Камерите на полицията в София вече автоматично ще глобяват за преминаване на червен светофар. Санкциите ще се налагат след засичане на регистрационния номер, както е при глобите за скоростта. Досега те се налагаха на ръка – служител на видеоконтрола трябва да видим нарушението, а след това да го изпрати на "Пътна полиция".
Преминаването на червен сигнал е едно от нарушенията на Закона за движението по пътищата, вследствие на което биха настъпили тежки пътни инциденти в централна градска част. Глобяването към момента е по общия ред на Закона за административните нарушения и наказания, като законодателят предвижда санкции от 100 лева и отнемане на 10 контролни точки от нарушителя", заяви комисар Николай Крушарски в ефира на Нова тв.
Той обясни и как ще се процедира с новите камери: "Информацията пристига при нас в пътна полиция, установяваме собственника на автомобила,съответно го призоваваме при нас, за да му бъде съставен акт за административно нарушение и да му бъде издадено наказателно постановление".
Предвижда се и облекчаване на процедурата.
По думите му записите са безспорно доказателство при евентуална съдебна фаза на обжалване.
14 са новите камери, които ще бъдат поставени на кръстовището Петте кьошета, които ще обхванат петте булеварда.
Отделно от това тече процедура, която да обхване и 35 точки на Околовръстното шосе в София.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #4
08:45 13.07.2023
2 оня с големия
08:49 13.07.2023
3 волан
08:50 13.07.2023
4 Аде бе боклук
До коментар #1 от "честен ционист":
На всяка манджа мирудия!08:51 13.07.2023
5 Б.М.Б.
Пак нещо недомислено!
Коментиран от #19
08:51 13.07.2023
6 Неразбрал
08:52 13.07.2023
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Влизаш в голямо кръстовище в края на зеленото, но има коли пред теб и докато се изтеглиш - хоп ЧЕРВЕНО , 100лв ‼️
Коментиран от #30
08:52 13.07.2023
8 Неразбрал
Коментиран от #14
08:53 13.07.2023
9 Правова държава
08:54 13.07.2023
10 Миризлив пор
Коментиран от #11
08:55 13.07.2023
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "Миризлив пор":
100 плюса ‼️‼️Едно хубаво нещо имаше и те го махнаха, щото ЕС.ССР така казал‼️
08:57 13.07.2023
12 Дед
Коментиран от #13, #15, #16
09:01 13.07.2023
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #12 от "Дед":
Съгласен съм, когато става дума за джигити каращи направо ,на откровено червено ❗
Но мога да ти изброя няколко кръстовища, във Варна , на които за десен завой на зелено
минава САМО ЕДНА КОЛА,
защото стадо пешаци се ниже в индианска нишка ‼️
09:09 13.07.2023
14 Епааа
До коментар #8 от "Неразбрал":
Не четеш ли бе ?! Водачите ще бъдат привиквани ! Ако не беше за рушветите , за какво да те привикват ?! Може и по пощата да те уведомяват , ама ще ги затруднява да си откриват банкова сметка " рушвет" , та да внасяш с карта!09:10 13.07.2023
15 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #12 от "Дед":
И най добрият и най-стриктният шофьор управлявайки автомобил в софия ДА НЕ БЪДЕ ЗАСЕЧЕН ОТ ЖЪЛТ$ЧЕРВЕН СВЕТОФАР!!!!За това водих дело 2014г.Делото се гледа 2015г не си спомням кой месец.Не благоволиха да ме информират от първа истанция до радиото този съд.Отидох да видя и общо взето "гарван гарвану око не вади"...Дадох 500кинта за адвокати 2ма,мълчаха като пукаали и чакаха обжалване... и още пара...Но спрях до тук,а след време оправиха светофарите на голямото кръстовище на кубрат.Бяха сложени Секундомери и за мен това бе удобство.Като видя секундомера и определям скороста за влизане.Като преценя ,че трябва да ускоря,аз забавям и спирам на кръстовище не нарушавайки и не хранейки кат.Като няма секундомери и Таксиджиите ще са най подвластни на рекет от Катаджите и пълнене на хазната!Коментиран от #17
09:12 13.07.2023
16 Механик
До коментар #12 от "Дед":
Като искаш дубайски глоби, искай тогава и дубайски пътища и маркировки.09:19 13.07.2023
17 Миризлив пор
До коментар #15 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Във случая говорим за безопасност на движението, във главите на шапкарите са само глоби а за безопасността на никой не му пука! А жертвите всеки ден стават повече и повече! Не съм против глобите за минаване на червено ама светофара се сменя за части от секундата а един автомобил за да спре са нужни 3-4 секунди. Така при всяка смяна на светлините ще има поне по 1 глобен!09:26 13.07.2023
18 А защо само в София
09:26 13.07.2023
19 Мнение
До коментар #5 от "Б.М.Б.":
Видеото не доказателство а предпоставка за евентуално разследване. Е съм съгласен с вашето мнение. Абсолютно прости хора на всякъде по върховете.09:28 13.07.2023
20 багерчо
09:30 13.07.2023
21 Отряд1
Линейка зад мен подаваше звуков и светлинен сигнал, единственият начин да освободя нейният път е да се придвижа напред с автомобила, за да мога да оставя достатъчно място и на тези зад мен да освободят път. Последствие явно полицията е прегледала камерите, видяли са линейката и глоба не ми беше писана.
Само споделям как е в Германия.
Останах доволен, че все пак не бях глобен.
09:42 13.07.2023
22 ККК
09:43 13.07.2023
23 За протокола
Всеки собственик на автомобил трябва да заяви телефон или е-мейл в КАТ и автоматично да получава съобщения за глобите си. Ако няма снимки, може да ги оспорва по съдебен път. При свършване на точките, да се глобява за управление без шофьорска книжка. Неплатените глоби да се плащат заедно с данъка на колата или това на къщата/апартамента и да текат сериозни лихви. При непогасяване в определен срок, да се слага запор на имуществото/колата и те да се конфискуват.
Коментиран от #24, #29
09:44 13.07.2023
24 Отряд1
До коментар #23 от "За протокола":
Знаете ли, хубаво изглежда това с големите глоби, но проблемът с големите глоби е и на държавата. Ще Ви дам пример. Карате по първокласен път с ограничение 90 км (+9) ... изведнъж ви светка устройство, което замерва, че в градски/селски район сте надвишили скоростта с 41 км/ч ... ето снимка, дай книжка.Тук идва въпроса, защо шофьорът е надвишил скоростта.
- Ами г-н съдия, не видях знака от буйната разстителност. Мислех, че съм още на първокласен път...
Достатъчен мотив, за да приемем, че държавата е длъжна да предупреди по категоричен начин предминаването от извънградско към градско движение. Тук в Германия, на 150-200 метра преди града, има един знак - ограничение от 100 км до 70, и след това има втори знак - ограничение 50 , и след това има табела град, и след това (често има скоростомери, които показват с колко се движиш- те не са вързани към системата на полицията и служат за информация на шофьорите)
В този случай, като те "хванат" да шофираш с висока скорост ти казват :
веднъц нарушихте знак Х , после нарушихте знак Х1, после табела указваща града, и после информационна табела за скоростта. Ние (държавата) Ви информирахме 4 пъти, и Вие не предприехте необходимите мерки... глобата Ви е:
за знак Х - 100 е, за знак Х1 - 200 евро, и за производство още 40 евро. Общо 340 евро и ви отнемаме 2 точки (тук точковата система, макар да е иденична е с по- малко наказателни точки, като за всяко нарушение могат да ви отнемат точки, за знак Х,
Коментиран от #25, #28
09:53 13.07.2023
25 За протокола
До коментар #24 от "Отряд1":
Затова трябва да има и опция "Обжалване в съда".В България има и места по магистралите, където ако изпреварваш камион или автобус, няма да видиш пътните знаци, защото не се дублират отляво или отгоре.
И ако държавата бъде принудена да плаща не само за подобни глоби, но и за катастрофи и счупени коли, поради нехайство, то нещата ще се оправят. Но за това трябва истински, независим съд.
А сега, карат по най-лесния начин - издават се наредби, вдигат се глоби, а за това, че особен ефект няма, на никой не му пука. Важното е да се трупат звездички на пагоните и да тече стажа за пенсия, а ония в Парламента да имитират дейност за да има с какво да се пъчат на поредните избори.
10:08 13.07.2023
26 Тодор
Не съм за нарушенията, но на всеки се случва да го хване на 5 м. светофара, да светна директно от зелено - червено, да при много светофари жълтото го няма , а няма как да спреш от 40 км/ч за 10 м, спирачния път е поне 20 м и ще спреш в средата на кръстовището. Жълтата светлина трябва да мигаща и поне 3-4 сек.
10:10 13.07.2023
27 Ввввв
10:10 13.07.2023
28 Браво
До коментар #24 от "Отряд1":
Тук се прави зада се събират глобички, а не за да се спасяват живити. Камерите се слагат на най-правите участаци ,а не на най-рисковите.. табели с разрешените скорости има само пред КАТ, а по- магистралата има участаци с 120-130-140 но само куките си ги знаят и седят с хранилките... Как тъка на едно място на магистралата за ден може да хванеш над 400 нарушителя...10:18 13.07.2023
29 Миризлив пор
До коментар #23 от "За протокола":
Големите глоби сами по себе си не водят до безопасност на движението. Безопасността тръгва от това да се отпуши движението, да има ясни правила и маркировка и да няма заблуждаващи знаци. Едва тогава вече се говори за глоби. таймерите или мигащия светофар имат много по голям ефект от глобите, просто като намалеят случайните в кръстовището ще се глобяват само тарикати наличието на знаци и да са видими има по голям ефект от някой скрит с камера. Знаци които са оставени забравени след ремонт създават предпоставки за ПТП, някой решил че бързо се минава покрай бензиностанцията му на междуградски път и поставил знак 40, това с какво оправя безопасността? Просто незаконен знак който може да пропуснеш и минеш с 90 - Мали състезател! Нека оправят това и намалеят случайните нарушения, след това да се съсредоточат върху тези които нарушават съзнателно.Коментиран от #31
10:23 13.07.2023
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 За протокола
До коментар #29 от "Миризлив пор":
Никъде не казвам, че високите глоби решават проблема. Напротив, пиша, че сега подхода е такъв и той не работи.Моята позиция съвпада с Вашата относно създаването на условия за безопасно движение. Но паралелно с това трябва да има и адекватен контрол, както и неизбежност на наказанията, защото главните проблеми у нас не идват от пътната обстановка или подготовката на шофьорите, а от арогантното и безотговорно шофиране, които няма да изчезнат с хубави пътища, безконфликтни кръстовища, добра маркировка и т.н.
Коментиран от #32
11:35 13.07.2023
32 Миризлив пор
До коментар #31 от "За протокола":
Когато трябва да контролираш "нещо" то трябва да ограничиш колкото може повече фактори. Във случая ако намалиш случайните грешки от скрити знаци, неясна маркировка или таймерите на светофарите и ще останат основно умишлените нарушители. А те са в пъти по малко от случайните и объркани водачи. Така вече контролните органи няма да са претоварени и ще може да се съсредоточат върху който трябва. Сам погледни сега ако се застане на някой светофар при всяко хранене на зеленото ще има някой за акт, а човека не го прави умишлено.13:02 13.07.2023
33 Готин
16:48 13.07.2023
34 Готин
Коментиран от #35
17:22 13.07.2023
35 Готин
До коментар #34 от "Готин":
Оправям си жаргона: Реално говоря за трамвайните пътища с три релси (две са междурелсията 1009мм. И 1435 мм. съчетани в едно)17:27 13.07.2023
36 Любомир
07:37 07.08.2023
37 съдете не се оставяйте на кат тормоза
16:19 15.11.2023