17 Юли, 2023 18:39 2 211 24

Георги Гвоздейков: Не видях нищо направено през последните 30 години в БДЖ. Това е недопустимо

  • бдж-
  • влакове-
  • медицински хеликоптери

В един момент ще трябва да стигаме от София до Бургас с влак за 3,5 часа и да ни е комфортно, каза министърът на транспорта

 Георги Гвоздейков: Не видях нищо направено през последните 30 години в БДЖ. Това е недопустимо - 1

Бюджетни средства за наем на четири модерни влакови композиции ще поиска да бъдат заложени в бюджета за догодина транспортният министър Георги Гвоздейков. Това каза той пред bTV.

„Исках да погледнем напред, като транспортна услуга. Истината е, че не видях нищо различно от последните 30 години в БДЖ. Това е недопустимо. При положение, че толкова години се опитваме да наваксаме, времето и пространството, които ни делят от модерния транспорт, са големи. Всичко е въпрос на воля и желание”, обясни Гвоздейков.

„В един момент ще трябва да стигаме от София до Бургас за 3,5 часа и да ни е комфортно. Сега е моментът да направим един плавен преход от нищо към бъдещето. Най-елементарното нещо е да направим проучване за наемането на модерни влакове за удобството на българските граждани, което не е толкова скъпо”, подчерта министърът.

„Възложих в най-спешен порядък да намерят 4 модерни влака, които да обслужват двете експресни направления. Ние купуваме по ПВУ, но ще дойде най-рано 2026 г. Но искаме да покажем на българските граждани, че работим в тази насока. Трябва да имаме ясен план и визия към какво се стремим. Нашите железници се намират в окаяно състояние и трябва да предприемем спешни мерки. Ние не разполагаме с нещо, което може да подобри условията към момента”, каза транспортният министър.

Гвоздейков коментира и отлагането на поръчката на медицинските хеликоптери.

„Става въпрос за процедурни правила, които не се спазват. Има правила, които не са спазени и затова са спрени поръчките. Искаме да изчистим тези нередности. Този проект ще се случи. Първият хеликоптер ще дойде в началото на декември месец. Процедурата е в ход. Във връзка сме с производителя. Шестте пилота заминават за обучение в Италия, както и инженерите, които ще ги поддържат. Не може да стане веднага, трябва да извървим стъпките по изграждане на тази система”.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    30 1 Отговор
    Съсипаха БДЖ в полза на автобусите.Мафията държи автобусния транспорт.

    Коментиран от #6

  • 2 Истина е

    23 0 Отговор
    Нарочно не е направено, защото ДПС не иска да има жп-транспорт тъй като те държат 90% от автобусните фирми.
  • 3 След соца

    4 2 Отговор
    пълна скръб,като английската чума през 16 век.Тия,дето днес лаят,утре ще ридаят.02-02-1945..
  • 4 Шопо

    6 3 Отговор
    Пиронко се прави на утрепан мачък
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 браво бе

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    да са живи Столарски и Пижов и другите
  • 7 браво бе

    6 0 Отговор
    тоя министър не е гледал клипа за линията Боровци - Берковица където болтовете,който държат релсите се вадят на ръка от траверсите все едно са в кисело млеко и релсите се вият като жив смок и го спряха от новините одма и там се движи влак Е с 15 км в час АМА кара Хора на кой му е зор министре!
  • 8 щял да промени нещата

    15 1 Отговор
    Дрън, дрън, дрън. Който седне ей там, на някое министерско място и започва да говори какво щял да направи някога, след месеци, години, през които преводът на заплатата му е осигурен. Само обещания, а нито един в затвора. Специално за отговорните за БДЖ, трябва да има един отделен, голям затвор, за да побере всички виновни за тази разруха. Как можаха да лишат българите от най-евтиния, най-достъпния, най-практичния транспорт ?!!! При тези скъпи горива всяка стока, преведена с влакова композиция, щеше да е далеч по-евтина. Магистралите нямаше да са претъпкани от тирове, при все, че не може и без тях. Но да си кажем - някой имаше интерес БДЖ да загуби своя КПД, за да процъфтява бизнесът с камиони.
    Да не говорим, че хиляди малки гари бяха унищожени и разграбени, и простичкият и удобен достъп до селцата беше безвъзвратно погубен. Напълно идентично е и съсипването на Българските пощи. Добра работа свършиха лобитата. Частните куриерски фирми кръстосват страната и услугите им са на безбожни цени. Извинявам се за
    емоционалния пост, но вече наистина не мога да понасям,
    някой да говори в бъдеще време, а когато си тръгне , единственото, което е видимо, това да е неговото лично благосъстояние.

    Коментиран от #16

  • 9 гост

    10 1 Отговор
    Гвоздейков, за малко натоварените линии хората са измислили така наречените АВТОБУСИ НА РЕЛСИ. Произвеждат се в Унгария, Германия, Полша, Беларус и другаде. Електрически и дизелови. Комфортни са и икономични. Не е изгодно между Горна Оряховица и Стара Загора локомотив с мощност 2 000 киловата произведен преди 50 години да тегли само 2 вагона или електричка произведена 1975 година с 4 вагона да вози 30 пътника. Направете атрактивни и товарните превози, но дали собствениците на големите автотранспортни фирми ще ви позволят?

    Коментиран от #10

  • 10 Милен

    9 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Ами те товарните превози са си "атрактивни" ако не бяха нямаше да има десетина частни жп превозвача 😉
  • 11 Е как така ,,нищо"ве...!

    3 0 Отговор
    Толкова много графити се изписаха по пътническите вагони...!Че то си е бая труд...
  • 12 Стой та гледай!

    4 1 Отговор
    След полицаите и БДЖ ще се наредят и те да искат увеличаване на заплати...

    Коментиран от #13

  • 13 Милен

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Стой та гледай!":

    Че що да не искаш, да не мислиш, че получават адекватно заплащане?
  • 14 срам голям

    3 0 Отговор
    Индийците вече имат по-добър ЖП транспорт.
  • 15 Прою

    1 0 Отговор
    Бургашките сега като ги въздигнити още повече, ши трябва да напишат и другата половина от областта за квартали на Бургас, чи да останат барем 150000.
  • 16 Интересно

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "щял да промени нещата":

    насила ли ги правят министри.. Навсякъде откриват проблеми и не става ясно - ще ги решават ли, ще ги наблюдават ли. Изглежда им е най-добре нищо да не правят /поне са им подсказали да обещават
  • 17 Този Пиронков или гвоздейков

    6 2 Отговор
    виждал ли е български влак, а още по-вече возил ли се е в него. Трябва да си мазохист, за да се качиш на влак тук. Гнусно е да седнеш на мръсните изцапани седалки, гнусна е миризмата, която се носи, за тоалентите не бива да се говори, защото се получава рефлукс. България е един7твената страна в ЕС без тоалетни в стололицата си и с най-мръсните тоалетни в Европа. Ние на практика нямаме и ЖП транспорт. От статията става ясно, че и през следващите години , та чак до 2026 няма да има подобрение.тези искали да покажат само желание.
  • 18 Мръсно комунистче

    0 2 Отговор
    Хи- хи, къде си Тато, да те удостоят с още една тенекия (орден)!? Тия, пъздури, игра на тетрис не могат да завършат, камо ли камък връз камък и градежа да издържи поне две поколения (40 години)!
    Комунистите не могли, не знаели, а!?
  • 19 А ти

    0 1 Отговор
    Какво ще направиш?
    Дано, но не вярвам!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Диамантената ръка

    3 2 Отговор
    Слушах го при Ц. Ризова, 20 минути празни приказки и общи лафове, дайте да дадем...
  • 22 Хотел Х

    4 0 Отговор
    Тва БДЖ само го източват и нищо не правят повече от 50 Г казвам го като внук на един от първите директори създали тва предприятие
  • 23 Г.Оряховица

    2 0 Отговор
    Малко преди 1980г почнаха да съсипват всичко създадено от предците ми а бяха директори началници и прочие общо взето моята фамилия е свързана със железниците .В момента никой от моя род неработи там поради ред причини.
  • 24 Познавач

    1 0 Отговор
    Ами сегашният Изпълнителен директор - А. Атанасов в чий отбор играе. Отново за себе си!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове