция "Поддръжка на пътища" към Агенция „Пътна инфраструктура“, относно качеството на пътното строителство у нас.

Абстрахирайки се от момента и начина по който беше направена проверката на Северната скоростна тангента, в проекта ясно е казано, че проби трябва да се вземат на всеки 2000 кв. км, тоест при всеки 100 метра трябва да се вземат проби. На базата на една единствена проба министърът прави заключение, по моя информация на друго място по участъка е взета проба с 24 см дебелина.

Съгласно Закона за устройство на територията строителният надзор е задължителен за строежа на всеки един път.

Когато бях директор в АПИ заварих пътища, които бяха пълни с дупки. Започна процес по подобряване на пътната мрежа и през 2015г. установихме, че над 30% пътищата са в лошо състояние. Поставихме си за цел от 10г. да реализираме ремонти на тези 30%. И най-новият път, ако не се поддържа неговият експлотационен срок, рязко намалява.

Подкрепям инициативата за черен списък на фирмите, които не правят качествени ремонти или правят няколко пъти ремонт на ремонта.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Братвурст

    28 1 Отговор
    Къде беше докато се строиха пътищата
  • 2 ТаУмВзе

    29 4 Отговор
    Чекмеджета, чували, гардероби, чифте и каки!
  • 3 Чичо Митко

    29 0 Отговор
    И най-висока цена да е критерия резултатът ще е същия. Много по-лесно е да нахраниш бедния отколкото богатия. И за баницата всички знаят. Така че проблемът не е в крадеца, а в този, който трябва да го контролира.
  • 4 ПСР

    24 3 Отговор
    Глупости!!!
    Цената е следствие на"усвояването".Към чекмеджето на ББ,първо.Към Партията на ББ,второ.Към подизпълнителите и правилните фирми,трето.Към краденето,четвърто.И пето,грам качество не остава,шесто!
  • 5 Българка

    32 4 Отговор
    Днес да не е ден на идиота? В статия след статия мутри се опитват да ни убеждават, че слънцето изгрява от запад, че бялото не е бяло, а черно...... Как причината за некачествените магистрали, построени с ограбени поне 30% от стойността им пари е "най-ниска цена" Цяла Европа знае, че у нас магистрали, пътища се строят на възможно най-високи цени в Европа и са най-некачествени. Скъпоструващи пътища убийци и вилнееща ненаказана политико-строителна мафияА незаконно преведените авансово по инхаус поръчки милиони се изнасят/ крадат кеш
    Та да питаме Гешев, кой е крайният получател на над 60 милиона , изнесени КЕШ за 6-ти лот на АМ "Хемус"? Защо е това "Мълчание на агнетата" по въпроса?

    Коментиран от #8, #31, #32

  • 6 Град Симитли

    12 1 Отговор
    "... На базата на една единствена проба министърът прави заключение, по моя информация на друго място по участъка е взета проба с 24 см дебелина..."
    ..... На трето място--с 200!? По информация на Бацевото Нанко!

    Коментиран от #27

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Нашийник

    14 0 Отговор

    До коментар #5 от "Българка":

    Не е само за "Хемус", ритнитопковците, станали внезапно пътищостроители-"бизнесмени" от едни милиони, харизани от тиквоча ("Мизоти" на Димитър Иванков) са същата гняс.
  • 9 Дааа, ама Не

    25 2 Отговор
    Какви ниски цени, като нашите магистрали ни излизат по скъпи от германските. Що за наглocт, така ще е, като няма прокуратура...
  • 10 мафия

    9 0 Отговор
    Изявления на пътищарската МАФИЯ по националните медии.
    Кога Министър Зарков ше се занимае с криминализирането на БНТ, БТВ, НОВА, за подвежнане, скриване на информация, ВДИОТЯВАНЕ на гражданите.Вместо пред прокуратурата, господина в медиите..Занимавал се Зарков с торентите, ахаа...
  • 11 г-н

    14 3 Отговор
    И такива ремонти направи,че край Своге загинаха двадесетина граждани на БЪЛГАРИЯ папуняк герберски
  • 12 мдам

    15 1 Отговор
    ако липсва 1/3та от пътя за който е заплатено, за какъв критерий говорим?? Тия пичове, като им дават да си учат репликите, мислят ли изобщо какви ги дрънкат?
  • 13 Тинтири минтири

    20 1 Отговор
    Абре,главоч....във всяка една оферта са разписани нещата с подробности,за матряли какви еди колко си,за машини,за труд еди колко си,ПЕЧАЛБА еди каква си.И като се икономисат матряли,труд,качество се увеличава печалбата на изпълнителя,т.е вместо по оферта печалбата да е еди каква си,тя е двойна или тройна!!!!Друг е въпроса,че изпълнителят е принуден от Бойко Борисов и Сие да върши тези мурафети,за да делкат печалбата,на което му се вика КОРУПЦИЯ!!!!

