На 19 юли 1966 г. Политбюро на ЦК на БКП решава да се сключи договор с френската фирма Renault за производство в България на леки коли от същата марка. През 1967 г. тогавашното Държавно стопанско обединение (ДСО) “Металхим” подписва контракт с право на производство и продажби с френската фирма Renault.
В Казанлък в сегашния завод “Арсенал” се сглобяват първите три двуместни спортни коли Renault Alpin. В началото дори го наричат “Булгар Алпин”. След като вече са сглобени първите автомобили, специалисти започват да водят преговори с французите за построяването на монтажен завод за производство на 10 000 коли годишно в Пловдив. Само за девет месеца, рекордно кратко време, се построява монтажен завод в Пловдив.
В годините 1967 - 1970 г. в България се завършват общо около 5500 автомобила с марка Renault. През 1970 г. излиза решение на Министерския съвет за прекратяване на този “производствен лукс” и заводът се закрива окончателно през 1971 - 1972 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Трол
Хората идват да помогнат да се развиеш,появява се някой висш функционер и съсипва всичко с един подпис...
Рашистите искат да ни върнат в тези времена.
Коментиран от #7, #93
03:24 19.07.2023
2 ТрампЛин
Коментиран от #61
03:28 19.07.2023
3 ТрампЛин
Коментиран от #76
03:33 19.07.2023
4 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #22, #47
03:46 19.07.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 комунистче
04:01 19.07.2023
7 именно
До коментар #1 от "Трол":
За голямата част от населението , онези времена бяха по-добри от сега . ....болшинството българи нямат пари да заведат семейството си на море , това ни донесе свободата от комунистите , сега те ни се виждат като невинни агнета в сравнение с евроатлантиците .Коментиран от #9, #10, #17, #79, #87
04:19 19.07.2023
8 ТрампЛин
До коментар #5 от "САТЪРА НА ХАНА":
Франсетата не са спирали нищо! Появата на руското Жигули спря нашето производство, за да се продават руските таралясници!Коментиран от #25, #88
04:39 19.07.2023
9 ТрампЛин
До коментар #7 от "именно":
Уточнявай! Нямат пари да заведат семейство то си на Ч.Море, затова го водят в Турция, Гърция, Испания, Малдивите, Караибите…..Коментиран от #11
04:41 19.07.2023
10 оня с коня
До коментар #7 от "именно":
Е как по "онова време" е било по-хубаво от сега-нали всички тука не само ходите на море,но Презирате Черноморието ни наричайки го "Лайноморие" и посещавате Гръцкото и Турското моретаА може ли тогавашниат Престой "на палатка" в Къмпинг да се мери със сегашният Лукс и Питателна храна която получавате в Гърция и Турция?А КАК се получаваше ВИЗА за посещение на Западна държава изобщо и имаха ли тая превилегия само "Богоизбрани" Партийни функционери чиито Бащи или Дядовци се обявиха за бивши Партизани като всъщност 9.Септември ги е заварил в гората не с пушка в Ръка,а ...просто по "голяма нужда?Коментиран от #49
04:44 19.07.2023
11 именно
До коментар #9 от "ТрампЛин":
Аз не познавам хора , които ходят на такива дестинации, освен един , който ходеше до Турция , но откакто Киро ни направи независими от руския газ и той спря , но чета по статиите , че има и такива хора . Знам само , че при комунистите всички ходеха на море , а сега за да ходят 25%-30% в Испания , Малдивите и т.н. останалата част от българите няма пари и до родното Черноморие да отиде .05:10 19.07.2023
12 Румен
Коментиран от #13, #14, #15, #16
05:17 19.07.2023
13 Прокопий
До коментар #12 от "Румен":
Истината е, че БулгарАлпин се зглобява в Пловдив. Факт! Другата истина е, че любимата на репостноробетата Рашка, под формата на Сесесере не понася да правим по-хубави, адекватни за времето си автомобили и с натиск успява да ни откаже. Паралелният износ е реално поводът, не причината..Има достатъчно писано по темата, архивите на "Булит" също са публично известни... Не зная от незнание или целенасочено послъгваш!Коментиран от #31
06:05 19.07.2023
14 да не забравяме
До коментар #12 от "Румен":
Илия Чубриков, който също караше такова Reno-Alpin и с него спечели рали Златни пясъци. Седял съм в него. Лично той ми закопча коланите. Бях на 10 години. Все едно, че се качих в космически кораб. Предприятието, в което беше автомобила се казваше НИПКИДА. Чубриков работеше, или по-скоро се водеше на работа там. Като че ли беше вчера!06:10 19.07.2023
15 ТрампЛин
До коментар #12 от "Румен":
Лъжеш моето момче! Нескопосано лъжеш. Правехме и Рено 8 и 10. Булгаралпин беше съвсем нова разработка, която трябваше да се прави у нас! Всичко съсипаха ватенките!Коментиран от #95
06:20 19.07.2023
16 бай Гъдю
До коментар #12 от "Румен":
Сглобявахме Рено 8 и Рено 10. Рено 10, след като затвориха у нас, го продължиха в Румъния като Рено12 - първата Дачия. И се развиха умно!Коментиран от #26
06:49 19.07.2023
17 УЙКО-КАЛЕКО
До коментар #7 от "именно":
Имахме пари.но нямаше какво да се купи.Повечето пари на българите бяха във влогове за апартаменти и коли ,обаче без да се олихвяват..ТОВА БЕШЕ ПЛАДНЕШКИ КРАБЕЖ ОТ СТРАНА НА КОМУНЯГИТЕ.ЧАКАШЕ СЕ ЗА КОЛА 10 ГОД. ЗА АПАРТАМЕНТ 15,А ЗА ЦВЕТЕН ТЕЛЕВИЗОР 9 МЕДЕЦА.БАНАНИ И ПОРТОКАЛИ НА НОВА ГОДИНА.ЕХ МИЛА РОДНА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА КАРТИНКА.ЕДИНСТВЕНОТО ХУБАВО НЕЩО БЕШЕ,ЧЕ БЯХ МЛАД И ТРУЖЕНИЧКИТЕ НА СОЦИАЛИЗЪМА ОТ СССР БЯХА ДАШНИ.Коментиран от #18, #20, #24, #77, #96, #99
07:01 19.07.2023
18 А сега какво
До коментар #17 от "УЙКО-КАЛЕКО":
И пара няма и Е.ане. и мръсно и чалгарско.07:39 19.07.2023
19 Туй е въпросът
07:40 19.07.2023
20 гост
До коментар #17 от "УЙКО-КАЛЕКО":
не се олихвяваха само вноските за автомобил-достатъчно беше да се поддържа минималната сума от 1500 лв. За другите лихви: 1% по влоговете, 2% по ипотеките, 4% за потребителските заеми. Сравнете със сегашната политика на банките какво е съотношението на влогове и ипотечни заеми07:56 19.07.2023
21 Госあ
Коментиран от #29
07:57 19.07.2023
22 Човек от онова време
До коментар #4 от "ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ":
В същото време когато прозвеждаме Рено 8 10 и Алпин в Румъния се произвежда Рено 12. И до ден днешен в тясно сътрудничество с Франция се произвеждат Дачия. То Р-12 от първия момент се произвежда под името Дачия. И до ден днешен. Така че козлодуйски не само двигателя е на Рено.Коментиран от #27
08:29 19.07.2023
23 селски пръчки в парламента
Днес внуците на внуците проста грабят като за последно.
Нали Плевен Роснолиев направи завод на Фолксваген у нас, Дори имаме произведения 100 000 - автомобил.
Коментиран от #63
08:47 19.07.2023
24 НБР - РБ и после колония
До коментар #17 от "УЙКО-КАЛЕКО":
Нали после кретените за една вечер прибраха парите на хората у нас.08:50 19.07.2023
25 Човек от онова време
До коментар #8 от "ТрампЛин":
Точно. Нищо не са спирали франсетата. Истината е че Чубриков кара на изложение в Москва трите Рена. Братята като ги виждат особенно Алпина онемяват и отначало не разрешават да участват на изложението. После разрешават само за Рено 8. Това съм го чул лично от него. Защото съм от същия бранш. Месеци след това тютяя нямаме завод за Рено.Коментиран от #72
08:55 19.07.2023
26 Танко
До коментар #16 от "бай Гъдю":
По едно и също време в България и Румъния се сглобяваха Рено 8. Съответно Булгаррено 8 и Дачия 1100.Румънската беше с по-глям двигател. 10 е по-луксозен вариант на 8 и няма нищо общо с 12,която е с предно предаване.10:41 19.07.2023
27 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #22 от "Човек от онова време":
Благодаря Ви11:04 19.07.2023
28 контракт викаш?
13:59 19.07.2023
29 Изселник от БГ
До коментар #21 от "Госあ":
Президентите на Франция за българите:Шарл де Гол: „БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВА Е ЛЮЛКАТА НА ЕВРОПЕЙСКАТА КУЛТУРА И ЦИВИЛИЗАЦИЯ” 1962 г.
Франсоа Митеран : “БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД Е ЕДИН ОТ СЪЗДАТЕЛИТЕ НА ЦИВИЛИЗАЦИЯТА НА НАШАТА ПЛАНЕТА“
Коментиран от #33
03:49 19.07.2025
30 Имаме
Коментиран от #98
04:25 19.07.2025
31 Румен
До коментар #13 от "Прокопий":
"Зглобява" – сериозно??? А иначе фактите може да се проверят и причината за спирането на производството определено не е нареждане от Москва. Тарикатлъкът на Бай Ганьо довежда до спирането. Между другото румънците имат същия проблем и дори за известно време Рено им забранява да правят дачии, но в крайна сметка намират изгодно решение за двете страни и днес виждаме къде е румънското автомобилостроене. По същия начин байганьовщината довежда до спиране на производството на Кока-кола. България е една от десетте страни в света, които имат лиценз, но правим "чудеса" от концентрата. До пет пъти повече от предвиденото количество чрез добавяне на повече вода, на захар, увеличаване на газираността и т.н. Тогава и колата беше истинска, със съдържание на кофеин, а не ароматизант. Сега е пълен боклук – разтвор на карамелизирана захар във вода. Да не говорим за т.нар. "зиро", където има четири 20-буквени подсладителя.04:47 19.07.2025
32 Уса
05:02 19.07.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Роувър и GW
05:18 19.07.2025
35 Перо
Коментиран от #39, #62
05:40 19.07.2025
36 Каква кола
Какво развитие, каква икономика?
05:50 19.07.2025
37 Въй
06:12 19.07.2025
38 Дик диверсанта
Но не, няма да допуснем орки повече в Европа, сега и завинаги.
06:29 19.07.2025
39 Дик диверсанта
До коментар #35 от "Перо":
Щетите, които днес комунистите от ГЕРБ нанасят на България няма да може едно поколение да отстрани и поправи. Комунизма е най-отвратителното нещо, създадено някога от човечеството.06:31 19.07.2025
40 Кат Искаш !
МОЖЕ !
Кат Не ЩЕШ !
НЕ СТАВА !
06:34 19.07.2025
41 разбира се
Коментиран от #43
06:41 19.07.2025
42 ЕАндонов
Коментиран от #44, #66
06:51 19.07.2025
43 Браво на комунистите!
До коментар #41 от "разбира се":
Всичко смислено в България е направено от комунистите. Как 40 години не можете нищо да направите, нито да го разрушите, нито да го боядисате. ЛГБТ жалкари.Коментиран от #46, #48
06:56 19.07.2025
44 А днес
До коментар #42 от "ЕАндонов":
Тръмп нищо не може да ни спре, нито мита да ни наложи, щото нищо не правим. Това е свобода.07:01 19.07.2025
45 ЕАндинов
Купетата от стълоплат на спортните Рено 110 се произвеждат у нас, останалите детайли се внасят. Та в този микс от обстоятелства водят до решението да се спре сътрудничеството с Рено. По ирония на съдбата Булгар Рено Алпин 110 се сглобява в цех оборудван на територията на Пловдивския Панаир.
Коментиран от #56
07:12 19.07.2025
46 Всичко смислено ли?!
До коментар #43 от "Браво на комунистите!":
Отровена почва и въздух, съсипано селско стопанство (до 9-и септ. България произвежда храни, достатъчни за два и половина пъти по-многочислено население, а през соца внасяме зеле, картофи, чесън), множество заводи, 80% от които работят на загуба и се крепят на държавни дотации благодарение на заемите, щедро отпускани от СССР и после опрощавани. После пак СССР изкупува калпавата им продукция. Целта е в България да няма частни собственици производители, а да има огромна маса пролетариат. Царство България произвежда 10 вида самолети, таксита и линейки. След 1944 г. по заповед на руснаците самолетостроенето у нас е унищожено и в същите заводи започва производството на мотопедчета "Балкан". Върви ти да боядисваш руините на соца!Коментиран от #50
07:13 19.07.2025
47 Тъжни факти
До коментар #4 от "ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ":
В навечерието на Втората св.война български предприемач купува земя край София с цел да създаде там завод за производство на автомобилни двигатели, но започналата война осуетява плановете му. Щяхме да сме наистина високоразвита индустриална държава, която освен това щеше да има и развито селско стопанство, но социализмът осакати и нас.Коментиран от #51
07:17 19.07.2025
48 хахаха
До коментар #43 от "Браво на комунистите!":
Най вече вестници за да си мажете задните части 😂😂😂 . Хората в Западна Европа докато произвеждаха Мерцедеси,Еърбуси.....вие тоалетна хартия не можехте да предложите на българинаКоментиран от #52
07:32 19.07.2025
49 Ще има и още
До коментар #10 от "оня с коня":
Едно уточнение за визите. Проблема беше не да получиш виза за западна държава, а да получиш т.н. изходна виза от нашата родна татковина.Коментиран от #53
07:50 19.07.2025
50 Чубриков
До коментар #46 от "Всичко смислено ли?!":
Нищо подобно! Царство България произвежда сирене, конски фургони и кабаретни танцьорки. Самолетите Лаз са произвеждани СЛЕД 1945. Самолетите ДАР също СЛЕД, ДАР означава Държавна Авиационна Работилница. Думата Линейка е от руски, преди 1945 е имало ЕДНА болница с хирургия в цяла България, другото са фелдшерски пунктове. Всичко в България е построено по време на Комунизма!08:01 19.07.2025
51 БгТопИдиот🇧🇬
До коментар #47 от "Тъжни факти":
И аз купих земя до Горноу иново да правя Совалки до Марс,но ковида ме спря.08:06 19.07.2025
52 А така момченце
До коментар #48 от "хахаха":
Добре ме подсети, пет завода за тоалетна хартия имаше в НРБ, Белово работеше 100% за износ, но ти щом с вестници си се занимавал, какво да ти кажа. Днес всичката хартия е внос. Дори това не можете да направите днес. Преди 25 завода за вестникарска, за санитарна, велпапе, картон, строителна, фотографска, а днес 0000000000Коментиран от #78
08:08 19.07.2025
53 Наслагвате факти от различни времена.
До коментар #49 от "Ще има и още":
Изходни визи имаше и в западна Европа, правото за свободно пътуване за Европа беше договорено след 1992. Наслагвате факти от различни времена. Ето например, жителството в Париж е премахнато през 1984. Жените получават право да гласуват в Швейцария през 1994. Опитай днес да пътуваш за Китай или Русия да те видиме колко си свободен и как ще те питат едни хора какво ще правиш там.Коментиран от #70
08:16 19.07.2025
54 Мнение
08:22 19.07.2025
55 Реалностите
08:28 19.07.2025
56 жмъц
До коментар #45 от "ЕАндинов":
това че задно задвижване , е морално устаряло го кажи на инижинерите от БМВ, Мерцедес, Ферари, Лаборгини, Макларън и и още десетина фирми, че да вземат да си оправят концепцията08:35 19.07.2025
57 Помня
Коментиран от #58
08:58 19.07.2025
58 Фердинанд Порше
До коментар #57 от "Помня":
Задното предаване, както всичко друго, има предимства и недостатъци. Определя се от натиска на задния мост. За тежка голяма кола е много добре, също при спортна, когато се движи с голяма скорост и натиска подобрява сцеплението. Въпрос на съгласуване е. Алпина копира 911, който е идеално съгласуван.09:08 19.07.2025
59 Факти
09:12 19.07.2025
60 фен
09:12 19.07.2025
61 Баце
До коментар #2 от "ТрампЛин":
Сега обачв, когато сме свободни имаме право да сме шивачи на ишлеме, заводи за "утилизация" на боклуци от европа, износ на домашни прислужници с "двустранно предназначение" и гара разпределителна за наркотици. Дори доматите и лукът са ни вносни. Голям напредък, да, даа.Коментиран от #102
09:33 19.07.2025
62 Госта..
До коментар #35 от "Перо":
БРАВО,най после някой да напише истината ,Защото за мнозина за всичко е виновна Москва09:38 19.07.2025
63 Сега е буфонада
До коментар #23 от "селски пръчки в парламента":
А па Про100кики ни направи завод за електромобили и авиолиния до античните....09:42 19.07.2025
64 Симо
Коментиран от #65, #67
09:55 19.07.2025
65 Нищо ново
До коментар #64 от "Симо":
Причината тогава е същата като с Литекс преди десет години. Но България сглобяваше москвичи, чавдарки, мазове, радари, белази, всевъзможни трактори, комбайни, мотори и какво ли още не. Всичко това се правеше в България. Да не отварям думата за военните МТЛБ и БТР, които днес купуваме за милиони едното.10:30 19.07.2025
66 Пилотът Гошу
До коментар #42 от "ЕАндонов":
Дрън, дрън... Нашите почнаха да изнасят, въпреки че по договор имаха разрешение да продават само в България. Рено им прекрати лиценза заради нарушаване на договора. Твоето са истории от под шипковия храст...10:34 19.07.2025
67 Пилотът Гошу
До коментар #64 от "Симо":
Да, не е и тайна и го пише на много места даже. Рено прекрати лиценза, понеже нашего брата реши, че е хитрец и наруши договора като почна да изнася навън. Естествено полираните атлантически мозъци предпочитат масалите, че руснаците са ни забранили... Може и да са мрънкали, но Бай Тошо беше добър в това да не им изпълнява нарежданията.10:38 19.07.2025
68 теню
10:56 19.07.2025
69 БеГемот
11:02 19.07.2025
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 СеГА 9 МЕСЕЦА
11:12 19.07.2025
72 за кви братя приказваш бе?
До коментар #25 от "Човек от онова време":
те,ако са ти били братя,ще ги пуснат и трите модела на изложението.явно не са ти били братя,или само според тебе са били.за мен никога не са били и тая дума в речника си я нямам и никога не съм я имал.11:23 19.07.2025
73 Бони Блу
11:39 19.07.2025
74 нормален
Коментиран от #75, #91
12:24 19.07.2025
75 Прав си
До коментар #74 от "нормален":
Подбихме ги с цена и много добро качество и те се отдръпнаха.Така е,но поне жълтопаветниците да прочетат за каква индустрия е ставало дума по Тошово време.12:42 19.07.2025
76 Ха ха
До коментар #3 от "ТрампЛин":
5500 не са малко за това време.12:44 19.07.2025
77 Лъжльо,
До коментар #17 от "УЙКО-КАЛЕКО":
Имаше пари за влоговете.Не лъжи.12:48 19.07.2025
78 Да допълня
До коментар #52 от "А така момченце":
Автоматизираните кърпички "Българска роза" бяха хит по целия свят.Мисля,че дори са наш патент.12:56 19.07.2025
79 коми терористи
До коментар #7 от "именно":
Ти четеш ли си глупостите въобще.Само някакъв ритан в главата индивид може да напише подобна глупост.Вие комунетага някакви мазохисти ли сте ,какви сте ? Никой нормален човек не би искал да се върне тоя режим в който бяхме в някаква тотална мизерия и изостаналост.Коментиран от #80
13:48 19.07.2025
80 Изостаналия режим е сега!
До коментар #79 от "коми терористи":
Сега сме най-изостанали от 2600 години история на България. Азиатски и африкански държави ни изпреварват по всички показатели. Производство отрицателно. Населението се състои от некадърници и старци.14:06 19.07.2025
81 Шаран БГ
Едно такоаа производство иска развитието на редица спомагателни видове промишленост, която ние и да искаме , няма как да осъществим. Поради липса на суровини на първо място !
Румъния започна като нас, но тя е изключително богата на всякакви суровини държава и постепенно / не ссвсем напълно/ преминава на собствено производство. Забележете – две години преди нашето Освобождение – в 1876 година в Рашице румънците произвеждат първия си парен локомотив !!
Слобяването на "Рено-Алпина" е било с уговорката колите да се продават само в България ! Френците дават чаркове – "майничките" бачкат !! Това не се нрави на СССР.. Присъствах на разговор между двама икономисти в 1970 год., че знам . Двама съветски другари с нашенските специалисти пили цяла нощ ракия и яли кюфтета и накрая решават: България ще направи износ на партида коли – френците сами ще анулират спогодбата !? Така и се прекъсва алъш-вериша с френците. "Москвичи" -Ловешки имаше -- но и там с уговорки.......
Това с обещанието : Ние правим на Волга в гр.Толиати огромен завод за коли – ще заринем България с автомобили. Първите "Жигули" бяха вече тук в 1969 год ! НО .......знаем как бяхме "ЗАРИНАТИ" С "Жигули" и " Лади"
Коментиран от #83, #84, #89
14:11 19.07.2025
82 Обективен
Коментиран от #92
14:16 19.07.2025
83 Да, така, и?
До коментар #81 от "Шаран БГ":
Що не сглобява сега? Тогава България сглобяваше москвичи, чавдарки, мазове, мадари, белази, всевъзможни трактори, комбайни, мотори и какво ли още не.Всичко това се правеше в България. Десетки модели съвременни, за времето си, транспортни средства.
Да не отварям думата за военните МТЛБ и БТР, които днес купуваме за милиони едното.
14:21 19.07.2025
84 Също така
До коментар #81 от "Шаран БГ":
България имаше целия клъстер машиностроене. Започвайки от мините, металургия, тежкото машиностроене и нататъка. Всичко това беше заличено след 1992 по план и за скрап. Само 30% от енергетиката остана. И виж колко добре е прицелена зелената сделка, към въглищните мини, че ти ликвидираш ли тях, цялата верига рухва.14:24 19.07.2025
85 История
На една среща между Тодор Живков и Леонид Брежнев тогава... Брежнев попита Живков...Вие искате да конкурирате нашата автомобилна промишленост??
След това бяха действията с износа за да се прекраъти договор с Франция.Така се угоди на Великия СССР и така се заблуди България.
