Last news in Fakti

11 Март, 2023 14:14 2 366 26

Александър Костадинов: В Румъния и Сърбия субсидиите за електромобил са около 10 хиляди евро

  • александър костадинов-
  • електромобили-
  • субсидии

Транспорта както знаем е един от големите замърсители на планетата. Има проект гласуван от Европарламента до 2035 г. да спре продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене

Александър Костадинов: В Румъния и Сърбия субсидиите за електромобил са около 10 хиляди евро - 1

„Ако вземете една Румъния или Сърбия, които имат стандарти като нашия, субсидиите за електрически автомобил са около 10 хиляди евро.“ Това каза за Euronews Bulgaria Александър Костадинов - председател на Асоциацията на производителите на автомобили. Той коментира новият екостандарт за автомобилите „Евро 7“ и разясни има ли достатъчна зарядна инфраструктура за електромобилите у нас.

Ето какво още каза той:

Ще се опитам да започна малко по-рано за инициативата за "Евро 7". Транспорта както знаем е един от големите замърсители на планетата. Има проект гласуван от Европарламента до 2035 г. да спре продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. През 2025г. трябва да влезе категорията "Евро 7" за да влязат нивата на въглеродни емисии в норма. От 2020 г. пък започва целият този процес. Това е политиката, която ЕС планира и провежда. Всяка страна обаче провежда и местна политика. Всички страни стимулират електрическата мобилност. Чрез данъци, такси, стимули за закупуване на такива.

Ако потребителите разсъждават по този начин, аз, ако инвестирам в електромобил и искам да отида до Варна от София, дали ще има преимущество спрямо останалите, в България такова нещо няма. Станциите за момента не са чак такава тема, защото в България има 1000 зарядни станции, но по-големият проблем е, че няма такива автомобили у нас. 3% от цялата индустрия или 1000 коли са продадени за миналата година. При парк от 7 милиона. Тук е въпросът държавата да създаде една стратегия и да предприеме стъпки до 2035г., в който да има активности, които хората да започнат все повече да мислят в посока устойчива - еко мобилност. България е единствената страна, която не използва най-важният инструмент, тоест, бонуси при покупки на ел. автомобил. В много страни има план да се забранят ДВГ за автомобилите преди ЕС да го направи, например в Англия през 2030г. Доста от марките на автомобилите също ще спрат да произвеждат такива преди 2030г.

Новият автомобил е много близо като цена до употребяваните в момента. Пазарът расте. В България също миналата година пазарът порасна малко. В България най-много се търсят SUV автомобили, кросоувъри. Доминират все пак леките автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бонев

    26 3 Отговор
    Уж сме пазарна икономика пък всички субсидии искат. Тези субсидии сякаш по дърветата растат.

    Коментиран от #5, #14

  • 2 Запознат

    18 2 Отговор
    Ами не - транспорта не е е от най-големите замърсители, а онзи, който ще платим всички ние. Китай е най-големият замърсител, но как ще го накараш да плати? Иначе че сме на последно място по помощи от държавата за хората - спор няма!
  • 3 Това шега ли е

    22 2 Отговор
    "Ако вземете една Румъния или Сърбия, които имат стандарти като нашия", тоя нещо е настинал...
    Абе, колега, и ние излизаме от територията, не само ти!!! Стандартът на Румъния е двоен, че и 3ен в повечето показатели, бре омбре!!! Не ми разстягай локуми тук!
  • 4 САП

    18 1 Отговор
    Субсидии (те идват от данъците) демек да плащаме всички на някой да си купи автомобил по-евтино.

    1000 зарядни станции?
    Ти де ги видя. Повечето са до 24 kW, на които зареждаш кола за няколко часа.
    Зарядни станции над 50 kW са под 100-150 броя.
    Зарядни станции за бърз заряд над 150 kW са под 50-100.
  • 5 любопитен

    19 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бонев":

    А ТИР-те и големите товарни камиони електрически ли ще са ?

