Министерството на регионалното развитие е пуснало за обществено обсъждане предложение, според което ТИР-ове и автобуси, изминаващи над 6000 км на месец, да плащат тол такси с 50% намаление. Предвижда се и 30 процента отстъпка за превозните средства, които навъртат между 4000 и 6000 км месечно, припомни Bulgaria ON AIR.
Според новите текстове в наредбата за тол таксите най-големите фирми, които най-много ползват пътищата у нас и най-много ги рушат, ще плащат драстично по-ниски такси за преминаване.
"Предлаганите промени са скандални, те ще доведат до по-лоши пътища, до по-малко пари в бюджета, коментират експерти.
Предложението на регионалното министерство за намаляване на тол таксите за тежкотоварни камиони от 1 юли 2023 г., което е пуснато за обществено обсъждане, е толкова скандално, че ще доведе не само до по-лоши пътища и по-малко пари в бюджета, но и до санкции от Европейската комисия. Това заяви за Новините ON AIR бившият регионален министър Гроздан Караджов.
"Европейските директиви и правилата са онзи, който ползва повече, да заплаща повече. Оказва се, че онези, които най-много ще разрушават пътната инфраструктура, ще плащат по-малко заради отстъпките, които е предвидил сегашният Министерски съвет. Тотално нелогично и навява на сериозни подозрения за корупция", обясни бившият шеф на МРРБ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нормално
21:50 01.09.2023
2 Фантом
21:50 01.09.2023
3 Красимир Петров
Коментиран от #7, #9
21:51 01.09.2023
4 Иван Попов
21:53 01.09.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Скандално е
21:57 01.09.2023
7 Петров
До коментар #3 от "Красимир Петров":
За кое е прав Караджов? Що не питаш някой, който има камиони дали му излиза сметката да плаща тези тол такси, за да си троши техниката в кратерите? Имаш ли идея колко превозвачи разпродадоха ксмионите си и колко още ще го направят в близките 6 месеца? Защото аз имам. Та, сега като за финал ми кажи: ако превозвачите, които обслужват българския транспортен пазар изгорят колко ще струва транспорт на брашното или олиото? Повече или по-малко? Транспортът е кръвоностната система на икономиката. А Караджов е просто един евтин популист.Коментиран от #8, #12, #13, #14, #15, #16
21:59 01.09.2023
8 Прав си.И логичен
До коментар #7 от "Петров":
Сложих ти минус погрешка,sorry..22:07 01.09.2023
9 Коко Н
До коментар #3 от "Красимир Петров":
Моите уважения към Караджов,който имаше успех в управлението си и най-вече с "КОЛЧЕТАТА" на Струма.Все пак налягането върху пътното платно от автомобилите е въпрос за тесни специалисти и не е така,както го представя.
Коментиран от #18
22:08 01.09.2023
10 хихи®
Рушвета можеби?
Плаатили са си и им е излезнало по-евтино то ТОЛ таксата....
22:10 01.09.2023
11 Ей, е тва е математика!
22:11 01.09.2023
12 Нямаш нищо
До коментар #7 от "Петров":
Драскаш глупости за някое лукче на националните предатели на България ПП, ДБ и ГЕРБ! Автобусните фирми на доган държат почти всички маршрути! На капитал пък от тежкотоварните превози, не могат да се доредят по малките!22:15 01.09.2023
13 Коко Н
До коментар #7 от "Петров":
Транспортът е особен вид дейност,в която продуктът се измерва с произведените т/км.Това е една мелница за кадри,в която няма място за неподготвени психически и физически.22:15 01.09.2023
14 Ай, стига, ве!
До коментар #7 от "Петров":
Чакай, че ще ни разплачеш! Горките превозвачи… Я кажи, не е ли чистата печалба от камион, от вътрешни превози, към 3000-3500 лева на месец? Малко е, а? Ами, тогава продайте камионите, като е такава мъка, пък станете лекари, адвокати, косминавти… Там е по-лесно!22:17 01.09.2023
15 Пейо
До коментар #7 от "Петров":
Превозвача си начислява тол таксата към всички останали разходи по транспорта. Крайният клиент ще плати цената. Превозвача просто прибира едни пари. А това че си разпродават камионите ще ти го кажа така. От всеки тираджия не става бизнесмен с 200 камиона.22:19 01.09.2023
16 факт
До коментар #7 от "Петров":
Говорим за транспортни фирми, нали? Какво плащат те, след като всеки техен разход е калкулиран в цената, която се плаща най-накрая от крайния потребител на стоката? Всичко е на гърба на обикновения българин, който си купува бутилка вода или килограм домати. В случая нито управляващите, нито Караджов са прави - с по-високите тол такси се помпа инфлацията, защото всеки разход се плаща от сиромаха, който си купува нещо от първа необходимост. Когато пътищата са държавни или общински не трябва да се дължат нито винетки, нито тол такси, защото ремонтите им се плащат от всички нас през данъците. Втори път плащаме чрез винетки или калкулирана в крайната цена на продуктите тол такса. Когато частник сам, със собствени средства, направи път и го поддържа в изправно състояние, тогава има основание за винетки и тол такси. Дотогава всички такива плащания са рекет на държавно ниво.22:19 01.09.2023
17 Дучеф
22:23 01.09.2023
18 редник
До коментар #9 от "Коко Н":
/Моите уважения към Караджов,който имаше успех в управлението си и най-вече с "КОЛЧЕТАТА" на Струма./Вчера минах от там - да не са 50%, но 35-40% липсват - останалите са мръсни и надали се виждат добре нощем...
22:28 01.09.2023
19 Чиба,бе!
22:31 01.09.2023
20 Истина
Коментиран от #21
22:35 01.09.2023
21 Сори
До коментар #20 от "Истина":
Грешен минус!02:05 02.09.2023
22 Гроздан
02:08 02.09.2023