„Ако вземете една Румъния или Сърбия, които имат стандарти като нашия, субсидиите за електрически автомобил са около 10 хиляди евро.“ Това каза за Euronews Bulgaria Александър Костадинов - председател на Асоциацията на производителите на автомобили. Той коментира новият екостандарт за автомобилите „Евро 7“ и разясни има ли достатъчна зарядна инфраструктура за електромобилите у нас.
Ето какво още каза той:
Ще се опитам да започна малко по-рано за инициативата за "Евро 7". Транспорта както знаем е един от големите замърсители на планетата. Има проект гласуван от Европарламента до 2035 г. да спре продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. През 2025г. трябва да влезе категорията "Евро 7" за да влязат нивата на въглеродни емисии в норма. От 2020 г. пък започва целият този процес. Това е политиката, която ЕС планира и провежда. Всяка страна обаче провежда и местна политика. Всички страни стимулират електрическата мобилност. Чрез данъци, такси, стимули за закупуване на такива.
Ако потребителите разсъждават по този начин, аз, ако инвестирам в електромобил и искам да отида до Варна от София, дали ще има преимущество спрямо останалите, в България такова нещо няма. Станциите за момента не са чак такава тема, защото в България има 1000 зарядни станции, но по-големият проблем е, че няма такива автомобили у нас. 3% от цялата индустрия или 1000 коли са продадени за миналата година. При парк от 7 милиона. Тук е въпросът държавата да създаде една стратегия и да предприеме стъпки до 2035г., в който да има активности, които хората да започнат все повече да мислят в посока устойчива - еко мобилност. България е единствената страна, която не използва най-важният инструмент, тоест, бонуси при покупки на ел. автомобил. В много страни има план да се забранят ДВГ за автомобилите преди ЕС да го направи, например в Англия през 2030г. Доста от марките на автомобилите също ще спрат да произвеждат такива преди 2030г.
Новият автомобил е много близо като цена до употребяваните в момента. Пазарът расте. В България също миналата година пазарът порасна малко. В България най-много се търсят SUV автомобили, кросоувъри. Доминират все пак леките автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бонев
Коментиран от #5, #14
14:22 11.03.2023
2 Запознат
14:23 11.03.2023
3 Това шега ли е
Абе, колега, и ние излизаме от територията, не само ти!!! Стандартът на Румъния е двоен, че и 3ен в повечето показатели, бре омбре!!! Не ми разстягай локуми тук!
14:27 11.03.2023
4 САП
1000 зарядни станции?
Ти де ги видя. Повечето са до 24 kW, на които зареждаш кола за няколко часа.
Зарядни станции над 50 kW са под 100-150 броя.
Зарядни станции за бърз заряд над 150 kW са под 50-100.
14:28 11.03.2023
5 любопитен
До коментар #1 от "Бонев":
А ТИР-те и големите товарни камиони електрически ли ще са ?Коментиран от #8
14:29 11.03.2023
6 любопитен
Коментиран от #10
14:31 11.03.2023
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
КОЯТО ЗАПОЧВА С ЛЪЖА ❗❗❗
Не транспортът
и още по- малко личните МПС са
големия замърсител на Планетата ❗
Исках да прочета ,
ама нямам желание 😉😉😉
14:33 11.03.2023
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "любопитен":
Да бе , някога ❗МЪСКарата вече седма година аха да пусне Ел.камиони по улиците , ама друг път ❗
14:38 11.03.2023
9 Гост
Коментиран от #17
14:39 11.03.2023
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "любопитен":
Имат мощно лоби и ЕвроGeйските структури не смеят да ги бутнат!Сега Порше и Ферари се борят да съборят забраната за ДВГ и да оставят пазарът да премине към Ел.ки !
Никой не забрани черно-белите телевизори , нито телефоните с шайби ❗
14:43 11.03.2023
11 имане си поговока
Пенсионерите с 300 лв пенсия ще подпомагат някой който е решил да си купи Тесла за 100 000 лв.
Това е луксозна стока - не подлежи на държавно субсидиране по презумция. Това, че го правят в редица държави се нарича "лобизъм" или чиста корупция за ограбване на държавния бюджет. Който ще прежали 80к за кола ще прежали и 100к без субсидии.
Защо да не се субсидира примерно градския транспорт и той да е безплатен? Той е най екологично чист!
Електрички, електрички, ама и те правят трафик и паркират по тротоарите.
14:48 11.03.2023
12 зевзек
14:50 11.03.2023
13 Край
най-важния инструмент е да забраниш ЗАМЪРСЯВАЩИТЕ коли. Светът не може да понесе милиони Х5, Кю 7 и GLS но може да понеси милиони и миларди ДВГ коли ако те са малки и екологични с катализатори фап филтри и пр.
14:50 11.03.2023
14 гост
До коментар #1 от "Бонев":
Тази субсидия се избива над два пъти още първите десетина години от икономията на ВНОСЕН петрол и всички съпътстващи разходи за неговата преработка и продажба !! И стимулира вътрешното производство на електроенергия , да не говорим , че повечето собственици могат да си произвеждат тока и сами !! Ако България замени вноса на петрол и газ със вътрешно производство на ток , ще спести над 4 МИЛИАРДА долара ГОДИШНО !!! Искаш ли да сметнем за колко субсидия стига това при дори милион електрички годишно ?? При 40 000 годишно , което са ВСИЧКИ продажби сега могат да ги раздават безплатно и след 10 години парка ще е напълно подменен и държавата ще продължи да спестява тия 4 милиарда на година !!Коментиран от #15, #16
15:12 11.03.2023
15 В нашата любима
До коментар #14 от "гост":
родина нещата не стоят точно така. Мислиш ли, че държавата ще се лиши от акциза на петролните горива по 1лв.на литър? При 4млн тона консумация това са над 4млрд. лв. Просто електромобилите у нас са малко, но като станат 10-20% и консумацията на петрол видимо намалее ще се вземат мерки. Ще се опитам да позная: Електромер във всеки електромобил и хибрид, пломбиран естествено като тези от енергото. Ако щеш зареждай от солара "без пари" електромера се върти и ще трябва да се плаща акциз. Разбира се всичко ще е осеяно с добри намерения - екологичност, зелена сделка и др. подобни. Сегашните електромери са безконтактни и полицията ще има данни дали си платил само като минеш покрай тях.Коментиран от #22
15:29 11.03.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Загрижен
До коментар #9 от "Гост":
А тиквата преди тях колко субсидия даде, бе умнико???15:53 11.03.2023
18 Работник
16:19 11.03.2023
19 Субсидията
16:38 11.03.2023
20 оня с магарето
16:40 11.03.2023
21 🤣🚗🚗🚗
До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
🤣🤣🤣🤣16:42 11.03.2023
22 гост
До коментар #15 от "В нашата любима":
Мисля , че не само нашата родина , а ВСЯКА държава със радост ще се лиши от примерно 1 милион , ако срещу това печели 3 милиона !! Щото точно такова е съотношението на това дето отива за държавата от петрола , без да броим РЕДОВНИТЕ кризи с доставките и цените му от внос , да не говорим , че тока също има акциз , а и 100 % от цената му остава в България !! Само съотношението на работещите в електроенергетиката и петролната промишленост е над 4 към 1 и заплатите са над двойно по-големи !! Не в петролната , ако не си разбрал !! И разликите само ще се увеличат , без да броим пълната независимост , не ами по-голямо производство значи по-ниска цена , оттам износ !! Кога ще ИЗНАСЯ петрол и газ България ???18:38 11.03.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 гост
До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Само да те светна , че до 2 години и петролните горива ще влязат в системата с квотите , тоест цената на литър ще скочи с още 1,5 до 2 лева !!! НА ЛИТЪР !! Тогава дела на държавата в цената ще падне под 20 % !! После пак ще те питам даже да ти подарят Ферари как ще го караш с бензин 5-6 лева литъра и всички останали данъци и застраховки !! Които също ще скачат и то в ПЪТИ !!Коментиран от #25
18:47 11.03.2023
25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #24 от "гост":
Що си мислиш , че само ти знаеш къде е ключът за лампата в стаята ❗❓❗❓От години пиша , че властта не работи в полза на масите, а на маститите ❗
Средната класа се унищожава планово, автомобилите стават все по-недостъпни за масите, така че и тези на ток и водород няма да са по джоба ни ❗
Коментиран от #26
20:10 11.03.2023
26 гост
До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Дрън , дрън , че пляс и отгоре !! От много недостъпност човек ти казва , че в момента има 7 МИЛИОНА кюмбета в България , ПОВЕЧЕ от 1 на човек !!! И можеш да си сигурен , че карането на електричка е и ЩЕ бъде в ПЪТИ по-евтино , защото това е целта , да се насърчи преминаването на електрички !! Виж за кюмбетата сори , наистина ще стават все по недостъпни , дори и десета употреба !! И така трябва !!23:39 11.03.2023