    Коментиран от #8

  • 6 любопитен

    9 0 Отговор
    А ТИР-те и големите товарни камиони електрически ли ще са ?

    Коментиран от #10

  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 0 Отговор
    Какво да очаквам от статия
    КОЯТО ЗАПОЧВА С ЛЪЖА ❗❗❗
    Не транспортът
    и още по- малко личните МПС са
    големия замърсител на Планетата ❗

    Исках да прочета ,
    ама нямам желание 😉😉😉
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 2 Отговор

    До коментар #5 от "любопитен":

    Да бе , някога ❗
    МЪСКарата вече седма година аха да пусне Ел.камиони по улиците , ама друг път ❗
  • 9 Гост

    4 2 Отговор
    Тука кирчо и кокорчо я премахнаха тая субсидия, като разбраха, че парите трябва да ги дава държавата, а не Европата

    Коментиран от #17

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    16 1 Отговор

    До коментар #6 от "любопитен":

    Имат мощно лоби и ЕвроGeйските структури не смеят да ги бутнат!
    Сега Порше и Ферари се борят да съборят забраната за ДВГ и да оставят пазарът да премине към Ел.ки !
    Никой не забрани черно-белите телевизори , нито телефоните с шайби ❗
  • 11 имане си поговока

    17 2 Отговор
    Болен здрав носи.
    Пенсионерите с 300 лв пенсия ще подпомагат някой който е решил да си купи Тесла за 100 000 лв.
    Това е луксозна стока - не подлежи на държавно субсидиране по презумция. Това, че го правят в редица държави се нарича "лобизъм" или чиста корупция за ограбване на държавния бюджет. Който ще прежали 80к за кола ще прежали и 100к без субсидии.
    Защо да не се субсидира примерно градския транспорт и той да е безплатен? Той е най екологично чист!
    Електрички, електрички, ама и те правят трафик и паркират по тротоарите.
  • 12 зевзек

    8 0 Отговор
    много интересно, как сърбите си купуват електромобили със заплати по ниски от нашите, да дойде трола Стоян Георгиев, и да обясни тази аномалия, и в Румъния, и в Сърбия има бедни региони, но като цяло, и във двете страни, стандарта е по висок от нашия, и управлението им е по качествено от нашето, това на Меси, новите им шосета светят, приличат на нашите от времето на социализма, когато бяха нови, и самите им народи са по високо качество, по културни и възпитани, с по добра трудова етика, троле, бульо Стояно, ако ми разбираш бурятския, на който ти пиша, самия ти, с държането си, и глупостите които пишеш, показваш и доказваш, къде сме, и колко сме изостанали от другите
  • 13 Край

    9 1 Отговор
    " най-важният инструмент, тоест, бонуси при покупки на ел. автомобил" Да даваш пари от данъците за ел коли значи бедния да субсидира богатия да му купи кола.
    най-важния инструмент е да забраниш ЗАМЪРСЯВАЩИТЕ коли. Светът не може да понесе милиони Х5, Кю 7 и GLS но може да понеси милиони и миларди ДВГ коли ако те са малки и екологични с катализатори фап филтри и пр.
  • 14 гост

    5 11 Отговор

    До коментар #1 от "Бонев":

    Тази субсидия се избива над два пъти още първите десетина години от икономията на ВНОСЕН петрол и всички съпътстващи разходи за неговата преработка и продажба !! И стимулира вътрешното производство на електроенергия , да не говорим , че повечето собственици могат да си произвеждат тока и сами !! Ако България замени вноса на петрол и газ със вътрешно производство на ток , ще спести над 4 МИЛИАРДА долара ГОДИШНО !!! Искаш ли да сметнем за колко субсидия стига това при дори милион електрички годишно ?? При 40 000 годишно , което са ВСИЧКИ продажби сега могат да ги раздават безплатно и след 10 години парка ще е напълно подменен и държавата ще продължи да спестява тия 4 милиарда на година !!

    Коментиран от #15, #16

  • 15 В нашата любима

    11 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    родина нещата не стоят точно така. Мислиш ли, че държавата ще се лиши от акциза на петролните горива по 1лв.на литър? При 4млн тона консумация това са над 4млрд. лв. Просто електромобилите у нас са малко, но като станат 10-20% и консумацията на петрол видимо намалее ще се вземат мерки. Ще се опитам да позная: Електромер във всеки електромобил и хибрид, пломбиран естествено като тези от енергото. Ако щеш зареждай от солара "без пари" електромера се върти и ще трябва да се плаща акциз. Разбира се всичко ще е осеяно с добри намерения - екологичност, зелена сделка и др. подобни. Сегашните електромери са безконтактни и полицията ще има данни дали си платил само като минеш покрай тях.

    Коментиран от #22

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Загрижен

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    А тиквата преди тях колко субсидия даде, бе умнико???
  • 18 Работник

    4 1 Отговор
    Давайте субсидии на едрите земеделци на милиардери те и милионери давате помощи за ток на кауфлант лидл била а1 иетел виваком и друг. Нищо не ви прече да дадете на нас 10000 евр за Ел коли да сменим 20 годишните трошки с нови коли досега еврособсидите се дават милиарди на богатите в Бг
  • 19 Субсидията

    2 0 Отговор
    Ако ми дадат 10 000 евро, обещавам повече да не шофирам въобще !!! 🤣
  • 20 оня с магарето

    3 0 Отговор
    ако инвестирам в автомобили!? инвестиция е ако ти носи пари а не да ти ги вади от джоба. това, че някой е дал 45-100 хиляди за да си вози Заднка после за няколко лева по малко (90 ст/киловат ак не зарежда в къщи) си мисли че е по евтино... означава, че не може да смята.
  • 21 🤣🚗🚗🚗

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    🤣🤣🤣🤣
  • 22 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "В нашата любима":

    Мисля , че не само нашата родина , а ВСЯКА държава със радост ще се лиши от примерно 1 милион , ако срещу това печели 3 милиона !! Щото точно такова е съотношението на това дето отива за държавата от петрола , без да броим РЕДОВНИТЕ кризи с доставките и цените му от внос , да не говорим , че тока също има акциз , а и 100 % от цената му остава в България !! Само съотношението на работещите в електроенергетиката и петролната промишленост е над 4 към 1 и заплатите са над двойно по-големи !! Не в петролната , ако не си разбрал !! И разликите само ще се увеличат , без да броим пълната независимост , не ами по-голямо производство значи по-ниска цена , оттам износ !! Кога ще ИЗНАСЯ петрол и газ България ???
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Само да те светна , че до 2 години и петролните горива ще влязат в системата с квотите , тоест цената на литър ще скочи с още 1,5 до 2 лева !!! НА ЛИТЪР !! Тогава дела на държавата в цената ще падне под 20 % !! После пак ще те питам даже да ти подарят Ферари как ще го караш с бензин 5-6 лева литъра и всички останали данъци и застраховки !! Които също ще скачат и то в ПЪТИ !!

    Коментиран от #25

  • 25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Що си мислиш , че само ти знаеш къде е ключът за лампата в стаята ❗❓❗❓
    От години пиша , че властта не работи в полза на масите, а на маститите ❗
    Средната класа се унищожава планово, автомобилите стават все по-недостъпни за масите, така че и тези на ток и водород няма да са по джоба ни ❗

    Коментиран от #26

  • 26 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Дрън , дрън , че пляс и отгоре !! От много недостъпност човек ти казва , че в момента има 7 МИЛИОНА кюмбета в България , ПОВЕЧЕ от 1 на човек !!! И можеш да си сигурен , че карането на електричка е и ЩЕ бъде в ПЪТИ по-евтино , защото това е целта , да се насърчи преминаването на електрички !! Виж за кюмбетата сори , наистина ще стават все по недостъпни , дори и десета употреба !! И така трябва !!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове