В навечерието на първия учебен ден УНИЦЕФ предупреждава за влошени образователни резултати на учениците в България, съобщи БНТ. Детският фонд на обединените нации отчита в доклад за страната ни още, че отпадането от училище, увеличаването на случаите на насилие и липсата на базови знания и умения са сред основните предизвикателства пред подрастващите в България.
Данните от тазгодишното национално външно оценяване разкриват влошаване на резултатите на учениците, завършващи 4-ти клас, което допълнително задълбочава така наречената образователна бедност.
Данните за учениците, завършили 7-и клас, показват незначителен напредък по български език и среден резултат от 35 точки по математика, малко над прага от 30 точки, коментират от УНИЦЕФ. Организацията алармира, че почти всеки втори млад човек в България няма основни умения по четене и математика.
5,7% от децата на възраст от 7 до 10 години не посещават училище, съобщават от УНИЦЕФ. Данните на Министерството на образованието и науката за 2022 г., представени на съвместна конференция с УНИЦЕФ, показват увеличение на почти всички видове насилие, докладвани в училищата, включително физически, вербален и кибертормоз, които достигат над 3300 регистрирани инциденти за миналата учебна година.
Организацията отбелязва, че имаме много малък напредък по ангажимента за трансформиране на образованието.
"Училищата се нуждаят от ресурси, подкрепа и обучения за учителите, както и от актуализиране на учебните програми, за да бъдат адекватни и подходящи за учениците. Освен това насилието и тормозът в училище са сред основните фактори, които възпрепятстват способността на децата да учат и да реализират потенциала си. Заедно с Министерството на образованието УНИЦЕФ България изпълнява програми за по-приобщаващо и достъпно образование за всяко дете и за изграждане на безопасна и позитивна среда за цялата общност в училище", коментира Кристина де Бройн, представител на УНИЦЕФ в България.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТОВА Е
16:49 14.09.2023
2 Аз празнувам 3ти Март
16:50 14.09.2023
3 Осъзнал се €вроатлантик
16:50 14.09.2023
4 Значи
16:52 14.09.2023
5 Соломон Паси
16:52 14.09.2023
6 Гост
16:55 14.09.2023
7 факуса
Коментиран от #9
17:08 14.09.2023
8 маца
17:08 14.09.2023
9 Личи си
До коментар #7 от "факуса":
..."от който...". Пише се от "когото" и няма да ти обяснявам правилото, защото е елементарно, ама явно си го пропуснал в началното училище, ама пък уверено си вървял нагоре към усещането, че имаш добро образование.Коментиран от #11
17:18 14.09.2023
10 Христо
17:35 14.09.2023
11 Това
До коментар #9 от "Личи си":
е вярно, а дори не коментираме "безаналоговата" му пунктуация!17:36 14.09.2023
12 Калпазанин
Коментиран от #15
18:41 14.09.2023
13 Гост
19:00 14.09.2023
14 Тома
19:16 14.09.2023
15 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #12 от "Калпазанин":
Това са пълни смешки...Нашите училища са като дворци в сравнение със западните ...Българското образование е с вековни традиции. Тези малко по-ниски показатели на изпитите тази година са защото са завишени критериите , както бе обяснено и от министъра...Купищата медали за БЪЛГАРИЯ от международните ученически олимпиади не са получени току-тъй.Коментиран от #18
19:17 14.09.2023
16 инж. Ганчо Илков
Коментиран от #21
19:19 14.09.2023
17 Да бе
19:47 14.09.2023
18 Пилотът Гошу
До коментар #15 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Бъркаш две среди - шепата ни МНОГО добри ученици, които вземат медалите по олимпиадите и масовото образование, в което участват всички.... За жалост средната оценка на всички отдавна е снижена... Образованието не е каквото беше, да не говорим за частта от децата, които едно време задължително ходеше на училище, сега вероятно почти не стъпва...19:48 14.09.2023
19 долу ЕС
19:56 14.09.2023
20 Честито
20:11 14.09.2023
21 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #16 от "инж. Ганчо Илков":
1. Държавното образование е най-справедливата социална дейност. То е за всички.2. Образованието е процес. Всеки процес може да протича при определени условия. Едно от тези условия при образованието е доброто заплащане на учителите. В противен случай имаме псевдо- процес, т.е. псевдо-образование и в резултат започват проблемите. За да има ПРОЦЕС „образование”, трябват видими индикатори, ЧЕ ОБРАЗОВАНИЕТО ВОДИ ДО БЛАГОПОЛУЧИЕ НА ЛИЧНОСТТА.
3. Страничен фактор. Проблем е, че ще трябва да се промени социалната ерархия в обществото. А „топ” социалните прослойки ще се стремят към запазване на статуквото и ще са против въздигането на учителската гилдия. Сега дори фризьорките са по добре от учителите.
4. Учителството е призвание, то не е длъжност, като секретарка например. Децата са безкомпромисни и жестоки дори, към некадърния учител.
23:27 14.09.2023
22 Къню
06:56 15.09.2023