    Коментиран от #17

  • 14 Джеймс Бонд

    12 0 Отговор
    Дори и най-изгодно предлагания критерий трябва да отговаря на елементарни условия на качество. Проблемът е в мониторинга по ЗОП. Там е разковничето..
  • 15 Коко

    6 1 Отговор
    Вие от АПИ сте безгластни букви.
  • 16 стоян

    11 3 Отговор
    Другаре - не са виновни фирмите - а държавния контрол над фирмите - тези дето подписват че строежа е готов -този на снимката и други като него са за затвора - стига сте обвинявали Борисов - той не е слънце да огрее всички държавни служители
  • 17 Така е

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Тинтири минтири":

    За някоИ тинтири минтири сараИ, ферарита, любовниЧки, а за други бачкане, бачкане, бачкане, кредити и сладки приказки за светло бъдеще.
  • 18 Да, бе

    11 0 Отговор
    Кражбите не са лоши практики, а престъпление по НК... Остана и някои да си за служат големите заплати и ордата крадци по веригата по етапно съд, затвор и конфискация на откраднатото.
  • 19 Иван

    5 0 Отговор
    Ти по добре кажи колко кифтета омаа
  • 20 нн..ццц

    3 3 Отговор
    Този е ясен.Първо ниво на участник в схемата на краденето.Виж Герболята и техния Премиер-Първи съучастници - ЯТАЦИ на пачките.Банка чекмедже.Пък може и Банка чекмедже да е давала и лихви.Кой да знае...
  • 21 наско

    9 0 Отговор
    Това не са лоши практики, това са отлични практики. Защото целта е разпределение на пари към господарите на "държавата", а строителството е само някакво елементарно прикритие на основната и единствена цел. И тоя много добре го знае. Ако не беше извършител на тези кражби, щеше да е мъртъв.
  • 22 АПИ

    11 0 Отговор
    Всеки един ,който отвори станицата на Агенцията по Обществени Поръчки, може да види, че няма нито една поръчка за поддръжка или ремонт с критерий "най-ниска цена". Всичките са с оценка на над 10 критерия, които само "определни" фирми могат да покрият. Е, сещайте се сами кои фирми покриват критериите, кой определя дали ги покривят и кой подписва договори с тях..
  • 23 09876544

    9 0 Отговор
    Вервам ти брадчед само се питам ти назе за идиоти ли ни вземаш или за балъци в Германия брадчед правят над 20 магистрали с бетон и желязо арматура от ф 24 и бетон с дебелина минимум 40см издържа танкове и тирове в километрична опошка над 10км хем по евтино хем по трайно с асфалтова машина наливат бетона директно от бетоновоза
  • 24 Роден,учил, работил при Соца

    6 2 Отговор
    ,,ЛОШИТЕ ПРАКТИКИ", се появиха след 1989-та когато ЕДНИ крадци,бандити се обявиха за ,,демократи" и кандидат бизнесмени ,обявявайки лозунга ,че ,,Държавата е лош стопанин",а ордите лумпени ги подкрепяха на митингите и скачаха ,като изоглавени шебеци,че ще ЯДАТ БАНАНИ ВСЕКИ ДЕН!
    ДА ИМ СА СЛАДКИ ДНЕС....БАНАНИТЕ

    Коментиран от #36

  • 25 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    5 1 Отговор
    И Тротоарите са ви счупени,фандъкова ,а не само пътищата!!!Толкова си можете.Тук в София трябва да ходиш обут,като за висок връх и да носиш ...пикел и котки....
  • 26 Гост

    6 1 Отговор
    Не, първо и най-важно кой ще даде 40% от стойността на поръчката и после е най-ниска цена. ДЗЗД с регистрация 5 дни преди да се обяви поръчката и веднага дали поръчка за материали и оборудване, преди да са отворени офертите. Я, не ни правете да луди?
  • 27 Ръчката

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Град Симитли":

    Шофьора на асфалтополагащата машина "VÖGELE", може да се е разсеял и без да иска, да е натиснал ръчката за нивото.
    А за смолата в асфалта и качеството на фракцията отдолу да гледат други, не съм пътен специалист.
  • 28 Този е в грешка

    5 1 Отговор
    Алчността на Баце и комисионните, а не най-ниската цена са проблем. Щото цените изобщо не са ниски. Може да се окажат и най-високите в Европа. Фирмите "патриции" и фирмите "роби" това е другият проблем - множеството подизпълнители, на които не се плаща.
  • 29 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    3 1 Отговор
    Защо не направите статистика от травматологията в Пирогов за да се види,че Тротоарите в София и бг
    инвалидизират повече от пътищата и автокатастрофите!!!
  • 30 Кел файда асфалт паша

    3 1 Отговор
    Няма скат няма отводняване канавките в тръни и боклуци Маркировка по средата запълнена с дзифт за тази по банкета да не говорим Ама то няма и банкет
  • 31 Буха ха

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Българка":

    Очертава се като месец на идиоти. И децата знаят че договорът се възлага на този, който изпълнява техническите изисквания на най добра цена. Ако едно от изискванията е 20 см асфалт, печели този който е готов да положи 20 см асфалт на най ниска цена. Само малоумник може да твърди че това може да доведе до полагане на 14 см асфалт.
  • 32 Леля Гошо

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Българка":

    Мълчанието не е на агнетата а на шест милиона овце
  • 33 инженер

    4 0 Отговор
    Като чета глупостите на този ме хваща срам, че съм инженер. Този, който е заемал важен пост в АПИ, чувел ли е за строителните стандарти и допуски за отклонение от проекта. За чий .. ще са тези 24см асфал /ако ги има изобщо/, след като на местата, където е 14 см настилката ще се нагъне и разруши, докато на другото място ще е излишно голяма. Излиза, че най-важното е едни количества асфалт да ги хвърлят някъде и някакси и проектите, стандартите, наредбите и т.н. нямат значение. А истината е, че ако се вземат повече проби, най-вероятно картината ще е още по-зле.
  • 34 Иван

    3 0 Отговор
    Жестокои е бил пребит бивш служител та голяма строителна фирма (имаме името на фирмата в редакцията), участвала в строителството на АМ „Хемус“ и Северната тангента на околовръстния път на София. Вижте във фрог.
  • 35 Иван

    3 0 Отговор
    На 24 февруари той е извикан в офиса на компанията, за да си получи трудовата книжка. Той отива без да подозира какво ще се случи.



    Строителният бос го обвинил за това, че е виновен за вече обявените публично от министъра нередности в строителните работи. Оказва се, че Б.А. всъщност е извикан да подпише няколко документа, в които фактически признава вина за скандалните безобразия. Научава също, че дължи 80 хил. лева, които бил присвоил от фирмата. Служителят отказва и тогава босът се нахвърлил срещу него и с удар му счупил носа. Към него се присъединяват двама охранители, които пребиват жестоко Б.А.



    Младият мъж обаче успява да се добере да „Пирогов“, където му е оказана първа помощ и е освидетелстван за получените травми. От болницата той отива в Първо РПУ в столицата, където следователката Р.С. образува преписка под №367. Снети са му и показания. Всичко това се случва на 24 февруари. Оттогава няма никакъв знак, че по случая се прави каквото и да било. Нещо повече, на вече бившия служител му звънят лица, които го заплашват и е посъветван да се откаже от показанията, защото и без това проблемът вече бил „решен“ от прокуратурата.
  • 36 стоян

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Роден,учил, работил при Соца":

    До 24 ком - явно не си чул как крадяха гориво с тонове и изписваха курсове с чакъл по магистралата дето строяха през кумунизъма от Свиленград за Пловдив и затова сега два пъти я ремонтират защото пропада
  • 37 Тхб

    1 0 Отговор
    Че те и децата знаят , че най много се краде от пътищата и спортните съоръжения.
  • 38 ИСТИНА

    2 0 Отговор
    КАЖЕТЕ И НЕ ЛЪЖЕТЕ КАКВА Е ЦЕНАТА НА ЕДИН КИЛОМЕТЪР ОТ РЕМОНТА СЕВЕРОЗАПАДНАТА ЧАСТ НА ОКОЛОВРЪСТНОТО НА СОФИЯ КОЛКО Е ДЕБЕЛ АСФАЛТА .НЕЗЕБАВНА ПРОВЕРКА И ТО СЕГА ПРЕДИ ИЗБОРИТЕ ЗА ДА ЗНАЯТ СОФИЯНЦИТЕ ЗА КОЙ ДА ГЛАСУВАТ.....ВСИЧКО Е ПУНТА МАРА КАЗВА Б.Б...... ВСЕКИ НАРОД СИ ЗАСЛУЖАВА СЪДБАТА.......СЪБУДИ СЕ БЪЛГАРИНО...
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове