Днес бяха открити два нови пътни надлеза по ЖП-линията Пловдив-Бургас, изградени със средства от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на ЕС. Надлезите се намират в участъка Черноград-Българово на км. 253+520 и км. 260+921. и са част от цялостната рехабилитация на железопътната линия. Изграждането на съоръженията ще повиши значително безопасността на железопътната линия. В изграждането им са вложени 3,3 млн. евро чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
ЖП-линията Пловдив-Бургас е приоритет в националната железопътна система и нейната модернизация допринася за повишаване качеството на предлаганите услуги и намаляване на транспортните разходи. Наред с това линията е ключова част от основната трансевропейска транспортна мрежа и коридора Ориент/Източно Средиземноморие в България.
Ръководителят на отдел „България, Унгария, Словения“ в Генерална дирекция „Регионална и селищна политика“ на Европейската комисия Анес Монфре изпрати поздравителен адрес за церемонията по случай откриването на обектите. Тя каза, че ЕС ще продължи да подкрепя железопътния сектор през програмния период 2021-2027 г. и 40% от инвестициите по Програма „Транспортна свързаност“ ще допринесат за привличането на пътнически и товарни превози към ЖП-транспорта чрез подобряване на качеството на железопътната инфраструктура. Анес Монфре подчертава и необходимостта да се работи за транспортна инфраструктура, която да е устойчива на изменението на климата и да се намали зависимостта на сектора от изкопаеми горива. Транспортният сектор е вторият най-замърсяващ в Европа, а Европейският зелен пакт поставя амбициозната цел за намаляване на емисиите на CO2 от транспорта с 90% до 2050 г.
Европейските инвестиции в железопътния сектор в периода 2014-2020 г. възлизат на около 700 млн. евро и са насочени към строителство, модернизация, рехабилитация, електрификация и внедряване на сигнализация и телекомуникации на железопътните участъци. Също така са реализирани мерки за техническа помощ за инвестиционни проекти по основната и разширената трансевропейска транспортна мрежа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гробар
Коментиран от #6
17:29 13.12.2023
2 абориген
17:32 13.12.2023
3 Студопор
Коментиран от #7, #8
17:36 13.12.2023
4 Иванчко+Марийка
17:41 13.12.2023
5 Жалко много жалко
17:42 13.12.2023
6 Лост
До коментар #1 от "Гробар":
Не само скъпо ами и с една година закъснение. И нищо не казват, че единия мост му правиха ремонт още преди да го построят. Нещо не бяха сложили достатъчно арматура исе беше напускал. А там са ДПС.17:43 13.12.2023
7 ха ха
До коментар #3 от "Студопор":
абе важно е в отчета какво пише , няма да вярваш на очите си а на политиците17:50 13.12.2023
8 стоян
До коментар #3 от "Студопор":
До 3 ком - ами как ще ги видиш като няма прелези а са построили надлези - ако правиш разлика17:50 13.12.2023
9 Сатана Z
В ход е строителството на първите четири надлеза...и т.н.
Бюджет на проекта
810 018 562.65
Бюджета е близо един милиард лева ,а тук са споменати някакви мижави 3 милиона ойро.
Къде са останалите пари?
17:59 13.12.2023
10 Докато няма
18:06 13.12.2023
11 Въх, това е виц
18:18 13.12.2023
12 Роки
23:15 13.12.2023