Да бъде създадена онлайн система, която да разрешава проверка на контролните точки, препоръчва Владимир Тодоров, учредител на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, в коментар за БТА. Той оценява промените в Наредбата за контролните точки(Наредба № Iз-2539 от 17.12.2012 г.), които са в сила от днес, като положителна стъпка.
Според нормативните изменения "Пътна полиция" ще отнема контролни точки за нарушения на пътя, които водят до възникване на пътнотранспортни произшествия. Завишава се и броят на точките, които ще бъдат взимани за редица други нарушения.
Промените в наредбата са положителна стъпка, смята Тодоров. Препоръката е да се създаде към МВР онлайн система, за да може всеки водач да проверява контролните си точки, защото в момента това няма как да стане дистанционно, посочи той. Т.е. водачите не знаят с колко контролни точки разполагат, това се случва само при издадено наказателно постановление, уточни той.
Тодоров припомни, че през годините размерът на глобите се е увеличил многократно, но въпреки всичко има "една категории водачи, които карат скъпи нови коли, и за тях каква ще е глобата не ги притеснява, защото имат финансови възможности да плащат големи глоби". Но с отнемане на контролни точки това би трябвало да се ограничи, защото може на водача да бъде отнета шофьорската книжка и да не може да управлява автомобила си, независимо какви финансови възможности има, подчерта той. Освен това, добави учредителят на асоциацията, се въведе и отнемане на контролни точки за допълнителни груби нарушения, като шофиране в насрещното платно на магистрала и в аварийната лента. Така че това е положителна стъпка, заключи Владимир Тодоров.
Отнемането на контролни точки води до отнемане на свидетелство, отговори той на въпрос дали тази мярка ще дисциплинира шофьорите у нас.
Една част от тези точки се отнемат с технически средства, т.е. скоростта се контролира с камери и там процесът е автоматизиран, коментира учредителят на неправителствената организация дали промените ще мотивират и органите на реда да следят по-стриктно за нарушения по пътищата и да налагат съответните санкции. Има случаи, когато е нужен физически контрол - дали се говори по телефона, дали се минава на червен светофар, дали се употребява алкохол, но там има завишение на отнетите контролни точки, поясни Тодоров. Моето лично мнение е, че трябва да се осъществява контрол с технически средства и да се намали физическият контрол, за да няма корупционни практики, подчерта той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
14:13 28.03.2023
2 провинциалист
14:13 28.03.2023
3 Тогава взимайте
14:14 28.03.2023
4 5000 евро за превишена скорост
14:16 28.03.2023
5 АБВ
Коментиран от #7
14:19 28.03.2023
6 Джо
Коментиран от #20
14:21 28.03.2023
7 КАТ : Извода е:
До коментар #5 от "АБВ":
Карай нормално и спазвай правилата и няма да има рекет!14:21 28.03.2023
8 888
Коментиран от #10
15:00 28.03.2023
9 ха ха
15:00 28.03.2023
10 Хасан Пехливан
До коментар #8 от "888":
Глобите се плащат.Въпросът е как глоба от 70 лева за превишена с 10 километра в час скорост на междуградски път, те спасява от пиян циганин с БМВ? Ами няма как.
15:06 28.03.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Хахаха
15:18 28.03.2023
14 Аграр
15:19 28.03.2023
15 Е как да намалеят
15:31 28.03.2023
16 Какви
15:43 28.03.2023
17 Васил
15:45 28.03.2023
18 Изнервящо
15:55 28.03.2023
19 Е46ца
16:23 28.03.2023
20 Ниската скорост
До коментар #6 от "Джо":
не само води, а е един от основните фактори за ПТП в България.Коментиран от #21
17:30 28.03.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Павел пенев
22:14 28.03.2023
25 Ева
Като карат с по 30 км на извънградски път, как да оцелеят?
Кара ли се така?
Ами всеки един ще го нацели!
А товарния камион, заради него ли да кара с 30?
Цяла бригада го чакат да докара чакъла.
08:15 31.03.2023