15:18 19.07.2025
86 Гост
15:35 19.07.2025
87 Ха,ха
До коментар #7 от "именно":
Ма ти като си некадърен които й ти е виновен17:14 19.07.2025
88 Пенка
До коментар #8 от "ТрампЛин":
То само за културисти бе, не можех да взема завоя от хидравлика, па за паркиране забрави17:16 19.07.2025
89 Минчето
До коментар #81 от "Шаран БГ":
Правилно вземете измислете най накрая нещо освен чушкооека17:18 19.07.2025
90 Йокин
18:32 19.07.2025
91 Не е вярно
До коментар #74 от "нормален":
Има достатъчно писано в нета.Бкп получава заповед от азиатските господари да закрият фабриката.А източно-германците са принудени да произвеждат само двутактови двигатели,та да им се смее цял свят.18:35 19.07.2025
92 Помним
До коментар #82 от "Обективен":
Ай стига лъга бе.Тока и водата бяха евтини но храната -не! Сиренето беше 3,20лв ,Свинското 3,80лв,Кашкавала 5,40,Колбасите от 2,6 до 10лв.А заплатите бяха по 120лв,Едни дънки вървяха 50 лв и ако ги оставиш на балкона да съхнат до сътринта ги крадваха.Това беше великия ви цоциялизЪмКоментиран от #100
18:44 19.07.2025
93 Когато си просто трол,
До коментар #1 от "Трол":
няма как да не пишеш глупости.По онова време никой висш функционер не се появяваше, хей така, от нищото.
Елитът беше образован и проверен.
Истинската причина, която не се казва в манипулативната статия, е, че французите си изтеглиха производството на "Рено" от България.
Поводът беше конкуренцията на "Булгар Рено" на пазари, които бяха на 100% френски, т.е. запазени за френските заводи на "Рено."
Коментиран от #97
19:03 19.07.2025
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Ватенка
До коментар #15 от "ТрампЛин":
"Не мечтая
безсмъртие
и пътища леки,
а ватенка топла
за зимния ден. —
Безсмъртно
нека остане
навеки
построеното
тук
от мен!"
Пеню Пенев
Питай баща си дали и той не е бил ватенка!
19:15 19.07.2025
96 Нямаше порно, имаше парно
До коментар #17 от "УЙКО-КАЛЕКО":
Парното за двустаен 66 кв. м. апартамент в София беше 15 лв месечно, изчислено на отопляема кубатура.Токът месечно беше около 6 (шест) лв.
Тогавашна заплата от 150 лв е сегашна заплата от 3000 лв.
С 5 (пет) лв, можеше да идеш на ресторант, а с 10 лв можеше да нахраниш и приятелката си.
Имаше 100% български и истински хляб, истинско месо, истински домати, краставици, чушки и всичко беше истинско и на 100% българско в хранително-вкусовата промишленост.
Банани за маймуни имаше рядко, защото и маймуните бяха рядкост в НР България.
Нямаше наркотици, порнография и проституция като сегашната, но се раждаха деца, донесени от щъркелите ;))
Сега не се раждат деца, освен циганета и щъркелите спряха да носят деца от топлия юг. ;(
Коментиран от #101
19:31 19.07.2025
97 глупости
До коментар #93 от "Когато си просто трол,":
копейките искат да пренапишат историята но ние помним...19:46 19.07.2025
98 Иво сум - по рождение патагонец
До коментар #30 от "Имаме":
Защото България е предвидена да бъде закрита до 2030. Жокер: обещал го е един от бароните Ротшилд след като жена му - българка се развежда с него. Общ гроб за БГ управниците от 1989 до днес!19:51 19.07.2025
99 УЙКО
До коментар #17 от "УЙКО-КАЛЕКО":
А кви лихви вземаш Сега ???!Отрицателни........ Нали. ???!
22:48 19.07.2025
100 Помня...помня
До коментар #92 от "Помним":
Така беше...с моя комшия имахме ,,Трабанти" но ги карахме по споразумение ,кога валеше дъжд или сняг с по ЕДНА чистачка...Един ден той...един...аз...
Кога паркирахме...я сваляхме и я мушкахме във вътрешният си джоб...
Дори спец.сектетни болтове и гайки иьработвахме за джантите за ни свият...регенератите
23:21 19.07.2025
101 Съвременник
До коментар #96 от "Нямаше порно, имаше парно":
Сууппеерр...Точно така си беше...
В добавка...ключа за входната врата го мушкахме под изтривалката...
23:26 19.07.2025
102 Много правилно
До коментар #61 от "Баце":
Ти пише човека не драскай гламотии20:06 20.07.2025