Публичните спекулации за лимитирането на Летище Бургас само до карго трафик са абсолютно неоснователни и вредни за развитието на туризма. Това пише в официална позиция „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, концесионер на аеропорта.
Те настояват, че никога не е имало опит за прехвърляне на трафика от Бургас към Варна. Нещо повече - през 2023 г. летището в Бургас е обслужило повече пътници от това във Варна. Тази тенденция се запазва през почти всички години от 2006 г. насам, съобщиха от фирмата концесионер.
"Единствено авиокомпаниите решават дали да разкриват или закриват нови маршрути или да увеличават или намаляват трафика по обем или в целогодишни линии. Авиокомпаниите вземат решението си да използват Летище Бургас единствено на базата на търговски съображения", коментират от „Фрапорт" .
Концесионерът на бургаското летище подчертава, че трафикът се промотира в най-значимите международни авиационни форуми и туристически събития. Организират се съвместно с Министерството на туризма роуд шоута в Полша, Германия и Великобритания с хотелиери и туроператори, поканени травъл журналисти и туроператори, за да усетят лично Българското Черноморие с неговите туристически дадености, както и се включва в различни маркетингови дейности в страните, от които има приток на туристи. Всичко това се прави с цел привличане на авиокомпании за нови маршрути, по-голям трафик и особено целогодишен такъв.
„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” прави всичко възможно по силите си, за да увеличи зимния трафик, се казва в изпратената позиция.
По отношение на очакваната пълната рехабилитация на пистата, концесионерът уточнява, че не е взето окончателно решение по този проект и съгласуването с държавните органи не е преминало.
„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД разполага и ще обновява инфраструктурата на Летище Бургас като модерно и привлекателно летище за авиокомпании и пътници, отговарящо на всички изисквания за безопасност и сигурност, тъй като това е приоритет №1 за компанията. „ Развитието на Летище Бургас в съответствие с международните правила е задължително условие и се извършва в тясно сътрудничество с Министерството на транспорта и съобщенията от началото на концесията през 2006 г., въз основа на нашия Концесионен договор."
От там уточняват, че временното затваряне на летището за полети ще бъде за възможно най-кратък срок и няма да бъде през активен летен сезон.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 чул
13:48 29.02.2024
2 хотелиер
Варна наистина е доста близо, особено пък до Несебър и Слънчев бряг разстоянието е под 100 км.
Коментиран от #4, #5
13:53 29.02.2024
3 И така
13:58 29.02.2024
4 да бе
До коментар #2 от "хотелиер":
100 км дупки и завои14:15 29.02.2024
5 Съдията Дред
До коментар #2 от "хотелиер":
Летище Бургас лятото обслужва основно Слънчака. Разстоянието от Слънчев бряг до летище Бургас е под 30 км, разстоянието до летище Варна е около 115 км, и в момента според навигацията се изминава за почти 2 часа, представи си какво ще е лятото. Те и двете летища извън сезона са много слабо натоварени, малко полети до София, Англия, както и до Тел Авив, да возят клиенти за нашите казина по морето, и малко чартърни полети. Та ако прехвърлят летните чартъри само във Варна, за Слънчака ще е доста зле, да не говорим за макар и малките обеми туристи, които ги возят на юг от Бургас. След първия сезон в който стане ясно за новата организация, там записванията ще клонят към нулата14:25 29.02.2024
6 Турист
„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” прави всичко възможно да няма дестинации, пътници и т.н. Абсолютни нек@дърници...Министерството на транспорта и съобщенията отдавна трябваше да прекрати на концесията ...
Да благодарим на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД , че превърнага Варна и Бургас в едни села...
15:37 29.02.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Българин
В момента имат едни полети от Краков, а всичко друго е до Варна рано рано 03:00ч.
Цяла зима летището се ползваше като карго.
09:07 11.04.2024